ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Masa » 31. Joulu 2012 19:01

On ollut mielenkiintoista seurata tätä keskustelua. Argumentit ovat mielestäni jotekin surkuhupaisia kun kysymyksessä on musiikki ja se onko jokin tyylisuunta helvetistä itään systeemiä.
En ihan vielä käsitä miten ekumenia on syypää tai miten yleensä ekumenia liittyy musiikki keskusteluun.
Ekumenista tieysti saadaan syyllinen joka asiaan jos niin halutaan. Toni kirjoitti hengen hedelmistä, mutta en nyt näe ihan noin suoraviivasta ajattelua mallia täysin oikeaksi sillä, jos pyrimme elämään vain hengen hedelmien mukaan joudumme hyvin nopeasti ristiriitaan noiden hyvinen asioiden kanssa sillä me emme ole robotteja jotka ohjelmoidaan tietyy "oikeaan moodiin" - Jos yritämme toimia noin olemme ikävä kyllä lain alla hyvin nopeasti eli ei saa soittaa kuin tieyillä soittimilla, ei saa laulaa 70 desipeliä kovemalla äänellä, jne suo on siis loputon ja joskin turha teologinen vääntäminen on valmis joka ei hyödytä ketään.
Mihin sitten pitäisi kiinnittää huomio musiikissa, minusta ihan samaan kuin muutekin evankelioimisessa eli evankelioiko joku/jotku hengen kautta vai oman lihan kautta. Juuri tämä oli DW sanoma, mistä hengestä lähtöisin Jumala vai raha.
Jokainen uskova eroittakoot lihan ja hengessä tehdyn musiikin, eli mitkä ovat musiikin vaikuttimet. Jokainen varmaan ymmärtää sen jos iskelmä tähti laulaa kirkossa niin tuskin hän laulaa evankelioimistarkoituksessa vaan oman lihan ja rahapussin tuomassa motivaation kautta.
Näin on myös monen ns. gospel yhtyeen laita.
Tämä koskee siis kaikkia ei esim hillsongin tms ole aina hyvää samoin, ei virren visuu lähde aina sydämestä ja ilosta Kristukseen, vaan enemmänkin tottumuksesta esim rippijuhlat,kastetilaisuudet ym.

On toki totta ettei monet tyylisuunnat sovi kristilliseen musiikkiin - mutta minusta se on sitten jo maku kysymys.
Kun kyse on evankelioimisesta musiikin kautta tärkeitä on löytää kaksi perustaa, nämä ovat sanat jotka ovat Jumalan antama eli oikea sanoma mutta tämä ei vielä riitä tarvitaan vielä että esittäjä uskoo itse saamaansa sanomaan. Toinen on tärkeä kohta on kohde ryhmä, pitää siis löytää vastaus kenelle evankelioidaan.
Sama mitä Paavali sanoi, "olen ollut kaikkea kaikille, Juutalisille kuin juutalainen... jotta pelastaisin edes yhden."

On täysin lakihenkistä väittää että on vain yhdenlainen musiikki ja tietyillä soittimilla soitettu joka kelpaa Jumalalle, moinen ajatus on enemmän ja vähemmän farisealaista toimintaa.
No joka tapauksessa henki on se joka ratkaisee, yhtyykö Jumalan henki ihmisessä laulettuun sanomaan vai ei, onko musiikin kautta evankelioiminen aitoa vai rahat silmissä tehtyä.
Mitä tulee sitten lonyriderin Juha tapio kommenttiin, eikös ole niin että Juha Tapiolla on oikeus tehdä omaa työtää eli musiikkia juuri niin kuin hän itse katsoo parhaaksi?
Jos me uskovat luulemme olevamme niin viisaita voimme esim Juha tapiolle joka elättää itsensä ja perheensä rehellisellä työnteolla että on väärin, on se väärän tuomion siitä rankemmasta päästä.
Viimeksi muokannut Masa päivämäärä 31. Joulu 2012 19:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Masa
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja pekka » 31. Joulu 2012 19:09

Masa kirjoitti:On ollut mielenkiintoista seurata tätä keskustelua. Argumentit ovat mielestäni jotekin surkuhupaisia kun kysymyksessä on musiikki ja se onko jokin tyylisuunta helvetistä itään systeemiä.
En ihan vielä käsitä miten ekumenia on syypää tai miten yleensä ekumenia liittyy musiikki keskusteluun.
Ekumenista tieysti saadaan syyllinen joka asiaan jos niin halutaan. Toni kirjoitti hengen hedelmistä, mutta en nyt näe ihan noin suoraviivasta ajattelua mallia täysin oikeaksi sillä, jos pyrimme elämään vain hengen hedelmien mukaan joudumme hyvin nopeasti ristiriitaan noiden hyvinen asioiden kanssa sillä me emme ole robotteja jotka ohjelmoidaan tietyy "oikeaan moodiin" - Jos yritämme toimia noin olemme ikävä kyllä lain alla hyvin nopeasti eli ei saa soittaa kuin tieyillä soittimilla, ei saa laulaa 70 desipeliä kovemalla äänellä, jne suo on siis loputon ja joskin turha teologinen vääntäminen on valmis joka ei hyödytä ketään.
Mihin sitten pitäisi kiinnittää huomio musiikissa, minusta ihan samaan kuin muutekin evankelioimisessa eli evankelioiko joku/jotku hengen kautta vai oman lihan kautta. Juuri tämä oli DW sanoma, mistä hengestä lähtöisin Jumala vai raha.
Jokainen uskova eroittakoot lihan ja hengessä tehdyn musiikin, eli mitkä ovat musiikin vaikuttimet. Jokainen varmaan ymmärtää sen jos iskelmä tähti laulaa kirkossa niin tuskin hän laulaa evankelioimistarkoituksessa vaan oman lihan ja rahapussin tuomassa motivaation kautta.
Näin on myös monen ns. gospel yhtyeen laita.
Tämä koskee siis kaikkia ei esim hillsongin tms ole aina hyvää samoin, ei virren visuu lähde aina sydämestä ja ilosta Kristukseen, vaan enemmänkin tottumuksesta esim rippijuhlat,kastetilaisuudet ym.

On toki totta ettei monet tyylisuunnat sovi kristilliseen musiikkiin - mutta minusta se on sitten jo maku kysymys.
Kun kyse on evankelioimisesta musiikin kautta tärkeitä on löytää kaksi perustaa, nämä ovat sanat jotka ovat Jumalan antama eli oikea sanoma mutta tämä ei vielä riitä tarvitaan vielä että esittäjä uskoo itse saamaansa sanomaan. Toinen on tärkeä kohta on kohde ryhmä, pitää siis löytää vastaus kenelle evankelioidaan.
Sama mitä Paavali sanoi, "olen ollut kaikkea kaikille, Juutalisille kuin juutalainen... jotta pelastaisin edes yhden."

On täysin lakihenkistä väittää että on vain yhdenlainen musiikki ja tietyillä soittimilla soitettu joka kelpaa Jumalalle, moinen ajatus on enemmän ja vähemmän farisealaista toimintaa.
No joka tapauksessa henki on se joka ratkaisee, yhtyykö Jumalan henki ihmisessä laulettuun sanomaan vai ei, onko musiikin kautta evankelioiminen aitoa vai rahat silmissä tehtyä.
Mitä tulee sitten Pekan Juha tapio kommenttiin, eikös ole niin että Juha Tapiolla on oikeus tehdä omaa työtää eli musiikkia juuri niin kuin hän itse katsoo parhaaksi?
Jos me uskovat luulemme olevamme niin viisaita voimme esim Juha tapiolle joka elättää itsensä ja perheensä rehellisellä työnteolla että on väärin, on se väärän tuomion siitä rankemmasta päästä.


Missä kohtaa olen kirjoittanut jotain Juha Tapiosta. En muista että olisin kirjoittanut hänestä mitään. Voitko selittää tarkemmin...?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Masa » 31. Joulu 2012 19:21

pekka kirjoitti:
Masa kirjoitti:On ollut mielenkiintoista seurata tätä keskustelua. ....


Missä kohtaa olen kirjoittanut jotain Juha Tapiosta. En muista että olisin kirjoittanut hänestä mitään. Voitko selittää tarkemmin...?


Anteeksi Pekka muistin väärin korjasin tekstiini oikean kirjoittajan - Anteeksi.
Masa
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja pekka » 31. Joulu 2012 19:32

Masa, ilman muuta saat anteeksi pienen virheesi. Sattuuhan sitä itse kullekin virheitä, pieniä ja isompiakin.

Jumalan siunausta sinulle ja kaikille muillekin.

Matt. 6:15

mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Eetu » 31. Joulu 2012 19:41

Meikä kirjoitti Juha Tapiosta. Kiitos teille kaikille foorumilaisille, olen oppinut paljon itsestäni tämän foorumin kautta. :)

Kävin kahtena vappuna vappugospelissa. Ihan kivaa juu, mutta todella vaivaannuttavaa oli mm. se että siellä pari tyyppiä yritti mosh pittiä ja sitten suurin osa porukasta ei tajunnut mikä se semmonen on. Oon ollut "oikeassa" mosh pitissä kaksi kertaa ja siinä mennään eikä meinata, vappugospelissa oli semmonen siistitty kevytversio eli täysin pilattu versio mosh pitistä. Ei sillä että olisin enää menossa mihinkään keikoille, ne on nyt nähty. Myös sirkus olkoon asia johon en enää koske pitkällä kepilläkään, nyt syksyllä tuli käytyä, ja siinäkin hienoin elämys oli väliajalla viileä syysilma teltan ulkopuolella.

Juha Tapio on rokkia koska hän soitti Tavastialla, rokkipaikassa. Ei musiikkigenre mitään tarkoita, rokki on asenne ja elämäntapa, Juha Tapio on myynyt itsensä musiikkiteollisuudelle antamalla periksi periaatteistaan, eli hän myöntyi Pettävällä jäällä -kappaleen suhteen siihen että levy-yhtiö otti aimo siivun tuotoista vaikka Juha Tapion mukaan kappaleen tekijän oikeudet kuuluvat artistille ja kuulemma piste vielä siihen päälle.
Eetu
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 31. Joulu 2012 20:09

Masalle...Tottakai jokaisella on oma oikeutensa elää täällä miten haluaa ja elättää vaikka laulamalla, jos niikseen on. Lähinnä Hengellisiin ajatuksiin olen ottanut kantaa. Onko Juha Tapion musiikki Hengellistä, jos sitä ei eroita edes maallisesta ja se myy kuin täyttähäkää kansalle ja tuottaa kilisevää(kuinka suuri se tuotto nyt suomen kokoisessa maassa onkaan). Mielestäni kuitenkin uskova, elää tiettyjen lainalaisuuksien alla, jos tahtoo seurata Jeesusta.

En tiedä onko Juha Tapion musiikkia jota soitetaan radioissa, edes sitten tarkoitettu Hengelliseksi musiikiksi, mutta monet uskovat varmasti jo pitää jonkinlaisena esikuvana kuitenkin uskovia jotka ovat näkyvästi esillä(käsittääkseni Juha Tapio on tunnustautunut uskovaiseksi, vai olenko jotenkin väärässä ja hakoteillä) ja näin ollen, maallisen musiikin soittaminen, ei palvele ainakaan niitä tarkoitusperiä, jotka kirkastaisivat Jeesusta, näin näen asian.
lonelyrider
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 31. Joulu 2012 20:14

Eetu kirjoitti:Meikä kirjoitti Juha Tapiosta. Kiitos teille kaikille foorumilaisille, olen oppinut paljon itsestäni tämän foorumin kautta. :)

Kävin kahtena vappuna vappugospelissa. Ihan kivaa juu, mutta todella vaivaannuttavaa oli mm. se että siellä pari tyyppiä yritti mosh pittiä ja sitten suurin osa porukasta ei tajunnut mikä se semmonen on. Oon ollut "oikeassa" mosh pitissä kaksi kertaa ja siinä mennään eikä meinata, vappugospelissa oli semmonen siistitty kevytversio eli täysin pilattu versio mosh pitistä. Ei sillä että olisin enää menossa mihinkään keikoille, ne on nyt nähty. Myös sirkus olkoon asia johon en enää koske pitkällä kepilläkään, nyt syksyllä tuli käytyä, ja siinäkin hienoin elämys oli väliajalla viileä syysilma teltan ulkopuolella.

Juha Tapio on rokkia koska hän soitti Tavastialla, rokkipaikassa. Ei musiikkigenre mitään tarkoita, rokki on asenne ja elämäntapa, Juha Tapio on myynyt itsensä musiikkiteollisuudelle antamalla periksi periaatteistaan, eli hän myöntyi Pettävällä jäällä -kappaleen suhteen siihen että levy-yhtiö otti aimo siivun tuotoista vaikka Juha Tapion mukaan kappaleen tekijän oikeudet kuuluvat artistille ja kuulemma piste vielä siihen päälle.



Taisin minäkin aiemmin, jonkin sivukommentin heittää, jos oikein muistan... :)

Mutta, hyvin toitkin ajatuksiasi...
lonelyrider
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 31. Joulu 2012 20:19

Siinä olen Masan kanssa samaa mieltä, että ei kitara ole pirun soitin ja huilu enkeleiden, näin kärjistetysti... tuskin soitin itsessään tai sointu on pahasta... mutta tietenkin tietty kulttuuri ilmentää tiettyjä asioita ihmisille ja ne edustavat jotain tiettyä asiaa... esim. heavymetal... kuvittele nyt jokin mörisemässä mikkiin, hyvä että saa sanoista selevää ja sanoa sitä Jumalan Pyhästä Hengestä lähteväksi... olkoonpa sanoitus sitten kuinka "ylistystä täynnänsä" ...eli kyllä jossain varmasti raja menee mikä voidaan mieltää Pyhän Hengen tuotoksiksi... rauha, rakkaus, ilo... ja jos musiikki ei tuo rauhaa, vaan on rauhatonta... niin voisin väittää että Jumala ei sitä anna.
lonelyrider
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja pekka » 31. Joulu 2012 20:46

lonelyrider kirjoitti:Siinä olen Masan kanssa samaa mieltä, että ei kitara ole pirun soitin ja huilu enkeleiden, näin kärjistetysti... tuskin soitin itsessään tai sointu on pahasta... mutta tietenkin tietty kulttuuri ilmentää tiettyjä asioita ihmisille ja ne edustavat jotain tiettyä asiaa... esim. heavymetal... kuvittele nyt jokin mörisemässä mikkiin, hyvä että saa sanoista selevää ja sanoa sitä Jumalan Pyhästä Hengestä lähteväksi... olkoonpa sanoitus sitten kuinka "ylistystä täynnänsä" ...eli kyllä jossain varmasti raja menee mikä voidaan mieltää Pyhän Hengen tuotoksiksi... rauha, rakkaus, ilo... ja jos musiikki ei tuo rauhaa, vaan on rauhatonta... niin voisin väittää että Jumala ei sitä anna.


Näin on, rokkimusiikki edustaa sitä mitä maailmassa ihannoidaan ja on hyväksyttyä eli ryyppäämistä, vapaita seksinautintoja/huoraamista, huumeiden käyttöä, väkivallan oikeutusta ja pimeyden voimien ylistystä ja kaikenlaista kapinoinnin ihannointia.

Kuten olen aikaisemminkin kirjoittanut niin rokkimusiikin ihannointi ja sen tuominen seurakunnan keskelle ei voi olla Jumalan tahto. Nyt eletään luopumuksen syvissä syövereissä ja sen takia ei ole mikään ihme että tämä rokkimusiikki on tullut myös monien uskovien ihmisten suosimaksi. Jumala on tämän meille Raamatussa ilmoittanut edeltäpäin.

Matt. 24:12

Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

2. Tess. 2:3

Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,

Matt. 18:7

Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!

Lainaus David Wilkersonin kirjoituksesta:

"Pyhyyden herätys
on matkalla

Mitä Jesaja on profetoinut? Mitä meidän tulee odottaa, kun tämä puhdistus on puhaltanut? Minä uskon, että Herra on antanut meille pienen välähdyksen siitä, mitä tulee tapahtumaan. Enemmän kuin musiikkimme ja moraalimme puhdistusta, minä näen uudenlaisen heräämisen tulevan. Menneinä vuosina olemme nähneet rakkauden ja säälin heräämisen. Tämä rakkausherätys toi valtavia joukkoja laumaan. Olemme nähneet, kuinka herätään kuolleisuudesta elämään jumalalisuuden ulkokuoresta sen voimaan. Nyt, me tulemme näkemään heräämisen Jeesuksen pyhyyteen. Kuulkaa Jesajaa uudelleen.

"...sinä iloitset Herrassa, Israelin Pyhä on sinun kerskauksesi."

Pyhyys seuraa rakkautta! Me tulemme laulamaan ilon laulua ja olemme haltioissamme uudesta näystä Herran pyhyydestä.

Minä näen useampien ja useampien opettajien siirtyvän saarnaamaan erottautumista, Jumalan mielen mukaista murhetta ja pyhyyttä. Pyhä Henki nostaa varustuksiaan kompromisseja ja turmelusta vastaan. Tulemme näkemään uudenlaisen muutoksen. Pian tulemme kuulemaan julkisuuden henkilöiden luopuvan viihdeurastaan täysin saarnatakseen evankeliumia. Poliitikot kävelevät lopullisesti ulos savuisista huoneistaan levittääkseen Jumalan Sanaa. Erottautumisesta puheen ollen, kaikki kristityt viihdyttäjät joutuvat häpeään. Nämä täysin antautuneet kääntyneet tulevat täytetyiksi näyllä Kristuksen pyhyydestä ja puhtaudesta. Ja he eivät pelkää maailmasta pois lähtemistä.

Uusi nuorten käännynnäisten sukupolvi nousee pyhällä rohkeudella vähentämään turmelusta maailmassa ja seurakunnassa. Kun synti vallitsee, armo vallitsee paljon suurempana. Meidän lapsemme kohtaavat ajan, jolloin näyttää siltä, että jokainen helvetin riivaaja on laskettu irti pettämään. He kohtaavat sellaisia viettelyksiä, joista mikään muu sukupolvi ei ole kuullutkaan. Saatana hyökkää heitä vastaan jokaisella vallassaan olevalla suunnitelmalla. Pahat ihmiset muuttuvat pahemmiksi ja pahemmiksi. Rikos ja väkivalta uhkaa heidän elämäänsä. "Homoterroristit" astelevat ylväästi kaupunkien kaduilla raiskaamassa miehiä ja tappamassa, niin kuin he tekivät Lootinkin päivinä. Helvetti haisee lähes joka puolella. Mutta Jeesus on luvannut lopun ajan uskovalle enemmän armoa kuin kaikille muille sukupolville. Saatana ei tiedä, että kaikki hänen hyökkäyksensä vain auttavat kehittämään eräänlaista "superpyhää". Minä tarkoitan sitä oikealla tavalla. Jeesus tulee nostattamaan, hulluuden ja epätoivon keskellä, pyhän jäännöksen. Voimakkaita, erottautuneita ja taipumattomia nuoria miehiä ja naisia, kaikki verellä pestyjä lopun ajan puhdistuksesta selviytyjiä.

En ole ollenkaan huolissani tulevaisuudesta, jonka meidän kristityt lapsemme kohtaavat. He tulevat olemaan voimakkaampia, puhtaampia ja syvemmällä Jeesuksessa kuin mikään aikaisempi sukupolvi. Heidän keskuudessaan tulee olemaan vähemmän akanoita ja enemmän viljaa.

Mitä minuun tulee, olen avannut kaikki olemukseni ovet ja ikkunat. Sieluni huutaa, "Oi Herra, lähetä tuuli puhdistava, erottava Sinun Henkesi tuuli ja puhalla elämästäni pois kaikki akanat. Hankkiudu kaikesta roskasta eroon. Anna minulle tuo "jatkuva suru" synnin puolesta, josta Paavali puhui. Erota minut itsellesi."

Ensimmäinen Pietarin kirje 1:

1. Pietari, Jeesuksen Kristuksen apostoli, valituille muukalaisille, jotka asuvat hajallaan Pontossa, Galatiassa, Kappadokiassa, Aasiassa ja Bityniassa,
2. ja jotka Isän Jumalan edeltätietämisen mukaan ovat Hengen pyhittämisen kautta valitut Jeesuksen Kristuksen kuuliaisuuteen ja hänen verellänsä vihmottaviksi. Lisääntyköön teille armo ja rauha.
3. Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
4. turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,
5. jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.
6. Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,
7. että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.
8. Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,
9. sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
10. Sitä pelastusta ovat etsineet ja tutkineet profeetat, jotka ovat ennustaneet teidän osaksenne tulevasta armosta,
11. ovat tutkineet, mihin tai millaiseen aikaan heissä oleva Kristuksen Henki viittasi, edeltäpäin todistaessaan Kristusta kohtaavista kärsimyksistä ja niiden jälkeen tulevasta kunniasta.
12. Ja heille, koska he eivät palvelleet itseänsä, vaan teitä, ilmoitettiin se, mikä nyt on teille julistettu niiden kautta, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat teille evankeliumia julistaneet; ja siihen enkelitkin halajavat katsahtaa.
13. Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet ja olkaa raittiit; ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä.
14. Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
15. vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi.
16. Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä".
17. Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,
18. tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
19. vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,
20. hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten,
21. jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne on myös toivo Jumalaan.
22. Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
23. te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
24. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee,
25. mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Eetu » 31. Joulu 2012 22:08

Eetu
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 25 vierailijaa

cron