Tänään on 25. Maalis 2019 16:10

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Nainen ei ole Jumalan luoma?
ViestiLähetetty: 10. Marras 2012 20:14 

*
Mies oli Jumalan luoma mutta nainen ei ole Jumalan luoma.
Naisen ihmisyyttä se ei poista mutta nainen ei ole Jumalan luoma vaan miehen kylkiluusta tulleena...

1Moos. 2:23
Ja mies sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu."

Mikä olisi oikea vastaus Raamatun mukaan?
Koin miten naisuus tai naista alistetaan tuolla tavalla koska nainen ei ole Jumalan luoma. :cry:
Miksi nainen on otettu miehen kylkiluusta...? Tuntuu että halvaksi nainen olisi luotu.

Minä uskon että miehen kylkiluu voi olla osa siitä tärkeää opetusta miksi nainen on luotu miehen kylkiluusta ja nainen voi olla osa jotain tärkeyttä tai tärkeää asiaa niin sit häpeää ei tarvitse kokea kun on itse nainen...

Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Poissa
 Profiili  

Viestin otsikko: Re: Nainen ei ole Jumalan luoma?
ViestiLähetetty: 10. Marras 2012 23:29 

1. Mooseksen kirja 1:27

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 11. Marras 2012 09:00 

Samalla logiikalla mieskään ei ole Jumalan luoma, koska hänet on muovattu maasta.

kaikkea sitä kuulee kun vanhaksi elää.

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 11. Marras 2012 09:09 

JoKi kirjoitti:
1. Mooseksen kirja 1:27

Kiitos Raamatun kohdasta!

Mutta sivustakatsojana minä eilen seurasin uskonsiskon ja miesuskovan keskustelua.
Miesuskovan mielestään tuo kohta 1.Moos. 1:27 tarkoittaa ainoastaan miestä ja siinä on yksikkömuoto ja Jumalassa on femiininen puoli.

1Moos. 1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

Ihmettelin itse kun uskonsisko toi tuon kohdan miesuskovalle ja siinä lukee: ...naiseksi hän loi... siis siinä loppulauseessa eikä se kans mennyt perille, siis miesuskovalle.
Mutta miesuskovan mukaan kohdassa lukee: Jumalan kuvaksi hän hänet loi, siinä vahva ja painostava "yksikkömuoto" mikä voi vahvistaa asian.

Mietin sitä asiaa yön yli ja tajusin että nainen on kyllä Jumalan luoma jokos miehen kylkiluusta.

1Moos. 2:22 Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo.

Silti nainen on Jumalan luoma mutta otettuna miehen kylkiluusta ja siinä on varmaan jotain tärkeää asiaa eikä se tarkoita halventavasti naista / naisia kohti.... Jos miesuskova yhä jääräpäisesti uskoo omaan opettamaan juttuun mutta onhan Jumalan Sana painostava ja se sanoo selvästi todistaen että nainen on Jumalan luoma ja piste kans! ;gladly:

Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 11. Marras 2012 09:11 

JHK kirjoitti:
Samalla logiikalla mieskään ei ole Jumalan luoma, koska hänet on muovattu maasta.

kaikkea sitä kuulee kun vanhaksi elää.

Hyvin sanottu jopa mieheltä. Kiitos siitä! :thumb:

Poissa
 Profiili  

Viestin otsikko: Kylkiluu
ViestiLähetetty: 11. Marras 2012 12:09 

Olen muuten lukenut ja kuullut että se heprean sana joka on käännetty kylkiluuksi tässä kohtaa on muualla raamatussa käännetty sivuksi. Se sana on "tselah" muistaakseni. On mahdollista että Jumala otti miehen XY -kromosomista sen X:n ja teki siitä naisen. :)

Poissa
 Profiili  

Viestin otsikko: Re: Kylkiluu
ViestiLähetetty: 11. Marras 2012 13:06 
Site Admin

Masi kirjoitti:
Olen muuten lukenut ja kuullut että se heprean sana joka on käännetty kylkiluuksi tässä kohtaa on muualla raamatussa käännetty sivuksi. Se sana on "tselah" muistaakseni. On mahdollista että Jumala otti miehen XY -kromosomista sen X:n ja teki siitä naisen. :)

http://pienoinen.puheenvuoro.uusisuomi. ... itumisesta

Viestin otsikko: Re: Kylkiluu
ViestiLähetetty: 11. Marras 2012 17:05 

toni l kirjoitti:
Masi kirjoitti:

http://pienoinen.puheenvuoro.uusisuomi. ... itumisesta

Jaa ymmärränkö oikein että se sana 'kylkiluu' on siis virhekirjoitus ja se on hebreankielen mukaan Dna eli miehen soluista?

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 11. Marras 2012 20:11 

*
Sori joo nyt ymmärrän. Kiitos linkistä ja hyvä tietää kans. :oops: :thumb:

Poissa
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia