Aito seurakuntayhteys vai valheellinen ekumenia?

Sinulle joka etsit elämän tarkoitusta

Aito seurakuntayhteys vai valheellinen ekumenia?

ViestiKirjoittaja Juhani » 07. Loka 2018 21:51

Aito seurakuntayhteys vai valheellinen ekumenia?

Olen miettinyt usein viime aikoina, mistä löytyy nykyään vielä sellainen paikallisseurakunta/uskovien kokoontumispaikka näinä luopumisen aikoina, jonka seurakunta ei ole vielä liittynyt valheelliseen ekumeniaan, lopunajan luopumukseen tai eksytykseen? Sitä paikallisseurakuntaa ja uskovien yhteyttä olen kovasti etsinyt ja rukoillut, sekä myös yhteyttä niihin ihmisiin joilla on todellinen Jeesuksen rakkaus ja totuus sydämessään. Tiedän sen, että olen itse syntinen ja vajavainen ihminen, mutta kaipaan uskovien yhteyttä ja tervettä Jumalan sanaa kasvaakseeni uskossani.

Lapsukaiset, vielä vähän aikaa minä olen teidän kanssanne. Te tulette minua etsimään, ja niinkuin sanoin juutalaisille: 'Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla', niin minä sanon nyt myös teille.
Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne.
Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus." (Joh.13:33-35).
Sillä joka tekee Jumalan tahdon, se on minun veljeni ja sisareni ja äitini." (Mark.3:35).


Herra Jeesus kutsuu ihmisiä liittymään yhteen ja käymään yhdessä sotaan saatanaa vastaan. Hän kutsuu kaikkia uudestisyntyneitä uskovia joilla on rakkaus totuuteen, elävässä yhteydessä Jumalaan olevia lähtemään pois porton seurakunnasta.

Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."
Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa. Ilm.18:3-5.


Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias". 2.Kor.6:15-18.

Sen papit tekevät väkivaltaa minun lailleni ja häpäisevät sitä, mikä on minulle pyhitetty, eivät tee erotusta pyhän ja epäpyhän välillä, eivät tee tiettäväksi, mikä on saastaista, mikä puhdasta, ja sulkevat silmänsä minun sapateiltani, niin että minä tulen häväistyksi heidän keskellänsä. Hes.22:25-26.

Ette voi juoda Herran maljasta ja riivaajien maljasta, ette voi olla osalliset Herran pöydästä ja riivaajien pöydästä. 1.Kor.10:21.


Olen todella yllättynyt siitä, miten monet seurakunnat ovat nielleet valheellisen ekumenian ja luopumukseen syötin. Myös sen, että Kristuksen ruumis on rikki revitty ja jaettu eri kirkkokunniksi, lahkoiksi ja herätysliikkeiksi, joka ei ole Jumalan tahto vaan saatanan tahto!

J.V.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Aito seurakuntayhteys vai valheellinen ekumenia?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Loka 2018 11:00

*
Juhani, minäkin olen myös etsinyt paikallisseurakuntaa Raamatun pohjan mukaan ja kaivannut uskovien yhteyttä. Tähän päivään asti en ole vielä löytänyt mitään. Ajatukseeni juolahti huolestuttava juttu. Että uskovat eivät tajua lähteä pois luopioseurakunnista, koska heihin on iskoutunut seurakunnattomuuden opetus, joka ei löydy Raamatusta ja seurakunnattomuuden opetuksen takia he eivät lähde luopioseurakunnista.

Seurakunnattomuuden opetus on pahempi, samalla lailla kuin ekumenia. Yksinvaeltaminen on myös pahempi, mutta ei samalla tavalla, kuin seurakunnattomuus ja ekumenia. Tiedän, että yksinvaeltaminen ei ole Herran tahdon mukaista. Koska yksinvaeltamalla joutuu kestämään noita vastoinkäymisiä ja hyökkäyksiä, joihn kaadutaan, kun voimat loppuu, mutta Herra on voimallinen pitämään yksinvaeltavaa uskovaa pystyssä.

Room. 14:4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.

Rukoillaan paikalliskunnan uskovien puolesta, että heille alkaisi avata mitä on oikeassa Sanan valossa seurakunta ja seurakuntayhteys Raamatun pohjan mukaan. Rukoilen sinun paikalliskunnan uskovien puolesta myös.

:prayer4:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Aito seurakuntayhteys vai valheellinen ekumenia?

ViestiKirjoittaja Juhani » 12. Loka 2018 00:19

Kiitos Vaisuliini! Rukoilen puolestasi myös ja kaikkien muidenkin uskovien puolesta. :prayer4:

Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin; sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä. 1.Kor.12:12-13.

Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun, että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt. Joh.17:20-21.


Minun päässäni on jotenkin pyörinyt nämä sanat " Heidän rakkaudestaan tunnistat heidät ja niin sinä myös löydät heidät"..

Maanantaina tuli yllättäin tekstiviesti kännykkääni :
Hei Juhani. Täällä on Christof C.... Minä vastaan seurakunnan pienryhmistä. Halusin kysyä, että jos vielä etsit, niin meillä olisi yksi ryhmä sulle vapaana? Ilmoita jos olet kiinnostunut...

:thumbup: Amen! Herra vastaa rukouksiin! :hurraa:


Katsotaan mitä on tulossa. Rukoilen siihen Jumalan johdatusta ja riittävää saksan kielen taitoa. Tärkeintä on veren evankeliumi ja sanoma rististä... Muu tulee sitten myöhemmin perässä...
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Aito seurakuntayhteys vai valheellinen ekumenia?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Loka 2018 10:31

*
Kiitos Herralle! :clap: Kiitos, että rukoilet puolestani seurakunnan asiassa! :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Hengellinen etsintä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa