Ristin Jeesus vai 'se toinen jeesus'

Sinulle joka etsit elämän tarkoitusta

Ristin Jeesus vai 'se toinen jeesus'

ViestiKirjoittaja Jukka » 14. Syys 2015 09:19

Kuuntelin juuri raamattutunnin, jossa Jouko Nieminen opetti otsikon aiheesta. Tunnen hänet jo niiltä ajoilta, kun hän oli täysillä uuskarismaattisen hengen pauloissa ja monenlaisessa sielullisessa humpuukissa mukana. Mutta Jumala on armollinen ja pysäytti Joukon (se oli vuosien taistelu). Ilokseni sain vuosia sitten käteeni jostain kirjasen "Olin voitelussa" ja huomasin sen Joukon kirjoittamaksi. Hän oli päässyt "voitelusta" takaisin Kristuskalliolle ja ristin armon perustukselle. Suosittelen kuuntelemaan; 44 minuuttia päivästäsi voi muuttaa elämääsi, jos olet jäänyt harhaoppien ja 'toisen hengen riepoteltavaksi'.

2.Kor.11:4, 13-15 apostoli Paavali kirjoitti: Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte... Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi. Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.


http://www.evankeliumikoulu.fi/Luennot/ ... ynnit-mp3/

Jos linkki ei suoraan avaudu, niin napsauta kohtaa Jeesus Kristus on kantanut maailman synnit.
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 21. Syys 2015 00:45, muokattu yhteensä 2 kertaa
Syy: - Linkki korjattu suoraan toimivaksi
Jukka
 

Re: Ristin Jeesus vai 'se toinen jeesus'

ViestiKirjoittaja Jukka » 14. Syys 2015 09:23

No ei tuo linkki näyttänyt suoraan avautuvan.

http://www.evankeliumikoulu.fi/?post_type=wpfc_sermon
Jukka
 

Re: Ristin Jeesus vai 'se toinen jeesus'

ViestiKirjoittaja mnaat » 16. Syys 2015 08:34

Kun itse tulin Jeesus uskoon,minua myös jonkinverran aluksi kiinnosti myös tämä "voitelu" usko.Kävin muutamassa tilaisuudessa jossa nämä äärikarismaattiset saarnaajat puhuivat.Eräs heistä tuli tänne Lohjalle,oikein tulkin kanssa.
Olisi ollut 2h:n tilaisuus,mutta kun hän oikein alkoi huutamaan karhealla äänellään ja puhumaan omituisia,kuten lentokoneiden ampumisesta alas,nostin kytkintä ja lähdin.

Kolmas kerta todensanoo oli tämä kultahampaiden ja enkelipölyn kanssa puuhastelija.
Minun ei tarvinnut kuunnella häntä 3 min.enempää kun hänen voimansa selvisi.Se voima oli petkutuksen henki.
Olen kiitollinen Herralle että Jumalan sanaan vedoten minua on turha petkuttaa kauniilla ja lipevillä puheilla.
Kyllä Herra sitten aina ilmoittaa että:"tuota puhujaa voi kuunnella turvallisin mielin".

Meidän seurakunnassa on parasta pieni raamatunlukuryhmämme.Siellä Herra Jeesus on läsnä ja avaa meille sanaansa.Ihmeitäkin tapahtuu rukouksen voimassa.

Kiitos Herralle.
mnaat
 

Re: Ristin Jeesus vai 'se toinen jeesus'

ViestiKirjoittaja Seppo-Simeoni » 30. Syys 2018 09:01

En tunne näitä uus- tai äärikarismaattisia liikkeitä, mutta nähtävästi heillä on omintakeinen käsityksensä Jeesuksesta. Mikäli joskus joutuisin tilanteeseen, missä minun pitäisi valita, valintani olisi †
Ja hän tuli hengen vaikutuksesta pyhäkköön. (Luuk. 2:27)
Avatar
Seppo-Simeoni
 
Viestit: 32
Liittynyt: 29. Syys 2018 12:09


Paluu Hengellinen etsintä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa