Tänään on 15. Joulu 2018 07:17

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Sivu 46/47 [ 470 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 43, 44, 45, 46, 47  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Päivän sana
ViestiLähetetty: 04. Maalis 2018 07:59 

"Ja Herra Sebaot laittaa kaikille kansoille tällä vuorella pidot rasvasta, pidot voimaviinistä, ydinrasvasta, puhtaasta voimaviinistä. Ja hän hävittää tällä vuorella verhon, joka verhoaa kaikki kansat, ja peiton, joka peittää kaikki kansakunnat (Jes.25:6-7)."

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 04. Maalis 2018 11:05 

Aamu-Usva Raamattua lainaten kirjoitti:
"Ja Herra Sebaot laittaa kaikille kansoille tällä vuorella pidot rasvasta, pidot voimaviinistä, ydinrasvasta, puhtaasta voimaviinistä. Ja hän hävittää tällä vuorella verhon, joka verhoaa kaikki kansat, ja peiton, joka peittää kaikki kansakunnat (Jes.25:6-7)."

Tämä on eräs niistä monista Vanhan Liiton aikaisista ennustuksista, jotka käänsivät hurskasten katseet kohti Siionin vuorta ja siellä tapahtuvaa lunastusta. Alkuseurakunnalla ei ollut Uutta Testamenttia. Kaiken tarpeellisen he löysivät VT:n pyhistä kirjoituksista ja siitä uuden elämän täyteydestä, joka oli vallannut heidän sydämensä. Paavali viittasi tähän Jesajan kirjan ennustukseen korinttilaisille kirjoittaessaan (2.Kor. 3:15ss).

Toki jo kauan ennen Jesajan ja muiden kirjaprofeettojen aikaa sai Aabraham katsella Golgatan ihmettä ollessaan uhraamassa poikaansa Moorian vuorella (1.Moos. 22:1-18). Siellä Aabraham näki kauas tulevaisuuteen; näki Jeesuksen ja hänet Jumalan uhrikaritsana. Jeesus sanoi juutalaisille: "Aabraham, teidän isänne, riemuitsi siitä, että hän oli näkevä minun päiväni; ja hän näki sen ja iloitsi" (Joh. 8:56).

JK. Moorian vuori on Vanhassa testamentissa esiintyvä paikannimi, joka todennäköisimmin tarkoittaa Jerusalemin Temppelivuorta. Salomo rakensi vuorelle ensimmäisen temppelin. Juutalaisen perimätiedon mukaan Moorian maassa oleva vuori, jossa Abrahamin oli uhrattava Iisak, oli juuri tämä sama vuori.
Wikipedia https://fi.wikipedia.org/wiki/Moorian_vuori

:bible: Kukaan ei synnillä elämäänsä vahvista (Hes. 7:13b)
Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 04. Maalis 2018 12:20 

Minä pysähdyin tänään aamulla varmaan ensimmäistä kertaa kunnolla juuri näihin Jesajan kirjan jakeisiin. Puhdas voimaviini poistaa peitteen niin että me näemme. Tuo voimaviini puhuu minulle Jeesuksen verestä.

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 05. Maalis 2018 07:05 

Aamu-Usva kirjoitti:
Puhdas voimaviini poistaa peitteen niin että me näemme. Tuo voimaviini puhuu minulle Jeesuksen verestä.

Mistä sitten puhuu Jeesuksen veri? Vai onko se nykyisin pelkkä uskovaisten viljelemä klisee? Ei tästä kovin pitkää aikaa ole, kun joku innokas veli rukoili kokouksessa toistaen tuon tuostakin sanoja "Jeesuksen nimessä ja veressä". Se alkoi tuntua pahalta, matramaiselta hokemalta.

{Kun tässä tätä pohdiskelen niin en tarkoita, että sinä Aamu-Usva moiseen pakanalliseen monisanaisuuden hokemiseen ja Herran nimen turhaan lausumiseen syyllistyisit, mutta sellaista tapahtuu uskonnollisessa maailmassa paljon... kuin Karmelin vuorella, jossa profeetat huusivat Baalin nimeä, mutta "ei vastausta, ei vaarinottoa".}

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 09. Maalis 2018 21:05 

Tutkimattomia ovat Herran tiet.

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 11. Maalis 2018 07:31 

Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo,
sen se puhuu lain alaisille,
että jokainen suu tukittaisiin
ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;

sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista;
sillä lain kautta tulee synnin tunto.

Mutta nyt Jumalan vanhurskaus,
josta laki ja profeetat todistavat,
on ilmoitettu ilman lakia,

se Jumalan vanhurskaus,
joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat;
sillä ei ole yhtään erotusta.

Sillä kaikki ovat syntiä tehneet
ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan
sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,

jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi
uskon kautta hänen vereensä,
osoittaaksensa vanhurskauttaan,
koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit

jumalallisessa kärsivällisyydessään,
osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa,
sitä, että hän itse on vanhurskas
ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

Paavalin kirje roomalaisille, luku 3, jakeet 19-26

Poissa
 Profiili  

Viestin otsikko: Re: Uskonveljien kirjoitukset
ViestiLähetetty: 25. Maalis 2018 07:14 

Uskonveljemme Paavali kirjoittaa kirjeessään kolossalaisille toivovansa, että meidän uskovien sydämet, "yhteenliitettyinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen, jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä (Kolme.2:2-3)."

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 04. Huhti 2018 20:21 

"Nostakaa päänne, te portit, nostakaa päänne te ikuiset ovet, Kunnian Kuninkaan käydä sisälle!" Ps.24:7

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 21. Huhti 2018 08:19 

"Jumala ei ole määrännyt meitä vihaan (1.Tess.5:9)."

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 05. Touko 2018 11:49 

Virsi, sapatinpäivä-laulu. Hyvä on Herraa kiittää ja veisata kiitosta sinun nimellesi, sinä Korkein,
aamulla julistaa sinun armoasi ja yön tullen sinun totuuttasi
kymmenkielisillä soittimilla ja harpuilla, kannelta soittaen.
Sillä sinä ilahutat minua, Herra, töilläsi; minä riemuitsen sinun kättesi teoista.
Kuinka suuret ovat sinun tekosi, Herra! Sinun ajatuksesi ovat ylen syvät.
Järjetön mies ei tätä ymmärrä, eikä sitä älyä tomppeli.
Kun jumalattomat rehottavat niinkuin ruoho ja väärintekijät kaikki kukoistavat, on se heidän ikuiseksi häviöksensä.
Mutta sinä, Herra, olet korkea iankaikkisesti.
Sillä katso, sinun vihollisesi, Herra, katso, sinun vihollisesi hukkuvat, kaikki väärintekijät joutuvat hajallensa.
Mutta minun sarveni sinä kohotat kuin villihärän sarvet; minut voidellaan tuoreella öljyllä.
Ja iloiten minun silmäni katsovat vainoojiani, minun korvani kuulevat noista pahoista, jotka ovat nousseet minua vastaan.
Vanhurskas viheriöitsee kuin palmupuu, hän kasvaa kuin Libanonin setri.
He ovat istutetut Herran huoneeseen, he viheriöitsevät meidän Jumalamme kartanoissa.
Vielä vanhuudessaan he tekevät hedelmää, ovat mehevät ja vihannat
ja julistavat, että Herra on vanhurskas, hän, minun kallioni, ja ettei hänessä vääryyttä ole.

Psalmi 92

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 46/47 [ 470 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 43, 44, 45, 46, 47  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia