Täyden evankeliumin julistaminen - David Wilkerson

Sinulle joka etsit elämän tarkoitusta

Täyden evankeliumin julistaminen - David Wilkerson

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Marras 2012 19:35

by David Wilkerson | November 17, 2011
[May 19, 1931 – April 27, 2011] TÄYDEN EVANKELIUMIN JULISTAMINEN

Apostoli Paavali sanoi omalle sukupolvelleen: "Olen vienyt päätökseen Kristuksen evankeliumin julistamisen"(Room.15:19). Tämä ilosanoman julistamisen "päätökseen vieminen" on paljon enemmän kuin sanoja. Se on sanojen ja tekojen ilosanoma! "En näet rohkene puhua mistään muusta kuin siitä, mitä Kristus on minun kauttani tehnyt saattaakseen maailman kansat kuuliaisiksi, puheiden ja tekojen avulla" (Room. 15:18).

Paavali sanoi: "Pakanat kääntyivät Kristuksen puoleen, ei ainoastaan julistukseni vuoksi, vaan koska minun sanojani seurasivat ihmeelliset teot!"

"Tunnustöiden ja ihmeiden avulla, Jumalan Hengen voimalla. Näin olen vienyt päätökseen Kristuksen evankeliumin julistamisen kiertäen kaikkialla Jerusalemista aina Illyriaan saakka" (j. 19).

Jos Paavali olisi saarnannut ja opettanut ilman merkkejä ja ihmeitä, hänen viestinsä ei olisi saanut aikaan niin paljon. Se ei olisi ollut päätökseen vietyä evankeliumin julistamista! Hän sanoi korinttilaisille: "Onhan apostolin tunnusteot teidän keskuudessanne tehty kaikella kestävyydellä, tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja voimateoilla"(2 Kor. 12:12).

Huomaa Paavalin sanat tässä jakeessa: tunnusmerkit, ihmeet ja voimateot. Useimmat uskovat kavahtavat näinä päivinä näitä sanoja! Miksi? Koska häikäilemättömät, vallanhaluiset julistajat ja opettajat ovat tehneet niistä irvikuvia! On suuri onnettomuus, että ylilyönnit ovat saaneet monet Jumalaa pelkäävät pastorit, evankelistat ja maallikot kääntymään pois täyden evankeliumin totuudesta.

Rakas lukija, Jumala on yhä Jumala ja hän tekee edelleen ihmeitä ja voimatekoja! Hän on yhä parantajamme ja haluaa näyttäytyä vahvana niiden vuoksi, jotka luottavat häneen! Suuret, yliluonnolliset teot tapahtuivat alkuseurakunnassa ilman ylilyöntejä, mainostamista tai teatraalisuutta. Kukaan ei ottanut itselleen kaikkea voimaa ja valtaa. Paavalin lähetystyö on tästä esimerkkinä:

Kun Paavali saarnasi pitkään Trooaassa, nuori mies istui ikkunalaudalla, nukahti ja putosi kolmannesta kerroksesta maahan. Raamattu sanoo, että nuori mies "nostettiin ylös kuolleena" (ks. Apt. t. 20:9- 12).

Kun Paavali tuli miehen luo, hän pyysi hiljaisuutta. Sitten, aivan niin kuin Elia oli tehnyt, hän kävi makaamaan kuolleen pojan päälle, ja yhtäkkiä elämä vain palasi takaisin. Poika oli herännyt kuolleista! Miten voimallinen ihme!

Paavali ei lähettänyt ketään levittämään uutista tämän ihmeen tapahtumisesta. Ei, sitä hän ei tehnyt. Kaikki menivät takaisin kolmanteen kerrokseen, nauttivat ehtoollista ja Paavali jatkoi saarnaamistaan. Raamattu ei edes mainitse tätä nuorta miestä uudestaan. Miksi? Siksi, että seurakunta piti yliluonnollisia asioita tavallisina! He saarnasivat täyttä evankeliumia, jota merkit ja ihmeet seuraavat!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Täyden evankeliumin julistaminen - David Wilkerson

ViestiKirjoittaja junnu83 » 03. Marras 2013 02:42

Aamen
Jeesus on minun herrani.
junnu83
 
Viestit: 18
Liittynyt: 08. Loka 2011 22:21
Paikkakunta: Oulu

JUMALAN SUUNNITELMA MEIDÄN ELÄMÄÄMME - David Wilkerson

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Marras 2013 22:32

*
JUMALAN SUUNNITELMA MEIDÄN ELÄMÄÄMME

Jumalan suunnitelma meidän elämäämme on aina ollut hyvin yksinkertainen. Hän on sanonut: ”Sinun ei tarvitse pelätä mitään voimaa, joka tulee sinua vastaan. Minä toimin puolustajanasi koko ajan. Jos vain luotat minun antamiini lupauksiin, heittäytyen minun huolenpitooni uskossa, minä olen sinun kaikkivaltias Jumalasi. Minä voitan kaikki sinun vihollisesi ja suistan heidät maahan sinun eteesi. Sinusta tulee voittaja, se on enemmän kuin valloittaja, joka elää kaikki päivänsä rauhassa ilman pelkoa.”

Kysyn sinulta: elätkö päiväsi pelotta, rauhallisin sydämin ja mielin? Monet meistä eivät elä sillä tavoin edes murto-osaa ajastamme. Me käymme sisään ja ulos rauhamme hetkinä, mutta emme pääse oikeasti Jumalan lepoon.
Jos olet huolissasi, hämmentynyt, paineiden alla helmasyntiesi tähden, sinun pitää käsittää, ettei Jumala ole sinulle vihainen! Hän ei halua kurittaa tai tuomita sinua. Päinvastoin, hän ikävöi vuodattaa sinuun kaikkivoivan voimansa.

Jumala sanoo itse asiassa saman asian kaikissa liitoissaan: ”Liittoa, jonka minä tein teidän kanssanne, älkää unhottako. Älkääkä peljätkö muita jumalia, vaan peljätkää ainoastaan Herraa, teidän Jumalaanne, niin hän pelastaa teidät kaikkien vihollistenne käsistä" (2 Kun.17:38 -39).

Vanhassa Testamentissa nuo viholliset olivat pakanakansoja: filistealaisia, mooabilaisia, heettiläisiä, jebusilaisia, kanaanilaisia. Kaikki nämä pahat voimat yrittivät tuhota Jumalan kansan ja viedä heidät takaisin orjuuteen.

Tänä päivänä meidän vihollisemme ovat hengellisessä maailmassa: demonisia voimia, lihan himoja, pahoja haluja, ja Uudessa Testamentissa Jumala toistaa pyyntönsä omalle kansalleen: ”Olen oleva teidän Jumalanne ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Itse asiassa te olette lapsiani tästä alkaen aina iankaikkisuuteen asti. Muistakaa sen tähden liittoa, jonka tein teidän kanssanne. Teidän ei tule pelätä ketään ihmistä tai mitään muuta voimaa kuin minua. Minä vapautan teidät kaikkien vihollistenne käsistä, mukaan lukien demonien häirinnästä, teissä kiinni riippuvista himoista, hallitsevista tavoista, kaikista helmasynneistä”(ks. Hebr.8:10).

http://sermons.worldchallenge.org/fi/node/25203

:GBU:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Hengellinen etsintä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa