Lievää masennusta

Rukousaiheet

Lievää masennusta

ViestiKirjoittaja systeri » 31. Elo 2013 09:32

Pikkasen masentavasti alkanu toiseksi nuorimman yläastekausi.Heti alkuun alkas ärsyttävä nettikiusaaminen ja viime viikolla vietiin luokan edessä olevasta naulakosta ihan uusi ,omilla rahoillaan hankkimansa farkkutakki :?
Faceb:s on semmosta käytöstä että siellä nuoret perustaa ryhmän johon kutsutaan porukkaa ja sitten aletaan mollata yhtä mukana olijaa siinä ihan julkisesti muitten aikana..esim kaivelemaan jotain vanhoja asioita, syyttämään jostain, tai ihan vaan ulkonäöstä mollaamista.Sieltä luokasta joutui joku muukin tyttö johonkin ryhmään ja mollattavaksi.
Jos jaksatte muistaa niin olisin kiitollinen.
systeri
 

Re: Lievää masennusta

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Syys 2013 09:49

Voi vitsi tätä nykymaailman menoa ja lasten ilkeyttä(joiden alkusyy on kyllä kotona vanhemmissa) :(

Itse entisenä koulukiusattuna, tiedän sen äidin huolen... olen äärimmäisen tuntosarvet herkkinä asioissa, joissa etenkin tyttären puolesta (koska hän on välitön ja rohkea ja saattaa hakeutua isompienkin lasten seuraan)... itsekin huomannut yllätykseksi että isotkin lapset ovat saattaneet alkaa ilkkumaan lapsen jutuista ja sitten yrittänyt kohteliaasti sanoa sellaisille... silti huomaan, että sellainen aiheuttaa minussa tunteita jotka nousee varmaan omasta lapsuudesta pintaan. Lastaan halauaa suojella kaikin tavoin, että itsetunto ei menisi. Nuo jutut on pieniä vielä teidän tapaukseen verrattuna, toin esille sen, koska joskus huomaa vaan uskomattomia piirteitä nykylapsissa, eikä tunnu olevan minkäänlaista kunnoitusta, vaikka lapsi olisi aikuisen seurassa ja lasten ikähaitari olisi jotain lähemmäs kymmennen vuotta.

Tuo teidän lapseen kohdistuva kiusaaminen on kyllä jo äärimmäistä ja tosi vaarallista. Kannattaisiko tuosta olla yhteydessä kouluunkin? Tai kirjoita lapsen profiilia käyttäen sinne ryhmään, että olet lapsen äiti ja jos tuo ei lopu, niin otatte poliisiin yhteyttä nettikiusaamisen vuoksi?

Ryhtyisin toimiin, ainakin jos olisin sinä, tottakai muistan rukouksin, mutta uskova saa myös käydä vääryyttä vastaan rohkeasti ja myös Jumala on apuna. Samalla vaikutat siihen, että muut lapset eivät joudu kiusaajien uhreiksi. Koetan muistaa teitä ja olette ajatuksissani, minun sydämeeni nousee niin paha mieli lapsesi puolesta. Kun kiusaajat vievät itsetunnon, se voi viedä koko aikuiselämältä pohjan pois, vaikuttaen työssäkäymiseen ja kaikkeen muuhun, tiedän sen kokemuksesta.
lonelyrider
 

Re: Lievää masennusta

ViestiKirjoittaja systeri » 02. Syys 2013 10:03

Tuon asian tekee hankalaksi se että nää tytöt täs on oman tyttöni hyviä ala-aste kavereita, jotka nyt joutuivat ya:lla eri luokkaan.Ja siitä syystä oma tyttöni ei haluaisi että asiaan vielä puututtais kun tahtois edelleenkin olla väleis heidän kanssaan.Lähti pois siitä ryhmästä heti kun tää kiusaaminen alkoi.Tuo juttu kiusaamisryhmistä on koululla tiedossa ja Jumalan kiitos hänellä on hyviä kavereita omalla luokallaan nyt.
Ollaan jouduttu puuttumaan ala-asteella monesti kiusaamisiin..toiset on pyytäny anteeksi ja lopettanu, mutta on yksilöitä joihin ei tehoa mikään ja siksi on pakko ettiä viisasta keinoa nyt kun on kysymys vielä vaikeamman ikäisistä ihmistä, joilla ei oo järkeä paljonkaan tekemisissään.
Ollaan rukoiltu paljon ja jotenkin oon saanu rauhaakin täs asias ja nyt ei oo alun jälkeen tullu mitään uutta.Tyttöni on tosi avoin mulle,kertoo asiat ja seuraan sen käyttäytymistä aika tiiviisti.Oon sanonu että voi luottaa muhun ja pyytäny pitämään mut ajan tasalla kaikesta.
systeri
 

Re: Lievää masennusta

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Syys 2013 10:11

Uskoisi, että usein että eivät yleensäkää välttämättä tahtoisi vanhempien puuttuvan, siitä voi tulla sosiaalisen häpeän pelko. Hyvä että lapsellasi on uusia kavereita, mutta entisistä kavereista, jotka tuolleen häntä kohtelevat, heistä ei kyllä kavereiksi ole, muuten he eivät toista noin kohtelisi. Useinkaan nuo jutut eivät rajoitu vain siihen mitä nähdään, vaan siihen voi liittyä muutakin selän takana kuiskuttelua yms. Tytöt taitavat ikeyden eri muodot, mutta uskon että sitä mitä niittää, sitä korjaa eli jossain vaiheessa kaikki tulee vastaan ennemmin tai myöhemmin... ja tuon ikäiset alkavat olla vastuussa ja varmasti tietoisia siitä, mikä on oikein ja mikä väärin.

Mutta joskushan kaikki jää tuohonkin ja hyvä että lapsesi luottaa sinuun ja voi kertoa asioista, jos asiat pahenisivat.
lonelyrider
 


Paluu Rukouspalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron