One Way Mission -seurakunta

Sinulle joka etsit elämän tarkoitusta

Re: One Way Mission -seurakunta

ViestiKirjoittaja Jukka » 22. Loka 2019 04:23

vaisuliini kirjoitti:*
Hei, onko nimi Pirkko Muhonen tuttu? Mietin, voinko mennä kuuntelemaan hänen sielunhoidollista saarnaa?!? :roll: En tunne kyseistä henkilöä, joten en vielä päätä, menenkö kuuntelemaan vai en. Hän on mukana saarnaamassa One Way seurakunnassa.

Tunnetko sinä häntä? Onko hän raitis- ja tervehenkinen Jumalan Sanoissa? Voisitko suositella kuuntelemaan häntä vai et voi suositella häntä kenellekään?


En ole kyseistä henkilöä tavannut enkä hänen julistustaan kuullut. Minulle aivan vieras nimi. Netistä näyttää löytyvän muutama hänen puheensa. Ehkä ainakin yksi kannattaa kuunnella ihan rauhallisissa kotioloissa. Yritän ehtiä vielä tänään (siis tiistaina 22.10) jonkun hänen luentonsa jostain Raamatun aiheesta kuunnella... mutta nyt nukkumaan. Hyvää tiistaipäivää kaikille foorumilaisille.

Tässä eräs Pirkko Muhosen puhe https://raamattu365.fi/sermon/659 (kuuntelin 10 min ja mielestäni kannattaa kuunnella).
Jukka
 

Re: One Way Mission -seurakunta

ViestiKirjoittaja Jukka » 22. Loka 2019 17:17

Jukka kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
Hei, onko nimi Pirkko Muhonen tuttu? Mietin, voinko mennä kuuntelemaan hänen sielunhoidollista saarnaa?!? :roll: En tunne kyseistä henkilöä, joten en vielä päätä, menenkö kuuntelemaan vai en. Hän on mukana saarnaamassa One Way seurakunnassa.

Tunnetko sinä häntä? Onko hän raitis- ja tervehenkinen Jumalan Sanoissa? Voisitko suositella kuuntelemaan häntä vai et voi suositella häntä kenellekään?


En ole kyseistä henkilöä tavannut enkä hänen julistustaan kuullut. Minulle aivan vieras nimi. Netistä näyttää löytyvän muutama hänen puheensa. Ehkä ainakin yksi kannattaa kuunnella ihan rauhallisissa kotioloissa. Yritän ehtiä vielä tänään (siis tiistaina 22.10) jonkun hänen luentonsa jostain Raamatun aiheesta kuunnella... mutta nyt nukkumaan. Hyvää tiistaipäivää kaikille foorumilaisille.

Tässä eräs Pirkko Muhosen puhe https://raamattu365.fi/sermon/659 (kuuntelin 10 min ja mielestäni kannattaa kuunnella).


Kuuntelitko jonkun Pirkko Muhosen puheen?

Itse kuuntelin tuon yöllä kuuntelemaan aloittamani julistuksen loppuun. Yhden puheen perusteella ei tosin pidä tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Kuuntelemastani puheesta selviää, että Muhonen on jossain elämänsä vaiheessa ollut KRS:n (Kansan Raamattuseuran) toiminnassa mukana ja sitten kokenut johdatuksena siirtymisen toisen srk:n piiriin, jota mielestäni nimitti Satamaseurakunnaksi. Hän ei lienee ole OWM:n palveluksessa. Minä menisin todennäköisesti kuuntelemaan jos evankelista jossain kotiani lähellä pitäisi kokousta, esimerkiksi Lohjan Vivamossa, jonne kodistani on matkaa alle 40 kilometriä.
Jukka
 

Re: One Way Mission -seurakunta

ViestiKirjoittaja Jukka » 27. Loka 2019 00:33

vaisuliini kirjoitti:*
Hei, onko nimi Pirkko Muhonen tuttu? Mietin, voinko mennä kuuntelemaan hänen sielunhoidollista saarnaa?!? :roll: En tunne kyseistä henkilöä, joten en vielä päätä, menenkö kuuntelemaan vai en. Hän on mukana saarnaamassa One Way seurakunnassa.

Tunnetko sinä häntä? Onko hän raitis- ja tervehenkinen Jumalan Sanoissa? Voisitko suositella kuuntelemaan häntä vai et voi suositella häntä kenellekään?


Vaisuliini !
Esitit kysymyksen johon vastasin ja tein vastakysymyksen. Sinä et ole vastannut. Kysymys on tuossa edellisessä tekstissäni.
Jukka
 

Re: One Way Mission -seurakunta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Loka 2019 09:05

*
Anteeksi, Jukka, en huomannut kysymystäsi! No peruin jo sen, enkä aikonut mennä kuuntelemaan, koska tuli uusia seurakuntia ympäri Suomea eli Jumala asettaa Raamatun mukaiset seurakunnat ennalleen ennen Jeesuksen tulemusta. Tässä olisi linkki, jossa on uudet seurakunnat ympäri Suomea. :clap: :thumbup:

https://onewayseurakunta.fi/uudet-paikkakunnat/
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: One Way Mission -seurakunta

ViestiKirjoittaja Jukka » 29. Loka 2019 16:19

vaisuliini kirjoitti:*
Anteeksi, Jukka, en huomannut kysymystäsi! No peruin jo sen, enkä aikonut mennä kuuntelemaan, koska tuli uusia seurakuntia ympäri Suomea eli Jumala asettaa Raamatun mukaiset seurakunnat ennalleen ennen Jeesuksen tulemusta. Tässä olisi linkki, jossa on uudet seurakunnat ympäri Suomea. :clap: :thumbup:

https://onewayseurakunta.fi/uudet-paikkakunnat/


Oli mieluista havaita, että Lohjakin on tuossa luettelossa.
Jukka
 

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja mot » 30. Kesä 2020 16:10

Linnea kirjoitti:One Wayssa hyväksytään myös opetus liberaalista vuoden 1992 Raamatun käännöksestä (ainakin Salme Blomsterin puheita löytyy One Way TV:stä, hänellä tuo liberaali käännös käytössä ainakin niissä videoissa joihin olen törmännyt).


Jaa mistä tiedät, että 1992-käännös olisi kokonaan kelvoton?

Se on monissa jakeissa parempi käännös kuin 33-38, mutta on myös paljon jakeita, missä joku toinen käännös on parempi. Esim. 33-38:ssa jae Ap. t 8:37 on sensuroitu pois, mikä on hyvin olennainen kastamiseen liittyvä jae, mutta se on palautettu myöhempiin käännöksiin mm. 1992-käännökseen.

Jos One Way hyväksyy 1992:n, se tekee ihan oikein, mutta on syytä olla tarkkana ja valita toisesta käännökisestä jakeet silloin, kun toinen käännös on parempi. Markkinoille on tullut vuonna 2017 uusi käännös, jossa on korjattu monia 33-38 puutteita. Itse luen käännöksiä rinnakkain niitä vertaillen ja usein käytän myös 1992:sta, koska se on eräissä kohdissa parempi kuin 33-38, mutta on jakeita, joissa asia on päinvastoin. Sen takia joskus lainaan jopa Bibliaa, jos muut eivät vastaa käsikirjotuksen alkuperäistä tarkoitusta.

Mitä tulee käännösvertailuihin, niin kannattaa olla tarkkana ja olla kuuntelmatta sellaisia maallikkosaarnaajia, joilla ei ole ammatin puolesta osaamista kielen kääntämisestä. Markkinoilla on paljon kelvottomia käännösvertailuja, joissa otetaan esille kyllä ihan oikeita puutteita jostain käännöksestä, mutta ei kutenkaan kyetä antamaan riittävää ja oikeaa kuvaa kokonaisuudesta. 1992 käännös on hyvä, mutta siinä on eräissä jakeissa ilmiselviä puutteita käännöksen laadussa, mikä pätee myös 33-38 -käännökseen.
Viimeksi muokannut mot päivämäärä 30. Kesä 2020 16:43, muokattu yhteensä 2 kertaa
mot
 

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja mot » 30. Kesä 2020 16:27

Linnea kirjoitti:Hei Katha! One Way -seurakunnassa on hyvääkin opetusta, mutta pitää olla tarkkana, kuten muuallakin :) Kesällä siellä viimeksi kävin, ja kirjamyynnissä oli myös eksyttäjien materiaalia, mm. Billy Grahamia.


One Way edustaa sellaista synkretististä kantaa, ettei kaste ole pelastuskysymys ja sen takia niin lapsikaste kuin baptistinen kaste kelpaisivat yhtälailla, vaikka he kastavat baptistisella kasteella. Minun mielestä, tämä One Wayn kasteoppi ei ole Raamatun opetus:

"Kaste on ollut yksi kristikansaa eniten hajottavista opinkappaleista. Sekä lapsikasteesta että ns. baptistisesta kasteesta – uskovien kasteesta – on olemassa monia opillisia tulkintoja ja käytäntöjä. Ihmisiä kastetaan ripottamalla, upottamalla, valelemalla jne. Toiset kastavat Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, toiset kastavat yksin Jeesuksen nimeen. Eräs seurakunta hajosi kahtia, kun ei päästy yksimielisyyteen siitä, kastetaanko ihminen kastealtaassa eteenpäin vai taaksepäin. Vaikka kaste on tarkoitettu siunaukseksi, perkele on tehnyt siitä aseen omaan käyttöönsä ja tuonut näin valtavasti ahdistusta ihmisten elämään. Jotkut ovat lähes menettäneet mielenterveytensä tämän kysymyksen äärellä. Moni on tullut omaistensa hylkäämäksi siksi, että on käynyt baptistisella kasteella uskoon tultuaan. Toiset taas ovat kokeneet paljon halveksuntaa siksi, että ovat uskoneet lapsena saamansa kasteen riittävän. One Way -seurakunta on paikka, missä ihmisellä on vapaus olla rehellinen itselleen ja Jumalalle pelkäämättä tulevansa hylätyksi tai halveksituksi. Me emme usko, että kastekäytäntö itsessään on pelastuskysymys – taivaaseen pääsevät niin lapsikasteeseen uskovat luterilaiset kuin baptistiseen kasteeseen uskovat helluntailaisetkin turvaamalla Jeesuksen sovitustyöhön Golgatalla. Siksi One Way -seurakuntaan voivat liittyä kaikki, jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen sielunsa pelastajana. Jos ihmistä ei ole koskaan kastettu, me kastamme hänet kastekäytäntömme mukaisesti. Saman kastekäytännön mukaisesti myös opetamme kasteesta." Lähde: https://www.onewayhelsinki.fi/keita_olemme/

Lapsi ei ole itse kastetta itselleen pyytänyt eikä uskoaan tunnustanut, joten kyseessä ei ole Jeesuksen tarkoittama kaste. Pidän tätä opetusta hyvin suurena puutteena Suonnon opetuksessa, koska se antaa verukkeen olla ottamatta uskovien upotuskastetta. Minun mielestä Raamattu opettaa ottamaan uskoon tulon jälkeen upotuskasteen. Ilman uskovien upotuskastetta kukaan ei voi tulla Herran eteen. Tämä ei tarkoita kaste pelastaa -oppia vaan sitä, ettei ilman uskovien upotuskastetta voi uudestisyntyä, mikä on pelastuksen ehto.

Joh 3:
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

Ap. t 2:
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Mark 16:
15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Jos joku ei tunnusta uskoaan Jumalan Poikaan, niin häntä ei saa kastaa. Se on kastamisen este.
Nämä jakeet otan 1992-käännökisestä, koska 33-38 ei ole kelvollinen näissä jakeissa:

Ap. t 8:
36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.
mot
 

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja Linnea » 30. Kesä 2020 17:54

mot kirjoitti:Jaa mistä tiedät, että 1992-käännös olisi kokonaan kelvoton?

Tervehdys mot,
en nyt aivan niin ole sanonut, että 1992-käännös olisi kokonaan kelvoton, monia jakeita siellä varmasti on oikein käännetty. Mutta olen sen lukemisesta luopunut, enkä voi sitä suositella. Tässä on käyty läpi joitakin 1992-käännöksen ongelmia: https://www.youtube.com/watch?v=coULU8HRREg
Linnea
 
Viestit: 182
Liittynyt: 28. Syys 2017 15:48

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja mot » 30. Kesä 2020 21:00

Linnea kirjoitti:
mot kirjoitti:Jaa mistä tiedät, että 1992-käännös olisi kokonaan kelvoton?

Tervehdys mot,
en nyt aivan niin ole sanonut, että 1992-käännös olisi kokonaan kelvoton, monia jakeita siellä varmasti on oikein käännetty. Mutta olen sen lukemisesta luopunut, enkä voi sitä suositella. Tässä on käyty läpi joitakin 1992-käännöksen ongelmia: https://www.youtube.com/watch?v=coULU8HRREg


Laitoit linkin käännösvertailuun, joka on täysin yksipuolinen vertailu. Se ei anna riittävää eikä oikeaa kuvaa käännösten paremmuudesta.

On totta, että 1992-käännöksessä on selviä ongelmia, mutta 33-38 ei ole ongelmaton sekään. En koskaan kirjoittaisi, ettei 1992 voi suositella. Kirjoittaisin, että lukekaa käännöksiä rinnakkain ja pyrkikään ottamaan selvää, mitä käännöstä käytätte kunkin jakeen kohdalla.

Minun mielestä on suuri tarve, että Raamatusta tehtäsiin vielä kerran uusi käännös suomeksi, jossa pyrittäisiin parantamaan käännösten laatua verrattuna kaikkiin käännöksiin.
mot
 

Re: One Way Mission -seurakunta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Heinä 2020 15:22

*
No ajattelen vähän kertoa siitä asiasta. Meille jokaiselle kuuluu terve Sanalla koetteleminen katsomatta henkilöön ja hengen sävyssä ja se että otetaan vastaan rakkautta totuuteen koetellen Sanalla. Toki saa kriittisesti keskustella siitä hengen sävyssä mitä One Way:ssa saarnataan mutta ennen kaikkea olisi tärkeintä rukoilla One Way:n puolesta ja pyydetään Herran antamaa silmänvoidetta joka tarkoittaa Pyhää Henkeä joka avaa ymmärrystä Sanan opetuksiin.

Minusta se olisi outoa jos rukous One Way:n puolesta jää väliin kokonaan pois. Jos rukous jää kokonaan pois, jää vain kriittinen keskustelu. Millainen uskova voisi olla?!? Siksi rukous kuuluu asiaan niin siinä Kristuksen laki täyttyy.

No olen paljon seurannut One Way:n saarnoja. Kiitos Herralle siitä mahdollisuudesta jonka Herra antoi minulle voidakseni seurata One Way:n saarnoja. Kaikki saarnat vaikutti terveeltä, mutta havahduin pari hapatuksen siinä lähetyskäskyssä ja Vanhan Liiton pappeuden asiassa siis uuden liiton järjestyksen mukaan. Silloin ajattelin yksikseni että joko enemmin tai myöhemmin Herra varmaan avaa One Way:n miehen silmät näkemään selkeästi siinä jutussa niin sitä samaa tietä olemme ehtineet vaeltaa. Minulla on yksi Tapani Suonnon kirja, niin havahduin pitkäperjantain hapatuksen vaikka kirja vaikutti kokonaan terveeltä.

Ihannoin itse vajavaisuutta. Koska se kuuluu syntiinlankeemuksen kautta ihmisyyteen. Vilpittömät erehdykset ovat osa ihmisyyttä. Oma ajatus on myös vajavainen miten se käsittää asiaa. Myös Sanalla koetteleminen on vajavainen miten se koettelee Sanalla. Jos ihminen olisi 100% täydellinen, voiko hän olla inhimillisesti ihminen johon kuuluu vilpittömät erehdykset? Ei, hän ei koskaan erehtyisi, silloin se olisi epäinhimillinen. Siksi ihannoin vajavaisuutta joka kuuluu ihmisyyteen.

Muistetaan One Way:ta rukouksin. :prayer4:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Hengellinen etsintä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron