2 Moos. 23:25 & 2 Moos.15:26

Sinulle joka etsit elämän tarkoitusta

2 Moos. 23:25 & 2 Moos.15:26

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Joulu 2013 00:22

*
Täällä foorumissa on ennen puhuttu siitä että ruokaa ei tulisi siunata mutta minä tutkin Bibliaa ja RK-käännöstä, ne on parempi kuin 33/38. Koska huomasin että siinä luetaan että Jumala ottaa sairaukset pois jos siunataan ruokaa. :shock:

2Moos. 23:25 Palvelkaa Herraa, Jumalaanne, niin hän siunaa sinun ruokasi ja juomasi, ja minä pidän puutteen sinusta kaukana. 33/38

25 Mutta Herraa teidän Jumalaanne pitää teidän palveleman, niin hän siunaa sinun leipäs ja sinun vetes: ja minä otan sinulta pois kaikki sairaudet. Biblia

25 Palvele Herraa, Jumalaasi, niin hän siunaa sinun ruokasi ja juomasi, ja minä poistan sairaudet teidän keskuudestanne. RK

Toinen juttu vielä...

2Moos. 15:26
Hän sanoi: "Jos sinä kuulet Herraa, Jumalaasi, ja teet, mikä on oikein hänen silmissänsä, tarkkaat hänen käskyjänsä ja noudatat kaikkea hänen lakiansa, niin minä en pane sinun kärsittäväksesi yhtäkään niistä vaivoista, jotka olen pannut egyptiläisten kärsittäviksi, sillä minä olen Herra, sinun parantajasi." 33/38

26 Ja sanoi: jos sinä kuulet sinun Herras Jumalas äänen, ja teet mikä oikeus on hänen edessänsä, ja panet hänen käskynsä sinun korviis, ja pidät kaikki hänen säätynsä: niin en minä pane sinun päälles yhtäkään vitsausta niistä, jotka minä Egyptiläisten päälle pannut olen; sillä minä olen Herra sinun parantajas. Biblia

26 Hän sanoi: "Jos sinä kuuntelet Herran, sinun Jumalasi, ääntä ja teet sen, mikä on oikein hänen silmissään, otat varteen hänen käskynsä ja noudatat kaikkia hänen lakejaan, minä en pane vaivaksesi yhtäkään niistä sairauksista, joilla olen vaivannut egyptiläisiä, sillä minä olen Herra, sinun parantajasi." RK

2 Moos. 15:26 kohdan mukaan näin; jos pidämme Hänen käskynsä niin Jumala ei pane enää meidän päälle vaivaksemme niistä sairauksista yhtään. Eli voimme syödä jotain roskaruokaa siis epäterveellisesti kunhan me ensin siunaamme ruokaa koska pidämme Jumalan käskynsä niin Jumala ei pane vaivaksemme yhtäkään niistä sairauksista. Mitä mieltä olette? :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: 2 Moos. 23:25 & 2 Moos.15:26

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 13. Joulu 2013 13:27

Ajattelen, että jos me elämme Jeesuksessa, niin JUMALA siunaa ruokamme ja tekemisemme ja menemisemme. Niin kuin näissä aloituksen Raamatun paikoissa sanotaan. HÄN siunaa. En sitten tiedä, onko siitä apua jos itse lausumme siunauksen ruokiemme ylle... Itse en niin yleensä tee. Siunaan vain ehtoollisleivän ja -viinin. Muusta ruuasta kiitän. Mutta tämä on taas vain, mitä minä teen, eikä välttämättä, mitä kuuluisi tehdä...
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: 2 Moos. 23:25 & 2 Moos.15:26

ViestiKirjoittaja systeri » 15. Joulu 2013 11:49

Tästä tuli mieleen että eikös sitä yleensä pyydetä Jumalaa siunaamaan erilaisia asioita...onko se oikein vai väärin?? mutta muistaakseni joku opetti että Jumala ei siunaa materiaa vaan ihmistä :) ..täs Mooseksen kirjas ihan selvästi Jumala siunaa ruokaa ja juomaa/ihmistä ja sinä päivänä kun on siunattu, niin ihminen myös kiittää siitä mitä saa ja on saanut :)
Tuli mieleen vielä se että jos on vähän "heiveröinen" luonne, niin siinä voi myrskyisällä ilmalla heikkona pyytää Jumalan siunausta kaikenlaisiin asioihin :)
systeri
 

Re: 2 Moos. 23:25 & 2 Moos.15:26

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Joulu 2013 14:59

*
Ok, samaa mieltä Aamu-Usvan ja Systerin kanssa. Ne kohdat voi johtaa väärinkäsitykseen luullen että pitää lausua ruokien ylle ja siinä luulossa siunaus voi karkottaa sairauksia ruoista. Minä en kirjoittanut omasta ajatuksestani vaan erään uskonsisaren ajatuksesta sori. Hän ja minä emme vielä päässyt yhteisymmärrykseen niin siksi laitoin ne kohdat tänne. Uskon myös että Jumala tahtoo että me syömme terveellisesti. Jos syömme jotain epäterveellisesti, sairastumme itse. Koska epäterveellinen ruoka saastuttaa ja sairastuttaa. Meidän ruumis on Jumalan temppeli, niin se on meidän velvollisuutemme pitää huolta terveydestämme. Se uskonsisar yhä pitää päänsä ja luulee vielä että kannattaa lausua ruokien ylle. Tänä päivänä se sama ja vanha ruokarukous on vielä voimassa. Olin kolme viikkoa sitten naisten iltakokouksessa ja siellä rukoiltiin ruoan puolesta. :shock: :? Se on sitkeä ja mahdoton juttu joka tuntuu mahdottomalta repiä juurineen pois. Keskustelu sen sisaren kanssa tuntui siltä että olisi vetämässä jääräpäistä aasia. :lol: Sorry.

Mutta täällä Suomessa viime kesäkuusta alkaen kana- ja nautaliha on gmo eli geenimanipuloitua lihaa. Minua hirvittää ajatus jos syön sitä lihaa.
Luomuliha on nykyään kallista ja se aina loppui kun tulin kauppaan ja sitä on vaikea löytää. Se tuntuu vähenevän ja ruokamaailma tuntuu vääristyvän... Minua harmittaa että luomuruoka kallistuu. Mietin pitääkö Jumala meistä hyvää huolta ettemme sairastuisi jos pakko syödä sitä? Vaikka rahatilanteen mukaan? Mitä mieltä olette? :oops:

Mark. 16:18
nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa,
ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: 2 Moos. 23:25 & 2 Moos.15:26

ViestiKirjoittaja tanu » 20. Joulu 2013 18:10

vaisuliini kirjoitti:Mutta täällä Suomessa viime kesäkuusta alkaen kana- ja nautaliha on gmo eli geenimanipuloitua lihaa. Minua hirvittää ajatus jos syön sitä lihaa.
Luomuliha on nykyään kallista ja se aina loppui kun tulin kauppaan ja sitä on vaikea löytää. Se tuntuu vähenevän ja ruokamaailma tuntuu vääristyvän... Minua harmittaa että luomuruoka kallistuu. Mietin pitääkö Jumala meistä hyvää huolta ettemme sairastuisi jos pakko syödä sitä? Vaikka rahatilanteen mukaan? Mitä mieltä olette? :oops:

Mark. 16:18
nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa,
ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."


Tosiaan Suomessa kanat, naudat ja siat syövät nykyään GMO-soijasta tehtyä rehua. Eli GMO-rehun haitat(aiheuttaa ainakin syöpää, helmättömyyttä?) tulevat lihan mukana ajan myötä ihmisille. Muutenkin kaupan ruoka(ei kotimainen luomu) on täynnä lisäaineita, säilöntäaineita yms. Kotimainenkin vilja on moneen kertaan myrkytetty: ensin maaperä myrkytetään kemiallisilla lannotteilla, sitten käytetään kasvinsuojelu- ja tuholaistorjunta-aineita ja vielä valmis vilja peitataan eli ruiskutetaan myrkyillä(esim. Roundupilla), jotta se säilyisi paremmin. Eli ei ole ihme miten paljon ihan kotimainen vilja sairastuttaa ihmisiä nykyään.

Luomuruoka on kallista ja luomulihaa ei usein ole edes tarjolla. Kaikki haitallinen ja teollinen ja myrkytetty ruoka on jostain kumman syystä halpaa... Viina on halpaa. Tuntuu ihan tarkoitukselliselta tämä ihmisten sairastuttaminen?

Vinkki: Snellmanin lihatuotteet ovat GMO-vapaita. Snellman ei käytä GMO-soijalla kasvatettua lihaa tuotteissaan.
http://www.snellman.fi/fi/yritys/uutise ... gm-vapaana

Samaa asiaa, kuin Vaisuliini, olen miettinyt myös paljon. Eli pitääkö Luoja meistä huolen, jos tietämättämme syömme "myrkkyruokaa"?
Uskoisin että pitää. Sillä:

(Matt.10) 29. Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta.
30. Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut.
31. Älkää siis peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta.


Ja Vaisuliinin laittama Raamatun paikka:
(Mark.16) 17. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18. nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."


Mitään ei tapahdu ilman Jumalan sallimusta. Tietysti jos ehdoin tahdoin syö huonolaatuista ravintoa, niin itse saa seuraukset kantaa. Ja jokin tarkoitus sairastumisellakin Jumalan suunnitelmissa sitten on.
Mutta uskon että Taivaanisä pitää huolen myös tässä asiassa. Ei ei tarvitse varmasti liikaa panikoida syömisten ja juomisten suhteen. Maalaisjärki riittää.

Tästäkin :GBU:
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: 2 Moos. 23:25 & 2 Moos.15:26

ViestiKirjoittaja tanu » 20. Joulu 2013 20:06

Siemenien peittauksesta olin vähän väärässä. Tässä korjaus sitä koskien.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Peittaus_(siemenvilja)
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: 2 Moos. 23:25 & 2 Moos.15:26

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Joulu 2013 00:35

tanu kirjoitti:Samaa asiaa, kuin Vaisuliini, olen miettinyt myös paljon. Eli pitääkö Luoja meistä huolen, jos tietämättämme syömme "myrkkyruokaa"?
Uskoisin että pitää. Sillä:

(Matt.10) 29. Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta.
30. Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut.
31. Älkää siis peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta.


Ja Vaisuliinin laittama Raamatun paikka:
(Mark.16) 17. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18. nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."


Mitään ei tapahdu ilman Jumalan sallimusta. Tietysti jos ehdoin tahdoin syö huonolaatuista ravintoa, niin itse saa seuraukset kantaa. Ja jokin tarkoitus sairastumisellakin Jumalan suunnitelmissa sitten on.
Mutta uskon että Taivaanisä pitää huolen myös tässä asiassa. Ei ei tarvitse varmasti liikaa panikoida syömisten ja juomisten suhteen. Maalaisjärki riittää.

Tästäkin :GBU:


Ok kiitos Tanu, Totta sie puhut asiaa mutta anteeksi, minulle tuli toinen juttu mieleen. Nolottaa kysyä mutta kysyn silti.
Mietin, että olisi hyvä pyytää aina (tai silloin tällöin) varjelua sairauksilta ja siten syödään luottavaisin mielin Jumalan huolenpitoon mutta
jos heikon uskon takia epäilee ja pistää suuhun "myrkkyruokaa"....? Jumala silti pitää meistä huolen huolimatta heikosta uskosta?

1Kor. 8:7
Mutta ei ole kaikilla tätä tietoa, vaan tottumuksesta epäjumaliin muutamat vielä nytkin syövät uhrilihaa ikäänkuin epäjumalille uhrattuna, ja heidän omatuntonsa, joka on heikko, tahraantuu siitä.

Room. 14:23 mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.

:oops: :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: 2 Moos. 23:25 & 2 Moos.15:26

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Joulu 2013 00:42

tanu kirjoitti:Siemenien peittauksesta olin vähän väärässä. Tässä korjaus sitä koskien.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Peittaus_(siemenvilja)


Varmasti se aukesi muille paitsi minulle? Minulla se ei näy.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: 2 Moos. 23:25 & 2 Moos.15:26

ViestiKirjoittaja tanu » 21. Joulu 2013 01:10

http://fi.wikipedia.org/wiki/Peittaus_(siemenvilja)
Toimiiko nyt?

Kumma juttu. Tuon linkin takaa tulee sivu, jossa sanotaan, ettei Wikipediassa ole ko. artikkelia.
Mutta kun Googelella laittaa hakusanaksi "peittaus", niin löytyy ko. artikkeli ja sivun osoite näyttää ihan samalta...? En ymmärrä.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: 2 Moos. 23:25 & 2 Moos.15:26

ViestiKirjoittaja tanu » 21. Joulu 2013 01:11

Ei näköjään toimi. Menee yli hilseen mulla :)
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Seuraava

Paluu Hengellinen etsintä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa