JT:n kriteetit ei tunnu täsmäävän.

Sinulle joka etsit elämän tarkoitusta

JT:n kriteetit ei tunnu täsmäävän.

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Elo 2013 16:37

*
Jehovantodistajien oppi / kriteetit ei tunnu täsmäävän Raamatun Sanan rinnalla:

Minä Raamattua lukemalla löysin kohdat mitkä todistaa että jehovantodistajan kriteetit ei tunnu täsmäävän noiden kohtien rinnalla.
Niissä kohdissa Johannes Kastaja todisti että Jeesus on Jumala.

Johannes sanoi:
Joh. 3:31 Hän, joka tulee ylhäältä, on kaikkien yläpuolella. Joka on maasta, on maata ja maallisista hän puhuu. Hän, joka tulee taivaasta, on kaikkien yläpuolella.
32 Hän todistaa siitä, mitä hän on nähnyt ja kuullut, mutta hänen todistustaan ei kukaan ota vastaan.
33 Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, vahvistaa sinetillä, että Jumala on totuudellinen.

Kuka on se Jumala josta Johannes Kastaja puhui? Tietysti Jeesuksesta koska koko luvussa Johannes Kastanja puhui vain Jeesuksesta.

Ja myös kohdan mukaan enkelit ovat Jeesukselle alamaisia.

Hepr. 1:4 Hänestä on tullut niin paljon enkeleitä suurempi kuin hänen perimänsä nimi on heidän nimeään jalompi,
5 Sillä kenelle enkeleistä Jumala on koskaan sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin", tai: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
6 Ja kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Kumartaen palvokoot häntä kaikki Jumalan enkelit."

Jt:n kriteetti ei tunnu täsmäävän kun Isä on Jumala mutta Poika ei ole Jumala vaan ylienkeli, eri rodussa kuin Isä. Mutta enkelin rodussa Poika on enkelien palvottavana. Ei täsmää ja kuulostaa sekavalta rodulta. Jos on periytynyt isältä, poika on samaa lihaa ja verta kuin isä. Niin se on sama ja puhdas rotu. Jumalan Henki on yhtynyt Marian päälle, pitää periytyä samaan rotuun eli Poika on ihmisen Poika ja Jumala. Niin Poika Jumalana on enkelien palvottavan kohteena. Jt:n kriteetti ei täsmää noiden Sanojen rinnalla.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: JT:n kriteetit ei tunnu täsmäävän.

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Elo 2013 16:44

*
Tuo yksi jae 32 jäi miettimään. Eikö se tarkoita jehovantodistajia ja niitä uskovia jotka ei usko Jeesuksen Jumaluuteen?

32 Hän todistaa siitä, mitä hän on nähnyt ja kuullut, mutta hänen todistustaan ei kukaan ota vastaan.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: JT:n kriteetit ei tunnu täsmäävän.

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Elo 2013 16:56

*
Ai niin yksi unohtui sori.


5 Sillä kenelle enkeleistä Jumala on koskaan sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin", tai: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

Se jae todistaa selvästi että Jeesus ei ole enkeli. Tuossa jakeessa kysyy: kenelle enkeleistä Jumala on koskaan sanonut...
Ihmettelin itse että se jae jäi pois jt:lta. Jeesus ei ole todella ylienkeli vaan Jumalan Poika ja Jumala.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: JT:n kriteetit ei tunnu täsmäävän.

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 24. Elo 2013 17:08

Näin on. Ja Jumala sanoo Jeesuksesta jopa näin: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka (Hepr.1:8)."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: JT:n kriteetit ei tunnu täsmäävän.

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Elo 2013 11:29

Aamu-Usva kirjoitti:Näin on. Ja Jumala sanoo Jeesuksesta jopa näin: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka (Hepr.1:8)."


Ok sori, minulle ei vielä avautunut että Jeesus on itse valtikka. Haluaisin syventyä ja ymmärtää vielä lisää.... enemmän tuosta...
Voisiko joku vähän tarkentaa...?

Tuli mieleen että Mooses laittoi käärmeen kepin päälle niin kansa joka sai käärmeen pureman, katsoi siihen, paransi.
Se keppi viittaa myös Jeesuksen valtikkaan? :oops: :oops:

4Moos. 21:8
Silloin Herra sanoi Moosekselle: "Tee itsellesi käärme ja pane se tangon päähän, niin jokainen purtu, joka siihen katsoo, jää eloon."

Joh. 3:14
Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,

---------

Loput kohdat ei kerro että Jeesus on Jumala mutta Hänet ylennetään kuitenkin. Pää tökkii eikä vielä avautunut minulle sori. :oops:

Joh. 8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.

Joh. 12:32 Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni."
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: JT:n kriteetit ei tunnu täsmäävän.

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Elo 2013 12:33

*
Siitä valtikasta vielä...

Oikeuden valtikka on itse Jeesus niin minulle tuli mieleen että Jeesus tuomitsee vanhurskaasti ja oikeudenmukaisesti?
Valtikka tarkoittaa siitä? :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: JT:n kriteetit ei tunnu täsmäävän.

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Marras 2013 11:19

*
Kenestä Jesajan 8 luku puhuu? Tietysti Jeesuksesta. Kiistämättömän päivänselvää se on että Jesaja puhuu Jeesuksesta, joka on Herra ja Jumala.

Jes. 8:14 Hän on oleva pyhäkkö. Hänestä tulee loukkauskivi ja kompastuksen kallio molemmille kuningashuoneille, loukku ja ansa Jerusalemin asukkaille.
15 Monet heistä kompastuvat, kaatuvat ja ruhjoutuvat, monet joutuvat ansaan ja jäävät kiinni.
16 Sido todistus, lukitse laki sinetillä minun opetuslapsiini."

17 Minä odotan Herraa, vaikka hän on kätkenyt kasvonsa Jaakobin suvulta.
Minä panen toivoni häneen.
18 Katso, minä ja lapset, jotka Herra on minulle antanut, me olemme Herran Sebaotin merkkeinä ja ihmeinä Israelissa,
hänen, joka asuu Siionin vuorella.

Loukkauskivi ja kompastuksen kallio:
Luuk. 2:34 Mutta Simeon siunasi heitä ja sanoi Marialle, lapsen äidille: "Tämä lapsi on pantu kompastumiseksi ja nousemiseksi monelle Israelissa ja merkiksi,
jota vastaan puhutaan.

Room. 9:33 niin kuin on kirjoitettu: "Minä panen Siioniin kompastuskiven ja loukkauskallion, mutta joka uskoo häneen, ei joudu häpeään."

toivoa Häneen (=Jeesukseen):
Ef.1:12 että me, jotka olemme jo annalta panneet toivomme Kristukseen, eläisimme Jumalan kirkkauden ylistykseksi.

1 Piet. 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Suuressa laupeudessaan hän on Jeesuksen Kristuksen
kuolleistanousemisen kautta uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon,


2 Kor. 1:10 Näin suuresta kuolemanvaarasta hän pelasti meidät ja yhä pelastaa. Häneen me olemme panneet sen toivon,
että hän vastedeskin pelastaa,

1 Kor. 15:19 Jos olemme panneet toivomme Kristukseen vain tämän elämän ajaksi, olemme kaikista ihmisistä surkuteltavimpia.

Kol. 1:27 Heille Jumala tahtoi antaa tiedoksi, miten valtava on pakanakansojen keskuudessa tämän salaisuuden kirkkaus:
Kristus teissä, kirkkauden toivo.

Opetuslapseus:
Joh. 8:31 Sitten Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen:" Jos te pysytte minun sanassani, te todella olette minun opetuslapsiani

Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidtä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Siionin vuorella:
Matt. 21:5
"Sanokaa tytär Siionille: 'Katso, sinun kuninkaasi tulee sinulle hiljaisena ja ratsastaen aasilla, ikeenalaisen aasin varsalla.'" 33/38

Hepr. 12:22 Te sitä vastoin olette tulleet Siionin vuoren ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin, kymmenientuhansien enkelien ja
juhlajoukon luo,
23 esikoisten seurakunnan luo, niiden, joiden nimet ovat kirjoitettuina taivaissa, Jumalan luo, joka on kaikkien tuomari, ja täydellisiksi tulleiden
vanhurskaiden henkien luo
24 ja uuden liiton välimiehen Jeesuksen luo ja vihmontaveren luo, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.
25 Katsokaa, ettette torju luotanne häntä, joka puhuu. Jos kerran isät eivät päässeet pakoon torjuessaan luotaan hänet,
joka ilmoitti Jumalan tahdon maan päällä, vielä vähemmän pääsemme pakoon me, jos käännymme pois hänestä, joka
ilmoittaa sen taivaista.

Ilm. 14:1 Sitten minä näin Karistan seisovan Siionin vuorella ja hänen kanssaan ne sataneljäkymmentäneljätuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu
hänen nimesä ja hänen Isänsä nimi. RK

Kaikki kohdat paitsi yksi on RK-käännöksestä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: JT:n kriteetit ei tunnu täsmäävän.

ViestiKirjoittaja mnaat » 13. Syys 2015 09:07

Huomasin täällä tälläisen keskustelun ja ajattelin laittaa lusikkani aiheeseen.
Jeesus Mikaelina on harhaoppi.

Voidaan sanoa:Mikael Jeesuksena on harhaoppi.

Otetaanpa yksi ajatus.
Jos Mikael olisi Jeesus siitä tulisi tälläinen kummajainen.
Ilmestyskirjan Mikael olisi joko,joku toinen Mikael tai sitten se sama Jeesus joka kuoli ristillä ja oli sitten kauan myöhemmin muuttunut uudestaan Mikaeliksi.
Ilm.12:7."taivaassa syttyi sota.Mikael ja hänen enkelinsä sotivat".
Oliko tuolla Mikaelilla naulojen jäljet käsissään ja jaloissaan?
Missä vaiheessa Jeesus olisi taas muuttunut Mikaeliksi?
Kun Jeesus nousi taivaaseen Isänsä oikealle puolelle,ei ainakaan silloin kerrottu siinä vieressä istuvan Mikael vaan Jeesus.

On myös muistettava että Ilm.12:10 sanotaan myös seuraavaa:"meidän jumalallamme on kuninkuus ja mahti ja hänen VOIDELULLAAN (Jeesus) valta."
Mikaelilla ei ole koskaan mitään muuta valtaa tai tehtävää kuin se minkä hän on saanut Isältä ja voidellulta.

Ilmestyskirjassa vilahtelee paljon eri enkeleitä.
Missään sielä ei sanota että Jeesus-Mikael enkeli teki sitä ja tätä.Mikaelista puhutaan siellä erikseen ja Jeesuksesta erikseen.

Jehovantodistaja aikanani törmäsin usein tähän kummajaiseen ja en hyväksynyt heidän oppiansa tästä asiasta vaikka itsekin sitä joskus jouduin julistamaan seurakunnalle.Painoin tosiasiat vain pois mielestäni.

Sieltä irrottauduttuani ensimmäisiä suht koht helppoja asioita todeta vääräksi oli tämä Mikael-Jeesus oppi.
mnaat
 

Re: JT:n kriteetit ei tunnu täsmäävän.

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 13. Syys 2015 11:17

Niin. Se riittää, että Mikaelia sanotaan enkeliksi, mutta Jeesuksesta sanotaan Heprealaiskirjeen ekassa luvussa, että Hän on enkeleitä paljon korkeammaksi tullut.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: JT:n kriteetit ei tunnu täsmäävän.

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Syys 2015 08:45

*
Tervetuloa keskustelufoorumiin mnaat :) Haluaisin kysyä jos sopii. Minulla on entinen työkamu joka on jehovantodistaja ja vielä tosi mukava ihminen. Mutta olen epäröinyt pitkään onko järkevää ja turvallista antaa hänelle kännykkänumbani koska hän on jehovantodistaja? Voiko ystävystyä jehovantodistajan kanssa turvallisin mielin vaikka meillä ei ole yhteinen usko?

Ai niin, se jehovantodistaja on ennen käynyt aktiivisesti helluntaiseurakunnassa mutta kääntynyt pois ja tullut jehovantodistajaksi.

No toinen jehovantodistaja on itse opettaja ja me ollaan sähköposteja vaihdellut. Samoin ollaan spykeillyt skypessä. Minä olen muutaman kerran saanut hänet sanattomaksi kun olen esittänyt Raamattuun liittyviä kysymyksiä eikä hän enää pystynyt vastaamaan noihin kysymyksiin ja hän on itse huomannut omaa opetusta harhaopiksi. Lopultakin tunnusti minulle ettei voi elää ilman jehovantodistajien tukiverkostoa. :shock: :? Hän on ollut aika rauhallinen, asiallinen ja mukava ihminen jonka kanssa on ollut mukava rupatella ja kysellä kans.

Minun lapsuuskamu on varoittanut minua ja sanonut minulle että kaikki jehovantodistajat ovat koulutettu "valehtelemaan". Kysyn sinulta pitääkö se paikkansa?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Seuraava

Paluu Hengellinen etsintä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron