Rukouselämä

Sinulle joka etsit elämän tarkoitusta

Rukouselämä

ViestiKirjoittaja AuMaT » 17. Kesä 2012 18:02

Auttakaa hyvät ihmiset minua, minulla tuntuu olevan rukouselämä jotenkin hukassa. Tarvitsen vinkkejä sen toteuttamiseen. Tulee jotenkin olo etten osaa edes rukoilla oikein vaikka minulle on sanottu että kaikki rukoukset on ok Jumalan silmissä niin silti jotenkin saan hyvän alun mutta sitten jokin keskeyttää minut ja en tiedä miten jatkaa... :cry: Nyt kaikki vinkit ja vihjeet peliin miten onnistuisin tässä hommassa paremmin ja voisin saada paremman yhteyden meidän Herraamme. ;)
"Minä olen tie, totuus ja elämä." Herramme Jeesus Kristus
AuMaT
 
Viestit: 24
Liittynyt: 16. Kesä 2012 16:49

Re: Rukouselämä

ViestiKirjoittaja pekka » 17. Kesä 2012 18:10

Siunausta sinulle AuMaT, koetapa lukea tämä Petrin kirjoitus rukoilemisesta:

http://www.kotipetripaavola.com/rukoileminen.html
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Rukouselämä

ViestiKirjoittaja AuMaT » 17. Kesä 2012 18:11

Tässä nyt pitää tarkentaa että olen kahden pienen (3 ja 4 v.) lasten äiti joten sekin vähän rajoittaa tätä rukouselämääni jollain tasolla.
"Minä olen tie, totuus ja elämä." Herramme Jeesus Kristus
AuMaT
 
Viestit: 24
Liittynyt: 16. Kesä 2012 16:49

Re: Rukouselämä

ViestiKirjoittaja AuMaT » 17. Kesä 2012 18:13

pekka: Kiitos linkki vinkistä. Ja kuin myös siunausta sinullekkin.
"Minä olen tie, totuus ja elämä." Herramme Jeesus Kristus
AuMaT
 
Viestit: 24
Liittynyt: 16. Kesä 2012 16:49

Re: Rukouselämä

ViestiKirjoittaja Herman » 17. Kesä 2012 19:38

AuMaT kirjoitti:Auttakaa hyvät ihmiset minua, minulla tuntuu olevan rukouselämä jotenkin hukassa. Tarvitsen vinkkejä sen toteuttamiseen. Tulee jotenkin olo etten osaa edes rukoilla oikein vaikka minulle on sanottu että kaikki rukoukset on ok Jumalan silmissä niin silti jotenkin saan hyvän alun mutta sitten jokin keskeyttää minut ja en tiedä miten jatkaa... :cry: Nyt kaikki vinkit ja vihjeet peliin miten onnistuisin tässä hommassa paremmin ja voisin saada paremman yhteyden meidän Herraamme. ;)


Rauhan tervehdys AuMaT!

Yhteys Herraan avautuu uskon kautta Golgatalla täytettyyn työhön. Vaikka tämä saattaa kuulostaa kliseiseltä ja itsestäänselvältä asialta, niin tämä on kuitenkin sellainen totuus jota ei tarpeeksi voi painottaa tai muistuttaa (myös itselleen). Siihen perustuu täysin myös rukouselämä, sillä rukous = yhteyttä Herran kanssa. Ei pidä katsoa tunteisiin, kokeeko yhteyttä Herraan, vaan siihen mitä Jumalan Sana sanoo. Ja se vakuuttaa, että kun vain haluamme elää puhtaana synnistä ja turvaamme Jeesuksen sovitustyöhön, on meillä yhteys Herraan. Sen lähemmäs Herraa ei voi päästä. "Nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä" (Ef.2:13).

Läheisyys Herran kanssa ei siis ole kiinni meistä, vaan Golgatalla loppuun asti täytetystä työstä! Me voimme asettaa toivomme ja turvamme siihen, ja jäädä lepäämään siinä uskossa. Vain siitä lähtee yhteys Jumalaan, ja vain siinä se voi kasvaa ja vahvistua. Omat yrittämisemme eivät hyödytä ollenkaan jos ne eivät lähde tältä perustalta, vaan ne ainoastaan väsyttävät ja turhauttavat ja vievät kauemmas Jumalasta. Mutta kun lähestyy Jumalaa tältä Kristus-kalliolta, niin saa huomata että siinä ei oikestaan voi "epäonnistua" sillä se ei ole suoritusta vaan yhteyttä Jumalaan jonka Jeesus avasi puolestamme.

Siunausta!
Herman
 

Re: Rukouselämä

ViestiKirjoittaja Miffy » 11. Syys 2012 05:49

Hei,
Joskus on aikoja että rukoileminen vaan tuntuu ylitsepääsemättömän
vaikealta,ole kuitenkin sinnikäs. Jumala lupaa että Hän palkitsee ne,
jotka häntä etsivät. Hebr.11:6

Raamatussa Jeesus myös lupaa, ettei hän aja ketään pois joka
hänen luoksensa tulee. Hän sanoo myös, että lähestykää Jumalaa niin
Jumala lähestyy teitä.

Aloita rukoilu esim.raamatun lukemiselka, esim.luukkaan evankeliumista.
Mieti mitä haluat sanoa Jeesukselle? Voit aloittaa pyytämällä
syntejäsi anteeksi. Voit myös kertoa hänelke että sinusta rukoileminen
tuntiu vaikealta yms. ja voit ja saat pyytää häneltä apua asiaan.
Voit kertoa hänelle huolesi ja murheesi ja pyytää niihin asioihin
viisautt, apua neuvoa. Saat tuoda Junalalle tiettäväksi myös
sinun perheasioita...lapset työ jne..myös sukulaisia ja naapureita...
aloita pienin askelin....myls raanatun lukua päivittäin. käy
säännöllisesti seurakubtasi kokouksissa..Junalanpalveluksissa..

Lisää vähitellen rukousaikaa ja lopulta pyri
viettämään aamuisin pieni hetki tai isompi selkainen
Jumalan kanssa!

Pikkuhiljaa se lähtee aukeamaan..alussa tosiaan voi olla vähän takkuista..
Jumala kyllä tietää..ennenkuin oot maininnukkaan :)
Miffy
 

Re: Rukouselämä

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 23. Marras 2012 11:56

Itse Rukoilen kuin konekivääri , eli puhua papatan yläkertaan melkein kokoajan lyhyillä rukouksilla.

Esim. kun ajan autoa rukoilen että Jumala siunaa ajomatkani, voin myös rukoilla agressiivisten kuskien puolesta jos heihin törmään ja pyydän että Jumala rauhoittaisi kuskin vihaa että hän pääsee kotiin perheensä luokse.

Lisäksi sitä rukoiltavaa alkaa kertymään mukavasti matkan varrella eli kaikki ne ihmiset jotka toivoisin pelastuvan ja löytävän uskon ovat aina rukouksissani ja se lista alkaa olemaan pitkä :D. Sitten voi "höpöttää" Jumalalle, eli jos jokin raskas asia vaivaa mieltäni niin päivittelen sitä Jumalalle mielessäni, jotenkin heti tuntuu kevyemmältä ihan kuin meitä olisi ongelmankanssa painimassa kaksi. Minä resuinen ihminen sekä Kaikkivaltias, on sanomattakin selvää kuka tässä kimpassa omistaa voiman ja vallan muuttaa asioita.

Jumala on myös vastausten Jumala eli myös asioita jotka piinaavat minussa esim Raamatussa tuon herralle julki ja kyselen miksi miksi Abba, miksi on näin? Kuin pieni lapsi joka osottaa sormellaan kaikkea vanhemmiltaan ja kyselee mikä tuo on, no entäs tämä ja ennen kaikkea miksi! Hauskinta tässä on se että Jumala myös vastaa! Mikä mahtava Herra!

Eli älä turhaan hae Rukouksiisi pontevaa ja mahtipontista tenhoa, sillä Pyhä henki kuiskaa rukouksemme Jumalalle ja muotoilee sen oikein vaikka se olisi minkälaista supatusta. Kaikki huokauksesikin kuullaan ja välitetään Isälle! (En nyt löydä Raamatun kohtaa mutta siellä lukee että Pyhä Henki välittää jopa pienimmät huokailusi Jumalalle).

Lisäksi jos haluan Rukoulla pitempään ja viipyä Jumalan silmien edessä pitempään avaan mahtavan suorastaan pursuavan kiitosten arkun! Herra antaa niin paljon hyvää ja tarpeellista palvelijoilleen että ei ehdi kiitelläkkään kaikesta. Ajattele Herra on antanut meille silmät jolla luemme foorumia ja monimutkaiset aivot jolla voimme tuottaa tekstiä ja ajatella, sekä luonnon ja kaiken sen sisällä, lista ja kiitollisuuden aiheet ovat loputtomat niin kuin on Herran aarreaittakin. Mitähän jännää Herra tänään minulle antaa ja mitä Hän haluaa tänään minulle kertoa? Mahtavaa Maailmankaikkeuden Luoja keskustelee kanssasi !
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32


Paluu Hengellinen etsintä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron