ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja pekka » 25. Joulu 2012 23:44

Room. 12:2

Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.


Tässä lainattu kirjoitus mikä olisi hyvä lukea, että ei eksyisi:


ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ALUKSI:

Tässä vihkosessa kerrotaan asiasta, josta tämän päivan ns. seurakunnissa on vaiettu. Asia, josta tulisi varoittaa nuoria, on sivuutettu kokonaan, koska suurimpana pelkona on nuorten kaikkoaminen seurakunnan yhteydestä. Haluan tässä vihkosessa tuoda esille sen, mikä on se henki, joka Rock'n'Roll-musiikissa vaikuttaa. Se ei ole vain pelkkää musiikkia, vaan sen takana on kokonaan elämäntapa, tai suorastaan uskonto, jota sielunvihollinen käyttää. Toivon, että syvennyt tämän vihkosen sanoman ääressä ja pohdit, tuleeko sinun kuunnella rock-musiikkia. Tämä paholaisesta lähtöisin oleva musiikki on tänä päivänä soluttautunut jopa uskovien keskuuteen ja on jopa yleisestikin hyväksyttyä. Mitä Raamattu sanoo tästä asiasta?

”Älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät.” (Ef. 5: 11-12)

Olen puhunut useaan otteeseen tästä asiasta seurakunnan keskuudessa, niin nuorille, kuin pastoreillekin. Seuraus tästä asiasta on ollut se, että minulle on vain naureskeltu ja minut on vaiennettu ja käsketty olemaan hiljaa. Olen myös kirjoitellut Facebookissa asiasta ja seuraus on ollut se, että minut kutsuttiin pastorien puhutteluun ja jouduin eroamaan kyseisen seurakunnan yhteydestä, koska näkemyksemme tässä asiassa eivät olleet yhdenmukaiset ja Raamatun totuus asiassa ei saanut jalansijaa. Asiaa perusteltiin minulle myös sillä, että ajat ovat muuttuneet ja pitää ymmärtää nuorisoa. Raamatun sana tähän asiaan on selkeä ja siinä ei ole tulkinnan varaa piirunkaan vertaa.

”Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.” (Room. 12:2)

ROCK'N'ROLLIN SYNTYHISTORIA:

Rock'n'Roll-musiikki syntyi Yhdysvalloissa 50-luvun alkupuolella. Sen juuret ovat Afroamerikkalaisessa Rhythm,n,Blues-musiikissa, vaikutteita on tullut mm. Country and Westernistä, Gospel-musiikista ja nopeatempoisesta Boogie-Woogie-pianomusiikista. Rock'n'Rollin syvimmät juuret ovat Jazzissa. Jazzin juuret ovat caribialaisessa ja länsi-intialaisessa woodoossa, eli riivaajienpalvonta-musiikissa. Woodoon juuret afrikkalaisessa spiritisti-musiikissa.

Termi Rock'n'Roll on alun perin ollut slangisana, jota esim Clevelandin ghettoissa käytettiin. Termi tarkoittaa eroottissävytteistä tanssia tai esiaviollista sukupuoliyhdyntää auton takapenkillä. Uusi musiikkityyli valtasi alaa, ja sille piti saada nimi. Alan Freed, joka oli Clevelandista kotoisin oleva DJ, soitteli paljon musiikkia raidoasemalla. Hän tunsi termin Rock'n'Roll ja totesi: ”Kutsutaan tätä musiikkia Rock'n'Rolliksi. Jos kuuntelet Rock-musiikin sanoituksia tarkkaan, et voi välttyä etteikö niissä olisi viittausta esim. seksuaalisuuteen ym. siveettömyyteen.
”Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne-niinkuin pyhien sopii-
Älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.
Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella-sillä hän on epäjumalanpalvelija-ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.” (Ef. 5:3-5)

60-luvulla Rock-musiikkiin tuli uusia piirteitä. Sanoituksissa tulivat mukaan huumeet, Idän uskonnot, ym. Beatlesien laulu: Lucy in the Sky with Diamonds on eräänlainen ”ylistyslaulu” LSD:lle. 60-luvun lopulla syntyi myös ns. Heavy-Rock, joka nousi päivän valoon vasta 70-luvun puolella. Saatana-Rock syntyi The Rolling Stones-yhtyeen kautta. Heillä on laulu nimeltä Sympathy for the Devil, eli myötätuntoa saatanalle. 70-luku toi tullessaan em. Heavy-Rockin lisäksi myös ns. Homo-Rockin, mm. Tom Robinson-Band. ( sing if you're glad to be gay, eli laula, jos sinusta on hauskaa olla homo) Vuosikymmenen puolen välin tietämillä tuli Punk-Rock, joka on hyvin aggressiivista ja sanoituksiltaan hyvin väkivaltaista musiikkia. (Sex Pistols, Ramones ym.)

Rock-musiikki ei ole vain pelkkää viihdettä, vaan sen takana vaikuttaa pimeyden henkivallat ja niiden edustama uskonto. Joidenkin Rock-yhtyeiden mimillä on olemassa toisenlainen merkitys, joka ei heti ensisilmäyksellä selviä. Esimerkiksi Iron Maiden. Nimi tarkoittaa suomeksi rautaneito, joka oli keskialalla ns. kidutusväline, jonka sisällä oli teräviä piikkejä. Se oli eräänlainen ihmisen muotoinen haarniska. AC / DC. Termi on monelle sähköalaa lukeeneelle varmaan tuttu, mutta tämän yhtyeen nimenä se tulee sanoista: Anti-Christ – Devil's Child = Anti-Kristus – Saatanan lapsi. W.A.S.P. Nimi kirjoitetaan joskus ilman pisteitä ja näinollen se suoraan käännettynä tarkoittaa ampiaista, mutta totuus on tässäkin toisenlainen: Nimi tulee sanoista We Are Satan's People, eli Me olemme saatanan väkeä. Listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta tässä muutama malliesimerkki.
Rock-musiikissa viitataan em. yhtyeiden kautta hyvin voimakkaasti lukuun 666. Se on pedon luku, joka on mainittu Ilmestyskirjassa.
”Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.” (Ilm. 13:18

PINTAA SYVEMMÄLLE:

Seuraavaksi on syytä hieman valottaa Rock-musiikin sanoituspuolta. Monet Rock-laulujen sanoitukset ovat hyvin räikeitä, jopa suorastaan saatanallisia. Asiaan ei aina tule kiinnittäneeksi huomiota, mutta jo pienikin perehtyminen sanoituksiin kertoo, mistä Rock-musiikissa on kyse ja mikä on se sanoma, jota tällä musiikilla yritetään välittää nuorille. Rock-musiikin sanoituksissa tulee jatkuvasti esille seuraavaa:

1.Kapinallisuus
2.Väkivalta
3.Esiaviollinen seksi
4.Huumeet
5.Idän uskonnot
6.Raamatun totuuden vääristelyä ym.

Rock-levyjä on joskus soitettu takaperin ja sieltä on paljastunut yllättäviäkin asioita. Normaalisti kuunneltuna ei laulun sanoihin tule kiinnittäneeksi huomiota, mutta tiettyjä kohtia on soitettu takaperin ja sieltä on tullut esille viestejä, jotka ovat järkyttäneet levyllä esiintyneitä muusikkoja. Esimerkiksi Queen-yhtyeellä on laulu nimeltä ”Another One Bites the Dust” Tuota lausetta toistetaan laulun aikana hyvin painokkaasti. Kun tuon laulun kohdan soittaa takaperin, siellä tulee esille seuraava viesti: ”Decide to smoke marijuana” eli päätä polttaa marijuanaa. Tämä laulu yllyttää nuoria käyttämään huumeita.

Led Zeppelin-yhtyeellä on laulu nimeltä Stairway to Heaven (Portaat taivaaseen)
Kappale kertoo naisesta, joka kiipeää portaita pitkin taivaaseen. Siinä kerrotaan, että on olemassa kaksi tietä, joista voi valita. Siinä sanotaan: … you know, sometimes words have two meanings (tiesitkö, että joskus sanoilla on kaksi merkitystä).
Kuuntelemalla takaperin kyseistä sävelmää, kuuntelija saa selville yhden noista merkityksistä. Sanat kertovat yhdestä tiestä. There´s no escaping it… Here´s to my sweet Satan. No other made a path, for it makes me sad, whose power is Satan. (Sitä ei yksinkertaisesti pääse pakoon. Malja ihanalle saatanalleni. Kukaan muu ei ole luonut tietä, se tekee minut surulliseksi, jonka voima on saatana.
Edelleen levyä takaperin kuuntelemalla voidaan David A. Noebelin mukaan kuulla seuraavaa: There was a little child born naked… now I am Satan. I will sing becayse I live with Satan. (Pieni lapsi syntyi alastomana… nyt minä olen saatana. Laulan, koska elän saatanan kanssa.) Voiko olla järjettömämpää tapaa turmella nuoria?
The Beatles-yhtyeellä on albumi nimeltä White. Tuolla albumilla on yksi heidän lauluistaan nimeltä
Revolution Number Nine. Laulun lopussa toistetaan yhä uudestaan ja uudestaan Number nine, number nine, number nine (numero 9 numero 9 numero 9), mutta jos tuo kohta soitetaan lopusta alkuun päin, niin saadaankin sanomaksi seuraava: Turn me on, dead man (tee minulle hyvä olo, kuollut mies).
Jos saman levyn toista kohtaa kuunnellaan takaperin, kuullaan suuren ihmisjoukon puheen sorinaa, jonka keskeltä joku huutaa yhtäkkiä kovalla äänellä Get me out! (Päästäkää minut ulos!)

ROCK-MUSIIKISSA KÄYTETTÄVIÄ SYMBOLEJA:

Rock-musiikissa on tiettyjä symboleja, jotka ovat osa tätä musiikkikulttuuria. Käytettäviä symboleja ovat mm. ylösalaisin käännetyt ristit, pentagrammit, (viisisakarainen tähti) salama, ym. Esimerkiksi KISS-yhtyeen kaksi viimeistä s-kirjainta ovat salaman muotoisia. Samaa salama-tunnusta käytti Hitlerin SS-joukot, joiden tehtävä oli surmata juutalaiset.

Ylösalaisin käännetty risti:
Rock-musiikissa ja saatananpalvonnassa symbolilla kuvataan Jeesuksen uudelleen uhraamista ristille.
Pentagrammi:
Kärki alaspäin olevaa pentagrammia käytetään usein satanismin tunnuksena.
Salamanmuotoiset S-kirjaimet:
Salamanmuotoiset S-kirjaimet olivat Natsi-Saksan SS-joukkojen tunnuksena. Myös HeavyRock-yhtye KISS käyttää nimessään samoja S-kirjaimia. Saatanallisen kirkon symbolina on käytetty salamaa.
Luku 666:
Lukuun 666 törmää Rock-musiikissa toistuvasti. Se on pedon luku. (Iron Maiden – The Number of the Beast)

Edelläkuvattujen tosiasioiden valossa ei jää epäilystäkään siitä, mikä on Rock-musiikin henki. Monet Rock-musikin sanoitukset suorastaan yllyttävät nuoria tekemään itsemurhan, esim. Black Sabbath – Killing yourself to live, (Tapa itsesi elämään) Children of the Grave. (Haudan lapsi) Laulussa sanotaan: ”Haudan lapsi, olet onnellinen, jos uskot, ettei sinulla ole elämää. Pink Floyd-yhtyeellä on laulu nimeltä Another Brick in the Wall. Laulun sanojen kerrotaan olevan peräisin itsemurhan tehneiden nuorten jäähyväiskirjeistä.

ROCK-MUSIIKKI HERRAN HUONEESSA:

Saatanallinen Rock-musiikki on saastuttanut monet Herran huoneet. Ylistysmusiikkina käytettävä Rock-musiikki värivaloineen ja savukoneineen on suoraa kopiointia maailmasta ja myös osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin.
Demoniset ilmaisutavat ovat vallanneet Jumalan seurakunnan ja demoniset voimat ovat päässeet rellestämään Jumalan seurakunnan keskuuteen. Helvetissä siinnyt musiikki on päässyt seurakunnan sisälle ja se lyö Herramme haavoille (Sak. 13:6) "J...a jos häneltä kysytään: Mitä ovat nuo haavat rinnassasi? vastaa hän: Ne lyötiin minun ystäväini huoneessa". Kristillinen rock paholaismaisine ilmaisumuotoineen haavoittaa Jeesustamme. Musiikin valheprofeetat ovat eksyttäneet nuoria ja vanhempia toisenlaisella evankeliumilla, jonka ytimessä on ylpeys ja himo. Kristillinen rock tuo mukanaan eksyttävät henget, jotka saavat sinut tuntemaan olosi hengelliseksi, vaikka olet itseasiassa turmeluksen orja. (Matt. 24:4-5) "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: Minä olen Kristus, ja he eksyttävät monia. (Gal. 1:6-7) "Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin, joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin".

Sitten vielä sefanjan ennustus (Sef. 1:18 "Ja Herran teurasuhrin päivänä minä rankaisen päämiehiä ja kuninkaan poikia ja kaikkia muukalaispukuun puettuja". Näin Jumala suhtautuu kaikkeen vieraaseen, jota tuodaan hänen alttarilleen. Sefanja näki hengessä, minkälaista meno on nykyaikana ja vaikka hän ei ymmärtänyt nykyajan pukeutumiskoodeja, ymmärsi, että maailmallinen ja rock-henkinen pukeutuminen on jotain vierasta ja muukalaista pyhien joukossa.
Rock musiikki on vierasta tulta ja Raamatun mukaan se tuo kirouken mukanaan ja tuhoaa ne, jotka tuovat sen Herran huoneeseen. Jos olet kärsinyt selittämättömistä ahdistuksista elämässäsi ja kuuntelet rock musiikkia, oli se kuinka kristillistä tahansa, olet kirouksen alla elämässäsi. Jos kuuntelet rockia, olet epäjumalan palvelija ja häpäiset Herran alttarin. Siitä ei voi seurata muuta kuin kirousta. (Jer. 32:34) "He ovat asettaneet iljetyksensä temppeliin, joka on otettu minun nimiini, ja saastuttaneet sen". Lyöt Jeesuksesi haavoille kuuntelemalla kristillistä rockia ja sitten vielä häpäiset hänen huoneensa. MITEN SINÄ VOI TEHDÄ MESTARILLESI JOTAIN SELLAISTA?
Kristillinen rock musiikki on täydellinen kopio maailmassa esitettävästä rock musiikista. Sen soittamista Jumalan huoneessa voi verrata Israelin kuningas Aahaan toimintaan, kun hän käski pappi Uuriaa rakentamaan kopion pakanajumalan alttarista Herran temppeliin. Se oli silloin kauhistus Jumalan silmissä ja niin se on nytkin. Häpäisette Herran temppelin.

Jumala vaatii aina täydellisyyttä. Hänelle uhrattavassa uhrissa ei saa olla mitään vikaa. Ei mitään. Rock musiikki on kuitenkin läpeensä demonista ja pahaa. Kaikki sen melodiat, rytmi ja visuaalinen ilme ovat demonisia ja suoraan helvetistä.
Kun sekoitat rock musiikkia ylistykseen, Jumalan on pakko hyljätä epäpyhäksi muuttunut ylistys. Se onkin saatanan tarkoitus. Saada Jumala hylkäämään palvontasi ja ylistyksesi. ÄLÄ ENÄÄ HAAVOITA HERRAASI! LOPETA KRISTILLISELLÄ ROCKILLA LEIKKIMINEN!!! Leikit tulella ja joudut saatanan kahleisiin, ellet jo ole niissä! Tee parannus ja palaa Ristin luokse!
(Kirjoitus lainattu Suomi24 keskustelupalstalta)

Lopuksi haluan antaa muutaman Raamatunkohdan, jotta oppisimme olemaan varuillamme. Tällaisesta eksyttävästä musiikista, joka raastaa Jumalan temppeliä.

Ef. 5:3-6
3 Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne-niinkuin pyhien sopii-
4 Älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.
5 Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella-sillä hän on epäjumalanpalvelija-ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.
6 Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;

Tätä kaikkea Rock-musiikki meissä vaikuttaa. Musiikki, joka on läpeensä saastaista ja täynnä kaikkea iljettävyyttä.

Ef 5:11-17
11 Älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
12 Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
13 mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.
14 Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
15 Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
16 ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.
17 Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.

Aam. 5: 22-24
22 Sillä vaikka te tuotte minulle polttouhreja ja ruokauhrejanne, eivät ne minulle kelpaa, enkä minä katso teidän yhteysuhrienne, syöttövasikkainne, puoleen.
23 Vie pois minun edestäni virttesi pauhina, en tahdo kuulla sinun harppujesi soittoa.
24 Mutta oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus niinkuin ehtymätön puro.


Pysykäämme sentähden kaukana tällaisesta saastaisesta musiikista, joka on myrkkyä suoraan helvetistä. Älkäämme tuoko Herran huoneeseen mitään, mikä ei sinne kuulu. Pois kaikki värivalot, savukoneet, jytä ja iskelmämusiikki. Sellainen on sopimatonta Herran huoneessa. Sääliksi käy seurakunnan pastoreita, joita viedään kuin pässiä narussa. Heiltä puutuu kokonaan kontrolli. He eivät välitä, mitä nuoret tekevät. Rukoilkaamme seurakuntien puolesta. Rukoilkaamme että Jumala saisi puhdistaa seurakunnan tällaisesta helvetillisestä saastasta. Aamen.

KESKUSTELU ERÄÄN VELJEN KANSSA:

Kävin kerran keskustelun Rock-musiikista erään veljen kanssa. Tuossa keskustelussa pohdimme sitä, kuuluuko Rock-musiikki Herran huoneeseen vaiko ei. Veli oli kyseisen musiikin kannalla ja näki, ettei siinä ole mitään pahaa, kunhan vain sanoma tulee selkeästi esille. Totesin hänen kantaansa, ettei pidä sekoittaa valkeutta ja pimeyttä keskenään. Kerroin hänelle, että monesti se sanoma jää taka-alalle ja huomio kiinnittyy enempi itse musiikkiin. Hän hiukan naureskeli näkemykselleni. Otin sitten esimerkin, jolla koitin valaista asiaa. Sanoin veljelle: ”Kuvitellaan, että olemme patikoimassa jossain luontopolulla. Löydämme vesilähteen. Me molemmat tiedetään, että vesi on raikasta ja erittäin puhdasta. Sulla on karmea jano ja minä ojennan sinulle vettä tuosta lähteestä juomalasissa, joka on erittäin likainen kauttaaltaan. Kysyin sitten: Joisitko tuosta lasista veden, jonka otin lähteestä? Veli mietti asiaa ja totesi: ”Enpä joisi.” Harmi vain, etten hoksannut kysyä syytä asiaan. Oletettavasti veljen vastaus olisi ollut: ”Koska se lasi on likainen.” Näin on ystävät asian laita Rock-musiikin suhteen, johon on koitettu sovittaa hengelliset sanat. Sanoma on kylläkin puhdas, mutta se kuori pilaa sen hyvän sanoman ja johtaa ihmisen pois totuudesta. Jos vielä tähän kaikkeen yhdistetään savukoneet ja värivalot, sekä ylistystanssi, jossa hytkytään ja nytkytään, niin sellainen on suorastaan kädenojennus paholaiselle ja vie helposti vastatulleen uskovan takaisin maailmaan. Jos sen sijaan hengellisessä laulussa on kaunis sävel ja koskettavat sanat, jotka ovat syntyneet Pyhän Hengen vaikutuksesta, sellainen koskettaa ihmisen sisintä ja johtaa ihmisen armoistuimen luo.

LOPUKSI:

Seinäjoen helluntaiseurakunta julkaisi vuonna 1986 C-kasetin, jossa kerrottiin Rock'n'Rollin saatanallisuudesta ja vaikutuksesta nuoriin. Kasetilla oli useita musiikkinäytteitä, joita soitettiin takaperin ja siellä tuli selvästi esille salaisia viestejä, joilla on vaikutus alitajuntaamme. Nykyään tämä kasetti on unohdettu ja sen sanomalla ei ole enää juuri minkäänlaista painoarvoa. Rock-musikki on vallannut seurakunnat ja maailmallisuuden henki on näin saanut vallata monet Herran huoneet. Kyseisen äänitteen voi kuunnella netissä ja se löytyy googlettamalla sana ”Rock'n'Rollin maailma” ja avaa kohdan ”Wikipedia.” Rock'nRollin maailma, kasetti osa 1 ja 2 ovat ladattavissa koneellesi ja poltettavissa CD:lle.

Suosittelen lukemaan myös Leo Mellerin kirjan ”Rock kuvin ja sanoin.” Suosittelen sitä erityisesti tämän päivän nuorille, jotka haluavat tietää, mitä Rock-musiikki on.


Siunaavin terveisin:

Jorma Karjalainen
Kuopio


2. kirje korinttilaisille 6:

14. Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15. Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
16. Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
17. Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
18. ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 26. Joulu 2012 12:05

Nykymusiikki on kyllä mennyt erityisesti Heavy täysin vastustajan tanssiksi ja niin härskisti kuten vastustajan kasvomerkkiä näytetään nuorison keskuudessa lähes tilaisuudessa kuin tilaisuudessa siitä on tullut tapa.Siis etusormi pikkurilli pitkällä keskisormet supussa. Nyky metalli musiikki on täysin paljastanut itsensä ja hedelmänsä .Tärkeää on opettaa kristittyjen nuoria missä mennään ja opettaa suoraan sanoilla että oppi menee perille .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Sonja » 26. Joulu 2012 19:43

Jossain ketjussa oli puhetta modernimmasta musiikista jumalanpalveluksessa..Itsekin olin sitä mieltä että olisi ehkä kiinnostavaa osallistua kuulemaan semmoista, jos kohdalle osuisi.
En tosin tarkoittanut, että varsinaista heavyä tai rockia kirkossa soitettaisiin, vaan lähinnä sitä, että voisiko esim.virsiä sovittaa kevyempään rytmiin. Olen kuunnellut muutamia joululauluja rock-tyyppisinä sovituksina, vanhoilla sanoilla, ei kovin kamalaa ollut, kun sanat oli entiset tutut.
Kuuntelen sanoja ja sanomaa musiikista ja en haluaisi tuttujen sanojen katoavan, mutta ehkä paatoksellisuutta musiikissa voisi keventää, joissakin kohdin ainakin.
Sillä suuri on sinun armosi ja ulottuu ylitse taivasten ja sinun totuutesi hamaan pilviin asti. Ps.108:5
Sonja
 
Viestit: 22
Liittynyt: 20. Joulu 2012 00:11
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 26. Joulu 2012 20:22

Nykyään tuntuu että kaikesta maallisesta tehdään hengellinen versio.. Hengellinen RAP tuskin ansaitsee sen parempaa arvosanaa kuin hengellinen rokkenrolli. Rap-kultuuriin kuuluu myös huumeet ja elvistely ja kapina kuten rokkiinkin.. Varsinkin kannabis on kuin rapin tavaramerkki..

Mutta mitä asioita voimme käyttää tästä maailmasta? Voimmeko syödä ei-uskovan valmistamaa ruokaa? Voinko ajaa autolla jonka on luultavemmin valmistanut Buddhalaisuutta tunnustava ihminen? Voimmeko kulkea vaatteissa jotka ovat valmistaneet lapset orjatyönä?
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja pekka » 26. Joulu 2012 20:39

2. Kor. 5:17

Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.


Tuotakin Raamatun kohtaa on hyvä miettiä mitä se tarkoittaa. Minusta se tarkoittaa sitä, että meidän tulee etsiä sitä mikä on Jumalan tahto ja mikä ei sitä ole. Musiikin kuuntelussa olen saanut Jumalan armosta hylätä monenlaiset musiikkityylit kuunteluvalikoimastani eli ennen niitä kuuntelin niin kuin aina kulloinkin itseäni huvitti mutta nyt uskonvaelluksellani olen saanut ymmärryksen Sanaa tutkimalla että kaikki ei ole hyväksi ja Jumalan tahdon mukaista vaan tulee jättää monia asioita pois mitä ennen teki kun ei vielä ollut uskossa Herraan Jeesukseen.

Esimerkiksi rokki tai hevi tai metallimusiikki ei muutu hengelliseksi/kristilliseksi musiikiksi jos siihen laitetaan laulun sanoituksen joukkoon esimerkiksi sanat "Herra" tai "Jeesus Kristus". Pimeyttä ja Valkeutta ei voi sekoittaa keskenään vaan on valittava jompi kumpi mutta ei tule sekoittaa hengellisyyteen sitä mikä on pimeydestä syntynyt ja lähtöisin. Semmoinen sekoitus (pimeyttä ja Valkeutta samassa "paketissa") on Jumalan silmissä silloin kauhistus, ei mitään muuta eli myrkytettyä totuutta (eli valhetta) joka täytyy HYLÄTÄ jos haluaa taipua Jumalan tahtoon.

1. Joh. 2:21

En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 26. Joulu 2012 21:54

Kyllä musiikki joiltain osin on makukysymyskin, eli ei pidä heti tuomita musiikkia, josta ei itse pidä. Minä esimerkiksi inhoan Hillsong-tyyppistä "ylistys"musiikkia :? En vain voi sietää sitä. Se kuulostaa jotenkin levottomalta enkä saa oikein mistään siinä kiinni. En kuitenkaan sen kummemmin ajattele, että tuo musiikki olisi Jumalan silmissä huonoa. En myöskään pidä HB:stä, Bass'n'Helenistä yms. Siis voi kauhea sentään! :D

Pidän yleensä vanhemmista hengellisistä lauluista ja mieluiten livenä akustisella kitaralla säestettynä ilman mitään mikrofoneja ;gladly: Mutta on uusissakin lauluissa paljon hyviä :musics: Minun makuuni niiden vain pitää olla yksinkertaisia ja puhuttelevia.

En voi kovin varmasti mitään musiikkia tuomita täysin Jumalan tahdon vastaiseksi, koska en voi olla varma, onko kyseessä oma sielullinen musiikkimakuni kuitenkin, eikä Jumalan antama tuomio... :think2:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja systeri » 26. Joulu 2012 21:58

Mä oon edelleen sitä mieltä että Jumala katsoo sydämmen asennetta muskiikin tekemisessä ja ymmärtää mm.kasvamattomuuden.Varmaan kouluuttaa jokaisen omansa joka Hänen nimeään mainitsee jos ei oo toiminta Jumalan mielen mukaista.
systeri
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Sonja » 26. Joulu 2012 22:45

Minulla riittää vielä paljon mietittävää monen asian suhteen, musiikinkin. Henkinen vakaumus on minulle vielä aika uusi asia. Tänä syksynä vasta olen havahtunut ajattelemaan elämän syvempään tarkoitukseen ja ohjausta kuulostelemaan. Enkelit ja Jumalan johdatus ovat olleet jossain kauempana olevia asioita minulle tähän asti. Ehkä monelle teistä uskonasiat ovat jo hyvinkin tuttuja.
Tämä musiikin ja heavyn tarkastelu eri näkökulmista, teidän kommenttinne ym.herättävät ajatuksia.. Ehkä olen ajatellut liian pintapuolisesti sitä puolta.
Sillä suuri on sinun armosi ja ulottuu ylitse taivasten ja sinun totuutesi hamaan pilviin asti. Ps.108:5
Sonja
 
Viestit: 22
Liittynyt: 20. Joulu 2012 00:11
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja Eetu » 27. Joulu 2012 00:56

oon uskossa. kuuntelen heviä yhä aika paljon mutta en menis tämmöiseen hevimessuun enkä mene enää tuska-festareille (kävin siellä kahtena kesänä) ja sit ei oikein innosta mennä enää keikoillekaan, yhessä vaiheessa elämää tuli käytyä paljon rock-keikoilla mutta jotenkin ahdistaa semmonen nyt.

jotenkin härskiä kun pappi näyttää hevisarvia, mutta toisaalta porttokirkko asialla ni täysin loogistahan se on:

http://metallimessu.com/media/metallime ... telyvideo/

"löysimme itsemme Warnerin toimistosta" no sieltä Juha Tapiokin itsensä löysi ja mikä oli lopputulos, vuodesta 2003 musiikkia jossa lätistään niitä näitä, se mitä silmät ei nää biisi sopis ihan hyvin myös vaikka vapaamuurarien saunailtaan. Mutta Juha Tapiolla on kaks hyvää levyä, ne kaks ekaa, siitä lähti itsensämyyntikampanja käyntiin, tosin en tahdo haukkua Juha Tapiota mutta hän on hyvä esimerkki siitä että musiikin saralla voi menestyä vain jos jättää biiseistä selkeän julistuksen pois ja korvaa sen jollain kaksi puuta -tyyppisellä lätinällä. Hyvä kappale sekin toki on mutta ei semmonen
"tänään joku löytää taivaan" ketään rakenna hengellisesti, mutta toki ei se olekaan ollut Juha Tapiolla tarkoituksena koska gospelia hän teki vain kaksi levyä, sitten loikkasi maalliseen poppiin.

Luin Juha Tapion kirjan, todella mielenkiintoinen, suosittelen, koska siitä tosiaan selviää hyvin se, että artisti voi saavuttaa suurta suosiota vain kirjoittelemalla semmosia kappaleita joista ei kukaan esim. tule synnintuntoon.

tässä gospel-punkkia:

http://www.youtube.com/watch?v=0pITjinX ... 2pVuQ1t7VX

Tuosta bändistä ei ole varmaan kukaan kuullut, jos olisi niin sitten ois kyllä jotain ihmeellistä tapahtunut vaikkapa YleX-kanavalla jossa ei soiteta tunnustuksellista musiikkia paitsi black metal on kyllä tunnustuksellista ja sitähän muistaakseni soitetaan ylex-kanavallakin.

Tässä englanniksi musiikkiasiaa:

http://www.jesus-is-savior.com/Evils%20 ... _music.htm

Teeveestä tuli hevimusiikista kertova sarja, en muista nimeä mutta yhdessä jaksossa käsiteltiin mm. Marilyn Mansonia ja siinä Mansonin bändin jäsen ihmetteli sitä miksi Manson ei ottanut itselleen kunniaa kouluampumisista vaan pakeni julkisuutta sillä sitähän Manson ilmeisesti musiikillaan haluaa saada aikaan, kenties saatanaa palvova Manson säikähti sitä miten suuri vaikutus hänen musiikillaan oli, en väitä että musiikki oli ainoa syy Columbinen kouluampumisiin, mutta myös Rammsteinin musiikkia käsiteltiin tuolloin, Rammsteinilla on kappale jossa henkilö odottaa koulun pihalla "valmiina tappamaan". On uskomatonta että levy yhtiöt kehtaavat väittää että musiikki ei muka mitenkään vaikuta kehenkään. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Katy Perryllä on kappale jossa hän laulaa että "suutelin tyttöä, ja tykkäsin siitä" eli täyttä homopropagandaa tuokin kappale, ei mustaa propagandaa eli ei lauleta esim. että "ryhdy sinäkin nyt lesboksi, se on muodikasta" vaan tuolla tavalla pikku hiljaa hivutetaan nuoriin naisiin ajatus että kokeile sinäkin nyt tätä "kivaa" "juttua" eli pussaa kaveriasi.
Eetu
 

Re: ROCK'N'ROLL – MYRKKYÄ HELVETISTÄ

ViestiKirjoittaja pekka » 27. Joulu 2012 02:25

Kiitos Eetu linkeistäsi. Katsoin tuon metallimessun esittelyvideon ja kyllähän se oli kauheata katsottavaa. Sitä kutsuttiin siinä videossa jumalanpalveluksi mutta minusta siinä ei kyllä Jumalaa palvella, rajan yli on kyllä menty ja reippaasti niin, että kolisee. Jos tuo olisi Jumalan tahto niin sitten moni Raamatun paikka raukeaisi tyhjiin. Elämme jo syvää luopumuksen aikaa ja moni on vaarassa eksyä pois ahtaan portin tieltä.

1. kirje korinttilaisille 2:

12. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13. ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14. Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16. Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.

Matt. 18:7

Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!

1. Joh. 2:15

Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.

1. Joh. 2:16

Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa