Ulkopuolella ovat koirat

Raamatun tutkiminen

Ulkopuolella ovat koirat

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 18. Huhti 2012 14:10

"Ulkopuolella ovat koirat (Ilm.22:15)..." Keitä tai mitä ovat nämä koirat?
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Ulkopuolella ovat koirat

ViestiKirjoittaja pekka » 19. Huhti 2012 19:19

Löytyi 13 jaetta Raamattu 1933/38 tekstistä koirat-hakusanalla.

1. Kun. 14:11

Joka Jerobeamin jälkeläisistä kuolee kaupungissa, sen koirat syövät, ja joka kuolee kedolle, sen syövät taivaan linnut. Sillä Herra on puhunut.'

1. Kun. 16:4

Joka Baesan jälkeläisistä kuolee kaupungissa, sen koirat syövät, ja joka kuolee kedolle, sen syövät taivaan linnut."

1. Kun. 21:19

Ja puhu hänelle ja sano: 'Näin sanoo Herra: Oletko sinä sekä tappanut että anastanut perinnön?' Ja puhu sitten hänelle ja sano: 'Näin sanoo Herra: Siinä paikassa, missä koirat nuoleskelivat Naabotin veren, tulevat koirat nuoleskelemaan sinunkin veresi'."

1. Kun. 21:23

Myöskin Iisebelistä on Herra puhunut sanoen: Koirat syövät Iisebelin Jisreelin muurin luona.

1. Kun. 21:24

Joka Ahabin jälkeläisistä kuolee kaupungissa, sen koirat syövät, ja joka kuolee kedolle, sen syövät taivaan linnut."

1. Kun. 22:38

Ja kun vaunut huuhdottiin Samarian lammikolla, nuoleskelivat koirat hänen vertansa, ja portot peseytyivät siinä, sen sanan mukaan, jonka Herra oli puhunut.

2. Kun. 9:10

Ja koirat syövät Iisebelin Jisreelin vainiolla, eikä kukaan ole hautaava häntä." Sitten hän avasi oven ja pakeni.

2. Kun. 9:36

Ja he tulivat takaisin ja ilmoittivat sen Jeehulle. Niin hän sanoi: "Tässä on toteutunut Herran sana, jonka hän puhui palvelijansa tisbeläisen Elian kautta: 'Jisreelin vainiolla koirat syövät Iisebelin lihan;

Ps. 22:16

(22:17) Sillä koirat minua piirittävät, pahain parvi saartaa minut, minun käteni ja jalkani, niinkuin jalopeurat.

Ps. 59:6

(59:7) He tulevat ehtoolla, ulvovat kuin koirat ja kiertävät kaupunkia.

Ps. 59:14

(59:15) He tulevat ehtoolla, ulvovat kuin koirat ja kiertävät kaupunkia.

Jer. 15:3

Ja minä asetan heille neljänkaltaiset käskijät, sanoo Herra: miekan surmaamaan, koirat raahaamaan, taivaan linnut ja maan eläimet syömään ja hävittämään.

Ilm. 22:15

Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Ulkopuolella ovat koirat

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Huhti 2012 00:10

Ja löytyi 6 jaetta Raamattu 1933/38 tekstistä koira-hakusanalla.

Tuom. 7:5

Niin hän vei väen alas veden ääreen. Ja Herra sanoi Gideonille: "Aseta erikseen jokainen, joka latkii vettä kielellään, niinkuin koira latkii, ja samoin jokainen, joka laskeutuu polvilleen juodaksensa".

1. Sam. 17:43

Niin filistealainen sanoi Daavidille: "Olenko minä koira, kun tulet sauva kädessä minua vastaan?" Ja filistealainen kiroili Daavidia vannoen jumaliensa kautta.

2. Kun. 8:13

Hasael sanoi: "Mikä on palvelijasi, tällainen koira, tekemään näitä suuria asioita?" Elisa vastasi: "Herra on ilmoittanut minulle, että sinusta on tuleva Aramin kuningas".

Sananl. 26:11

Kuin koira, joka palajaa oksennuksilleen, on tyhmä, joka yhä uusii hulluuksiansa.

Saarn. 9:4

Onhan sillä, jonka vielä on suotu olla kaikkien eläväin seurassa, toivoa. Sillä elävä koira on parempi kuin kuollut leijona.

2. Piet. 2:22

Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa".
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Ulkopuolella ovat koirat

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 20. Huhti 2012 09:48

Olisivatko nämä ulkopuolella olevat koirat sitten niitä, jotka palaavat pahuuteensa uskoontulon jälkeen niinkuin koira oksennukselleen..?

Olen kuullut jonkun jopa sanovan, että ulkopuolella olisivat ihan oikeasti koirat ja niiden omistajat, jotka ovat noista saastaisista elukoista tehneet epäjumaliaan ja palvonnan kohteita :?
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Ulkopuolella ovat koirat

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Huhti 2012 11:29

En oikein hyvin ymmärrä tuota tulkintaasi mutta itse olen koirien omistaja ja hoitaja mutta en palvo koiriani. Jeesus on Herra, ei mikään luotu. Voi olla, että jossakin päin maailmaa on ihmisiä jotka palvovat koiraa epäjumalana mutta noita epäjumaliahan maailmassa riittää loputtomiin. Pitää muistaa erittäin tärkeä asia eli, että koira poistaa monelta, varsinkin yksinäiseltä ihmiseltä ja masentuneelta ihmiseltä ahdistusta koska koira on uskollinen omistajalleen kuolemaansa saakka ja aina hyvällä tuulella, jos ei tietenkään ole sairas. Siihen voi aina luottaa, sitä ei voi todellakaan sanoa ihmisestä. Ihminen punoo aina juoniaan, jos ei ole uskossa eli, että ei voi Pyhän Hengen voimassa vastustaa kaikenlaista pahuutta ja niin edelleen. Kulkukoirat ovat tietysti asia erikseen, nehän villiintyvät ja voivat käydä ihmisenkin kimppuun ja vaikka tappaa ihmisen, ainakin jos on vähän isompi villiintynyt koira tai kokonainen villiintynyt koiralauma, lisäksi ne voivat levittää kaikenlaisia tauteja. Itse hoidan koiriani rakkaudella, enkä käytä mitään väkivaltaa, enkä karju koirilleni ja sen huomaa niistä, ne ovat oikein kilttejä ja hyviä ja rakkaita ystäviä jotka tuovat omistajalleen suurta iloa ja lohdutusta eli kyllä kotikoirat ovat Jumalan siunausta ihmistä varten, että ihmisellä olisi hyvä olla, jos vain on sellainen ihminen joka tykkää eläimistä ja on valmis sitoutumaan niitä hoitamaan hyvin. Niiden kanssa pitää olla kärsivällinen ja rauhallinen mutta kuitenkin jämpti, että ne tietävät ketä tulee totella.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Ulkopuolella ovat koirat

ViestiKirjoittaja systeri » 20. Huhti 2012 18:20

Kokeilin googlettaa ja Petrin kirjoitushan sieltä tuli ekana..että olisko vastaus sitten tässä :)

http://www.kotipetripaavola.com/valhe ... istus.html


Koiravertaus oli yleinen tapa, jolla israelilaiset kutsuivat pakanoita. Koira tarkoitti juutalaisessa kielenkäytössä vertauskuvallisesti pahaa ja syntistä ihmistä. Koska pakanat kulkivat epäjumalien perässä, eivätkä tunteneet todellista Jumalaa, niin juutalaiset alkoivat nimittämään pakanoita koiriksi. Jeesus myös juutalaisena puhui sen ajan vertauskuvilla, siksi Hän sanoi pakanoita koiriksi.
systeri
 

Re: Ulkopuolella ovat koirat

ViestiKirjoittaja pekka » 22. Huhti 2012 13:16

Laitetaanpas tämäkin kohta tähän vielä:

Luukas 16

19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Ulkopuolella ovat koirat

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 17. Helmi 2013 14:49

Kun meidän rakas perheenjäsenemme koira kuoli muutamia vuosia sitten ( koira on meillä edelleenkin )..
niin kyselin Herralta tuon Sanan paikan pohjalta mitä koiria se tarkoittaa.

Työskentelin silloin myyjänä ja paikkaan tuli seurue joka keräsi ostoksensa, tullen sitten maksamaan ne.
Mieshenkilö alkoi kovaan ääneen sanoa mitä kunkin tuotteen tulee maksaa, itse toppuuttelin etten voi antaa
kaikista tuotteista niin paljon alennusta. Siitäkös ilo syntyi, hän hermostui totaalisesti ja alkoi sättiä paikkaa ym. ja seurue poistui jättäen tavaransa
pöydälle. Koko ajan poistuessaan hän haukkui kaikki kauppaan liittyvän kovaan ääneen ulko-ovelle asti.

Silloin minulle välähti mieleen että tässä oli Herran vastaus, ne Raamatun mainitsemat koirat olivatkin vertauskuvallisesti tietynlaisia ihmisiä.
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

Re: Ulkopuolella ovat koirat

ViestiKirjoittaja eetu » 04. Joulu 2016 20:28

Fil. 3:2
Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja.

Jes. 56:11
Ja näillä koirilla on vimmainen nälkä, ei niitä mikään täytä. Ja tällaisia ovat paimenet! Eivät pysty mitään huomaamaan, ovat kaikki kääntyneet omille teilleen, etsivät kukin omaa voittoansa, kaikki tyynni.

Jes. 56:10
Israelin vartijat ovat kaikki sokeita, eivät he mitään käsitä; he ovat kaikki mykkiä koiria, jotka eivät osaa haukkua. He näkevät unta, makailevat ja nukkuvat mielellään.

1. Sam. 17:43
Niin filistealainen sanoi Daavidille: "Olenko minä koira, kun tulet sauva kädessä minua vastaan?" Ja filistealainen kiroili Daavidia vannoen jumaliensa kautta.

2. Kun. 8:13
Hasael sanoi: "Mikä on palvelijasi, tällainen koira, tekemään näitä suuria asioita?" Elisa vastasi: "Herra on ilmoittanut minulle, että sinusta on tuleva Aramin kuningas".
eetu
 
Viestit: 250
Liittynyt: 04. Joulu 2016 17:42


Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron