Kun Jeesus löytyy sieltä pohjasta ღ

Sinulle joka etsit elämän tarkoitusta

Kun Jeesus löytyy sieltä pohjasta ღ

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Loka 2017 10:47


Luuk. 18:14 Minä sanon teille: hän meni kotiinsa vanhurskautettuna, tuo toinen ei. Sillä jokainen, joka itsensä ylentää, se alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään." RK

Kun uskova vajoaa pohjaan asti, niin siitä haluaisin kirjoittaa hieman. Niin Jeesuksen sisäinen tuntemus jää saamatta, kun ihminen yrittää vaeltaa vanhurskaasti ja yrittää olla kunnollinen malliuskova Isän silmissään. Omavaraiset voimat ja lihalliset pyrkimykset, joilla hän yrittää vaeltaa vanhurskaasti ja on oltava kunnollinen malliuskova Jumalan silmissään, ajaa hänet alas pohjaan asti.

Hyväkö vai huono asia?

No mielestäni se on hyvä asia. En kirjoita ilkeillen, vaan että Hän löytäisi Kristuksen sisäisen tuntemisen sieltä pohjasta. Koska kaikki omavaraiset voimat ja lihalliset pyrkimykset loppuvat ja jäävät pohjaan vasta, kun uskova huomaa tulleensa löydetyksi sieltä pohjasta.

Raamatun mukaan Jeesus tulee etsimään sen, mikä on kadonnut, ja nostaa hänet ylös kuopasta. Jumala ei koskaan hylkää, eikä jätä häntä. Ei koskaan. Ei edes yksikään varpusista putoa Isän sallimatta, sanoo Raamattu.

Oma kokemukseni

Oman kokemukseni mukaan olin siellä pohjassa ja olin hämmentynyt, että Jumala oli kokoajan ja uskollisesti läsnä. En vielä tajunnut ja olin ihmeissäni, kuinka ihmeessä Jumala on täälläkin pohjassa. Minä en koe olevani malliuskova. Mitä ihmettä minä tällaisena kelpaan Jumalalle?!?!? Katselin pää tyhjänä Jumalaa ja Hän tuntui todellisemmalta ja läheisemmältä, ikään kuin olisin koskenut käsin Häneen.

Mutta pienenä minä tulin uskoon Jumalan aikaansaamana ja se oli oikea tapa tulla uskoon. Koko lapsuudestani saakka minä en yhtään yrittänyt itse. Vasta aikuisena tapasin muita uskovia ja kuuntelin uskovien neuvoja, miten pitää yrittää ja pitää totella Jumalaa ja pitää suorittaa itse jne. Semmoisia neuvoja minä nielin kokoajan luullen, että se on jokaisen uskovan tehtävä itse, eikä Jumala. Minulle puhuttiin myös, miten tie on kapea, pitää yrittää päästä sisään ja käydä läpi itse.

Kaikki jää pohjaan, kiitos Jumalalle!

Hyvä, että ne loppuivat siellä pohjassa. Tuntuu, että omavaraiset voimat ja omaperäiset pyrkimykset vievät erämaahan puhki, sieltä Jumala vie kumpuavaan puutarhaan. Löydettyäni Jeesuksen nousin ylös kuopasta Jumalan voimassa. Sain opittua läksyistä, että yksin Jumala kasvattaa meitä. Löysin myös Kristuksen sisäisen tuntemisen, niin pysyn Hänessä ja Hän yksin kantaa minut.

Minä näen Jeesuksen juuri sellaisena, että Hän on sama, jopa meidän harmaantuessamme Hän kantaa vielä meitä, koska Hän on ennenkin tehnyt ja vastedeskin Hän nostaa, kantaa ja pelastaa.

Sain nähdä, että Hän on juuri sellainen, että Hän ei väkisin sammuta heikosti savuavaa kynttilää, eikä muserra särkynyttä ruokoa, vaan nostaa pystyyn kaikki alaspainetut ja tukee kaikki kaatuvat. Pohjassa minua Jumala avasi ymmärtämään myös, kun Jumalalla on voima ja ymmärrys avaakseen ihmisen ymmärtämään sen. Kun Jumalan luo palattuaan ihminen oppii tuntemaan Paimenta Hänen käsivarten turvin ~ koko uskonkasvun myötä. Paimen kaitsee ja johdattaa meitä ~ kotimatkalla taivaaseen asti ~ leväten Paimenen sylissä.

Mikä muu lihallinen ajaa alaspäin

Mikään muu lihallinen voi ajaa alas pohjaan. Esim. uskonnollisuus, joka on omaavanhurskautta ja syntiä. Myös väärä oppi voi ajaa alas pohjaan. Minun päällekin Jumala heitti verkon, niin putosin kuoppaan. Olen ikikiitollinen Jumalalle, että Jumala kuritti minua rakkaudesta, eikä sallinut, että väärä oppi johtaisi minut harhaan.

Myös helvetin pelko, joka ajaa ihmisen väärään uskoon. Koska häneltä jää pois Kristuksen sisäinen tuntemus ~ pysyäkseen erossa helvetistä ~ peläten siitä kadotuksesta, joka voi johtaa helvettiin. Mutta pohjassa hän huomaa vasta, että on itse tullut löydetyksi ja sen kautta hän löytää myös Kristuksen sisäisen tuntemisen ja Hänen autuaan rauhan omaan sydämeen, sillä Hän on rauhan Ruhtinas ja uskoutuu itsensä kanssa Jumalan haltuun ~ leväten Hänen sylissä ja turvautuen Häneen.

Kaikki ei tapahdu Jumalan tietämättä

Kaikki tapahtuu Jumalan tietäen, niin salliessaan Hän valmistaa ulospääsyä varallesi. Hän tulee nostamaan sinua sieltä pohjasta ja siten Hän on voimallinen pitämään sinut pystyssä.

Luuk. 19:10 Sillä Ihmisen Poika on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, mikä on kadonnut."

Joos. 1:5 Kukaan ei kestä sinun edessäsi koko sinun elinaikanasi. Niin kuin minä olin Mooseksen kanssa, niin MINÄ OLEN sinunkin kanssasi. Minä en jätä enkä hylkää sinua.

Matt. 10:29 Eikö kahta varpusta myydä yhdellä kuparilantilla? Kuitenkaan yksikään varpusista ei putoa maahan teidän Isänne sallimatta.

Jes. 46:4 Vanhuuteenne asti minä olen sama, vielä harmaantuneinakin minä teitä kannan. Niin minä olen tehnyt, ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan.

Hoos. 7:12 He lähtevät matkaan, mutta minä levitän verkkoni heidän päälleen ja pudotan heidät alas kuin taivaan linnut. Minä kuritan heitä, niin kuin on ilmoitettu heidän seurakunnalleen.

Psa 145:14 Herra tukee kaikkia kaatuvia, kaikki alaspainetut hän nostaa pystyyn.

Job. 12:16 Hänellä on voima ja ymmärrys. Hänelle kuuluu niin eksyksissä kulkeva kuin eksyttäjäkin. RK

Matt. 12:20 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon.

Jes. 40:11 Hän kaitsee laumaansa paimenen lailla. Hän kokoaa karitsat käsivartensa turviin ja kantaa niitä sylissään, johdattelee ihmettäviä lampaita. RK

1Kor. 10:13 Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.

Room. 14:4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.

Kun totuus avautuu sinulle, niin sen kautta sinä eheydyt ja vapaudut. Sana on lääkebalsamia.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Paluu Hengellinen etsintä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa