Mistä lähteä liikkeelle?

Sinulle joka etsit elämän tarkoitusta

Mistä lähteä liikkeelle?

ViestiKirjoittaja Etsijä » 26. Touko 2018 21:24

Hei!
En oikein edes tiedä mistä alottaisi, mutta tilanne on se, että haluaisin löytää uskon...en tiedä voiko noin edes sanoa.
Olen yrittänyt rukoilla, mutta kokoajan mietin vaan, että rukoilenko oikein. Lisäksi mietityttää, että vaikka haluaisinkin niin voinko edes olla uskovainen, kun tietoisesti esim.juon joskus alkoholia, kuuntelen rokkia ja heviä, otan tatuointeja jne...Haluaisin siis löytää Jeesuksen ja Jumalan, mutta en tiedä onko se edes mahdollista. Olen yrittänyt alkaa lukemaan raamattua, jotta saisin ymmärrytstä lukuisiin kysymyksinín mitä päässäni pyörii, mutta en oikein ole saanut siitäkään mitään irti.

Miksi on uusi ja vanha testamentti, kumpi on se oikea jota tulisi noudattaa, jos molemmat niin miksi ne eroavat niin paljon toisistaan, milloin rukoilla Jeesusta ja milloin Jumalaa ja milloin molempia, jos puhutaan herrasta niin taroitetaanko sillä Jeesusta vai Jumalaa, miten tietää jos jumala yrittää puhua minulle, miten tietää, että on uskossa, voiko olla uskossa vaikka ei edes haluasi luopua esim.noista tauointien ottamisista tai hevi musiikin kuuntelusta, kelpaanko tälläisenä Jumalalle ja Jeesuskselle, mikä on pyhä henki.

Haluaisin Jeesuksen sydämeeni, mutta tuntuu vaan, että ahdistun, kun en tiedä mitä tehdä ja samalla päässä on isot ristiriidat, että saako haluta uskoa vaikka samalla tekee tietoisesti asoita jotka ovat kai syntiä..

Olisin kiitollinen jos joku osaisi antaa vinkkejä, että miten lähteä tätä purkamaan ja selviitämään...mitä enemmän itse yritän näitä miettiä niitä sitä ahdistuneemmaksi tulen, kun en tiedä onko minun edes mahdollista tulla uskoon.

Kiitos jos jaksoit lukea....
Etsijä
 

Re: Mistä lähteä liikkeelle?

ViestiKirjoittaja pekka » 27. Touko 2018 18:48

Hei Etsijä!

Kiitos kirjoituksestasi. Kyselet aika paljon kaikenlaisia asioita... olisiko sulla mahdollista soittaa mulle (p. 0400567426) niin voitais käydä noita asioita yhdessä läpi?

Olisi kiva jutella sun kanssa näistä tärkeistä uskonasioista, ja muutenkin vaihtaa kuulumisia.

Herran Jeesuksen armoa ja rauhaa sinulle.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Mistä lähteä liikkeelle?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 27. Touko 2018 21:13

Muistan itse etsineeni jokseenkin samalla tavalla aikoinaan. Varmaan vuosi ennen uskoon tuloa rukoilin lähes päivittäin, että voisin tulla uskoon. Luin myös Raamattua päivittäin ja paastosin. Kuitenkin minusta tuntui, että en jotenkin kelvannut Jumalalle. Raamattu oli lähinnä pelottava kirja.

Minä kyllä halusin luopua juomisesta yms., mutta omassa voimassa se oli vain sellaista yrittämistä. Paljon oli myös asioita ja ihmisiä joista en halunnut luopua ja pelkäsin joutuvani luopumaan jos tulisin uskoon.

Sitten yhtäkkiä yhtenä päivänä, kun taas rukoilin polvistuneena vuoteen vierelle, niin luovutin Jumalan voimassa elämäni Hänelle. Sanoin rukouksessa sydämestäni, että tuli hyvää tai pahaa, niin minun elämäni on sinun, Herra. Siinä hetkessä synnyin uudesti ylhäältä. Kun siitä lähdin liikkeelle, niin kaikki ympärilläni oli kirkastunut. Näin Jumalan luoman luonnon jotenkin selvemmin ja Hänen rakkautensa kaikkia ihmisiä kohtaan täytti minut niin ääriään myöten, että olisin halunnut halata kaikkia. Raamattu oli yhtäkkiä elävää sanaa, joka ravitsi sydäntäni.

Tuosta on nyt 15 vuotta. Monenlaisia vaiheita on ollut, mutta olen kokenut Jumalan voiman ja rakkauden niin elävänä, että siitä en halua enkä voi luopua.

Suosittelen jatkamaan etsimistä. Jeesus sanoo, että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Kun Hän avaa oven, niin kukaan ei voi sitä sulkea. Pyydä Häntä avaamaan.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Mistä lähteä liikkeelle?

ViestiKirjoittaja Etsijä » 27. Touko 2018 22:34

pekka kirjoitti:Hei Etsijä!

Kiitos kirjoituksestasi. Kyselet aika paljon kaikenlaisia asioita... olisiko sulla mahdollista soittaa mulle (p. 0400567426) niin voitais käydä noita asioita yhdessä läpi?

Olisi kiva jutella sun kanssa näistä tärkeistä uskonasioista, ja muutenkin vaihtaa kuulumisia.

Herran Jeesuksen armoa ja rauhaa sinulle.



Kiitos, ihana huomata että on olemassa ihmisiä jotka ovat valmiita auttamaan. Tämä on minulle kuitenkin vielä niin uusi, vieras, hämmentävä ja jotenkin arka asia, että tänne kirjoittamistakin vitkuttelin jo hyvän tovin niin en koe, että olen vielä valmis keskustelemaan näistä henkilökohtaisella tasolla. Ajatuksena se tuntuu vielä kiusalliselta. Kiitos kuitenkin kovasti :)

Aamu-Usva kirjoitti:Muistan itse etsineeni jokseenkin samalla tavalla aikoinaan. Varmaan vuosi ennen uskoon tuloa rukoilin lähes päivittäin, että voisin tulla uskoon. Luin myös Raamattua päivittäin ja paastosin. Kuitenkin minusta tuntui, että en jotenkin kelvannut Jumalalle. Raamattu oli lähinnä pelottava kirja.

Minä kyllä halusin luopua juomisesta yms., mutta omassa voimassa se oli vain sellaista yrittämistä. Paljon oli myös asioita ja ihmisiä joista en halunnut luopua ja pelkäsin joutuvani luopumaan jos tulisin uskoon.

Sitten yhtäkkiä yhtenä päivänä, kun taas rukoilin polvistuneena vuoteen vierelle, niin luovutin Jumalan voimassa elämäni Hänelle. Sanoin rukouksessa sydämestäni, että tuli hyvää tai pahaa, niin minun elämäni on sinun, Herra. Siinä hetkessä synnyin uudesti ylhäältä. Kun siitä lähdin liikkeelle, niin kaikki ympärilläni oli kirkastunut. Näin Jumalan luoman luonnon jotenkin selvemmin ja Hänen rakkautensa kaikkia ihmisiä kohtaan täytti minut niin ääriään myöten, että olisin halunnut halata kaikkia. Raamattu oli yhtäkkiä elävää sanaa, joka ravitsi sydäntäni.

Tuosta on nyt 15 vuotta. Monenlaisia vaiheita on ollut, mutta olen kokenut Jumalan voiman ja rakkauden niin elävänä, että siitä en halua enkä voi luopua.

Suosittelen jatkamaan etsimistä. Jeesus sanoo, että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Kun Hän avaa oven, niin kukaan ei voi sitä sulkea. Pyydä Häntä avaamaan.


Kiitos myös sinulle, lohduttavaa kuulla, että muillakin on ollut samansuuntaisia ajatuksia ja haasteita.

Jos tulee mieleen jotain hyviä sivustoja tai keskustelufoorumeita mistä voisi löytää kohtalotovereita tai lukea muiden kokemuksista niin vinkatkaa ihmeessä. Tai jos jostain löytyy vinkkejä raamatun lukemiseen, eli mistä kannattaa aloittaa ja miten tulkita mitäkin.
Etsijä
 

Re: Mistä lähteä liikkeelle?

ViestiKirjoittaja Ariel » 28. Touko 2018 11:37

Hei Etsijä! Sellaisen neuvon voisin antaa Raamatun lukuun, että aloita Jeesuksesta. Tutki Jeesuksen sanoja, tekoja ja elämää. Sillä Jeesuksen kautta on pelastuminen, ja kristinusko tarkoittaa Jeesuksen seuraamista. Et ymmärrä varmasti kaikkea, mutta varmasti ymmärrät jotakin joka kerta kun evankeliumin kirjoutuksia tutkit. Rukoile myös, että Jumala antaa ymmärrystä sanasta.

Rukoilin puolestasi vielä ja tuli mieleen Jeesuksen sanat ”puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi”. Tämä tarkoittaa sitä, että ”ulkopuoli” on ihmisen teot ja ”sisäpuoli” on sydän tai sielu eli se mikä ei näy ulospäin. Parannuksen teko ei ole sitä että on joku lista tekosyntejä jotka pitäisi laittaa kuntoon ja sitten olisi kelvollinen Jumalalle. Ongelma ei ole syntiset teot, me emme ole syntisiä koska teemme syntiä vaan teemme syntiä koska olemme syntisiä. Ongelma on syntinen sydän. Parannuksen teko on sitä että tuomme koko syntisen sydämemme Jumalalle. Risti on siihen ainoa ratkaisu, koska siinä Jumala itse ratkaisi ongelman. Seuraamalla Jeesusta tällaisen kääntymyksen kautta meidät uudistetaan sisäpuolelta, eli uudestisynnymme. Ilman uudestisyntymistä emme voi koskaan kelvata Jumalalle, ei edes ”hyvien tekojen” osalta sillä nekin kumpuavat syntisestä sydämestä ja niissäkin on aina joku vääristynyt motiivi takana. Vasta uudestisyntymisen jälkeen pystyy ihminen aidosti tekemään teoista Jumalan mielen mukaista oarannusta. Eli kun me puhdistetaan sisus, annetaan Jumalan viedä vanhan ihmisen kuolemaan ja uudestisynnyttää meidät ylhäältä, niin ulkopuolikin tulee puhtaaksi. Sillä silloin saamme uudestisyntymässä sisimpäämme Pyhän Hengen joka vaikuttaa meissä ja pyhittää ja puhdistaa myös meidän vaellusta eli ulospäin näkyviä tekoja.
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)
Ariel
 
Viestit: 149
Liittynyt: 03. Maalis 2018 22:17

Re: Mistä lähteä liikkeelle?

ViestiKirjoittaja Ariel » 28. Touko 2018 16:19

Edelliseen vielä ajatus lisäykseksi. Se että et halua luopua jostain synneistä, osoittaa vain sen että sydämesi on syntinen. Se ei tee sinua huonommaksi tai kelvottomaksi, vaan se osoittaa että tarvitset Vapahtajaa joka vapahtaa sinut omasta itsestäsi (syntisestä luonnosta). Jeesus kuoli juuri sen takia, koska emme itsessämme pysty tai edes halua tehdä parannusta. Hän on ainoa toivomme. Mutta se onkin valtava toivo, sillä Jeesus on tehnyt kaiken valmiiksi, Hän antoi henkensä ja huusi ”se on täytetty”, eli jokaisen ihmisen syntivelka kannettiin ja sovitettiin. Synti joka oli meidän ja Jumalan välillä, otettiin silloin pois. Me emme voi tehdä enempää tai vähempää sen eteen, ainoa mitä voimme tehdä on ottaa vastaan tuo sovitus.
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)
Ariel
 
Viestit: 149
Liittynyt: 03. Maalis 2018 22:17


Paluu Hengellinen etsintä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron