Tammikuun debis..=/

Rukousaiheet

Tammikuun debis..=/

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 12. Tammi 2013 22:44

Kärsin joka Tammikuu Tammikuudepiksestä. Pimeys ja kylmyys..pelkkää arkea.. Herra anna valonpilkaus tähän Tammikuun kurjuuteen.. tiedät että olen January Haters Clubilainen..
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Tammikuun debis..=/

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 13. Tammi 2013 21:51

Yksi sisar tässä valitteli samaa, että tammikuu on aina vaikea :(
Pyhän Hengen voimaa Jeesuksessa! ;gladly:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Tammikuun debis..=/

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 14. Tammi 2013 13:39

Annan täysin maallisia vinkkejä.

Olen kärsinyt itsekin kevätmasennuksesta, joka iskee aina tammi-maaliskuun aikana. Syö D-vitamiinia. Sitä voi syödä 40-50 mikrogrammaa/ päivä. (Normaalisuositus on jossain 10-15 mikrogramman paikkeilla.) Lisää ruokavalioosi kasviksia ja hedelmiä.

Lisäksi harrasta liikuntaa. Erittäin tehokasta on valoisaan aikaan ulkoilu masennukseen taipuvaisille. En tiedä muiden työstä/ päivärytmistä, mutta ainakin vapaapäivinä kannattaa käydä kävely/ hölkkälenkillä, tehdä lumitöitä, kävellä kauppaan tai jotain... Sisällä nököttäminen pahentaa oireita. Salitreenaaminen/ jumpat ja uinti tuovat taas sosiaalisuutta ja ovat turvallisia lajeja liukkailla keleillä.

Minulla nämä kaksi asiaa poisti kevätmasennuksen kokonaan. Toki sitä edesauttoi myös korjaantuneet välit Jumalaan, mutta myös meillä on vastuu omasta terveydestä. Jumala ei käy puolestani jumpassa, mutta Hän on siellä kanssani :)
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta

Re: Tammikuun debis..=/

ViestiKirjoittaja Eetu » 14. Tammi 2013 14:45

Urheilu auttaa, itsekin aloin syödä d vitamiinia, vielä kun saisi ruokavaliota muuten terveellisemmäksi niin sitten ois entistäkin parempi olo. Kahvakuulan nostelu on edullinen ja hauska harrastus. :)
Eetu
 


Paluu Rukouspalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron