Mietin onko se opetus raamatullinen, mitä yksi jehovantodistaja sanoi minulle siitä sielusta. Ennen häntä minua jäi vaivaamaan minkä takia Jumala kielsi syömästä lihaa, josta veri on laskematta. Mietin johtuuko hygienian syystä siksi Jumala kielsi syömästä lihaa josta veri on laskematta.
Vai syy on sielussa koska Raamatun mukaan veressä on sielu. Tutkin Raamattua omin päin löytämättä selkeää vastausta.
Ja skypessä törmäsin jehovantodistajaan niin ajattelin kysyä häneltä ja hän selitti ja sanoi että sielu tarkoittaa ihmistä itseään, ihmisen elävää ruumista, kehoa. Veressä itsessään ei ole mitään kemiallista tai biologista ihmeellistä, ei myöskään mitään varjomaista henkeä - mutta kyse on kunnioituksesta. Veri vertauskuvaa elämää. Hän vielä jatkoi selittämistä...
'Raamatun mukaan ihminen ei ole saanut käyttää verta, koska se oli varattu tähän pyhään asiaan: ihmiskunnan lunastukseen.
Ja Jeesuksen sovintoveri on niin pyhä asia, että emme kunnioituksesta sitä kohtaan käytä mitään verta (joka edustaa elämää).
Niin minä oivalsin että syy ei ole hygieniasta eikä elämästä vaan että se viittaa Jeesuksen sovintovereen. Mitä mieltä te olette?
Voi ei, sotkeuduin väärään paikkaan. Luulin, että lainaamalla voi päästä eteenpäin, mutta juutuin tähän lainaamani kohdan kanssa. Ei voi pelastaa alkuperäisen keskusteluhistorian. Anteeksi kömpelyyteni!