Kuvien lisääminen?

Tekniset ongelmat, kysymykset ja kokeilut tänne, kiitos!

Re: Kuvien lisääminen?

ViestiKirjoittaja Jukka » 16. Huhti 2017 10:48

Aamu-Usva kirjoitti:Image

Jipii! Mä onnistuin, mutta mieheni piti kyllä tulla HIUKAN auttamaan. Kuvassa joku uskonnollinen kulkue, jonka kuvasin hotellihuoneen ikkunasta Madridissa viime viikonloppuna :thumbdown:


Kuljetetaankos tuossa Tarja Halosta jonkun lavetin päällä henkivartioittensa ympäröimänä vai mistä kuvassa on kysymys :lol:
Jukka
 

Re: Kuvien lisääminen?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 16. Huhti 2017 11:40

:D
Tuo kuva on Madridissa jonkun hotellin ikkunasta otettu. Ei kylläkään pääsiäiskulkue, koska kuva on otettu syksyllä.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Kuvien lisääminen?

ViestiKirjoittaja Juhani » 13. Syys 2018 01:09

Mulla on valitettavasti vieläkin epäselvää kuvien lisääminen, joka ei tunnut täältä ulkomailta toimivan/ vika on silti todennäköisesti vain lähettäjässä? En tiedä miten oikeaoppisesti pitäisi oikein toimia...
Voisitko antaa mulle pari vinkkiä, please?

Siunausta sinulle! Samaan Kristuksen ruumiin seurakuntaan kuuluva veljesi saksan maalta.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Kuvien lisääminen?

ViestiKirjoittaja Juha » 14. Syys 2018 00:10

Juhani, tässä on tekemäni ohje aiheesta: https://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic ... 336#p34336

(Päivittelin äsken hieman ohjetta siltä osin kuin sivusto muuttunut).

Missä kohdassa sinulla tarkalleen ottaen tökkii?
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Kuvien lisääminen?

ViestiKirjoittaja Juhani » 07. Loka 2018 16:48

Kiitos sulle Juha ja anteeksi etten ole aiemmin vastannut. Unohdin lomakiireissäni koko asian.

Kuvat tökkivät ilmeisesti sen takia, kun niiden tiedostokoko on liian suuri. Kännykkä kuvat ovat liian isoja. Pitäisi varmaan ladata joku kuvankäsittely-ohjelma, jolla saisi niitä kuvia "prässätä" pienempään kokoon. Minkä ihmisiä ohjelmia niitä saisi kännykkään?

Toinen asia mikä tökkii tabletissa on hymiöiden täydellinen katoaminen. Olen huudellut niitä takaisin ja etsinyt, kuitenkaan mistään niitä löytymättä.

Kolmas ovat nämä mainokset, joita ei mulla ole ennen ollut.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Kuvien lisääminen?

ViestiKirjoittaja Juhani » 07. Loka 2018 17:44

Ongelma löytyi! :hurraa:

Kummaa. Mulla ei ollut enää (uskon askel) ohjelman täysversio käytössä (liittyy ilmeisesti jotenkin evästeisiin?) Nyt hymiöt pelaa ja mainokset samalla katosivat.

Jäljelle jää vain yksi henkilökohtainen ongelma kännykkä kuvissa: niiden liian suuri tiedostokoko ja siihen sopivan pienennysohjelman löytäminen. Siihenkin löytyy varmasti jokin ratkaisu.

Toivotan kaikille Jumalan siunausta! :hearts:

Hienoa :thumb: . Olen iloinen!
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Kuvien lisääminen?

ViestiKirjoittaja Juha » 07. Loka 2018 20:03

Ei mitään. :)

Joo Uskonaskeleesta on "täysversio" ja sitten "mobiiliversio" mitä ilmeisesti käytit. Evästeet tallentavat tiedon kumpaa käytät mutta jos ne poistuvat niin saattaa mobiiliversio aktivoitua.

Ongelman voi pysyvästi ratkaista sillä, että laitat Uskonaskeleen kirjanmerkiksi osoitteen, joka valitsee aina suoraan täysversion käytön: https://uskonaskel.foorumi.eu/index.php?mobile=desktop

Joo Imgbox vaatii alle 10mb kokoisia kuvia. Sillä ei ole mitään väliä mitä kuvajakopalvelua käyttää mutta olen itse havainnut Imgboxin hyväksi ja luotettavaksi niin suosittelen foorumin ohjeessa sitä.

Kuinka isoja kuvia kännykän kamerasi tekee? Millä tarkkuudella (mpix) kuvaat?
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Kuvien lisääminen?

ViestiKirjoittaja Juhani » 14. Loka 2018 23:47

Juha kirjoitti:Ei mitään. :)

Joo Uskonaskeleesta on "täysversio" ja sitten "mobiiliversio" mitä ilmeisesti käytit. Evästeet tallentavat tiedon kumpaa käytät mutta jos ne poistuvat niin saattaa mobiiliversio aktivoitua.

Ongelman voi pysyvästi ratkaista sillä, että laitat Uskonaskeleen kirjanmerkiksi osoitteen, joka valitsee aina suoraan täysversion käytön: https://uskonaskel.foorumi.eu/index.php?mobile=desktop

Joo Imgbox vaatii alle 10mb kokoisia kuvia. Sillä ei ole mitään väliä mitä kuvajakopalvelua käyttää mutta olen itse havainnut Imgboxin hyväksi ja luotettavaksi niin suosittelen foorumin ohjeessa sitä.

Kuinka isoja kuvia kännykän kamerasi tekee? Millä tarkkuudella (mpix) kuvaat?


Kiitos tiedosta Juha, :thumb:

Kännykkäkamerani on 8 megapikseliä ja tekee n. 2-3 Mt kuvia. Olettaisin, että se on silloin ihan ok?
Pitääpä testata ja lähettää pari kuvaa...
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Kuvien lisääminen?

ViestiKirjoittaja Juha » 15. Loka 2018 22:23

Joo 2-3 mt menee kevyesti.

Hmm yrititkö laittaa kuvia muualle kuin Imgboxiin aikaisemmin?
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Kuvien lisääminen?

ViestiKirjoittaja Juhani » 16. Loka 2018 11:42

Juha kirjoitti:Joo 2-3 mt menee kevyesti.

Hmm yrititkö laittaa kuvia muualle kuin Imgboxiin aikaisemmin?



https://images2.imgbox.com/82/6e/TOGoV1fR_o.jpg
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

EdellinenSeuraava

Paluu Konehuone

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa