Päivän sana

Raamatun tutkiminen

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja toni t » 13. Helmi 2011 22:14

Luuk.18:23 Mutta tämän kuullessaan hän tuli kovin murheelliseksi, sillä hän oli sangen rikas.
18:24 Kun Jeesus näki hänen olevan murheissaan, sanoi hän: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!
18:25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
18:26 Niin ne, jotka sen kuulivat, sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?"
18:27 Mutta hän sanoi: "Mikä ihmisille on mahdotonta, se on Jumalalle mahdollista."

:GBU:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja majeca » 13. Helmi 2011 22:28

:hugehug: Kiitos toni I sanan paikasta, oli Herran puhetta suoraan mun sydämelle :hearts:
majeca
 
Viestit: 24
Liittynyt: 12. Joulu 2010 22:39

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja toni t » 13. Helmi 2011 22:46

majeca kirjoitti: :hugehug: Kiitos toni I sanan paikasta, oli Herran puhetta suoraan mun sydämelle :hearts:


:hearts: ;gladly:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 14. Helmi 2011 16:33

Rauhaa!

Emme voi välttyä tänä päivänä siltä, että meille toivotetaan hyvää ystävänpäivää jopa ihan tuiki tuntemattomilta. Ystävänpäivä on joka päivä, eikä se ystävyys yleensä muuksi muutu. Jeesus toteaa ystävyydestä seuraavasti:

Joh.15:9 "Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani.
15:10 Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
15:11 Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.
15:12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
15:13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
15:14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
15:15 En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
15:17 Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.
15:18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä."

Kun pysymme Jeesuksen Rakkaudessa, niin sieltä versoaa myös kaikki hengellinen elämä lähimmäisiämme kohtaan, ja lähimmäisiämme ovat kaikki. Jeesus puhuu tässä omilleen ja siinä on tämän päivän riitaisalle kristikunnalle selvä sanoma:" Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut."

:amen4: :hugehug:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Helmi 2011 18:43

Haluaisin lisätä vielä yhden paikan Raamatusta...

Jaak.2:23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.

:thumb: :hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja pekka » 15. Helmi 2011 03:00

Jukka-Pekka kirjoitti:Rauhaa!

Emme voi välttyä tänä päivänä siltä, että meille toivotetaan hyvää ystävänpäivää jopa ihan tuiki tuntemattomilta. Ystävänpäivä on joka päivä, eikä se ystävyys yleensä muuksi muutu. Jeesus toteaa ystävyydestä seuraavasti:

Joh.15:9 "Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani.
15:10 Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
15:11 Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.
15:12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
15:13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
15:14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
15:15 En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
15:17 Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.
15:18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä."

Kun pysymme Jeesuksen Rakkaudessa, niin sieltä versoaa myös kaikki hengellinen elämä lähimmäisiämme kohtaan, ja lähimmäisiämme ovat kaikki. Jeesus puhuu tässä omilleen ja siinä on tämän päivän riitaisalle kristikunnalle selvä sanoma:" Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut."

:amen4: :hugehug:



Kiitos Jukka-Pekka kirjoituksestasi ja hyvistä Raamatunkohdista. Puhuit tuossa kirjoituksessasi myös ystävänpäivästä ja laitan tähän linkin kirjoitukseen jonka otsikko on "Ystävänpäivän sydämet". Se kertoo mistä siinä on oikeastaan kysymys ja kuinka ollakaan sen juuret ovat Babylonian uskonnollisessa järjestelmässä.

Linkki kirjoitukseen: http://www.avatkaa.com/valentine.html
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Helmi 2011 09:08

2.Tess.3:16 Mutta itse rauhan Herra antakoon teille rauhan, aina ja kaikella tavalla. Herra olkoon kaikkien teidän kanssanne.
:thumb:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 20. Helmi 2011 13:56

pekka kirjoitti:
Jukka-Pekka kirjoitti:Rauhaa!

Emme voi välttyä tänä päivänä siltä, että meille toivotetaan hyvää ystävänpäivää jopa ihan tuiki tuntemattomilta. Ystävänpäivä on joka päivä, eikä se ystävyys yleensä muuksi muutu. Jeesus toteaa ystävyydestä seuraavasti:

Joh.15:9 "Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani.
15:10 Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
15:11 Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.
15:12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
15:13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
15:14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
15:15 En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
15:17 Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.
15:18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä."

Kun pysymme Jeesuksen Rakkaudessa, niin sieltä versoaa myös kaikki hengellinen elämä lähimmäisiämme kohtaan, ja lähimmäisiämme ovat kaikki. Jeesus puhuu tässä omilleen ja siinä on tämän päivän riitaisalle kristikunnalle selvä sanoma:" Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut."

:amen4: :hugehug:



Kiitos Jukka-Pekka kirjoituksestasi ja hyvistä Raamatunkohdista. Puhuit tuossa kirjoituksessasi myös ystävänpäivästä ja laitan tähän linkin kirjoitukseen jonka otsikko on "Ystävänpäivän sydämet". Se kertoo mistä siinä on oikeastaan kysymys ja kuinka ollakaan sen juuret ovat Babylonian uskonnollisessa järjestelmässä.

Linkki kirjoitukseen: http://www.avatkaa.com/valentine.html


Amen Pekka, ystävänpäivä on kristityllä joka päivä. Itseasiassa sillä on pakanalliset juuret. Meille se on rantautunut USA:sta. Tuo voisi olla hyvä keskustelunavauskin nyt kun ystävänpäivä on ohi. Lukaisin nopeasti linkin. Ei uutta auringon alla. Mietin itse, että otanko sen juuri ko. päivänä keskustelun aiheeksi. Mutta en ottanut. Miten sitten suhtautua, jos joku toivottaaa hyvää ystävänpäivää. Siinäpä kysymys. Mitä itse vastaisit?

Siunausta :hearts:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 20. Helmi 2011 14:02

Rm.12:1 "Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne."

:amen4:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Helmi 2011 15:39

Kiitoksia sinulle Jukka-Pekka kirjoituksistasi ja Jumala sinua auttakoon ja armahtakoon elämässäsi. Toit noissa tämän päivän kirjoituksissasi esiin myös monia huolia jotka painavat mieltäsi. Minunkin mieltäni ne painavat ja aiheuttavat huolta, ehkä liiaksikin koska enhän niihin voi oikeastaan kuitenkaan paljon mitään vaikuttaa sillä tämän kaiken on tapahduttava ennen kuin tulee tapahtumaan Jeesuksen toinen tulemus kaikessa kirkkaudessaan. Ja olenhan itsekin syntisistä suurin. Olen toki armahdettu syntinen ja uskon sydämessäni Herraamme Jeesukseen Kristukseen mutta edelleen elän täällä pahassa maailmassa unohdettuna. Eli tämä maailma on minut hyljännyt mutta kelpaan, vaikka en mitään olekaan, Jeesukselle joka on syntini sovittanut Golgatalla. Kilvoittelen myös edelleen joka päivä itseni kanssa kohti lopullista päämäärää eli synnittömyyttä Jeesuksessa Kristuksessa. Olen synnin vanki täällä maailmassa ja odotan, että joku päivä Jeesus armahtaisi minut lopullisesti ja olisin täysin vapaa tämän maailman synnin orjuudesta. Kuolema olisi todellakin suuri voitto. Mutta vielä elän ja synnin kuolettamista riittää joka päivälle enemmän tai vähemmän. Rakastan lähimmäisiäni ja hyviä tekoja mutta tässä vaikeassa ajassa missä elämme niiden toteen näyttäminen teoissa ei olekaan niin helppoa. Roikun Jumalan sanassa ja armossa, luottaen, että Jumala näkee sydämeeni joka ei halua pahaa lähimmäiselle. Rukous on sydämessäni joka hetki tässä pimeässä maailmanajassa. Poikani pisti jokin aika sitten välit minuun poikki kun en ollut hänen kanssaan samaa mieltä. Väitin hänelle kiven kovaa, että Jumala on kaiken luonut ja hän oli eri mieltä kanssani ja pani välit poikki kanssani. Kyllä on vaikea paikka. Toivottavasti Jumala avaa poikani silmät näkemään totuus Jeesuksessa Kristuksessa. Ystävänpäivänä kuten joulunakin kyllä vastaan samalla tavalla kuten minullekin toivotetaan mutta itse en yleensä ensin kenellekään toivota pakanauskonnon mukaisia tervehdyksiä. Pakanalliset tavat ovat juurtuneet niin voimallisesti ihmisiin, että ei enää nähdä niissä mitään väärää. Tuokoon Vapahtajamme Jeesus Kristus valoa ja toivoa elämäämme.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

EdellinenSeuraava

Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa