ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 01. Tammi 2013 22:27

Juhan viimeinen kirjoitus oli myös todella hyvä ;gladly: Siis näin perustellen voi hyväksyä sen, että joku voi kuunnella vaikka rock-tyylistä musiikkia ilman että se hänelle on huono asia.

Tässä ketjussa on monesti mainittu raamatunpaikka, jossa kehotetaan olemaan mukautumatta tämän maailmanajan mukaan. Itselläni oli tänään aamulla rukoillessani mielessä sitä edeltävä jae: "Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne (Room.12:1)." Tässä on ratkaisu kaikkiin ongelmiin ;gladly: . Kun olemme antaneet itsemme kokonaan Jumalalle, niin emme enää tee sitä, mikä meitä itseämme miellyttää, emmekä kuuntele sitä, mikä meitä miellyttää, vaan sitä, mikä miellyttää Jumalaa. Jumalan rakkaudesta sanotaan, että se ei etsi omaansa.

Ihmistä ei auta ollenkaan lopettaa jonkun tietyn musiikin kuunteleminen. Mutta Jumalan Pyhän Hengen täyteydestä voi seurata, että uskova alkaa nähdä jonkun ennen nautintoa antaneen asian inhottavana. Niinkuin Jeesus kehotti meitä ensin puhdistamaan astian sisäpuolen, niin ulkopuolikin tulee puhtaaksi.

Jukka-Pekan viimeisestä kirjoituksesta sanoisin pienen pienen pikkuruisen vastalauseen sille, että kaikki huutaminen olisi perkeleestä... Raamatussa on paljon esimerkkejä siitä, kuinka rukouksessa huudettiin. Jossain vaiheessa oikein mietin tätä huutamistaa ja sitäkin, kun sanotaan, että joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Tietenkin voi huutaa sydämessään, mutta en tiedä, olisiko niin paha huutaa myös ääneen keuhkojensa täydeltä joskus..? Nykymaailmassa siihen taitaa vain olla aika vähän mahdollisuuksia. "Ääneeni minä huudan Herraa, ja hän vastaa minulle pyhältä vuoreltansa (Ps.3:5)." Mutta on asialla toinenkin puoli, josta Jukka-Pekkakin puhui, eli niinkuin Jeesuksestakin sanotaan, ettei hän riitele eikä huuda, eli sellainen riitainen huutaminen ja meuhkaaminen on kyllä huono asia ja Pyhää henkeä vastaan. "Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä (Ef.4:31)."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 01. Tammi 2013 22:48

Aamu-Usva kirjoitti:Juhan viimeinen kirjoitus oli myös todella hyvä ;gladly: Siis näin perustellen voi hyväksyä sen, että joku voi kuunnella vaikka rock-tyylistä musiikkia ilman että se hänelle on huono asia.

Tässä ketjussa on monesti mainittu raamatunpaikka, jossa kehotetaan olemaan mukautumatta tämän maailmanajan mukaan. Itselläni oli tänään aamulla rukoillessani mielessä sitä edeltävä jae: "Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne (Room.12:1)." Tässä on ratkaisu kaikkiin ongelmiin ;gladly: . Kun olemme antaneet itsemme kokonaan Jumalalle, niin emme enää tee sitä, mikä meitä itseämme miellyttää, emmekä kuuntele sitä, mikä meitä miellyttää, vaan sitä, mikä miellyttää Jumalaa. Jumalan rakkaudesta sanotaan, että se ei etsi omaansa.

Ihmistä ei auta ollenkaan lopettaa jonkun tietyn musiikin kuunteleminen. Mutta Jumalan Pyhän Hengen täyteydestä voi seurata, että uskova alkaa nähdä jonkun ennen nautintoa antaneen asian inhottavana. Niinkuin Jeesus kehotti meitä ensin puhdistamaan astian sisäpuolen, niin ulkopuolikin tulee puhtaaksi.

Jukka-Pekan viimeisestä kirjoituksesta sanoisin pienen pienen pikkuruisen vastalauseen sille, että kaikki huutaminen olisi perkeleestä... Raamatussa on paljon esimerkkejä siitä, kuinka rukouksessa huudettiin. Jossain vaiheessa oikein mietin tätä huutamistaa ja sitäkin, kun sanotaan, että joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Tietenkin voi huutaa sydämessään, mutta en tiedä, olisiko niin paha huutaa myös ääneen keuhkojensa täydeltä joskus..? Nykymaailmassa siihen taitaa vain olla aika vähän mahdollisuuksia. "Ääneeni minä huudan Herraa, ja hän vastaa minulle pyhältä vuoreltansa (Ps.3:5)." Mutta on asialla toinenkin puoli, josta Jukka-Pekkakin puhui, eli niinkuin Jeesuksestakin sanotaan, ettei hän riitele eikä huuda, eli sellainen riitainen huutaminen ja meuhkaaminen on kyllä huono asia ja Pyhää henkeä vastaan. "Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä (Ef.4:31)."


Heippa Aamu-Usva :)

Musiikkiin liittyen olen yhä siinä kannassa, mitä kirjoitin. Viittasit kirjoitukseeni siinä mielessä, että "kaikki huutaminen olisi perkeleestä". Tarkoitin lähinnä musiikkiin liittyvää mesoamista, kuten tämä maailma remuaa.

Mutta siinä olet oikeassa, että huutamisesta Raamattu puhuu kyllä useassakin kohden, eikä sellainen ole siis perkeleestä. Seuraavassa siis yksi hyvä esimerkki monesta,

....taidankin laitta Psalmin 34 kokonaisuudessaan rohkaisuksi ja rakennukseksi. Tämä nousi sydämelle....

Ps.34:1 "Daavidin virsi, kun hän tekeytyi mielipuoleksi Abimelekin edessä ja tämä karkoitti hänet luotansa ja hän meni pois.
34:2 Minä kiitän Herraa joka aika, hänen ylistyksensä on alati minun suussani.
34:3 Herra on minun sieluni kerskaus, nöyrät sen kuulevat ja iloitsevat.
34:4 Ylistäkää minun kanssani Herraa, kiittäkäämme yhdessä hänen nimeänsä.
34:5 Minä etsin Herraa, ja hän vastasi minulle, hän vapahti minut kaikista peljätyksistäni.
34:6 Jotka häneen katsovat, ne säteilevät iloa, heidän kasvonsa eivät häpeästä punastu.
34:7 Tässä on kurja, joka huusi, ja Herra kuuli ja pelasti hänet kaikista hänen ahdistuksistansa.
34:8 Herran enkeli asettuu niiden ympärille, jotka häntä pelkäävät, ja pelastaa heidät.
34:9 Maistakaa ja katsokaa, kuinka Herra on hyvä. Autuas se mies, joka häneen turvaa!
34:10 Peljätkää Herraa, te hänen pyhänsä, sillä häntä pelkääväisiltä ei mitään puutu.
34:11 Nuoret leijonat kärsivät puutetta ja näkevät nälkää, mutta Herraa etsiväisiltä ei mitään hyvää puutu.
34:12 Tulkaa, lapset, kuulkaa minua: Herran pelkoon minä teidät opetan.
34:13 Kuka oletkin, joka elää tahdot ja rakastat elämän päiviä, nauttiaksesi onnea:
34:14 varjele kielesi pahasta ja huulesi vilppiä puhumasta;
34:15 vältä pahaa ja tee hyvää, etsi rauhaa ja pyri siihen.
34:16 Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän huutoansa.
34:17 Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan, hävittääksensä maasta heidän muistonsa.
34:18 Vanhurskaat huutavat, ja Herra kuulee ja vapahtaa heidät kaikista heidän ahdistuksistansa.
34:19 Lähellä on Herra niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli.
34:20 Monta on vanhurskaalla kärsimystä, mutta Herra vapahtaa hänet niistä kaikista.
34:21 Hän varjelee kaikki hänen luunsa: ei yksikään niistä murru.
34:22 Pahuus tappaa jumalattoman, ja jotka vanhurskasta vihaavat, ne tulevat syynalaisiksi.
34:23 Herra lunastaa palvelijainsa sielut, eikä yksikään, joka häneen turvaa, tule syynalaiseksi."
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Juha » 02. Tammi 2013 21:16

pekka kirjoitti:Juha, Jasmiini kirjoitti hyvin ja Raamatullisesti, lainaus hänen kirjoituksensa lopusta:

Uskovan kun tulisi erottautua maailmasta, niin silloin ei pitäisi jäljitellä niiden ihmisten musiikkia, jotka ilmentävät musiikillaan maailmallisia elämäntapojaan ja ideologioitaan.
Rock musiikki ilmentää ja sillä on alusta asti haluttu tuoda esiin juuri maailmallisuutta ja kapinallista elämäntapaa. Vapaata seksiä, viinaa, huumeita ja väkivaltaa. Metallimusiikki ja sen synkimmilla muodoilla taas on haluttu tuoda julki sitä kaikista pahinta, pahan olemassaoloa. Monet tuon tyylisuunnan edustajista ovat saaneet sävelensä ja sanansa pahoilta hengiltä ja uskon, että jotkut näistä laulajista, jos heitä voi edes laulajiksi sanoa, ovat laulaneet laulunsa pahassa hengessä.
Miksi siis edes sydämmestänsä laulaisi Herralle kiitosta tällaisella tavalla?
Laulujen laulu rakkaudesta, jonka Pyhä Henki antaa sydämiimme Jeesuksen Kristuksen kautta, ei voi kuulostaa säveliltä, jotka on saatu paholaiselta tai joka yhtä aikaa ilmentää maailman pahaa oloa ilman Jeesusta ja syntiä, josta ei ole tehty parannusta.


Ei mikään musiikkityylilaji itsessään voi olla "maailman omaa" ja olla pahasta. Rock musiikkityylilajina ei ilmennä itsessään mitään arvoja tai arvomaailmoja. Rock-tyylisen musiikin kautta on levitetty synnillistä sanomaa, kyllä, mutta se ei tee itse musiikkityylilajista väärää. Voihan vaikkapa klassisen musiikin kautta levittää pimeyden sanomaa, jonka vuoksi voisi perustella että tulee erottautua maailmasta ja jättää klassinen musiikki pois. http://www.youtube.com/watch?v=eoD4wOX_98c <- tuo on kristillistä rokkia (tai rokkia, mihin on pistetty kristilliset sanat, miksi sitä nyt haluattekaan sanoa) eikä tuosta biisistä tule minulle ollenkaan mieleen kapinallisuus, vapaaseksi, viina tai muut vastaavat synnillisyydet. Se olisi eri asia jos tuossa laulussa laulettaisiin kyseisistä aiheista, mutta kun ei lauleta. Minulle rock on aina edustanut vain musiikkityylilajia muiden joukossa, ilman mitään sen kummempaa sanomaa. Joku saattaa vaikka haluta ylistää tuon tyylisen musiikin kautta Herraa, jos hän on innokas ja haluaa laulaa kovaa ja mahtipontisesti, ylistää oikein kuuluvasti.


Kaikki tuntuvat hyväksyvän täällä Paul Wilburin ylistysmusiikin. Musiikkityylilaji, jota Wilbur käyttää musiikissaan on nimeltään "Contemporary Christian music" (suom. nykyaikainen kristillinen musiikki). Contemporary Christian music on modernin populaarimusiikin tyylilaji, jossa laulun sanoissa keskitytään kristinuskoon. Contemporary Christian music on saanut tyylillisiä vaikutteita pop-musiikista ja ROCK-MUSIIKISTA.


Sama asia sanottu Jumalan sanassa:

2. kirje korinttilaisille 6:

14. Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15. Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16. Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
17. Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18. ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".


Jos rock on pelkkänä musiikkityylilajina pimeyttä, niin Paul WIlburin musiikki tulee jättää sitten myös pois, sillä hänenkin musiikissaan on vaikutteita rock-musiikista.

Room. 12:2

Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.


Tätäkin jaetta olisi hyvä selittää enemmän eikä vain kopioida samaa jaetta uudestaan selittämättä sitä. Kysyin aiemmassa viestissäni että mitä tämä mukautuminen on? Itse näen sen niin, että uskovan sydän ei saa mukautua syntielämään, mitä maailma harjoittaa. Esimerkiksi nykypäivänä (ainakin maallistuneissa länsimaissa) on hyvin yleistä avioliiton ulkopuoliset seksisuhteet sekä avo"liitot". Nämä maailma näkee normaalina ja hyväksyttävänä, mutta nämä ovat selvästi Sanan vastaisia, joten uskovan tulee jättää tällaiset pois eikä mukautua syntielämään.

Jos tuota mukautumista miettii laajemmassa mielessä, niin silloin pitää jättää pois hyvin monet modernin yhteiskunnan asiat (sellaisetkin jotka eivät itsessään ole syntiä muuta kuin väärinkäytettynä). Amissit tekevät näin: http://fi.wikipedia.org/wiki/Amissit

Wikipedia kirjoitti:Amissit (usein myös amishit) ovat noin 200 000 ihmisen kristitty ryhmä. Amisseja asuu etenkin Pennsylvaniassa, Ohiossa ja Indianassa Yhdysvalloissa. Amissit välttävät modernien laitteiden kuten autojen ja sähkölaitteiden käyttöä.


Jos tuon mukautumisen ottaa sillä tavalla, että pelkät musiikkityylit itsessään ovat väärin (musiikkityylit ovat vain laulujen ulkoista olemusta, eivät laulun sydän), niin silloin pitää myös samalla luopua monista muistakin asioista, tai erottautuminen on ainoastaan osittaista. Tässä hieman kuvia amisseista:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ish_03.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... aFalls.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _buggy.jpg

Kuvista huomaa, miten amissit näkevät tuon erottautumisen. Hevoskärryt, vanhanaikainen pukeutuminen... He näkevät asiat niin, että sen lisäksi että Jeesus asuu sydämessä ja syntielämä tulee hylätä, niin he myös erottautuvat ulkoisesti muusta maailmasta.

Ja kopio kirjoituksestani jonka tein tämän ketjun ensimmäisellä sivulla:

2. Kor. 5:17

Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.


Tuotakin Raamatun kohtaa on hyvä miettiä mitä se tarkoittaa. Minusta se tarkoittaa sitä, että meidän tulee etsiä sitä mikä on Jumalan tahto ja mikä ei sitä ole.


Se joka on Kristuksessa on uusi luomus ja hän hylkää silloin entisen syntielämänsä, antaa sydämensä Jeesukselle ja alkaa seurata Jeesusta. Hänen on myös hyvä jättää asiat, jotka muistuttavat häntä entisestä syntielämästä. Jos pelkästään tietyt musiikkityylit tuovat jollekin mieleen entisen syntielämän, niin silloin on hyvä jättää kyseiset musiikkityylit pois. Itselleni rock musiikkityylilajina ei tuo mieleen entistä elämääni, se on aina ollut minulle vain yksi musiikkilaji muiden joukossa, jonka kautta voi levittää sekä synnillisyyttä että hyvää sanomaa. Sama asia muiden tyylien suhteen.

Musiikin kuuntelussa olen saanut Jumalan armosta hylätä monenlaiset musiikkityylit kuunteluvalikoimastani eli ennen niitä kuuntelin niin kuin aina kulloinkin itseäni huvitti mutta nyt uskonvaelluksellani olen saanut ymmärryksen Sanaa tutkimalla että kaikki ei ole hyväksi ja Jumalan tahdon mukaista vaan tulee jättää monia asioita pois mitä ennen teki kun ei vielä ollut uskossa Herraan Jeesukseen.


Laulut, jotka ovat synnillisiä ja joiden kautta levitetään syntisanomaa, on tietenkin hyvä jättää. Mutta mikään musiikkityyli ei ole itsessään synnillinen. Synnillisiä lauluja löytyy varmasti jokaisen musiikkityylilajin sisältä.

Esimerkiksi rokki tai hevi tai metallimusiikki ei muutu hengelliseksi/kristilliseksi musiikiksi jos siihen laitetaan laulun sanoituksen joukkoon esimerkiksi sanat "Herra" tai "Jeesus Kristus".


Tuo ei koske pelkästään mainitsemiasi musiikin tyylilajeja, vaan aivan kaikkia lajeja mielestäni. Mikään laulu, joka soitetaan millä tahansa musiikkityylilajilla, ei muutu hengelliseksi pelkästään sanoilla, vaan sillä, että se lauletaan aidosti, sydämellä Herralle. Perinteiset virretkään eivät ole hengellisiä, ellei niitä lauleta koko sydämellä Jumalalle. Itse esimerkiksi omalla rippileirillä ja kirkossa konfirmaatiotilaisuudessa tuli lauleskeltua virsiä kyllä, mutta ne eivät olleen minun kohdallani hengellisiä aidosti, sillä en ollut elävässä uskossa vielä silloin, enkä laulanut sydämelläni Herralle. Virsikään ei ole sanojen vuoksi hengellinen, jos siitä puuttuu sydän.

Pimeyttä ja Valkeutta ei voi sekoittaa keskenään vaan on valittava jompi kumpi mutta ei tule sekoittaa hengellisyyteen sitä mikä on pimeydestä syntynyt ja lähtöisin. Semmoinen sekoitus (pimeyttä ja Valkeutta samassa "paketissa") on Jumalan silmissä silloin kauhistus, ei mitään muuta eli myrkytettyä totuutta (eli valhetta) joka täytyy HYLÄTÄ jos haluaa taipua Jumalan tahtoon.


Jos rock on pelkkänä musiikin tyylilajina pimeyttä, niin Paul Wilbur sekoittaa musiikissaan pimeyttä valkeuteen, sillä musiikin tyylilaji, jota hän käyttää (Contemporary Christian music), on saanut rokista vaikutteita. Silti hänen musiikkinsa tuntuu saavan kaikkien hyväksynnän täällä. Tämä laulu häneltä http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... DhIOpnyVZE löytyy Petrin kotisivujen vasemmasta alareunasta.


Jukka-Pekka kirjoitti:Aiemminhan täällä on ollut keskusteluketju kristillisestä heavyrock-musiikista. Palautan nyt raiteille, mistä tässäkin ketjussa on kyse. Samasta asiasta; raskaasta, kovaäänisestä pimeyden henkivalloista peräisin olevasta kristillistetystä MEKKALASTA, joka ei korviini kuulosta musiikiltakaan. Sanoista en saa selvää ja vaikka saisinkin, niin silti uskon Pyhän Hengen olevan Rauhan Hengen, joka tuottaa Hengen hedelmiä:

Gal.5:22 "Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen...."


Eihän mikään musiikkityyli itsessään ole pimeydestä. Erilaisten musiikkityylien kautta voi levittää vaikka millaista sanomaa. Se, mitä joku ei pidä musiikkina niin joku toinen voi pitää sitä musiikkina. Henkilökohtaisesta mausta kysymys tässäkin. Musiikki, minkä sanoista ei saa selvää, on minustakin hullua, mutta ainakin tämän laulun http://www.youtube.com/watch?v=eoD4wOX_98c sanoista saa mainiosti selvää. Ja jos hengen hedelmiä mietitään niin minulle The Rainin biisit ovat tuoneet iloa kun olen niitä kuunnellut. Iloa on tullut sen sanoman vuoksi, ei musiikkityyli ole siinä vaikuttanut suuntaan tai toiseen.

Mitä tulee mielleyhtymiin, niin rauhaton (sitähän se mielestäni on, ei välttämättä muiden mielestä) HUMPPA-musiikki tuo minulle mainitsemiasi mielleyhtymiä, olipa siinä sitten hengelliset sanatkin. Nyt vaan ei puhuta mielleyhtymistä, vaan keskusteluketjussa on kyse siitä, onko HEAVYMETALLIROCK-musiikki 'kristillistettynä' Pyhästä Hengestä vaiko ei. Sen mitä ymmärrän hengessäni Raamattua, Jumalan Sanaa ja Pyhän Hengen toimintatapoja, niin kaikki HUUTAMINEN ja KAAOS olipa se "musiikkia" tai ei on perkeleestä, joka on liitossa lihamme kanssa ja henkivalloista, jotka koettavat saada meidät lankeamaan pikkuhiljaa, ihan pikkuhiljaa pois kaidalta Tieltä Kristuksesta. Sehän se on ollut saatanan taktiikka kautta aikain; "ensin pirulle pikkusormi ja sitten ollaankin kohta maailmassa." Tässä keskusteluketjussa on selkeästi tuotu useampaan kertaan esille myös Raamatulla perustellen, miksi METAKKA = ROKKI on on pimeyden henkivalloista lähtöisin, joten en niitä tuo uudestaan tähän.


Mikä tuo lauluun Pyhän Hengen mielestäsi? Musiikkityylikö? Jos uskoton ihminen laulaa virttä (hän ei voi laulaa sydämellään Jumalalle koska on uskoton), niin onko sellaisessa laulussa Pyhää Henkeä? Mielestäni ei ole, koska silloin laulusta puuttuu sydän. Eikö laulun sydän ole tärkeämpi kuin se millainen laulu on ulkoisesti? Jos tuon linkkaamani The Rainin biisin laulaja on uskossa ja laulaa tuota laulua sydämellään, niin miksei siinä voisi olla Pyhää Henkeä? Poistaako laulussa käytetty musiikkityyli Pyhän Hengen siitä? Eikä tuossa The Rainin biisissä ainakaan huudeta eikä se ole mitenkään kaoottinen. Siinä on selkeä rytmi ja kappale pysyy suht. samantyylisenä melodisesti lähes koko laulun ajan.

Kumpi on parempi? Sydämellä laulettu rock-gospelbiisi, vaiko perinteinen virsi mitä ei ole laulettu sydämellä?


Jokainen voi lukea edellisestä keskusteluketjusta viestini. Kuuntelen musiikkia ylipäätään vähän. En voi välttyä törmäämästä rokkiin tänäkään päivänä esim. käydessäni kaupassa. Ei se saastuta minua, kun kuuntelen sitä, mutta jos alan kuunnella sitä kotonakin, ylipäätään Kristuksesta poipäin vievää musiikkia, niin kohta meillä on CD-teline täynnä tämän maailman "humpanhömpänpumppaa" ja siitä se maallistuminen, maailman takaisin luisuminen alkaakin. Olen tehnyt kierroksen maailmassa uskoontuloni jälkeen ja tiedän, miten pienestä se voi lähteä ja miten kallis sen kierroksen hinta voi olla. En kehoita kokeilemaan Jumalan pitkämielisyyttä ja kärsivällisyyttä, vaikka paluu tuhlaajapojalla Kotiin on aina, kun omatunto alkaa soimata = Pyhän Hengen ääni.


Ei minua ainakaan The Rainin musiikki ole vienyt pois Herrasta eikä tule viemäänkään. Enkä minä luisu maailmaan takaisin vaikka kuuntelisin joka päivä The Rainia. The Rainin biiseissä lauletaan uskosta, en ymmärrä kuinka se voisi minua saada maailmaan päin luisumaan, ei ole tähänkään mennessä saanut. Rock-musiikki missä lauletaan maallisista asioista on toki asia erikseen. Minulle rock on musiikin tyylilajina ollut aina vain tyylilaji muiden joukossa, jonka kautta voi levittää sekä hyvää että pahaa sanomaa.

Tiedän useita uskovia henkilöitä, jotka ovat saaneet laulun sanat ja sävelen suoraan Jumalalta ja todella ne ovat musiikkia sanoineen made by heaven ja kestävätpä Jumalan Sanan koettelunkin ja Hengen niiden takana. Joku päivä sitten yksi uskova nainen sai sävelen psalmiin. Melodia oli rauhallinen.


Eihän tuo silti todista että musiikin täytyy olla aina rauhallista että se on Jumalalle mieluista. Wilburin The shout of El-Shaddai ja Days of Elijah- biiseissäkin on kohtia jotka eivät ole rauhallisia. Raamattu ei sano että musiikin tulee olla aina rauhallista.

Elämme ajassa, jossa kaikki maailmasta oleva syntikin pyritään korvasyyhysaarnaajien toimesta kristillistämään. Kaikki lihallisuus selitetään yhdessä saatanan kanssa Jumalan Tahdoksi, vaikka kuinka selkeästi TIKKUKIRJAIMIN asia olisi Sanassa synniksi sanottu. Ja kun ei haluta tehdä parannusta, niin etsitään korvasyyhysaarnaaja, joka selittää kaikki lihan mielen mukaan. Tätä on yleensä kristikunta täynnä ja sydäntäni särkee!


Ei Raamattu opeta että mikään musiikkityylilaji olisi itsessään väärin. Se on kyllä totta että nykyään monet Sanassa synniksi sanotut asiat yritetään saada hyväksytyiksi. Tunnettuna esimerkkinä homous. Sekin on totta että monet eivät halua tehdä synneistä parannusta. Omalla rippileirilläni annettiin ymmärtää että ei haittaa vaikka tekee syntiä kun Jeesus antaa kaikki synnit anteeksi. Särkeehän se minunkin sydäntäni että asioita opetetaan väärin, jos en olisi ymmärtänyt tuota että rippileirilläni opetettiin väärin, niin tuskin olisin nyt uudestisyntynyt ylhäältä, elävässä uskossa Jeesukseen Kristukseen.

Kyse on tässäkin asiassa, suostummeko lihan kuolemisprosessiin vaiko emme. Antaudummeko KOKONAAN Jeesukselle vai 'jätämmekö sen pikkurillin piiloon.'
Olemme Armosta pelastetut elämään uusina luomuksina uuden luomuksen mukaista elämää ja Pyhän Hengen Voimassa kuolemaan tälle maailmalle, lihallemme, joka on siis liitossa saatanan kanssa. Eikö niin?


Jos rock pelkkänä musiikin tyylilajina tuo jollekin vahvasti mieleen entisen elämän, niin silloin siitä on hyvä luopua luonnollisesti. Itse olen koko sydämeni antanut Jeesukselle, ilman mitään taka-ajatuksia tai pikkurillejä piilossa. Olen tehnyt sellaisista synneistä parannuksen, joista en olisi voinut kuvitellakaan luopuvani silloin kun vaelsin jumalattoman tietä. Mutta rock ei ole minulle ollut ikinä muuta kuin pelkkä musiikin tyylilaji, ei mikään arvomaailma kuten joillekin muille.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Eetu » 02. Tammi 2013 21:22

Eetu
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja PetriFB » 02. Tammi 2013 22:07

Raskas rock ja heavyrock ei ole Jumalasta


Heavyrock on aggressiivista musiikkia, jonka luonteeseen kuuluu aggressio. Raamattu sanoo, että Pyhä Henki vaikuttaa uskovissa seuraavanlaisia ominaisuuksia:

Gal 5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

Pyhä Henki ei vaikuta aggressiivisuutta, vaan päinvastoin rauhaa (rauhallisuutta). Gal 5:22 Pyhän Hengen vaikuttama rauha tarkoittaa montaa asiaa, rauhaa ihmisen ja Jumalan välillä, Jeesuksen antama rauha, rauhaa ihmisten välillä, rauhaa ja rauhallisuutta ei aggressiivisuutta. Pyhä Henki ei vaikuta Herran Jeesuksen opetuslapsissa aggressiivisia asioita. Heavyrock on aggressiivista musiikkia, sen musiikillinen sointukulku on aggressiivinen. Musiikissa on aina mukana "henki", joka vaikuttaa jotakin.

On sanomatta selvää, että aggressiivisuus on rauhan vastakohta. Heavyrockin pelkkä musiikillinen puoli on jo mielestäni sopimaton uskoville. Raamattu opettaa, että Jumalan valtakuntaa tulee viedä eteenpäin rauhan keinoin ei aggressiivisin keinoin. Tämä kaikki paljastaa sen, että heavyrokissa kyseessä on enemmän ihmisen valinta kuin Jumalan, sillä Jumalan valinta olisi täysin toisen näköinen.

Sitten ns. kristillisen heavyrockin melkein poikkeuksetta esiintyviä lieveilmiöitä: bändin ulkoinen olemus on samanlainen kuin maallisten heavyrock bändien, eli pitkät tukat + pukeutuminen (pukeutumisessa samoja painotuksia). Raamattu puhuu miesten pitkien hiusten olevan häpeäksi. Tämä kaikki paljastaa sen, että kyseessä on enemmän ihmisen valinta kuin Jumalan, sillä Jumalan valinta olisi täysin toisen näköinen.

Uskon elämässä uskovan tulisi keskittyä ominaisuuksiin, jotka rakentavat ja vievät uskovaa eteenpäin terveellä uskonkasvun pohjalla. Entisenä vapaaseurakunnan nuorisotyöntekijänä voin tuoda esille muutaman havainnon, jota olen havainnut. Niiden nuorten uskovien keskuudessa oli todella paljon epätervettä uskonkasvua sekä hengellinen keskittymiskyky oli heikko, jotka kuuntelivat heavyrockia. Samoin näiden nuorten oli vaikeata ymmärtää Raamattua oikealla tavalla ja hyvin usein he ajattelivat Raamatun asioista hyvin liberaalilla tavalla. Heavyrockin aggressiivisen raskas jumputus heikensi näiden nuorten hengellisestä keskittymiskykyä ja kykyä ymmärtää asioita Raamatullisesti oikein. Näissä nuorissa vaikutti voimakkaasti kapina kaikkia terveitä hengellisiä asioita vastaan. Huomasin myös selkeästi joissakin tämän musiikin kautta herkkyyttä sielunvihollisen juonille. Tulin siihen tulokseen, että se heavyrock musiikin raskas "henki" teki näissä nuorissa ikävää jälkeä. Tähän kuului osalla uskovista mustaan pukeutuminen, pojilla pitkän tukan kasvatus, elämä pyöri musiikin ympärillä ei Jeesuksen. Heavyrock ja heavyrockin esittäjät olivat useille nuorille "idoleja", mutta Jeesus ei ollut heidän keskipisteensä.

Läheltä heavyrockin vallassa olevia nuoria nähneenä voin sanoa, että ns. kristillinen heavyrock jäljittelee maallista heavyrockia melkein kaikessa. Hengelliset sanat aggressiivisessa paketissa ei ole Jumalan mielenmukainen tapa evankelioida tai koittaa rakentua uskossa. Otan kärjistetyn esimerkin. Mene huutamaan ja räyhäämään aggressiivisesti puhuen ja huutaen Jeesuksesta, eli kerro evankeliumi aggressiivisuuden kautta ihmisille. Ymmärrämme ettei se ole Jumalan tahto. Jumalan valtakunnan asioita tulee tehdä Jumalan mielenmukaisella tavalla sekä Pyhän Hengen johdatuksessa.

Minulla itselläni ei ole mitään musiikkia vastaan, vaan päinvastoin pidän musiikista ja soittelen myös kitaraa. Tuon kuitenkin esille muutamia asioita heavyrokista ja musiikista yleensä. David Wilkersonille Jumala näytti aikoinaan kuinka tämä raskas ja aggressiivinen musiikki valloittaa seurakunnan. Jumala puhui Wilkersonille ja monille muille, että heavyrock ja raskas rock musiikki ei ole Jumalasta, vaan on paholaisen musiikkia, eikä hengelliset sanat tee siitä hengellistä, vaan se silti pysyy ihmiselle vahingollisena musiikkina.

Nyt on hyvä tarkastella musiikkia ja hevirokkia, että saamme selville, miksi heavyrock musiikkina on ihmisille haitallista, vaikka sanoitukset olisivat kuinka hengellisiä tahansa. Jo aikoja sitten on tutkittu, että musiikki vaikuttaa ihmisiin hyvällä ja myös huonolla ja vahingollisella tavalla. Musiikin vaikutus ihmiseen voi tapahtua nopeasti ja on pitkäkestoista. Musiikki vaikuttaa ihmisen tunteisiin ja fysiikkaan sekä sillä on myös hengellinen puoli, joka voi olla Jumalasta tai paholaisesta. Musiikilla voidaan vaikuttaa ihmisen mielialaan sekä fyysisiin toimintoihin. Musiikilla voidaan heikentää tai vahvistaa mielialaa sekä ruumiintoimintoja. Musiikki vaikuttaa hengitystiheyteen, ihon sähkövastukseen, pupillien laajentumiseen, voi lisätä verenpainetta sekä kiihdyttää sydämenlyöntejä.

On tutkittu ja todettu, että klassinen musiikki rauhoittaa ihmistä sekä saa sydämen lyömään rauhallisesti musiikin tahdissa. Kun ihmisen keho rentoutuu musiikin kautta, niin mielenalue kykenee keskittymään ja tulee vakaammaksi. Klassinen musiikki vähentää verenpainetta sekä lisää kykyä keskittyä ja auttaa asioiden oppimiseen. Musiikki vaikuttaa aivoihin ja sekin on tieteellisesti tutkittu ja testattu. Tämän on nykytiede tutkinut ja vahvistanut. Raamatussa tämä tieto on ollut jo tuhansia vuosia, sillä me muistamme kaikki kuinka Daavidin kanteleen soitto auttoi kuningas Saulia, jolle tuli parempi olo kuin Daavid soitti hänelle. Raamattu sanoo jopa niin voimakkaasti, että paholainen väistyi Saulista, koska hänelle tuli niin hyvä olo kun Daavid soitti hänelle.

Tutkimusten mukaan raskas rock ja heavyrock vaikuttaa ihmisen kehossa lihasheikkoutta sekä vaikuttaa aivoihin, niin että voi esiintyä oppimis- ja käytöshäiriöitä. Kova ääninen musiikki rikkoo myös kuuloelimiä. Mitään musiikkityyliä ei saisi soittaa liian lujaa. Heavyrockin perusluonteeseen kuuluu, että sitä soitettaan todella lujaa, jolloin sen haitalliset vaikutukset korostuvat ja lisääntyvät. Heavyrock lisää sydämenlyönti nopeutta. Heavyrock musiikkina vaikuttaa siis vahingollisesti ihmisen kehoon ja sen elintoimintoihin. Edes hengelliset sanat eivät poista musiikin aiheuttamia vaurioita ja ongelmia. Tämän tähden on selvä asia, että Jumalan tahto ei ole, että uskovat soittavat tai kuuntelevat heavyrokkia. Tämän tähden myös Jumala varoitti seurakuntaa Wilkersonin ja monien muiden kautta raskaasta rokista (heavy jne.), että sitä ei saisi päästää seurakuntaa nuoria turmelemaan.

Minä itse uskon, että heavyrock on syntynyt pimeyden päämajassa siksi sen musiikillinen luonne on ihmistä tuhoava, joka aiheuttaa negatiivisia vaikutuksia aivoihin ja koko kehoon. Uskovien ei tulisi koittaa voittaa nuoria "kristillisen" hevirokin kautta Kristukselle, vaan Raamatullisen evankeliumin kautta, joko julistamalla sanaa tai soittamalla oikeata ja kunnollista hengellistä musiikkia, jossa on hengelliset sanat sekä musiikin luonne sellaista, joka ei vahingoita ihmistä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja petsku » 02. Tammi 2013 22:09

Eetu kirjoitti:HB - Perkeleitä

http://www.youtube.com/watch?v=UCftlq8CH1s


Tuon biisin sanoma on hyvä.

HB - Perkeleitä kirjoitti:Nyt täytyy hiipiä varpaillaan
joka nurkan taa onkin päässyt perkeleitä
Tulenpalavat nuolet vanhaan lihaan kohdistaa
loukkaa ja haavoittaa.
Oma kaappi kun aukaistaan
on se pullollaan langenneita enkeleitä.
Kaksiteräinen miekka tylstynyt ja ruosteissaan
rakkaus kahleissaan
petsku
 
Viestit: 71
Liittynyt: 06. Elo 2012 16:09

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja pekka » 02. Tammi 2013 22:26

Minulla soi parhaillaankin taustalla hiljakseen harppumusiikki. Se on hyvin kaunista, rauhallista ja auttaa keskittymään ja rauhoittumaan. Kiitos siitä Herralle.


Gal. 5:22

Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.


Ps. 144:9

Jumala, minä veisaan sinulle uuden virren, soitan sinulle kymmenkielisellä harpulla,


1. Sam. 10:5

Senjälkeen sinä tulet Jumalan Gibeaan, jossa filistealaisten maaherrat ovat. Ja tullessasi sinne kaupunkiin sinä kohtaat joukon profeettoja, jotka tulevat alas uhrikukkulalta hurmoksissaan, harppu, vaskirumpu, huilu ja kannel edellänsä.


Ps. 57:8

(57:9) Heräjä, minun sieluni; heräjä, harppu ja kannel. Minä tahdon herättää aamuruskon.


Ps. 108:2

(108:3) Heräjä, harppu ja kannel. Minä tahdon herättää aamuruskon.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Hipsunen » 02. Tammi 2013 22:47

pekka kirjoitti:Minulla soi parhaillaankin taustalla hiljakseen harppumusiikki. Se on hyvin kaunista, rauhallista ja auttaa keskittymään ja rauhoittumaan. Kiitos siitä Herralle.


Gal. 5:22

Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.


Ps. 144:9

Jumala, minä veisaan sinulle uuden virren, soitan sinulle kymmenkielisellä harpulla,


1. Sam. 10:5

Senjälkeen sinä tulet Jumalan Gibeaan, jossa filistealaisten maaherrat ovat. Ja tullessasi sinne kaupunkiin sinä kohtaat joukon profeettoja, jotka tulevat alas uhrikukkulalta hurmoksissaan, harppu, vaskirumpu, huilu ja kannel edellänsä.


Ps. 57:8

(57:9) Heräjä, minun sieluni; heräjä, harppu ja kannel. Minä tahdon herättää aamuruskon.


Ps. 108:2

(108:3) Heräjä, harppu ja kannel. Minä tahdon herättää aamuruskon.


Pekka, harppumusiikki todellakin on todella kaunista ja rauhallista ja auttaa keskittymään, mutta pitää muistaa että pelkkä soitin ja sen soittaminen on tyhjää eli vain musiikkia, hyvinhän satanisti tai uskoton ihminen voi soittaa harppua ja siinä ei silloin varmastikkaan ole Pyhää Henkeä tai mitään Jumalaan liittyvää tai viittaavaa.

Harput valmistetaan maan päällä, maailmalliset ihmiset valmistavat ja maailmalliset ihmiset soittavat, ei siinä ole mitään Jumalasta tullutta.

Rauhallinen musiikki on silti kaunista kuunneltavaa ja siitä ei haittaa ole. Pyhä Henki musiikkin tulee uskovan sydämmestä.

Jumalan siunausta, rauhaa ja rakkautta sinulle Pekka, ja siunattua loppuiltaa. :)
Hipsunen
 
Viestit: 24
Liittynyt: 15. Joulu 2012 19:04

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja pekka » 02. Tammi 2013 22:58

Kiitos, Siunattua loppuiltaa sinullekin Hipsunen.


Parhainta musiikkia on minusta kaiketi laululintujen visertely metsän puissa kun saa sitä kesäisin kuunnella varsinkin puhtaan luonnon rauhassa ja keskellä. Kiitos siitä Herralle.


Ps. 104:12

Niiden partailla asuvat taivaan linnut ja visertävät lehvien välissä.


Jes. 31:5

Niinkuin liitelevät linnut, niin varjelee Herra Sebaot Jerusalemia-varjelee ja pelastaa, säästää ja vapahtaa.


Hes. 31:13

Sen kaatuneella rungolla asuvat kaikki taivaan linnut, ja sen oksien ääressä oleskelevat kaikki metsän eläimet-
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 02. Tammi 2013 23:05

Minä rukoilen tämänkin asian puolesta, että silmät avautuisivat näkemään selkeän eron maailman ja Jumalan Valtakunnan välillä. Minulla ei ole aikaa nyt tänään kirjoittaa vastausta esim. Juhalle, joten anteeksi se. Pyydän anteeksi myös sitä, etten ole tullut ymmärretyksi niinkuin olisin toivonut, sillä kirjoitan tänne useasti suoraan ja aikaa on rajotetusti. Paljon minulla on asioita sydämellä, joita haluaisin tuoda esiin. Eräs veli ehdottikin minulle, että kirjoita vaikka wordilla ja kopsaa tänne. Se on hyvä ehdotus. Näin aionkin toimia seuraavan kerran esim. tätä aihepiiriä koskien. Monesti kun olen kirjoittanut, niin jostain syystä pitkä suoraan tänne kirjoitettu kirjoitus häviää taivaan tuuliin. No, kyllähän se harmittaa ja koeteltavaksi ehkäpä rakennukseksikin se olisi voinut olla. Minulla ei ole tarvetta olla oikeassa tai kiistellä ns. sanoista, olla sanankiistojen kipeä. EI! Haluan omalta pieneltä paikalta sydämestäni olla kirkastamassa Herra Jeesusta Jumalan Armosta vain ja ainoastaan tästä lähtökohdasta käsin.
Se, että Jla:n seurakunnassa (= Kristuksen ruumis = kaikki uudestisyntyneet Jumalan lapset) on paljon tänä päivänä lihallisuutta ja sielullisuutta kuin maailmassa ikään, johtuu yksinkertaisesti siitä, että seurakunnissa on alettu mukautua yhä enemmän sen johtajien kautta maailman mukaan ja siten esim. maailmallinen Kristusta kirkastamaton musiikki on päässyt pesiytymään Jumalan lasten keskuuteen, ei kaikkien. Kaikki me olemme keskenkasvuisia ja enemmän tai vähemmän lihallisia, muttei meidän tule jäädä siihen, vaan suostua yksinkertaisesti lihan kuoleman Tielle. Tätä perussanomaa ei seurakunnissa juuri tänä päivänä kuule ja seuraukset ovatkin sitten hedelmineen enemmänkin lihan tekoja. Hengellistä kasvua ei voi pakottaa "hetikohtajustnyt" sinun pitää asettua haluamaani muottiin, jotta olisit hengellinen kristitty. Sellainen on "hengellistä miekkalähetystä", mitä sitäkin on valitettavasti. Raittissa terveessä hengellisessä uskonkasvussa liha kuoleentuu yhä enemmän ja sen myötä Henki saa aikaan yhä enemmän Hengen hedelmiä; musiikissakin.

Rauhaa ja siunausta, :pc:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa

cron