Nainen ei ole Jumalan luoma?

Sinulle joka etsit elämän tarkoitusta

Nainen ei ole Jumalan luoma?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Marras 2012 21:14

*
Mies oli Jumalan luoma mutta nainen ei ole Jumalan luoma.
Naisen ihmisyyttä se ei poista mutta nainen ei ole Jumalan luoma vaan miehen kylkiluusta tulleena...

1Moos. 2:23
Ja mies sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu."

Mikä olisi oikea vastaus Raamatun mukaan?
Koin miten naisuus tai naista alistetaan tuolla tavalla koska nainen ei ole Jumalan luoma. :cry:
Miksi nainen on otettu miehen kylkiluusta...? Tuntuu että halvaksi nainen olisi luotu.

Minä uskon että miehen kylkiluu voi olla osa siitä tärkeää opetusta miksi nainen on luotu miehen kylkiluusta ja nainen voi olla osa jotain tärkeyttä tai tärkeää asiaa niin sit häpeää ei tarvitse kokea kun on itse nainen...
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Nainen ei ole Jumalan luoma?

ViestiKirjoittaja JoKi » 11. Marras 2012 00:29

1. Mooseksen kirja 1:27
JoKi
 
Viestit: 331
Liittynyt: 22. Loka 2011 18:16
Paikkakunta: Vaasa

Re: Nainen ei ole Jumalan luoma?

ViestiKirjoittaja JHK » 11. Marras 2012 10:00

Samalla logiikalla mieskään ei ole Jumalan luoma, koska hänet on muovattu maasta.

kaikkea sitä kuulee kun vanhaksi elää.
JHK
 

Re: Nainen ei ole Jumalan luoma?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Marras 2012 10:09

JoKi kirjoitti:1. Mooseksen kirja 1:27


Kiitos Raamatun kohdasta!

Mutta sivustakatsojana minä eilen seurasin uskonsiskon ja miesuskovan keskustelua.
Miesuskovan mielestään tuo kohta 1.Moos. 1:27 tarkoittaa ainoastaan miestä ja siinä on yksikkömuoto ja Jumalassa on femiininen puoli.

1Moos. 1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

Ihmettelin itse kun uskonsisko toi tuon kohdan miesuskovalle ja siinä lukee: ...naiseksi hän loi... siis siinä loppulauseessa eikä se kans mennyt perille, siis miesuskovalle.
Mutta miesuskovan mukaan kohdassa lukee: Jumalan kuvaksi hän hänet loi, siinä vahva ja painostava "yksikkömuoto" mikä voi vahvistaa asian.

Mietin sitä asiaa yön yli ja tajusin että nainen on kyllä Jumalan luoma jokos miehen kylkiluusta.

1Moos. 2:22 Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo.

Silti nainen on Jumalan luoma mutta otettuna miehen kylkiluusta ja siinä on varmaan jotain tärkeää asiaa eikä se tarkoita halventavasti naista / naisia kohti.... Jos miesuskova yhä jääräpäisesti uskoo omaan opettamaan juttuun mutta onhan Jumalan Sana painostava ja se sanoo selvästi todistaen että nainen on Jumalan luoma ja piste kans! ;gladly:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Nainen ei ole Jumalan luoma?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Marras 2012 10:11

JHK kirjoitti:Samalla logiikalla mieskään ei ole Jumalan luoma, koska hänet on muovattu maasta.

kaikkea sitä kuulee kun vanhaksi elää.


Hyvin sanottu jopa mieheltä. Kiitos siitä! :thumb:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Kylkiluu

ViestiKirjoittaja Masi » 11. Marras 2012 13:09

Olen muuten lukenut ja kuullut että se heprean sana joka on käännetty kylkiluuksi tässä kohtaa on muualla raamatussa käännetty sivuksi. Se sana on "tselah" muistaakseni. On mahdollista että Jumala otti miehen XY -kromosomista sen X:n ja teki siitä naisen. :)
Masi
 
Viestit: 18
Liittynyt: 18. Helmi 2012 15:17

Re: Kylkiluu

ViestiKirjoittaja toni t » 11. Marras 2012 14:06

Masi kirjoitti:Olen muuten lukenut ja kuullut että se heprean sana joka on käännetty kylkiluuksi tässä kohtaa on muualla raamatussa käännetty sivuksi. Se sana on "tselah" muistaakseni. On mahdollista että Jumala otti miehen XY -kromosomista sen X:n ja teki siitä naisen. :)


http://pienoinen.puheenvuoro.uusisuomi. ... itumisesta
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Kylkiluu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Marras 2012 18:05

toni l kirjoitti:
Masi kirjoitti:Olen muuten lukenut ja kuullut että se heprean sana joka on käännetty kylkiluuksi tässä kohtaa on muualla raamatussa käännetty sivuksi. Se sana on "tselah" muistaakseni. On mahdollista että Jumala otti miehen XY -kromosomista sen X:n ja teki siitä naisen. :)


http://pienoinen.puheenvuoro.uusisuomi. ... itumisesta


Jaa ymmärränkö oikein että se sana 'kylkiluu' on siis virhekirjoitus ja se on hebreankielen mukaan Dna eli miehen soluista?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Nainen ei ole Jumalan luoma?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Marras 2012 21:11

*
Sori joo nyt ymmärrän. Kiitos linkistä ja hyvä tietää kans. :oops: :thumb:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Hengellinen etsintä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa