Kokeile Windows 8 ilmaiseksi

Tekniset ongelmat, kysymykset ja kokeilut tänne, kiitos!

Kokeile Windows 8 ilmaiseksi

ViestiKirjoittaja todael » 10. Huhti 2012 16:46

Windows 8 Consumer Preview on ilmaisesti ladattavissa Microsoftin sivuilta. Tämän kautta pääsee kokeilemaan Windows 8, mielestäni lokakuuhun asti ilmaiseksi.

LINKKI > http://www.tietokone.fi/uutiset/paivan_softa_koeaja_windows_8

Itse asensin Win 8 tuossa viikonloppuna. Hämmennystä itselleni tuotti käynnistysvalikon muuttuminen ns "metro-valikoksi" (kokoruudun kokoinen palapeli-valikko). Jopa koneen sammuttaminen oli pienen etsinnän takana. Pienen totuttelun jälkeen silti uusi käynnistysvalikko alkoi tuntua luontevalta. Oma koneeni ei ole mikään tehokone, mutta Win 8 pyörii aina uskomattoman sulavasti. Olen itse positiivisesti yllättynyt, joskin pidempi käyttö vasta kertoo kannattaako Windows 8 lopullinen päivittäminen. Käyttöjärjestelmää on nähtävästi rakennettu "kosketusnäyttö" Tablet-PC koneille. Tätä mielestäni alussa oleva "metro-valikko" osoittaa.

Mitä siis sanoisin ? Tehokas, erittäin nopea, värikäs, mutta... erilainen kuin muut vanhemmat Windows-käyttikset. Ei siis näin lyhyellä käytöllä paljoa muutosta Windows 7 käyttikseen, ainakaan jos ei puhuta "kosketusnäyttö" systeemistä.

Kommentoikaa ja kertokaa kokemuksianne uudesta Win 8 Consumer Preview versiosta.

- todael
todael
 

Re: Kokeile Windows 8 ilmaiseksi

ViestiKirjoittaja Masa » 10. Huhti 2012 18:34

Koneella on kyllä windows Xp ja siinä olen pysytellyt, windows on kyllä ihan ok - ei siinä mitään.
En jaksa värkätä uutta winkkaria xp tilalle jota käytän todella vähän - 99.5% käytän ubuntu linuxia ja kaikki vain tottumisen vuoksi :)
Masa
 

Re: Kokeile Windows 8 ilmaiseksi

ViestiKirjoittaja tph » 10. Huhti 2012 19:37

Masa kirjoitti:Koneella on kyllä windows Xp ja siinä olen pysytellyt, windows on kyllä ihan ok - ei siinä mitään.
En jaksa värkätä uutta winkkaria xp tilalle jota käytän todella vähän - 99.5% käytän ubuntu linuxia ja kaikki vain tottumisen vuoksi :)


:thumb:
tph
 

Re: Kokeile Windows 8 ilmaiseksi

ViestiKirjoittaja Juha » 31. Heinä 2012 23:51

Ei oo kyllä kovin kivan näköinen :D Taidan skipata ja pitäytyä Windows 7:ssa ! :thumb:
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40


Paluu Konehuone

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron