Raamatullinen evankeliointi

Sinulle joka etsit elämän tarkoitusta

Raamatullinen evankeliointi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Huhti 2013 10:00

*
Tää tuntuu sopivalta paikalta luoda ketjun kun mietin etsien raamatullista vastausta.
Viime perjantaina mieheni kertoi minulle siitä keskustelusta naapurirouvan kanssa. Hän kertoi jutelleen naapurirouvan kanssa ja rouvan mukaan helluntailainen uskova yritti käännyttää hänet uskovaiseksi hyväksikäyttäen tilannetta kun sen naapurirouvan kuopuslapsi kuoli alkoholiin ja itse rouva sairasti ihosyöpään.

Rouva koki sen painostavaksi ja tyrkyttämiseksi.... ja sanoi inhoavan tyrkyttävää uskovaista. Rouva ei saanut omaa rauhaa suruun kun menetti kuopuslapsen. Kuuntelin mitä mieheni kertoi minulle ja huolestuin jos mieheni ei haluaisi tulla uskoon tämän asian takia.
En voi enää evankelioida kun en tiedä mikä on oikeanlainen ja rakkaudellinen evankeliointi joka ei tuntuisi painostavalta ja tyrkyttävältä. Pitäisikö ensin odottaa tavoittamalla Jumalan rakkautta ja siten voisi mennä evankelioimaan?

Ef. 3:19
ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.

Tuossa kohdassa on oikea tärkeysjärjestys. Ei tieto ole ensimmäiseksi vaan Kristuksen rakkaus joka on tietoa ylempänä niin että me tulisimme täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä jopa ilman tietoa. Tiedolla ei voi evankelioida vaan Kristuksen rakkaudella. Luulen että siinä se on se oikeanlainen evankeliointi.

Jos haluatte tai koette kehoituksen rukoilla naapurirouvan ja mieheni puolesta että he molemmat löytäisivät oikean Jeesuksen tuntemisen, halukkaasti ottaen pelastuksen vastaan. Kiitos etukäteen rukoilijoille!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raamatullinen evankeliointi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Huhti 2013 10:59

*
Mitä on rakkaudellinen ja raamatullinen evankeliointi:

-Niin siitä pitäisi huolen ettei menisi liian painostavaksi ja tyrkyttäväksi eikä käytetä tilannetta hyväksi jonkun lähiomaisen menetyksen tai vakavan sairauden takia.
-Pitäisi kunnioittaa hänen suruaikaa.
-Rukoiltaisiin johdatusta oikean henkilön luo joka olisi valmis kuuntelemaan evankelioinnin.
-Työkamut, oma kamupiiri, naapuristo ja/tai perhe/sukulaiset tietävät uskostamme niin ei tarvis mennä evankelioimaan jollei he ensin kysy hengellisistä asioista. Evankelioidaan vasta kun joku heistä kysyy uteliaasti uskon asioista.
- Omat käytöstavat ja vaellus vaikuttaa heihin, on tehokasta kuin Sana. (kts. Ef.5:2,8 1Piet 3:2)
- Rukoillaan Suomen kansan puolesta etsikkoaikaa.


Muistaakseni Raamattu sanoo että kilvoitelkaa uskossa tavoittaen sielujen pelastusta - en ole varma onko Raamatussa sellainen kohta mutta muistan hämärästi sen kohdan. Se kohta ei varmaan tarkoita että pitäisi tyrkyttää tai painostaa. Sielujen pelastumisen tavoittaminen mietityttää miksi se ei kehoita tavoittamaan ensin Kristuksen rakkauden ja armon tuntemista ja siten voi tavoittaa sielujen pelastusta.

Mikä meni pilalle että uskovista tuli tyrkyttäviä...? Anteeksi tällainen kysymykseni mutta se jäi mietityttämään.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raamatullinen evankeliointi

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 28. Huhti 2013 11:27

Henkilökohtaisesti, olen tavallaan jättänyt mieheni uskoontulon pelkästään Jumalalle, en siis varsinaisesti nykyään pyri evankelioimaan... luontaisesti tietysti aina kysyn, että "uskotko mihinkään suurempaan voimaan", vähän niinkuin yrittäen kuulostella missä mennään mieheni uskon kohdalla. Ja aika luontaisesti miehelleni puhun uskonkin asioista välillä, niin ei hän välty kuulemasta. Läheisten evankelioiminen aika usein muuttuu tyrkyttäväksi ja onkin omassa voimassa kulkemista. Saatamme haluta läheisemme uskoon, vaikka vielä ei olisi aika, eikä ihminen ole valmis siihen. Uskossa oloni, on haavoittanut miestäni, tosin olen kyllä muistanut mainita, ettei se ole Jumalan syy, jos itse olen tehnyt asioita väärin, uskon että mieheni on sen kyllä ymmärtänyt, eikä syytä uskoa tai Jumalaa.

Jos olen työkentällä, en sielläkään tyrkytä kenellekään, vaan jos joku ihminen tulee luokseni ja sanoo sanat ensimmäisenä, silloin voin kokea että nyt tulee tuoda esiin asioita. Tietenkin jos Pyhä Henki kehoittaisi muuten toimimaan, niin tottakai tekisin myös toisin.
lonelyrider
 

Re: Raamatullinen evankeliointi

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 28. Huhti 2013 13:00

Tämä lienee kanssa niitä kysymyksiä ,joihin ei saa patenttia jonka ainoastaan voisi hyväksyä.Täällä päin pähkäilen asiaa monesti Jeesuksen kannalta mitä hän tekisi ku hän vaan on niin poikkeuksellinen käytökseltää tämä meidän kingi.Eli heti nousee mieleen Jeesus kaivolla keskustelemassa naisen kanssa ,joka ei kuulunut Jeesuksen "klaaniin "tai muuten ei ollut soveliasta puhua naisen kanssa ,mutta Jeesus tottakai puhui .Ja hyvin puhuikin .Jos Raamatulla lyö ensin päähän ,,siis oikein lujaa eikä mitään läpsyjä jasitten sanoo Hyvää päivää ,niin minulla on pieniä epäilyjä tai jopa aavistuksia tuollaisen käännytyksen suhteen .Jos olisi joku kohde esim pakanakadun Pentti ,joka virrestä viis veisaa niin lähestyisin häntä ihmisenä esim auttaisin jossain ulkotöissä tai mitä vaan ,jossa saisi normaalin kontaktin ja sitten lähtiessä vaikka sanoisin ,että nyt lähden tästä Raamattu tunnille tapaamaan ystäviäni .(olisinko ovela kettu)Eli kulkea rinnalla vaikka pidemmän matkan ajassa siis ja ohimennen saada sellaisia aiheita ilmaan ,että ihmiselle tulee mieli tehdä kysymyksiä ,KUN ALKAA LUOTTAA IHMISEEN ja tässä tapauksessa on kristitty siitä syntyy luontevaa keskustelua eikä toinen tunne ,että hänet pakko syötetään.Sitten voi pitää puhe tilaisuuksia yleisellä tasolla ,kuten tänään on täällä kirjastolla puhumassa meidän valkohapsi omasta kotiseurakunnasta ja aiheena oikea ja väärä syyllisyys (muistaakseni) ja sinne on vapaa pääsy ja erätauolla kahvia ja pullaa .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Raamatullinen evankeliointi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Huhti 2013 19:41

*
Minäkin olen päättänyt jättää mieheni uskoontulon Jumalalle koska haluaisin hänen löytävän aidon rakkauden Jeesukseen. Se olisi monin verroin parempi kuin käännytetyksi uskovaksi tuleminen vaille oikea Jeesuksen tunteminen. En halua ketään käännyttää. Olen todistanut ei-uskoville ihmisille omat kokemukseni Jumalan suht kanssa - mutta en painostanut ketään uskoon vaan sanoin että uskomalla Jeesukseen se pelastuu. Ja siitä että huuda Jeesuksen nimen, se pelastuu.

Miten tavalla evankelioinnin ohessa jokainen tapaamani ihminen löytäisi aidon rakkauden Jeesukseen - ihan henkilökohtaisesti??? :wise3:
Siitä olen miettinyt pää kuumana ja tuskaillut rukoillen.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raamatullinen evankeliointi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Huhti 2013 08:10

*

Meidän uskovaisten tulee anoa Jumalalta viisautta kertoa tästä ihmeellisestä Jumalan armosta toisille uskovaisille ja ennen kaikkea uskomattomille.

http://vesa.nettisivu.org/armo/

Uskomaton ihminen ei ymmärrä armon suuruutta ja ei voikkaan sillä “vihollinen” saatana ei hallua että, ihmiset ymmäräisivät ja saisivat kokea Jumalan armon merkillistä vapauttavaa voimaa. Olen suuresti ihmetellyt miten järkevät ihmiset, lähiomaiset, lapset, vanhemmat, veljet, siskot, naapurit, ystävät, työkaverit eivät halua tehdä parannusta ja lähteä uskon tielle, koska jokainen järkevä ihminen tietää että, tämä elämä kerran loppuu. Jumala on jotenkin alkanut minulle kertomaan ihmisistä.

Loput itse voi lukea tuosta linkistä.



Evankeliointi Elämäntapana -kurssi:
http://www.omasaalem.fi/2012/evankelioi ... ssi-alkaa/

video:
http://www.youtube.com/watch?v=mojRMhKVij4 :thumb:

http://eesuomi.net/index.php?option=com ... &Itemid=41
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raamatullinen evankeliointi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Touko 2013 18:59

*
Eikö omat kokemukseni Jumalan suht korota tai kirkasta Jeesusta henkilökohtaisesti? Osaan vain ainoastaan kertoa omista kokemuksistani, en osaa evankelioida enkä tiedä miten tulisi osata kertoa kaikenkattavasta armosta. Tää tuntuu liian vaikealta mutta minkä takia evankelioimisen pitää olla liian vaikeaa??? Sorry!!!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raamatullinen evankeliointi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Touko 2013 20:51

*
1.Tim. 2:4 Joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. RK

Niin Jumala tahtoo että kaikki pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden mutta minkä takia Jumala jätti meille liiah vaikean tehtävän evankelioivaksi, mihin emme itse osaa evankelioida?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Raamatullinen evankeliointi

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Touko 2013 21:40

vaisuliini kirjoitti:*
1.Tim. 2:4 Joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. RK

Niin Jumala tahtoo että kaikki pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden mutta minkä takia Jumala jätti meille liiah vaikean tehtävän evankelioivaksi, mihin emme itse osaa evankelioida?



Ole vain vapaasti ihana vaisuliini :hugehug: Eikö ne sinun kokemuksesi Jeesuksesta juuri kerro siitä miten sinä olet löytänyt Jeesuksen? Itse en osaa kertoa ihmisten ilmoilla edes niistä, liian vaikeaa itsellekin välillä ymmärtää sitä tietä miten olenkaan päätynyt Jumalan armon kautta tähän asti, liian vaikeaa olisi muidenkaan ymmärtää.
lonelyrider
 

Re: Raamatullinen evankeliointi

ViestiKirjoittaja tanu » 14. Touko 2013 11:36

-
Viimeksi muokannut tanu päivämäärä 18. Loka 2017 21:07, muokattu yhteensä 1 kerran
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Seuraava

Paluu Hengellinen etsintä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron