Sana, joka nostaa ja totuus tekee sinut vapaaksi.

Sinulle joka etsit elämän tarkoitusta

Sana, joka nostaa ja totuus tekee sinut vapaaksi.

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Syys 2017 13:46

*
Sana, joka nostaa ja totuus tekee sinut vapaaksi, on Jumalan Sana.

Minä itse kirjoitin ne tekstit korviksia varten ja sain korvikset valmiiksi, niissä on minun tekstit. Koska ymmärrän Sanan merkityksen. Sana aiemmin nosti minua ylös kuopasta.

Jos ei ymmärrä Sanan merkitystä, väheksyy Sanaa joka pitelee sinua hellävaroen [Job. 15:11]. Kun ymmärtää Sanan merkitystä niin kokee että Sanan kautta Jumala suoraan lohduttaa ja puhuttelee ja samalla Sana pitelee hellävaroen ja lääkitsee sisäisiin haavoihin.

Minun haavoja Sana lääkitsi rakkaudellisesti ja Sana paransi ne sisäiset haavat ja Sana sai ne haavat umpeutumaan täysin ja Sana nosti minua ylös kuopasta. Silloin löysin Kristuksen sisäisen tuntemisen ja näin Jeesuksen joka ei ollut sellainen, joka musertaisi särkyneen ruokon ja sammuttaisi väkisin heikosti savuavan kynttilänsydämen, vaan nosti särkyneen ruokon pystyyn ja sytytti uudelleen heikosti savuavan kynttilänsydämen palamaan kunnolla.

Niin sellainen itse Jeesus on joka Sanana teki jo minulle ja vapautti minut niistä, mitkä aiheutti minulle ne haavat. Se oli minun onnekseni, että silloin Sana oli minun uskon kohteena ja keskipisteenä niin silloin Sanasta oli apua minun haavoihin.

Siksi Sana on minun uskon keskipisteenä ja kohteena. En nojaudu omaan ymmärrykseen, vaan minä elän Sanan varassa, joka on minun ymmärrykseni yläpuolella ja se avaa minulle ymmärrystä.

http://kuljetaan.blogspot.fi/2017/09/sana-joka-nostaa-ja-totuus-tekee-sinut_13.html
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Sana, joka nostaa ja totuus tekee sinut vapaaksi.

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Syys 2017 14:36

*
Sanan tärkeys!

Me elämme jokaisesta Sanasta, joka lähtee Isän suusta. Saamme ravintoa Jumalan Sanasta ja siten uudestisyntynyt Henki hallitsee sielua. Ilman Jumalan Sanaa henki on hengellisesti kuollut.

Siksi on tärkeä ravita itseensä Jumalan Sanaa - ravinnoksi. Niin meidän tulee elää vain Sanan varassa, - emme oman ymmärryksen varassa, sillä Sana on meidän oman ymmärryksen yläpuolella ja Sana avaa meille ymmärrystä.

Pyhä Henki ja Sana ovat keskenään eromattomia niin Pyhän Hengen tehtävä on viedä Sanan yhteyteen ja hallitsee meitä Sanan kautta, - ei oma ymmärrys.

Ilman Sanaa olisimme niinkuin tuulten temmattavissa ja juurettomia. Meidän tulee juurtua ensisijaisesti Sanaan ja pysyä siinä Sanassa niin emme olisi enää tuulten temmattavissa.

Sillä minun ajatukseni
eivät ole teidän ajatuksianne,
eivätkä teidän tienne ole
minun teitäni, sanoo Herra.

Jes. 55:8

Tässä on kolme virtuaalista kuvaa jonka avulla ymmärrys aukenee tajuakseen Sanan tärkeyttä.

http://kuljetaan.blogspot.fi/2017/09/sanan-tarkeys.html
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Sana, joka nostaa ja totuus tekee sinut vapaaksi.

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Syys 2017 11:21

*
Sana on meidän oman ymmärryksen yläpuolella.

Sana on itse lihaan tullut Jeesus, niin meidän tulee elää vain Sanan varassa, - emme oman ymmärryksen varassa sillä Sana on meidän oman ymmärryksen yläpuolella [5Moos. 8:3, Matt. 4:4].

Pyhä Henki ja Sana ovat keskenään eromattomia niin Hän vie Sanan yhteyteen ja avaa ymmärrystä [Joh. 16:13, 2Tim. 2:7].

Niin Sana on seurakunnan ensisijainen kohde jonka kautta armolahjat alkaa toimia. Sana on se tärkein avain armolahjoihin. Sana on Jumala ja lihaantullut Jeesus joka on täynnä armoa ja totuutta [Joh. 1:1-2, 14, 2Tim. 3:14-17].

Muistakaamme Jumalan tärkeää opetusta erämaassa että meidän tulee luottaa Sanaan emmekä nojaudu omaan ymmärrykseen vaan että Sana on oman ymmärryksen yläpuolella eläen Sanan varassa sillä siinä on meidän elämämme [5Moos. 8:3, 5Moos. 32:47].

Pitäkäämme suolattua Sanaa itsessämme, sillä Sanan suolaisuus saa lihaa vieroksumaan ja puhdistamaan kaikki kuten ylpeät ajatukset pois [Mark. 9:49, Joh. 15:3] Sillä ylpeät ajatukset tulevat omasta ihmisviisaudesta josta riivaajat hyötyvät koittaakseen päästä seurakuntaan eksytettäväksi [1Tim. 4:1, Jaak. 3:15 Biblia].

Sillä minun ajatukseni
eivät ole teidän ajatuksianne,
eivätkä teidän tienne ole
minun teitäni, sanoo Herra.

Jes. 55:8

:bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Sana, joka nostaa ja totuus tekee sinut vapaaksi.

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Syys 2017 11:38

*
Otetaan vastaan Sanaa hiljaisuudella niin pelastutaan.

Tämä todistaa että jos nojaudutaan omaan ymmärrykseen ikäänkuin se voisi pelastaa mutta Raamatun mukaan vain Sana meidät pelastaa, - ei oma ymmärrys.

Niin Raamattu kehottaa ottamaan hiljaisuudella vastaan Jumalan Sanan ja tekemään sen mukaan - eläen Sanan varassa joka on omaksi pelastukseksi ja siksi siinä on meidän oma elämä. Itse tiedätte että Sana on itse Jeesus lihaan tulleena joka on täynnä armoa ja totuutta.

Jaak. 1:21 Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.

Raamattu ei kehota että meissä tulisi asua runsaasti ihmisviisaudessa varassa opitut opetukset vaan Kristuksen Sana.

Kol. 3:16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.

Room. 1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.

17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."

Kun saarnataan ristiinnaulittua Kristusta, - ei viisain puhein ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi. Sana rististä on Jumalan voima sillä ristiinnaulittu Kristus on Jumalan voima ja Jumalan viisaus. Jumala hävittää viisasten viisauden ja ymmärtäväisten ymmärryksen Jumala tekee mitättömäksi eli Jumala mitätöi ymmärtäväisten ymmärryksen kun he nojautuvat omaan ymmärrykseen.

Jumala saarnauttaa maailman viisautta hullutukseksi. Sillä maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne jotka uskovat Sanaan.

Koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta mutta kun saarnataan ristiinnaulittua Kristusta joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus.

Se oli Saulukselle pahennukseksi koska Saulus Tarsolainen oli lakiin katsottuna teologinen fariseus. Fariseuksena hän väitti tuntevansa ne Pyhät Kirjoitukset ihmisviisauden varassa nojautumalla ensisijaisesti omaan ymmärrykseen ja piti paheksuen kristinuskoa häpäistynä. Juutalaiset kääntyivät kristityiksi ja se suututti Saulusta.

Ne[kin] uskovat jotka nojautuvat omaan ymmärrykseen, paheksuvat koska tietyt uskovat eivät nojaudu omaan ymmärrykseen vaan Sanaan - eläen Sanan varassa joka avaa heille ymmärrystä. Miksi he paheksuvat? Koska he kokevat että omaa ymmärrystä joka on ihmisviisauden varassa, loukataan ja siitä syystä he paheksuvat niinkuin silloin Sauluskin.

Kun ristiinnauittu Kristus on niille kutsutuille Jumalan voima ja Jumalan viisaus. Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä [1Kor. 1:17-25 ,29].

Sillä Jumala on säätänyt että pelastuminen tapahtuu vain uskon kautta Jeesukseen - ei ihmisten viisauden kautta että yksikään ei kerskaisi. Usko on Jumalan lahja ja usko on Jumalan aikaansaama työ ihmisessä. Kun uskoontulon jälkeen ihminen on Jumalan armon sisäpuolella niin hän saa armon Jumalan tuntemiseen sillä armo on kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi [Ef. 1:8].

Siksi Jumala mitätöi maailman viisautta ja ymmärtäväisten ymmärrystä etsiäkseen ne joiden oman ymmärryksen yläpuolella on vain SANA. Ne joiden oman ymmärryksen yläpuolella on vain Sana, kerskaavat Kristuksesta, ei omasta ansiosta koska oma ymmärrys ja ihmisviisaus voi johtaa itse kerskauteen kerskaten omilla teoilla ja silloin se ei olisi enää Jumalan työ ja uskonlahja ihmisessä.

Jos Jumala olisi säätänyt että pelastuminen tapahtuisi vain oman ymmärryksen kautta joka on ihmisviisauden varassa, sinnepäin taivaaseen pääsisi myös kaikki ylpeät. Sillä Raamattu todistaa että järjen päätelmät ovat ylpeydestä, samoin oma ihmisviisaus. Se olisi kauheaa! Näen että Jumala on viisaasti säätänyt että ylpeät eivät pääse taivaaseen.

Siksi Sana on aina
meidän yläpuolella,
- ei oma ymmärrys!

Älä koskaan anna ihmisten
mielipiteiden mennä
Jumalan Sanan totuuden
yläpuolelle!


Jos halutaan kerskata, kerskauksenaan olkoon Kristus - Sanana! :bible:

Jumala mitätöi ymmärtäväisten ymmärrystä
etsiäkseen ne jotka uskovat Sanaan joka on
Jumalan voima [1Kor. 1:18-19, 21].


Niin ja amen! :bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Hengellinen etsintä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron