Etsi Jumalaa

Sinulle joka etsit elämän tarkoitusta

Etsi Jumalaa

ViestiKirjoittaja Elävää vettä » 05. Joulu 2014 16:39

Monet uskovat tuskailevat sen asian kanssa, kun heidän on vaikea kuulla Jumalan ääntä sekä nähdä Hänen johdatustansa elämässään. Niin minä myös itse aikoinani. Harmittelin sitä, että en ymmärrä asioita. Ajattelin, että kun olen lukenut sen ja sen verran Raamattua, niin varmasti tulen ymmärtäväiseksi ja tiedän paremmin. Pähkäilin eri oppikysymysten kanssa, mutta yhteen asiaan en keskittynyt. Nimittäin siihen, että olisin viettänyt Jumalan kanssa enemmän aikaa.

Tämä oli juuri se syy, miksi minun oli niin vaikea kuulla Jumalan puhetta. En etsinyt Jumalalta ymmärrystä, vaan luotin liikaa omaan ymmärrykseeni. Luulin tosiaan, että ymmärrän Jumalan Sanaa paremmin, kun vain luen sitä paljon. Tässä kohden meni vikaan.

Sitten Jumala kehoitti minua tekemään parannusta rukouselämässäni. Aluksi se oli vaikeaa, mutta huomasin heti, että sillä on vaikutusta. Aloin näkemään Jumalan johdatusta elämässäni eri tavalla kuin aikaisemmin. Kaikki ei kuitenkaan tapahtunut eikä muuttunut hetkessä, mutta pikkuhiljaa, mitä enemmän aloin keskittymään Jumalaan ja viipymään Hänen läsnäolossaan, niin Jumala alkoi minua murtamaan ja vetämään lähemmäs itseään. Sieluvihollisen hyökkäykset saattoivat olla kovia, mutta Jumala varjeli rauhallaan ja lisäsi luottamusta itseensä.

Joh. 14: 27

"Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö."



Halusin kokosydämisesti etsiä Jumalaa. Saatoin joutua luopumaan asioista, mistä Jumala kehoitti luopumaan, vaikka en olisi tahtonut. En kuitenkaan mitään menettänyt, vaikka saatoin aluksi niin luulla. Aloin tajuamaan, että ei Jumala halua minun yrittävänkään ymmärtää mitään. Jumala tahtoi, että etsin Häntä ja Hänen ymmärrystään, enkä nojaudu omaan ymmärrykseeni. Todella monia vääriä asenteita Jumala alkoi murtamaan pois ja pikkuhiljaa Jumala alkoi rakkaudessaan avaamaan Sanaansa. Kaikki muu myös annettiin sen ohella, niinkuin Hänen Sanassaan sanotaan, että "etsikää ensin Jumalan valtakuntaa, niin myös kaikki tämä teille annetaan".

Matt. 6: 33

"Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan."


Olen päässyt paljon eteenpäin. Kiitän siitä Jumalaa, sillä se kaikki on Hänen armoaan. Mitä enemmän keskityn vain ja ainoastaan Häneen, sitä syvempi rauha minulla on. Niinkuin Raamatussa sanotaan: "Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa".

1 Kor. 8: 1

"...Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa."



Hänen avullaan saan voimaa rakastaa lähimmäistäni niinkuin itseäni. Keneltäkään muulta en voi saada edes puoliakaan siitä, mitä Jumala voi minulle antaa.

Moni voi ajatella, että se on vain minun tapani saada tyytyväisyyttä elämään. Kuitenkin uskon, että Jumala on jokaisen ihmisen sisimpään asettanut saman kaipuun löytää kestävä ilo ja rauha. Rakkautta voi koittaa etsiä monesta eri suunnasta, mutta Jumalan Sana sanoo, että Jumala on rakkaus. Siksi uskon, että se rakkaudenkaipuu ei voi täyttyä kuin ainoastaan Hänen läsnäolossaan.

Moni saattaa ajatella esimerkiksi hengellisistä johtajista tai kuuluisista saarnaajista, joiden kautta Jumala on ihmisiä pelastanut, että he olisivat jotenkin erityisempiä, kuin mitä itse ovat. Heitä kuitenkin yhdistää yksi asia, nimittäin se, että he ovat päättäneet keskittyä täysin Jumalaan. Totuus on se, että he vain ottavat Jumalan tosissaan.

Jos sinusta tuntuu, että on vaikea pysyä uskossa tai kuulla Jumalan ääntä, niin etsi Jumalaa, odota Häntä. Etsi Häntä kaikesta sydämestäsi ja viivy Hänen läsnäolossaan. Anna peliin kaikkesi, koko sydämesi ja elämäsi. Olen varma silloin, että Hän tulee sinua siunaamaan, aamen.
Elävää vettä
 
Viestit: 23
Liittynyt: 01. Joulu 2014 12:30

Re: Etsi Jumalaa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 05. Joulu 2014 23:53

"Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä (Jaak.4:8)."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Etsi Jumalaa

ViestiKirjoittaja Juhani » 11. Marras 2020 01:54

Minä käyn hetki hetkeltä vierelläsi
ja Minä olen luvannut antaa sinulle
voimaa, niin että voit kaikesta suoriutua
voittajana. Painaudu yhä lähemmäksi
Minua. Kun aika tulee kevennän kuormasi.
Ja kun hetki lyö otan sen kokonan pois.
Siihen saakka pitää Minun käteni kuormaa
hartioilllasi. Ja muista että se käsi on ollut
naulittu sinun syntiesi tähden. Minä valmistan
sinua suurta kirkkautta varten, mutta tie
sinne vie kärsimysten ja ahdistusten kautta.
Minä vien sinut perille parasta tietä.

Urho Muroma
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Etsi Jumalaa

ViestiKirjoittaja Hannah » 13. Joulu 2022 23:47

Nimimerkin Elävää Vettä kirjoitus oli kuin vastaus viime päivien ajatuksiini. Uskon, että on erittäin
tärkeää viipyä rukouksessa ja etsiä Herran kasvoja. Monet asiat ja varmaan itse Perkele tuota vain
pyrkivät estämään.

Odota HERRAA. Ole luja, ja olkoon
sydämesi rohkea. Odota HERRAA.

Psalmi 27:14 (Raamattu kansalle)
Hannah
 
Viestit: 8
Liittynyt: 08. Joulu 2022 14:29

Re: Etsi Jumalaa

ViestiKirjoittaja nmn » 18. Joulu 2022 01:10

Hannah kirjoitti:Nimimerkin Elävää Vettä kirjoitus oli kuin vastaus viime päivien ajatuksiini. Uskon, että on erittäin
tärkeää viipyä rukouksessa ja etsiä Herran kasvoja. Monet asiat ja varmaan itse Perkele tuota vain
pyrkivät estämään.

Odota HERRAA. Ole luja, ja olkoon
sydämesi rohkea. Odota HERRAA.

Psalmi 27:14 (Raamattu kansalle)


Hienoa että se löytyi! Minustakin oikein mainio kirjoitus.

Ps. Tervetuloa foorumille! :)
nmn
 
Viestit: 125
Liittynyt: 20. Syys 2020 21:37

Re: Etsi Jumalaa

ViestiKirjoittaja Hannah » 18. Joulu 2022 07:26

Nmn, kiitos tervetulotoivotuksesta ja siunausta
elämääsi ja siunausta myös muille foorumilla
kävijöille!
Hannah
 
Viestit: 8
Liittynyt: 08. Joulu 2022 14:29


Paluu Hengellinen etsintä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa