ja RAHAPULA:kin vielä=(

Rukousaiheet

ja RAHAPULA:kin vielä=(

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 15. Tammi 2013 22:23

Iski masennuttamaan entisestään masentavaa Tammikuuta.. Herra päästä mut rauhaan sydäntä raskauttavista "elatuksen murheista" Herra sä tiiät että rahapulassa mä vatvon yöt päässä raha-asioita ja olen jatkuvasti ärsyyntynyt..
Ei ole kivaa tehdä työtä jos sillä ei mitään saa..=/
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: ja RAHAPULA:kin vielä=(

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 16. Tammi 2013 11:46

Ei ole helppoa olla P.A.Itselle täytyy myöntää Herra on seurannu minun rahaasioita ja pelastanut jopa minut Täydeltä katastrofilta .Ja olemme vaimon kanssa saaneet rahaa kuten aivan äsken10 kertaisena takaisin .Lopun aikaa edetessä myös toimeentulo vaikeutuu ja on ahdistusta talous puolella.Itse suunnittelen entistä enemmän tältäkin pikku kylältä maalle muuttoa ja minimaallisen kulutuksen pariin .Tosin minulle on tämä suht helppoa kun kaikki asiat on tässä lähellä ja vielä kaupan päälle tuo jättihyvä kalaaitta Puruvesi.Kaikki uskovat miettikää millä voitaisiin yhdessä tehdä asoita paremmin ympäri Suomea.Minulla ainakin on palo auttaa ensiksi omia(kristittyjä)ja myös muita jotka taloudellisesti hädässä on .Eikä ole siltikään helppoa .Sillä ei meidän Kuningas kaan helpolla päässyt täällä maan päällä.Siis varautukaa vielä epävarmempaan aikaan välillä hyviä kausia silloin pitää ymmärtää että sitä syvempi monttu on edessä.Voimia kaikille
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: ja RAHAPULA:kin vielä=(

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 16. Tammi 2013 13:43

Olin jonkin aikaa sitten yhtenä iltana täällä Turun helluntaiseurakunnassa sellaisessa rukouskonferenssissa, jota muutama uskova ystäväni oli kehunut. Voi olla, että vika oli kuulijan sydämessä, mutta opetus oli minulle erittäin vierasta. Perinteistä menestysteologista opetusta olen kyllä kuullut ennenkin ja vähän sellaiselta tuokin opetus kuulosti :( . Mutta uutta minulle oli se, että eteläkorealainen nainen opetti, että uskovien keskuuteen on tulossa taloudellinen herätys, eli uskovat alkavat rikastua vielä lopun aikoina :? . Hän sanoi, että tämä opetus löytyy Raamatusta, mutta ei kyllä maininnut mitään erityistä kohtaa. Itse en jotenkin usko tällaiseen. Ja Raamatun mukaan rikkaan on vaikea päästä Jumalan valtakuntaan (esim.Mark.10:25). Lisäksi sanotaan, että jo rikastumisen tahtominen on uskovalle erittäin huono homma (1.Tim.6:9). Sananlaskussa rukoillaan, että Jumala ei antaisi rikkautta eikä köyhyyttä, vaan määräosan leipää (Sananl.30:8). "Anna meille meidän jokapäiväinen leipämme (Matt.6:11)." Tuolla rukouskonferenssissa vielä lähes kaikki kuulijat kättä nostaen lupasivat, etteivät koskaan enää murehdi raha-asioista tämän elämän aikana (Matt.6:25)... Itse en voinut sitä luvata :oops: Oli tuosta kokouksesta kyllä se hyöty, että arvostus omaa pientä kokouspaikkaa ja sitä vaatimatonta menoa kohtaan kasvoi :hearts:

Voi kuitenkin olla, että ymmärsin opetuksen väärin, koska puhujan äidinkieli ei ollut englanti ja paikoitellen hänen tuntui olevan vaikea puhua englanniksi. Sitten vielä tuo kokous oli 5-kertaisen kokoussarjan toiseksi viimeinen kokous, joten ymmärrystä kokonaisopetuksesta olisi voinut lisätä, jos olisin ollut myös muissa kokouksissa. Joten toivottavasti en sano väärää todistusta lähimmäisestäni. Puhuja voi olla aivan kaikin puolin totuudessa elävä sisar ;gladly:

Raamatun mukaan meidän ulkonaisen ihmisemme ei kuitenkaan ole tarkoitus menestyä, vaan menehtyä sisällisen uudistuessa ;gladly: (2.Kor.4:16).

Tämä tuli nyt vain mieleen tässä yhteydessä, mutta rukoilen Jumalan apua tuomarisimsonille, että ei tarvitse murehtia elatuksesta ;gladly:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: ja RAHAPULA:kin vielä=(

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 16. Tammi 2013 17:37

en minäkään usko tähän menestys teologia villitykseen.Itsellä kyllä on suunnitelma jolla tasoittaa kristittyjen notkahduksia rahaasioissa mutta aika näyttää lähteekö homma käyntiin .Siis sellaista josta olen saanut Henkeeni tietoa .Mutta ei sekään mitään rikkaita tee vaan auttaa ja helpottaa pahimman notkon yli.Silleen kristillisessä Rakkaudessa .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: ja RAHAPULA:kin vielä=(

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 16. Tammi 2013 22:22

Ja se onkin oikein. "...että syntyisi tasaus (2.Kor.8:14)." ;gladly:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: ja RAHAPULA:kin vielä=(

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 17. Tammi 2013 12:51

Olen miekin tuohon menestysteologiaan törmännyt ja ihan vapaissa suunnissa. On profetoitu minulle näyssä, kuinka nähdään suuria kultarahoja täynnä olevia säkkejä ja rikkaus kohta koettaa ihan ovella, kunhan vaan muistan laittaa kolehtiin sievoisen summan rahaa. On sanottu, että kohta ajellaan tuliterillä upouusilla mersuilla me uskovat. Ei ole korvissani mitään vikaa ja kuulen ihan hyvin. Nämä profeetat ovat tavalla tai toisella yhteydessä JDS-oppiin. Tämän opin edustajia voisi nimetä useitakin. Joyce Meyer on yksi ainakin minun tietojen mukaan ko. opista parannusta tekemätön upporikas saarnaaja, joka on ainakin helluntaikirkon lehden satunnainen kolumnisti. Toivon mukaan hän tekee parannuksen harhaopistaan. Raamatussa on kyllä rikkaitakin ihmisiä. Paavali selkeästi opettaa,

1.Tim.6:7 "Sillä me emme ole maailmaan mitään tuoneet, emme myös voi täältä mitään viedä;
6:8 mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin.
6:9 Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.
6:10 Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.
6:11 Mutta sinä, Jumalan ihminen, pakene semmoista, ja tavoita vanhurskautta, jumalisuutta, uskoa, rakkautta, kärsivällisyyttä, hiljaisuutta.
6:12 Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä."

Selvää tekstiä Paavalilta. Rikkaille tässä ajassa oleville uskoville, joksi kai minä itsekin voin itseni lukea vrt. köyhyyteen yleensä maailmassa, Paavali opettaa seuraavasti,

1.Tim.6:17 "Kehoita niitä, jotka nykyisessä maailmanajassa ovat rikkaita, etteivät ylpeilisi eivätkä panisi toivoansa epävarmaan rikkauteen, vaan Jumalaan, joka runsaasti antaa meille kaikkea nautittavaksemme,
6:18 kehoita heitä, että tekevät hyvää, hyvissä töissä rikastuvat, ovat anteliaita ja omastansa jakelevat,
6:19 kooten itsellensä aarteen, hyvän perustuksen tulevaisuuden varalle, että saisivat todellisen elämän."

Minun rukoukseni on juuri se, että Herra antaisi määräosan leipää, jokapäiväisen leivän, johon esim. työpaikka kuuluu. Herra pitää kyllä huolen omistaan, eikä halua meidän raskauttavan itseämme elatuksen murheilla,

Lk.12:16 "Ja hän puhui heille vertauksen sanoen: "Rikkaan miehen maa kasvoi hyvin.
12:17 Niin hän mietti mielessään ja sanoi: 'Mitä minä teen, kun ei minulla ole, mihin viljani kokoaisin?'
12:18 Ja hän sanoi: 'Tämän minä teen: minä revin maahan aittani ja rakennan suuremmat ja kokoan niihin kaiken eloni ja hyvyyteni;
12:19 ja sanon sielulleni: sielu, sinulla on paljon hyvää tallessa moneksi vuodeksi; nauti lepoa, syö, juo ja iloitse.'
12:20 Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?'
12:21 Näin käy sen, joka kokoaa aarteita itselleen, mutta jolla ei ole rikkautta Jumalan tykönä."
12:22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte.
12:23 Sillä henki on enemmän kuin ruoka, ja ruumis enemmän kuin vaatteet.
12:24 Katselkaa kaarneita: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa, eikä niillä ole säilytyshuonetta eikä aittaa; ja Jumala ruokkii ne. Kuinka paljoa suurempiarvoiset te olette kuin linnut!
12:25 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
12:26 Jos siis ette voi sitäkään, mikä vähintä on, mitä te murehditte muusta?
12:27 Katselkaa kukkia, kuinka ne kasvavat: eivät ne työtä tee eivätkä kehrää. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
12:28 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, kuinka paljoa ennemmin teidät, te vähäuskoiset!
12:29 Älkää siis tekään etsikö, mitä söisitte ja mitä joisitte, älkääkä korkeita tavoitelko.
12:30 Sillä näitä kaikkia maailman pakanakansat tavoittelevat; mutta teidän Isänne kyllä tietää teidän näitä tarvitsevan.
12:31 Vaan etsikää Jumalan valtakuntaa, niin myös nämä teille annetaan sen ohessa."

Kun rikastumme hengellisissä asioissa, kasvamme hengellisesti pyrkien tekemään valitsemisemme yhä lujemmaksi niin Jumala kyllä pitää huolen, eikä huomisesta sikäli tarvitse murehtia. Eikä olisi tarvinnut minunkaan, kun ajattelen viimeisiä vuosia, jolloin olen välillä ollut pitkähköjä aikoja ilman tuloja. Tässä ollaan elossa ja huomisesta en edes jaksa murehtia. Edellä on selkeä lupaus Jumalalta, johon voimme uskossa tarttua. Usko voi olla koetuksella, kun tilanne saattaa olla se, ettei ole mitä suuhunsa laittaa. Mutta aina on selvitty. Silti koen olevani rikas. Mitä omistan niin se kaikki on Herran, ei minun.

Siunausta, :pc:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: ja RAHAPULA:kin vielä=(

ViestiKirjoittaja Eetu » 17. Tammi 2013 14:36

Joyce Meyer kuulemma tilailee ulkomailta jotain kristalliesineitä. liity sinäkin nyt Meyerin jengiin, saat kaupan päälle Joycen kuvalla varustetun kristallikipon ja rannekkeen, jossa lukee J.O.Y.C.E.

Menareitten mersut ruostuu pihassa tälläkin hetkellä, hah :) Ole menari, osta bemari. Anteeksi nyt tämä pilkka mutta on ihan uskomatonta tuubaa että usko toisi lottovoiton kaltaisen menestyksen, lottovoittohan se vasta pahin asia oiskin mitä vois uskovalle tapahtua, ite en lottoa koska en tahdo niitä miljoonia enkä sitä ongelmaa että miten paljon siitä antaa pois ja miten paljon pitää itsellään. Eikö joku viikonloppu lottovoiton vois jakaa suoraan köyhille? Siinä ois järkeä, ei siinä että yksi mies tai nainen saa 10 miljoonaa kerralla, ei iso rahamäärä tuo onnea, vaan lisää ongelmia.
Eetu
 


Paluu Rukouspalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa