ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 24. Tammi 2013 11:53

***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 17. Helmi 2013 20:25

Erään todistuksen mukaan henkilö (satanisti) sai kosketuksen Jumalaan hengellisen rock musiikin kautta konsertissa, eli meidän Herramme siis kosketti tätä ihmistä juurikin tällä helvetin myrkyllä, tässä todistus:

Pitkälettiset jäbät roudas laitteita lavalle, ja me oltiin ihan äimän käkenä. Mä en ollu koskaan ennemmin aatellu, että uskikset vois olla tonkin näkösiä.

- Ihan siistin olosia jätkiä.

Kundit rupes nauraan ja heittämään herjaa.

- Et sunka sä, Päwe, vaan retkahtanu johonkin noista tyypeistä.

- Päwe meinaa napata itelleen petikaverin vaihteeksi tollasista ympyröistä.

Mä en viittiny kommentoida niitten mokelluksia, tsiigasin vaan, miten kaverit keräs kitarat käsiinsä.

- Ton bändin nimi on Road. Se tulee siitä, kun ne laulaa Jeesus tiestä.

Mä rupesin miettiin, et minkälainen se mahtais olla se Jeesus tie? Sit mä tajusin, et hei, mä oon Päwe, siis mä oon se, joka on kova. Ei auta mamoilu. Siks mä kilistin viinakassia, niin että jengi varmaan kuuli ja paiskasin jotain virsistä.

- Ollaan seuroissa, muistakaa hoilata mukana.

Se oli kummiskin vaan pintaa, sisimmässä musta tuntu tosi pahalta ja epävarmalta. Ja siinä kaiken sen jengin keskellä mä joteskin tajusin olevani sairaan yksin. Ja mä voin vakuuttaa, että se ei oo mikään hyvä fiilis.

- Nehän soittaa rokkia.

Gimma mun vieressä puhu asiaa, rokkia ne nimenomaan soitti. Ja just sellasta mä en ollu odottanu. Itseasiassa ne soitti ihan jees, vaikka en mä sitä siinä viittiny alkaa mainostaa.

- Aletaan bailaan...

Ei me kummiskaan alettu, kuhan seistiin ja tsiikattiin lavalle ja heiteltiin epämääräistä huulta. Vaikka sen mä voin sanoo, että ei niissä stooreissa oikein ollu terää. Mä en muista oliko se toka vai kolmas biisi, mikä iski muhun niin, että polvet notkahti. Sen styken sävel ja sanat oli sellaset, ett mulle tapahtu jotain ihan käsittämätöntä. Tuntu ninku kaikki siitä ympäriltä ois hävinny yhtäkkiä vallan vege. Mä meinaan siis ihmisiä ja puistoo ja kaikkee. Ihan kun ois vaan ollu sellanen iso tötterö sieltä lavalta suoraan mun sydämeen. Sitten mua alko itkettään ihan sairaasti. Mä tietty voinu siinä muitten aikana alkaa spitsaan. Hyvänen aika mähän olin kova gimma, mähän olin Päwe. Mitä siitä ois tullu, uskiksetkin ois nähnee.

- Niin pitkältä reissulta kaukaa tuun
minut kutsu Jeesus, tässä oon
tahdon tuntea sen kun kosketat
näe tuhlaajalapsia ja rakasta!
Uuteen elämään tulla saan
nyt uuteen elämään luokse Jeesuksen.
Hän vastaanotti halaten,
eikä kysellyt, missä oon rypenyt.
Tervetuloa kotiin, nyt juhlitaan.
Hei, tuhlaajalasta Jeesus rakastaa...

Mä vedin roolin päälle ja mutisin, et pitää lähtee röökille. Puolijuoksua mä poistuin paikalta ja painuin vaivihkaa pusikkoon. Mä vedin nahkarotsin pääni yli ja aloin itkeen. Siis mä, joka en ollu spitsannu ees sinä päivänä, kun mun faija kuoli ja mut raiskattiin.

Mä kykytin siellä pusikossa vaikka kuinka kauan. Mun oli paha olla, ja mä tunsin, että jotain oli tunkemassa mun sydämeen. Mä en tajunnu, mikä se oli, mutta se tuli vaan, enkä mä pystyny, kun poraan.


Lähde:

http://gamma.nic.fi/~shn/tekstit/paivi.htm


Tämän todistuksen valossa kaikki hengellinen Rock´n roll ei ehkä olekkaan myrkkyä helvetistä, vaan saattaapi olla että samalla lailla Herra osaa käyttää tekniikkaa hyväkseen kuin vihollinenkin. Ei ole internetkään vihollisen oma vaan Herra toimii täälläkin. Voitaisiin vähän mennä itseemme ja miettiä kenen etua palvelee kun syntimittarilla etsitään sitä syntiä ja eksytystä jokapaikasta niin ,että myös Herran käytössä olevat aseet tylsistytetään huuteluillamme. Herra ei todistuksen henkilöä saanut siis kosketettua virren veisuulla vaan piti puhua sitä kieltä mitä punkkari ymmärsi...

Puolustan siis hengellistä rockkia enkä maallista. Siellä voi olla sellasia uskovaisia soittamassa, jotka ovat saaneet Jumalalta tehtävän musisoida Hänestä ja Hänen teoistaan ja näin koskettaa niitä jotka ovat virsien tavoittamattomissa.


1. Kor. 9:

19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.
(Voisiko lisätä olin rockkareille ikäänkuin rockkari, punkkarille ikäänkuin punkkari yms yms...?)

Matt. 10:16
Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.


http://www.youtube.com/watch?v=GbP2F5VE2zQ
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 04. Maalis 2013 14:28

Täällä toinen todistus helvetinmyrkyn hedelmistä:

Muutos tuli hitaasti

Eräänä iltana kuuntelin Terapia -yhtyeen laulua ja hädässäni yhdyin lauluun: ”En jaksa enää, Jeesus oletko siellä? Haluan elämää uutta…” Annoin näin Jeesukselle elämäni rippeet. Sinä iltana syttyi sydämeeni toivon kipinä, vaikka muutos tuli hitaasti. Tulevina vuosina sain pala palalta jättää riippuvuudet. Ajan kanssa omatunto alkoi vaivata, aina yhdestä asiasta kerrallaan. Rukoilin ja etsin Jumalan tahtoa ja sain voimaa askeleen kerrallaan.

Seurakunnan tärkeys

Suuri muutokseen ajava voima oli seurakuntayhteys. Vaimoni kanssa kävimme joissakin seurakunnissa. Löysimme hengellisen kodin Uudenkaupungin Helluntaiseurakunnasta. Seurakuntayhteyden kokeminen on murtanut ajatuksen Jumalasta, joka tarkkailee meitä sivusta ja piilottaa voimansa. Rakastavien uskovien keskellä on ollut ujolla pojalla tilaa kasvaa. Enää ei tarvitse olla mitään sen enempää kuin oma itsensä – Jumalan lapsi.

Onko elämässä enää iloa, jos hylkää alkoholihuuruiset juhlimiset ja muun sellaisen, kysyy moni. Olen kokeillut molempia vaihtoehtoja ja voin kertoa, että nykyinen ilo on kestävämpää laatua.

Lähde:

http://www.muutokseen.fi/korpi
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 04. Maalis 2013 19:52

Efesolaiskirje:
5:10 ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;

Eikö ne jotka kuuntelevat kovaa rokkia, voisi kokeilla tätä? :wise3: Jättäisivät sen ja tutkisivat onko se otollista Herralle ja omalle uskonelämälle:o)
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 05. Maalis 2013 10:58

tuomarisimson777 kirjoitti:Efesolaiskirje:
5:10 ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;

Eikö ne jotka kuuntelevat kovaa rokkia, voisi kokeilla tätä? :wise3: Jättäisivät sen ja tutkisivat onko se otollista Herralle ja omalle uskonelämälle:o)


Löytämäni kaksi ylläolevaa todistusta puhuvat suureen ääneen siitä että se olisi positiivista uskonelämälle siinämielessä että molemmissa tapauksissa rock -musiikki oli se tekijä joka synnytti koko uskonelämän. Rock musiikin avulla Herra sai vihdoin heihin yhteyden ja heidän vaellus Herran laumassa sai alkaa.

Itse kuvailisin hedelmää otolliseksi sekä positiiviseksi kokemukseksi. Kukin päättäköön tahollaan mimmoisena hedelmää pitää :-P
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Janne » 05. Maalis 2013 11:47

Niin, no tuleehan ihmisiä uskoon esim. Benny Hinnin, Pirkko Jalovaaran ja muiden sankareiden kokouksissa, ehkä nekään ei ole sitten eksytystä. Näistäkin kokouksista on tullut otollistakin hedelmää joten miksi niistäkään pitäisi ketään varoittaa.

Lisäksi tiedän että maailmaan palanneiden ihmisten kautta on tullut ihmisiä uskoon, jopa känniläisten, ehkä tälläinenkään toiminta ei ole sitten väärin koska sieltä tulee otollista hedelmää...

molemmissa tapauksissa rock -musiikki oli se tekijä joka synnytti koko uskonelämän.


Olisi uskontaipaleen kannalta vaan otollisempi että Jeesus synnyttäisi uskonelämän
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 05. Maalis 2013 12:14

Itseasiassa se että joku todistaa "olen tullut uskoon", ei kerro hedelmistä, onko ne hyviä vai huonoja. Jeesus muistaakseni kertoo myös samassa luvussa jossa kertoo hedelmistä, että Hän ei tunne kaikkia niitä, jotka Hänen nimissään ajavat riivaajia ja tekevät voimallisia tekoja jne.

Hedelmät kuitenkin ovat nähtävillä olevia asioita. Synnyttääkö hedelmät ympäristöönsä katkeruutta, vihaa vai ovatko ne vanhurskaita, Jumalalle otollisia. Tietenkin kun tänne tuomme asioita joistain henkilöistä, voi olla vaikea arvioida, hedelmiä, joita ympäristöön syntyy, jos ei ole hyviä todisteita esim. hedelmien karvaudesta.

Hedelmät eivät siis ole välttämättä kokemus uskoontulosta tai se saako se aikaan tekoja, jotka näyttävät voimallisilta ja hyviltä ja seuraako kansanjoukot jotain tiettyä julistajaa. Hedelmät omaavat syvemmän merkityksen, kertovat siitä Hengestä joka ihmisessä on läsnä.

Yksi jännä juttu muuten... samalla muutossivustolla on toinen todistus myös, jossa oli täysin päinvastainen todistus musiikkityylin vaikutuksesta ihmisen elämään kuin edellä mainittu linkki.

http://www.muutokseen.fi/havupalo
lonelyrider
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 05. Maalis 2013 13:12

Kiitos hyvistä kommenteista Janne ja lone -täytyy nöyrtyä ja tunnustaa että teidän vastakommenttinne olivat tarkkojahuomioita.

Myös sivuilta löytynyt Havupalon todistus puhuu omaa kieltänsä. Huomioidaan kuitenkin se että Haapasalo kuunteli satanististä heavyä eikä uskis rockkia. Hän myös pyysi saatanan elämänsä herraksi.

Janne mainitsit että Benny Hillin ja jonkun toisen eksyttäjän työstä olisi tullut myös hyviä hedelmiä. Olisiko sinulla linkkejä kertomuksiin ? Lukisin mielelläni niin osaan varoa. Benny Hinn ja muut ovat eksyttäjä saarnaajia ne on eri asia kuin musiikkityyli jonka kimppuun tässä postissa hyökättiin :P.

Toinen todistuksista eli Päivi Niemen uskoontulon hedelmistä kertonee jotain se että hän on uskoontulonsa jälkeen tehnyt 15-vuotta töitä Jumalan valtakunnan hyväksi josta voi lukea lisää täältä:

http://www.paiviniemi.net/jotain_minust ... n=22480088

Eli 15+ vuotta on kestänyt tuo hedelmä mikä Road-yhtyeen konsertista alkoi...
Viimeksi muokannut Mikko Murpatti päivämäärä 06. Maalis 2013 11:30, muokattu yhteensä 1 kerran
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 05. Maalis 2013 13:51

lonelyrider kirjoitti:Itseasiassa se että joku todistaa "olen tullut uskoon", ei kerro hedelmistä, onko ne hyviä vai huonoja. Jeesus muistaakseni kertoo myös samassa luvussa jossa kertoo hedelmistä, että Hän ei tunne kaikkia niitä, jotka Hänen nimissään ajavat riivaajia ja tekevät voimallisia tekoja jne.

Hedelmät kuitenkin ovat nähtävillä olevia asioita. Synnyttääkö hedelmät ympäristöönsä katkeruutta, vihaa vai ovatko ne vanhurskaita, Jumalalle otollisia. Tietenkin kun tänne tuomme asioita joistain henkilöistä, voi olla vaikea arvioida, hedelmiä, joita ympäristöön syntyy, jos ei ole hyviä todisteita esim. hedelmien karvaudesta.

Hedelmät eivät siis ole välttämättä kokemus uskoontulosta tai se saako se aikaan tekoja, jotka näyttävät voimallisilta ja hyviltä ja seuraako kansanjoukot jotain tiettyä julistajaa. Hedelmät omaavat syvemmän merkityksen, kertovat siitä Hengestä joka ihmisessä on läsnä.

Yksi jännä juttu muuten... samalla muutossivustolla on toinen todistus myös, jossa oli täysin päinvastainen todistus musiikkityylin vaikutuksesta ihmisen elämään kuin edellä mainittu linkki.

http://www.muutokseen.fi/havupalo


Eihän tuo kerro itse musiikkityylistä mitään! Tämä Miika Havupalo oli kuunnellut satanistista musiikkia. Hän itse luuli, etteivät sanat vaikuta häneen mitenkään. Ei hän ollut kuunnellut mitään gospelrockia... Miika aloitti sähkökitaran soiton, jonka kautta hän ajautui metallimusiikin pariin ja satanistisen/ okkultistisen musiikin kuluttajaksi.

Itse olen aiemminkin kirjoittanut täällä eri keskusteluissa musiikista, mutta jättänyt kirjoittelut huomattuani sen olevan enemmän turhaa puhetta. Kirjoitan vielä... Musiikkityyli (genre) syntyy tahtilajin, tempon ja tiettyjen muiden lainalaisuuksien mukaan. Sanat tekevät kappaleista sen, kenelle musiikki on omistettu. Joskus myös pelkkä melodia saattaa vaikuttaa. Joku melodia voi palvella Jumalaa, vaikka siinä ei olisikaan sanoja. En puhu nyt mistään duuri-molli jaottelusta, koska paljon on mollisävellajissakin menevää ylistysmusiikkia, mikä on todella Pyhän hengen voitelemaa. Lisäksi jos katsomme Israeliin ja sen lähikulttuureihin tai Intiaan, siellä musiikissa on täysin erilainen asteikkokäsitys kuin Pohjoismaissa. Meidän korviin musiikki vaikuttaa "eksoottiselta". Lisäksi siellä on iso liuta soittimia, joita meillä ei juurikaan Suomessa käytetä. Musiiki on kuitenkin monimuotoisempaa kuin sen jaottelu esimerkiksi soittimien perusteella. Joskus harmonikalla ei saanut esiintyä kirkossa. Ei edes kysytty, millaista musiikkia sillä olisi soitettu. Yksi harmonikan nimitys, pirunkeuhko, kuvaa ihmisten asenteita.

Samoja soittimia, samoja sointuja, samoja nuotteja käytetään kaikissa eri musiikkityyleissä. Seurakunnissa soitetaan poppia, humppaa, lattareita, slovareita jne. - tosin hengellisessä kontekstissa. Ylistys voi olla rajumpaa tai se voi olla täysin hiljaista olemista ja kaikkea siltä väliltä... Kyllä se helvetin myrkky on epäusko Jeesuksen ristintyötä kohtaan ennemmin kuin yksi musiikkityyli. Voidaan aivan hyvin aloittaa keskustelu siitä, miksi virsikirjoissa on katolisen kirkon aikaisia virsiä. Koko katolinen istituutio on maallistunut eikä palvele Jumalaa. Silti näitä sävelmiä on säilytetty (ehkä niissä on uudet sanat). Tai miksi TV7:n monissa ohjelmissa soitetaan tunnusmusiikkeina humppaa - sehän on tanssia...
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 05. Maalis 2013 17:48

BLACK-metallin saundi on synkähkö ja hidas.. POWER-metal on taas erittäin nopeaa ja "iloista" saundia verrattuna bläkkiin
DEATH-metal on nopeaa "keskiiloista" soittoa missä laulaja örisee ja mättö on hurjaa.. Deicideä jonka sanoitukset ovat suoraan Herraa pilkkaavia=( luullaan usein erehdyksessä blackiksi=/

Sittenhän on olemas tavallinen vanhan ajan rock,n,roll kuten Hurriganes,Lynyrd Skynyrd..jne..
En tiedä mitä tyyliä rokahtavimmillaan voisi käyttää sitten Herran seurakunnas..tai uskovan stereoissa..
Onko Riitasointu liikaa..käsittääkseni V2-koneen ääni moottoripyörässä on myös riitasointu

pitäskö siis vaihtaa rivineloseen :lol:
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa

cron