Siis voi elukka!

Rukousaiheet

Siis voi elukka!

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 07. Joulu 2012 20:30

Joo, siis niin hassu rukouspyyntöni kuin onkin... niin kissamme puolesta. Mun kärsivällisyys on finito! Se kuseksii joka puolelle ja olen kyllästynyt elämään ainaisen kusen etsimispuuhan kanssa... ihan armosta tätä on pari kuukautta katseltu...
Maksan toimintaa koitettu elvyttää, kun sen ruokailu väheni ja maksantoiminta kärsi... itse epäilen seniiliyttä tähän syömättömyyteen... kun on aika vanha kissa jo kyseessä. Mikään ei tahdo kelvata kissanruoka kuten ennen, mutta saattaa ihmisten ruokaa käydä varastamassa, eli ei ihan ruokahaluton ole kuitenkaan.

En jotenkin osaa ajatella, että kävisin eläinparan lopettamassa, kun muuten on ihan ok, ainakin verikokeiden mukaan ei pitäisi olla muuta kuin se maksahomma... vaikka mistä noiden eläinten jutuista tietää koskaan, mutta mä olen toisaalta aika kylästynyt elämään siinä pelossa, että me haistaan kissan pissalle!

Tänään tyttö laittoi päällensä kissapaidan, jossa kissa suihkautteli hajuvettä ja luki siinä "smelling good"... ja mä ajattelin, että vielä kun haisisi kissanpissalle, niin smelling good, joopa joo...

Mietin mitä minä teen tuon elukan kanssa! Että osaisiko Isä antaa nyt tähän vastauksen pian, ennenkuin mun kärsivällisyys on ihan loppu!
lonelyrider
 

Re: Siis voi elukka!

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 07. Joulu 2012 20:56

Mä muistan sun kissa-asiaa rukouksin.

Toi kyllä vois kuulostaa seniiliydeltä. Minkälaista se kuseksiminen on? Onko se merkkaustyyppistä, vai kyykkiikö pissat jonnekin lattioille ym. tavaroitten tai vaatteitten päälle?
Voisko olla apua, jos laittaa hiekkalaatikoita eri huoneisiin pissimispaikkojen kohdille?
Samaa vois kokeilla syömättömyyteen, jos laittas ruokakuppeja jonnekin eri paikkaan, kun normaalisti ja kokeilis jotain eri ruokaa kun normaalisti.

Siunausta ja voimia sulle kisun kanssa. :hearts:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 03. Helmi 2014 01:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Siis voi elukka!

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 07. Joulu 2012 21:19

Jasmiini kirjoitti:Mä muistan sun kissa-asiaa rukouksin.

Toi kyllä vois kuulostaa seniiliydeltä. Minkälaista se kuseksiminen on? Onko se merkkaustyyppistä, vai kyykkiikö pissat jonnekin lattioille ym. tavaroitten tai vaatteitten päälle?
Voisko olla apua, jos laittaa hiekkalaatikoita eri huoneisiin pissimispaikkojen kohdille?
Samaa vois kokeilla syömättömyyteen, jos laittas ruokakuppeja jonnekin eri paikkaan, kun normaalisti ja kokeilis jotain eri ruokaa kun normaalisti.

Siunausta ja voimia sulle kisun kanssa. :hearts:


Kyseessä on leikattu poikakissa... mutta ei minusta ole kyseessä merkkaustyylinen tapa toimia... jos esim. lapset levitelleet vaatteita tai jotain lehtiä, niin tosiaa käy kuseksimassa niiden päälle... lähinnähän tosiaan lasten vaatteet meillä vaarassa, kun nuo kaksi epeliä kaikki kaappinsa tonkii ja vaihtaa vaatetta ja niitä sitten on niiden huoneen lattioilla ja välillä levitetty muuallekin... lasten huoneestahan se alkoi, mutta tänään olen löytänyt olkkaristakin, esim. lasten säkkituoli mun mielestä haisi kissanpisulle... niin ja sitten on tehnyt tuonne kodinhoitohuoneeseen, jos esim. laittanut pyykkiä koneeseen ja konerumpa kesken tai muuten viety huolimattomasti niin että lattioilla esim. tyynyliinoja yms., niin on löytänyt kissanpisut jonkin pyykkiinmenevän vaatteen päältä... pesuhuoneessakin kerran haisi pisu ja yritin etsiä lähdettä, niin siellä löytyi jokin siivousvati, jonka pohjalle oli tehnyt... sieltä sitten siivousluutut ja pesuainepurkit yms. roskiin, niin karseaa se oli :cool: niin ja olen löytänyt lasten työntökärryistä(sellaiset puiset joilla lapset opettelee kävelemään ja niissä se osa johon voi laittaa tavaraa, niin sitäkin kerran oli pitänyt kissanpisulaatikkona eli kaikkialta periaatteessa voi löytyä, mitä ihmeellisimmistä paikoista... niin ja pussit, niitä ei saa jäädä lattioille tai ne on varmasti pissitty.

En tosiaan tiedä, haluunko pysyvästi sille asentaa hiekkalaatikoita joka huoneeseen :cry: se nykyään kuraakin ja en halua sen pissiastioita muualle kuin tuonne missä se jo on... ihan tarpeeksi siivoamista tuossa paikassa missä se nyt on, kun sen pa*** on joka puolella. :thumb:

Kissanruokia on kaikkia eri sortimentteja kokeiltu ja sille menee sellaista lisäravintojauhetta lisäksi ruokaan sekoitettuna... joskus voi vähän kelvata ja jokin vähän enemmän... mutta ne eivät ole välttämättä pysyväislaatuisia mielitekoja eli seuraavaksi se sama ei välttämättä enää kelpaa... shebat yms. hienot herkut, ei ne välttämättä kelpaa.
lonelyrider
 

Re: Siis voi elukka!

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 07. Joulu 2012 21:21

Niin ja kiitos :hearts: voimia tosiaan tarvitsen!
lonelyrider
 

Re: Siis voi elukka!

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Joulu 2012 22:29

*
Mieheni opetti kissanpentua eli hän otti kissanpennun niskasta kiinni ja pisti sen nenää omaan pissaan niin se pentu ei tykännyt kunnes se oppi pissamaan omaan hiekkalaatikkoon - se tepsi. Koita ottaa niskasta kiinni ja pistää omaan pissaan joka kerta kunnes se tajuaa ja menee pissamaan omaan hiekkalaatikkoon.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Siis voi elukka!

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 07. Joulu 2012 23:23

poisto
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 03. Helmi 2014 01:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Siis voi elukka!

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Joulu 2012 23:37

*
Ai en huomannyt että kyse on iäkäs iso kissa.
Joo mutta ei väkisin koska mieheni pisti hellästi nenää omaan pissaan ja siinä oli pissan hajua ja sit hän laittoi pennun hiekkalaatikkoon. Se nuuski ja tajusi että se on oma paikka. Silloin ei ollut emo kuin vain pentu.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Siis voi elukka!

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 07. Joulu 2012 23:38

Vaisuliini... kyl se vanhuudenhöperö on, se oli ennen siisti kissa :( ei enää. Ei sitä voi kouluttaa, kun se johtuu ilmeisesti tuosta dementiasta.

Jasmiini, kiitti linkistä...jos jotkut muut jaksavat dementoitunutta kissaansa ja pärjäävät niiden kanssa, niin kait sitä keinot sitten keksii... joskus vaan turhautuu, sori purkautuminen, vaikka varmaan oli karkeita viestejä, niin kyllä minä kisusta välitän, joskus vaan "menee hermot".

Tosiaan, tuossa linkissä oli tuosta mouruamisesta... olisiko ainakin vuosi sitten jo, jos ei enemmän, se alkoi mouruta kummallisesti... nyt syksyllä muuttui tuo syömiskäyttäytyminen ja siisteys... ja itseäänkään se ei muista pestä enää... olen saksilla leikannut sellaisia takkupaakkuja turkista siltä, koskaan ennen sellaisia ei sillä ollut eli se kissan nuoleminen pitää ne takutkin poissa ja onhan tietysti se turkin laatukin muuttunut. Öisin se ei häiritse, siitä on tullut entistä hellyyden kipeämpi, nuorempana se ei oikeastaan sellainen ollut, vaan ehkä oli arvaamaton, sitä se ei enää ole, vaan sellainen sylivauva...

Kyllä mulle on varmentumassa, se jo olemassa oleva ajatus, että se on dementoitunut... toivottavasti ei tule vastaan se aika, ettei se syö enää mitää tai kykene siihen ja lopettaa muutkin elintoiminnot, se on varmaan sitten se viimeinen vaihe sitten... voihan se olla vuosienkin päästä... tosin kissa on jo 15vee...

Kesällä kuoli koira syöpään ja nyt kissakin on tässä kunnossa. Sellaista se on elämä vanhojen eläinten seurassa.
lonelyrider
 

Re: Siis voi elukka!

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 08. Joulu 2012 00:34

poisto
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 03. Helmi 2014 01:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Siis voi elukka!

ViestiKirjoittaja Janne » 08. Joulu 2012 01:03

Meillä oli joskus samanlainen ongelma meidän kissan kanssa vaikka se ei edes ollut iäkäs.
Sil oli joku pakkomielle käydä pissillä meidän lasten lelulaatikossa, mut ei muualla, paitsi sit tietenkin omalla laatikolla.
Oli kyl todella rasittavaa touhua.

Itse ratkaisin ongelman sillä että annoin kissan pois, siskolleni ulkokissaksi. Ulkona se saa nyt täräytellä mihin tahtoo ja milloin tahtoo. ( se siis saa myös olla sisällä jos tahtoo )
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Seuraava

Paluu Rukouspalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron