Päivän sana

Raamatun tutkiminen

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Tammi 2019 18:59

*
Jatkoa Aabrahamin elämästä ja uskosta:

16. Lupauksen koetteleminen

Jumala koetteli Aabrahamia ja käski häntä ottamaan ainokaisen poikansa Iisakin, jota hän rakasti, että Aabraham uhraisi Iisakin Moorian maassa polttouhriksi Jumalalle. Sepä olikin kehotus. Miksi Jumala antoi tällaisen kehotuksen Aabrahamille? Olihan Jumala luvannut antaa hänelle Iisakin, jota Aabraham niin suuresti rakasti. Kun Jumala antaa meille lahjojansa ja Hänen lupauksensa ovat täyttyneet meidän elämässämme, niin liian usein me unohdamme Jumalan ja Hänen lahjansa tulevat meille tärkeämmiksi kuin itse lahjan antaja, Jumala. Jumalan lahjojen tarkoitus on kiinnittää meidän sydämemme rakastamaan elävää Jumalaa. Jos kiinnyt liikaa Hänen lahjoihinsa etkä Häneen itseensä, niin silloin väärinkäytät hänen lahjojaan eikä Jumalan suunnitelmat enää pääse toteutumaan sinun elämässäsi. Jumalan lahjojen tarkoitus ei ole kirkastaa sinua, vaan elävää Jumalaa.

Jumala haluaa sinunkin polttouhrisi, jotta sinun sydämesi koeteltaisiin ja tutkittaisiin, että onko siellä rakkautta Jumalaa kohtaan. Jumala koetteli nyt Aabrahamia, onko hänen sydämessä rakkautta Jumalaa kohtaan. Miksi Jumala haluaa meidän rakkautemme? Se joka rakastaa Jumalaa pitää Hänen käskynsä. Jumalan käskyt taas suojaavat ja turvaavat meidän elämämme, mutta synnin harjoittaminen tuhoaa ihmisen. Tämän tähden Jumala haluaa meidän rakkautemme, koska muutoin tuhoudumme. Jumala on todellakin äärettömän suuri RAKKAUS. Hänen rakkauttansa onkin vaikea ja mahdotonta kuvata inhimillisillä sanoilla. Ainoa keino oppia ymmärtämään Jumalan rakkautta, on antaa Hänen rakastaa meitä.

Varhain seuraavana aamuna Aabraham satuloi aasinsa ja otti mukaansa kaksi palvelijaansa sekä poikansa Iisakin, ja halottuaan polttouhripuita hän lähti menemään siihen paikkaan, jonka Jumala oli hänelle sanonut. Kolmantena päivänä Aabraham nosti silmänsä ja näki sen paikan kaukaa. Silloin Aabraham sanoi palvelijoilleen: "Jääkää tähän aasin kanssa. Minä ja poika menemme tuonne rukoilemaan; sitten me palaamme luoksenne." Aabraham oli oppinut tuntemaan Herransa ja Jumalansa ja hän sanoi palvelijoillensa uskon Hengessä, että Hän käy rukoilemassa ja sen jälkeen hän ja Iisak palaavat heidän luoksensa. Nyt oli uskon Henki voimakkaasti äänessä Aabrahamin sydämessä, sillä hän päätti, että Jumala on voimallinen kuolleistakin herättämään Iisakin. Kuinka ihanasti Jumalan Hengen hedelmä oli saanut sijaa Aabrahamin sydämessä, nyt hän oli totisesti uskon mies.

Aabraham otti polttouhripuut ja sälytti ne poikansa Iisakin selkään; itse hän otti käteensä tulen ja veitsen, ja niin he astuivat molemmat yhdessä. Iisak puhui isällensä Aabrahamille sanoen: "Isäni!" Tämä vastasi: "Tässä olen, poikani." Ja hän sanoi: "Katso, tässä on tuli ja halot, mutta missä on lammas polttouhriksi?" Aabraham vastasi: "Jumala on katsova itselleen lampaan polttouhriksi, poikani." Ja he astuivat molemmat yhdessä. Ja kun he olivat tulleet siihen paikkaan, jonka Jumala oli hänelle sanonut, rakensi Aabraham siihen alttarin, latoi sille halot, sitoi poikansa Iisakin ja pani hänet alttarille halkojen päälle. Ja Aabraham ojensi kätensä ja tarttui veitseen teurastaakseen poikansa. Silloin Herran enkeli huusi hänelle taivaasta sanoen: "Aabraham, Aabraham!" Hän vastasi: "Tässä olen." Niin hän sanoi: "Älä satuta kättäsi poikaan äläkä tee hänelle mitään, sillä nyt minä tiedän, että sinä pelkäät Jumalaa, kun et kieltänyt minulta ainokaista poikaasi." Niin Aabraham nosti silmänsä ja huomasi takanansa oinaan, joka oli sarvistaan takertunut pensaikkoon. Ja Aabraham meni, otti oinaan ja uhrasi sen polttouhriksi poikansa sijasta. Ja Aabraham pani sen paikan nimeksi "Herra näkee." Niinpä vielä tänä päivänä sanotaan: "Vuorella, missä Herra ilmestyy." Ja Herran enkeli huusi Aabrahamille toistamiseen taivaasta ja sanoi: "Minä vannon itse kauttani, sanoo Herra: Sentähden että tämän teit etkä kieltänyt minulta ainokaista poikaasi, minä runsaasti siunaan sinua ja teen sinun jälkeläistesi luvun paljoksi kuin taivaan tähdet ja hiekka, joka on meren rannalla, ja sinun jälkeläisesi valtaavat vihollistensa portit. Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansakunnat maan päällä, sentähden että olit minun äänelleni kuuliainen." Sitten Aabraham palasi palvelijainsa luo, ja he nousivat ja kulkivat yhdessä Beersebaan. Ja Aabraham jäi asumaan Beersebaan. Aabraham ei kieltänyt Jumalalta ainokaista poikaansa Herran lupaamaa lahjaa, sen tähden Jumala lupasi runsaasti siunata Aabrahamia. Jumalan siunausten esteenä onkin meidän lihamme, joka pitää oman minän vallassa asioita, jotka kuuluvat Hengen hallinta-vallan alle.

Jumalan siunaus tulee täydelliseksi kuuliaisuuden kautta, siksi Raamattuun on kirjoitettu roomalaiskirjeessä, että evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta on julistettu uskonkuuliaisuuden aikaansaamiseksi. Uskon elämän tarkoituksena on, että sinä olet kuuliainen Jeesukselle Kristukselle. Kuuliaisuuden kautta vain Jumalan lupaukset voivat täyttyä meidän elämässämme. Niin kuin olemme havainneet, niin ihminen ei kykene palvelemaan Jumalaa omassa voimassaan, siksi Jumala antaa sinulle Pyhän Henkensä, jonka antaa sinulle voiman olla kuuliainen Jumalalle.

Jumalakaan ei kieltänyt tältä maailmalta ainokaista poikaansa, sillä niinhän Jumala maailmaa rakasti, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, Jeesuksen, ettei yksikään, joka uskoo Jeesukseen, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Jos Jumala olisi kieltänyt luovuttamasta Jeesusta, uhriksi tämän maailman edestä, niin ei olisi pelastusta tässä maailmassa. Jos Jeesus olisi kieltäytynyt uhraamasta itseään, niin ei olisi pelastusta tässä maailmassa. Ajattele Isän ja Pojan rakkautta, syntistä ihmistä kohtaan, se on aivan käsittämättömän valtavaa. Jos et sinäkään uhraa elämääsi rakkauden alttarille, niin silloin kaikki ne sielut, joita Jumala rakastaa, jotka Hän on suunnitellut kohtaavansa sinun rakkauden alttarin kautta, jäävät kohtaamatta. Saakoon Jumala sytyttää sinun ja minun sydämessäni rakkauden alttarin, jotta rakastaisimme Jumalaa ja kallisarvoisia ihmissieluja.

Jatkuu huomenna tai ylihuomenna jne.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mietinnän aiheet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Tammi 2019 15:49

*
Jatkoa Aabrahamin elämästä ja uskosta:

17. Yltäkylläinen elämä

Aabraham eli 175 vuotta ja vaipui kuolemaan korkeassa iässä, vanhana ja elämästä kyllänsä saaneena, ja hän tuli otetuksi heimonsa tykö. Jeesus on ovi; jos joku Jeesuksen kautta menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen. Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Jeesus on tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys. Jeesus on se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä. Aabraham sai kyllänsä elämästä, hän sai yltäkylläisen elämän, niin kuin Raamattu lupaakin Jumalaan uskoville. Saatana on tullut synnin kautta varastamaan ihmiselämän , joka kuuluu Jumalalle. Saatana on tullut synnin kautta tappamaan ihmiselämän, joka kuuluu Jumalalle. Saatana on tullut tuhoamaan ihmiselämän, joka kuuluu Jumalalle.

Joka pelastuu Jeesuksen kautta, niin hän saa käydä sisälle Jumalan Hengen vaikutuspiiriin, mutta hän saa myöskin käydä ulos tämän maailman hengestä ja sen vaikutuksesta. Ja silloin hän on löytävä Hyvän Paimenen laitumen, jossa kasvaa rakkauden, ilon, rauhan, pitkämielisyyden, ystävällisyyden, hyvyyden, uskollisuuden, sävyisyyden ja itsensähillitsemisen hedelmä, jonka Jumala kasvattaa ja vaikuttaa sanansa ja Henkensä kautta Jumalan lasten sydämissä.

Jos olet Jumalan lapsi etkä kuitenkaan koe elämääsi yltäkylläisenä, niin lue edelliset kaksi lausetta uudelleen, siellä on yltäkylläisen elämän hedelmät Raamatullisessa järjestyksessä ja kun elät todeksi nämä Hengen hedelmät, niin silloin elämäsi on yltäkylläinen Kristuksen Jeesuksen kanssa. Hyvä paimen on vuodattanut verensä ja antanut Henkensä lammasten edestä, jotta heillä olisi elämä ja yltäkylläisyys. Muistathan viedä viestiä eteenpäin, että niiltä laitumilta, jotka ovat pahan vallassa, voisi pelastua lampaita Hyvän Paimenen laitumille.

Jatkuu huomenna tai ylihuomenna jne.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja Juha » 12. Tammi 2019 19:55

Fil. 3:13-14 kirjoitti:Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin, minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Tammi 2019 00:47

*
Siunaa Israelia

4 Moos 6:
22 ¶ Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
23 "Puhu Aaronille ja hänen pojillensa ja sano: Siunatessanne israelilaisia sanokaa heille:
24 Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua;
25 Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen;
26 Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.
27 Näin he laskekoot minun nimeni israelilaisten ylitse, ja minä siunaan heitä."

Raamattu opettaa meitä siunaamaan Israelin kansaa. Israelin siunaaminen ei tarkoita sitä, että meidän tulisi hyväksyä kaikki Israelin teot ja toimet, vaan sitä että siunatessamme Israelia toivomme ja rukoilemme Jumalan tahdon toteutuvan Israelin kansan keskuudessa.

Palestiinan valtion syntymisen hyväksyminen Israelin valtion sisälle ei ole Israelin siunaamista, vaan petoksen hyväksymisen osoitus. Sellaisen petoksen hyväksymistä, joka pyrkii tuhoamaan Israelin.

1 Moos 12:
1 ¶ Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

Aabrahamista syntyi Israelin kansa ja Herra Jeesus on syntynyt maan päälle Israelin kansasta. Herra Jeesus on siunaus kaikille maan kansoille.
Raamatun opetuksen mukaan Israelia siunaavat tulevat siunatuiksi ja Israelia kiroavat tuhoutuvat. Historia todistaa sen että kaikki, jotka ovat kironneet ja nousseet Israelia vastaan ovat itse tuhoutuneet. Israelin siunaamiseen liittyy Jumalan tahdon toteutuminen Israelin kansan kohdalla, joka tulee huipentumaan siihen, kun lopunaikana Israelin kansan jäännös (kolmasosa) tekee parannuksen ja uskoo Jeesuksen olevan Herra, Messias ja Pelastaja:

Sak 13:
1 ¶ Sinä päivänä on Daavidin suvulla ja Jerusalemin asukkailla oleva avoin lähde syntiä ja saastaisuutta vastaan.
2 Ja sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä hävitän epäjumalain nimet maasta, eikä niitä enää muisteta. Myöskin profeetat ja saastaisuuden hengen minä ajan maasta pois.
..................
8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani," ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".

Siunaamalla Israelia rukoilemme heidän puolestaan, että he kansakuntana (jäännös-kolmasosa) uskovat Herraan Jeesukseen. Siunaamalla Israelia, Israel tulee näkemään todellisen siunauksen, eli Herran Jeesuksen.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Tammi 2019 00:48

*
18. Loppupäätös Aabrahamin elämästä

Aabrahamin elämässä oli monia vaiheita, hän oli epäuskoinen ja hänen elämässänsä oli ihmispelkoa. Hän ei aina luottanut Jumalaan, vaan valitsi oman lihan kiertotien omistaakseen Jumalan lupauksen. Hän oli lihaa ja verta, niin kuin sinäkin olet ja samat pelot sekä epäilykset oli hänenkin sydämessä, niin kuin on sinun ja minunkin sydämessä. Mutta kuitenkin Raamattu opettaa Aabrahamin olevan uskon isä. Me olemme saaneet kurkistaa Aabrahamin elämään ja se on paljastunut meille kuin avonainen kirja.

Ajattele mies, joka toimi monesti lihan mukaan, saa kantaa uskon isän nimeä. Tämä kaikki siksi, että Jumala ja Hänen nimensä kirkastuisi tässä maailmassa. Aabraham ei ollut uskon super-mies, vaan hän eli ja palveli Jumalaa, tuntien oman vajavaisuutensa sekä Jumalan voiman vaikutuksen, mutta kumminkin hän sai omistaa Jumalan lupauksen elämässään. Sinullakin on samanlainen liha kuin oli Aabrahamilla ja sinullakin on samat mahdollisuudet omistaa Jumalan lupaukset kuin Aabrahamillakin oli hänen elämässään.

Vaikka Aabraham toimi usein lihan mukaan, niin hänen elämänsä tärkeitä tapahtumia olivat lähtö Harranista kohti Jumalan lupauksia. Ja vaikka hän toimikin usein lihan mukaan, niin hän silti siirtyi siirtymistään kohti Jumalan lupausta, eikä epäuskossakaan palannut takaisin Harraniin. Aabrahamin lihan oli mahdotonta saada luvattu lupaus, silti Aabraham uskossa teki oman osuutensa ja otti uskon askeleita kohti lupausta. Aabraham oli valmis luovuttamaan täyttyneen lupauksen takaisin Jumalalle, koska hän rakasti Jumalaa. Siksi hän kantaa nyt uskon isän nimeä, koska hän rakasti Jumalaa. Tämä onkin Jumalan Hengen työn päämäärä uskovan ihmisen sydämessä, saada meidät rakastamaan Jumalaa.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Tammi 2019 00:51

*
Helluntaipäivänä kun apostolit olivat yksimielisesti koolla, he täyttyivät Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki heille puhuttavaksi antoi. Useimmissa kreikkalaisissa tekstilaitoksissa on Apt 2:1:ssa sana homothymadon (samanmielisyys, yksimielisyys). Kirkkoraamattu vuodelta 33/38 ei käytä ollenkaan sanaa yksimielisesti, vaan se kääntää: ”he olivat kaikki yhdessä koolla.” Vanhassa Bibliassa ja mm. Aapeli Saarisalon käännöksistä tästä jakeesta löytyy sana yksimielisesti. Tämä yksityiskohta onkin tärkeä perustekijä, kun tutkimme seurakunnan syntyä ja sen perusteita. Jeesus opetti n. kolme vuotta apostoleita ja valmisti heitä helluntaipäivään ja sitä seuranneeseen uuden liiton seurakunnan syntymiseen.

Apostolien tuli oppia tuntemaan Herra Jeesus ja heidän tuli saada Häneltä opetusta. Opetuslapset saivat kokea Jeesuksen kautta vaikuttavan rakkauden, joka varmasti kosketti syvästi opetuslasten sydämiä. Tämä kolmen vuoden ajanjakso valmisti heitä helluntaipäivään, jolloin Jumalan rakkaus tulisi asettumaan heidän sydämiinsä. Helluntaina he saivat sitten täyttyä rakkauden Hengellä, jonka avulla he voisivat toteuttaa sen palvelutehtävän, jonka Jeesus heille antoi. Mutta oli kuitenkin yksi asia, jonka jälkeen seurakunta saattoi vasta syntyä. Tämä oli yksimielisyys. Jeesus on seurakunnan pää ja perustus ja tälle perustukselle ei voida rakentaa muuten kuin noudattaen yksimielisesti Jumalan sanan selviä rakennuspiirustuksia. Siksi tuo sana yksimielisesti on niin tärkeä. Apostoleiden tuli olla yksimielisiä ja rakastaa toisiaan, koska se on Jumalan lasten tuntomerkki, Raamatun opetuksen mukaan. Seurakunta saattoi syntyä vain rakkauden ja totuuden varaan ja vain rakkauden ja totuuden kautta seurakunta voi kasvaa ja lisääntyä.

Ja kun helluntai päivänä kielilläpuhumisen ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa apostolien luokse, jotka olivat Jerusalemissa asuvia juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista. Pietari julisti heille voimallisesti ristiinnaulittua ja ylösnoussutta Jeesusta Kristusta. Tämän julistuksen seurauksena n. kolmetuhatta ihmistä tuli uskoon. Pietarin julistama sana synnytti heidän sydämiinsä synnintunnon, jonka seurauksena he katuivat ja tekivät parannuksen, eli tulivat uskoon ja saivat syntinsä anteeksi. Tämän jälkeen he menivät kasteelle Herran Jeesuksen nimeen. Kun rakkauden ja totuuden henki toi apostolien sydämiin Pyhän Hengen vaikuttaman elämän niin Jumalan seurakunta sai syntyä julistetun sanan kautta. Kun seurakunta oli syntynyt niin, miten tuli nyt mennä eteenpäin?

Raamattu opettaa seurakunnan pysyneen apostolien opetuksessa, joka on yhtä kuin Jumalan Sana ja heidän tuli olla keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa. Ja kaikki, jotka olivat tulleet uskoon, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä, he jopa myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi. Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella, kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen. Tämä on seurakunnan tarkoitus ja merkitys; Pitää pysyä Jumalan sanan opetuksen alla, tuli kokoontua yksimielisinä koolle murtamaan leipää ja rukoilemaan. Heidän tuli myös auttaa toinen toisiaan, sen mukaan kuin kukin voi ja kykenee auttamaan. He rakastivat toisiansa ja julistivat tälle maailmalle evankeliumia Jeesuksesta. Ja Herra lisäsi seurakuntaan joka päivä niitä, jotka tulivat uskoon ja saivat pelastuksen.

Apostolien julistaessa evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta ja seurakunnan ollessa yksimielisesti koossa, alkoivat sairaat parantua. Yhä enemmän tuli niitä, jotka uskoivat Herraan Jeesukseen, mutta ne, jotka eivät uskoneet eivät uskaltaneet liittyä seurakuntaan. Kun seurakunta oli yksimielinen ja rakasti toinen toistansa ja pelastuksen evankeliumia julistettiin niin kuin on kirjoitettu, silloin ihmisiä pelastui ja he tulivat seurakunnan ykseyteen. Seurakunta julisti evankeliumia tälle maailmalle, jotta ihmiset pelastuisivat synnin ja saatanan vallasta, Jumalan valtakuntaan. Tämä on seurakunnan tehtävä tässä maailmassa, joka on pahan vallassa. Sen tulee myös olla tämän päivän seurakunnan tehtävä. Seurakunta pystyi viemään evankeliumin ihmisten sydämiin, koska heidän sydämissään asui Jumalan rakkaus Pyhän Hengen kautta ja he tiesivät, että Jumala on suurempi kuin se paha, jonka vallassa tämä maailma on. Kukaan, joka ei ollut tullut uskoon ei uskaltanut liittyä seurakuntaan, koska siellä oli Pyhän Hengen elämä, rakkaus ja totuus. Kuinka paljon tämän päivän seurakunnissa on uskomattomia ihmisiä? Tiedän, että monissa erilaisissa ”seurakunnissa” on jäseninä uskomattomia ihmisiä. Kaikki tämä vain sentähden, koska keskinäinen rakkaus, yksimielisyys ja Jumalan sanan opetusten noudattaminen on vaihtunut lihalliseen puoluekristillisyyteen ja keskinäisiin kinoihin ja riitoihin. Monet Jumalan sanan opetuksetkin on vaihdettu ja korvattu ihmiskäskyillä ja opeilla. Tämän tähden monet nykypäivän seurakunnat ovatkin ilman Jumalan voimaa ja voitelua.

Seurakunnan lukumäärä nousi nopeasti n. viiteen tuhanteen uskovaan. Pietarin ja Johanneksen julistama evankeliumi Jeesuksesta synnytti närkästystä papeissa ja saddukeuksissa ja tämän seurauksena heidät vangittiin ja heitä kiellettiin, etteivät he saisi enää ollenkaan puhua tai opettaa Jeesuksesta. Pietari ja Johannes päättivät kuitenkin uskoa enemmän Jumalaa kuin ihmisiä. Kun he pääsivät vapaiksi niin he kertoivat kaiken muille opetuslapsille, mitä oli tapahtunut. Tämän kuultuaan opetuslapset rukoilivat yksimielisesti Jumalaa, jotta he voisivat kaikella rohkeudella puhua rohkeasti Jumalan sanaa. Tämän seurauksena he täyttyivät Pyhällä Hengellä ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti. Ja uskovien suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu. He jakoivat kaiken, mitä he omistivat niin, ettei heidän seassaan ollut ketään puutteenalaista.

Tästä apostolien tekojen 4:stä luvusta nousee esille opetuslapsien keskuudessa vaikuttama hyvin voimakas rakkauden ja yksimielisyyden ilmapiiri. Raamattu kertoo, että heillä kaikilla oli suuri armo, apostolien todistaessa voimallisesti Jeesuksesta. Opetuslapset eivät jakaantuneet eri puolueisiin, eivätkä riidelleet keskenään, vaan he rakastivat toisiaan ja olivat yksimielisiä keskenään. Näiden asioiden tähden ihmisiä tuli uskoon ja evankeliumi menikin eteenpäin. Jumalan seurakunnalla tulee olla keskinäinen rakkaus ja he ovat yksimielisiä, eivätkä he hajaannu eri puolueisiin.

Johannes kastajassa vaikutti Eliaan eli Jumalan Henki. Johannes kävi Jeesuksen edellä Hengessä ja voimassa, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan. Johannes kastajan tuli julistaa ennen Jeesuksen tulemista parannuksen sanomaa vanhan liiton seurakunnalle, joka oli suurilta osin paatumuksen ja luopumuksen vallassa. Ennen Kristuksen Jeesuksen toista tulemusta, Jumala herättää kansansa keskeltä lopun ajan "Eliaat", jotka Jumalan voimassa ja Hengessä kehottavat uskovia kääntymään vanhurskasten mielenlaatuun ja tulemaan ulos hajaannuksesta Jumalan seurakunnan ykseyteen ja näin Jeesus Kristus valmistaa seurakuntaansa uskossa totuuteen, joka viedään ylöstempauksen kautta Karitsan hääjuhliin.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Tammi 2019 01:10

*
Scott Schmidt on mukana Healing Roomsin työssä Spokanen päämajassa. Scott kirjoitti 28.10.2016 artikkelin Holy Spirit Fall on Me, jossa hän kertoi hengestä juopumisesta. Scott kertoi kuinka Spokanen Healing Rooms Glory Night kokouksen lopussa Linda Keough juopui hengestä, eikä voinut lakata nauramasta. Scott kertoi naurun olleen tarttuvaa ja kuinka Linda välitti "voitelua" jokaiselle, joka halusi sitä.

Pyhästä Hengestä "juopumista" äärikarismaattisten eksyttäjien toimesta puolustellaan sanoen, että koska helluntaipäivänä, jotkut juutalaiset luulivat opetuslasten olevan juovuksissa, niin se todistaisi Pyhän Hengen "juopumiskokemuksen" olevan Raamatullista ja Pyhän Hengen vaikuttamaa. Edellä oleva puolusteleva lausunto on Raamatun sanan opetuksen vääristämistä, koska Raamattu ei sano, eikä opeta Pyhän Hengen vaikuttavan juopumuksen kaltaista tilaa, eikä Raamattu opeta, että uskova voi juopua Hengestä.

Helluntaipäivänä kun juutalaiset kuulivat opetuslasten puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa, niin he olivat kaikki hämmästyksissään, eivätkä tienneet mitä ajatella ja jotkut heistä sanoivat opetuslasten olevan täynnä makeata viiniä. Apostoli Pietari astui esille ja sanoi, etteivät opetuslapset olleet juovuksissa, vaan että tämä oli profeetta Joelin kautta luvattu Hengen vuodatus. Jos opetuslapset olisivat olleet ihan oikeasti "Hengestä juovuksissa", niin silloin Pietarin olisi pitänyt sanoa etteivät opetuslapset olleet juovuksissa viinistä, vaan Pyhästä Hengestä, mutta koska Pietari sanoi etteivät he olleet juovuksissa, niin se tarkoittaa sitä etteivät he olleet juovuksissa eivät viinistä, eivätkä Pyhästä Hengestä.

Opetus Pyhästä Hengestä juopumisesta on saatanallinen riivaajahenkien synnyttämä valhe ja eksytys. Raamattu sanoo (Ef 5:18) ettemme saa juopua viinistä, koska siitä tulee irstas meno, vaan meidän tulisi täyttyä Hengellä. Alkutekstin mukaan irstas meno on kreikaksi asotia, joka tarkoittaa pelastamattomuutta sekä irstaus ja riettaus. Jumala ei vaikuta uskovassa ihmisessä synnin kaltaista olotilaa, jota juopumus edustaa.

Jesajan kirjassa luvussa 29 tuodaan esille kuinka sokeudessa vaeltaneet eivät olleet juovuksissa viinistä ja väkijuomasta, koska Herra salli raskaan unen hengen tulla heihin, joka teki sokeiksi näkemään ja ymmärtämään Jumalan sanan totuutta. Raamatun opetuksen valhe ja valheenhenki voi vaikuttaa ihmisessä juopumuksen kaltaista olotilaa.

Raamattu (Ilm 14 ja 17 luvut) kertoo selkeästi kuinka riivaajahenget operoivat haureuden vihan viinin vaikutuksen kautta, eli toisin sanoen juovuttaa ihmisiä valhevoiman kautta lopunajassa ennen Herran Jeesuksen tulemusta. Raamattu nimenomaan sanoo kuinka lopunaikana maan asukkaat juopuvat suuren Babylonin (eksytyksen henki -riivaajahenget) haureuden vihan viinistä. Raamatussa on selkeä tuntomerkki siitä kuka ja mikä on hengestä juopumisen henki, joka on saatanallinen eksytyksen henki. Koska "Hengestä juopumus" kokemus "Jumalan työnä" on esillä Healing Roomsin virallisella sivulla, niin se todistaa heidän hyväksyvän tämän saatanallisen eksytyksen. Spokanen Healing Rooms yhteisö on saanut tartunnan eksyttävistä riivaajahengistä, jotka ovat pukeutuneet valkeuden enkeleiksi, jotka juottavat eksyneitä ihmisiä juopumuksen haureuden hengellä.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Tammi 2019 01:18

*
Healing Roomsin sivulla Jim White kirjoitti 30.4.2014 kuinka taivaassa juuri nyt puhutuin asia on taivaan invaasio maahan, sillä taivaassa on käynnissä totista toimintaa, sillä enkelten legioonaa harjoitetaan tyhjentämään taivaan varastoa ruumiinosista ja elimistä. Jim kirjoitti, että se mitä hän näkee hengessä on ilmiömäistä.

Jumalan taivaassa ei ole mitään ruumiinosien ja elinten varastoa, sillä Jumala luo tyhjästä uutta, joka tulee esille monin tavoin Raamatusta, eikä Jumalan tarvitse säilyttää ihmisruumiinosia taivaassa. Se mitä Jim näki ja koki hengessä oli riivaajahenkien hänelle antama valhenäky ja kokemus. Healing Rooms ja sen kansainvälisen työn johto ja opetus Spokanessa perustuu hyvin paljon enkelien antamiin ilmestyksiin ja näkyihin, mutta todellisuudessa nämä enkelit ovat saatanallisia riivaajahenkiä, jotka eksyttävät ihmisiä valheen kaikella voimalla.

Cal Pierce kirjoitti 31.3.2017 puhutun sanan voimasta, jossa Cal opetti, että Jumalan enkelit odottavat meidän puhuvan Jumalan sanan äänellä ja kun me puhumme, niin enkelit toteuttavat mitä me puhumme. Cal Piercen mukaan kun enkelit kuulevat mitä me puhumme, niin he toteuttavat sen meidän puolestamme, jolloin Jumalan valtakunta on asetettu maan päälle niin kuin se on taivaissa. Pierce opettaa, että kun me puhumme Jumalan sanaa meidän tilanteisiimme, niin me aktivoimme enkelit toteuttamaan sen ja meidän tilanteemme elämässämme alkavat järjestymään Jumalan tahdon mukaisiksi.

John G. Lake, jonka "voitelun" Cal Pierce avasi uudelleen opetti uskovan ihmisen olevan jumala. Laken mukaan Jumalan voima, Pyhä Henki on vallan henki, joka tekee ihmisestä jumalan. Cal Pierce on mennyt niin pitkälle opissaan, että hän opettaa ihmisellä olevan valta puhutun sanan kautta hallita enkeleitä, jolloin ihminen vapauttaa ja aktivoi enkelin tekemään sen mitä ihminen sanoo puhutun Jumalan sanan kautta. Raamattu ei opeta, että uskova ihminen vapauttaa tai aktivoi Jumalan enkeleitä tekemään sen mitä ihminen sanoo, vaikka ihminen puhuisi Jumalan sanaa enkeleille, niin enkelit eivät tottele ihmisiä, vaan ainoastaan Jumalaa. Cal Pierce uskoo myös Jumalan enkelien parantavan ihmisiä. Raamatun opetuksen mukaan Jumala itse parantaa ihmisiä, eikä Jumalan enkelit.

New Age piireissä ihminen vapauttaa henkiä sekä New Age opettaa enkelien parantavan ihmisiä. Cal Pierce enkelioppi ei ole Raamatun sanan totuutta, mutta sen sijaan Piercen enkelioppi on kuin suoraan New Agen käsikirjasta. Raamattu opettaa (1 Tim 4:1) kuinka Henki sanoo selvästi, että viimeisinä (alkutekstin mukaan viimeisinä) aikoina tulee uskosta luopumusta ja nämä luopumuksen vallassa olevat ihmiset noudattavat (seuraavat) villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja. Hengestä juopuminen sekä väärä oppi enkeleistä jne. todistaa sen kuinka Cal Pierce ja Spokanen sekä koko Amerikan Healing Rooms seuraa villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

2 Kor 11 luku opettaa kuinka apostoli Paavali pelkäsi, että niin kuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin korinttolaisten mieli voisi turmeltua pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta Kristusta kohtaan. Paavali toi esille kuinka joku voi tulla ja saarnata toista Jeesusta tai mahdollista on saada toinen henki ja toinen evankeliumi. Uskova ihminen voi saada toisen hengen sillä tavalla, että hän luulee uskovansa Jeesukseen ja luulee voiman olevan Jumalasta, vaikka voiman ja opin takana on valheenvoima, joka eksyttää uskovaa luulemaan, että kyse on Jumalasta. Ihminen voi myös luulla olevansa uskossa Jeesukseen, mutta on kuitenkin luopumuksen tilassa (väärässä uskossa) seuraten riivaajahenkiä ja riivaajien oppeja sekä hän voi välittää riivaajahenkien valhevoimaa eteenpäin luullen sitä Pyhän Hengen voiteluksi. Itse näen ja ymmärrän, että Cal Pierce kumppaneineen Spokanessa ja Amerikassa välittää eteenpäin valhehengen eksyttävää valhevoimaa luullen sitä Jumalan Hengen työksi.

2 Kor 11 luku tuo esille kuinka jotkut ihmiset voivat olla valheapostoleja, jotka ovat tekeytyneet Kristuksen apostoliksi, sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi ja hänen palvelijansa myös tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi. Raamattu tuo esille kuinka saatana ja riivaajahenget hyvin mielellään esiintyvät valkeuden, eli Jumalan enkeleinä. Cal Piercen opetus enkeleistä, enkelien aktivoimisesta ja kuinka enkelit parantavat sekä Healing Roomsin Spokanen enkeli-ilmestyksien epäraamatulliset sanomat todistavat sen, että Spokanen Healing Roomsin kohtaamat enkelit ovat valkeuden enkeleiksi pukeutuneita riivaajahenkiä, jotka eksyttävät ihmisiä pois totuudesta valheidensa kautta.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Tammi 2019 01:24

*
John G. Lake opetti ihmisen olevan jumala, jonka tulee elää maailmassa halliten syntiä, pahaa ja sairauksia, sillä Laken mukaan Jumalan voima tekee ihmisestä herran, joka antaa hänelle herruuden yli sairauden ja kuoleman voimien. John G. Lake opetti New Age oppia ja harhaoppia ihmisestä jumalana.

Cal Pierce opettaa (Moving Toward the Fullness - 26.10.2010), että uskovan tulee olla Jumalan kaltainen ihminen, jonka Jumala loi Hänen kuvansa kaltaisuuteen, joka on Jumalan täysi täyteys. Piercen mukaan tämä täysi täyteys on lunastuksen täydellisyys, joka tekee meidät vapaiksi kaikista kirouksistamme, ei vain joistakin niistä. Piercen mukaan ilmestys kertoo meille ettei meidän tule koskaan olla sairauden alaisia, koska meidät on vapautettu siitä. Cal Pierce opettaa, että Jumalan päämäärä ei ole parantuminen (sairauksista), vaan minkä parantuminen tuottaa; ruumiin ilman sairauksia, koska lunastus tuo vapauden sairauksista.

Cal Pierce kirjoitti 2.8.2010 artikkelin The God Kind of Man, jossa hän sanoi uskovansa Jumalan kaltaisen ihmisen vastaanottavan sellaisen auktoriteetin tason, jota ei olla aikaisemmin nähty maan päällä. Piercen mukaan ei ihminen, jolla on Jumala, vaan Jumala, jolla on ihminen ja tämä Jumalan kaltainen ihminen tulee olemaan täysin Jumalan vallassa. Pierce sanoi, että nämä valtakunnan ihmiset vastaanottavat ennennäkemättömän ilmestyksen tason.

Piercen opetus Jumalan kaltaisesta ihmisistä maan päällä tässä maailmanajassa on väärä opetus, sillä Herran Jeesuksen ristintyö toi syntien anteeksiantamuksen, ei täyttä terveyttä ruumiin sairauksista. Lopullinen ruumiin lunastus tapahtuu vasta kun saamme Jumalan armosta kirkastuneen ruumiin. Jos ihminen on täysin Jumalan vallassa tässä maailmanajassa kuten Pierce opettaa kun uskova saa sellaisen auktoriteetin tason, jota ei olla aikaisemmin nähty, niin se on sama asia kuin olla synnittömässä tilassa. Jos ihminen on tosiaankin täysin Jumalan vallassa, niin sellainen ihminen ei voi tehdä enää syntiäkään, koska hän on kokonaan ja täysin Jumalan vallassa ollessaan Jumalan kaltainen ihminen. Cal Pierce opettaa hyvin samalla tavalla kuin John G. Lake, joka sanoi ihmisen olevan jumala. Cal Pierce on saanut haudalla saman voitelun kuin mitä John G. Lakella ja siksi riivaajahenget eksyttävät Pierceä enkeleiksi tekeytyneinä ja sen tähden Pierce opettaa samoja harhaoppeja kuin mitä Lake opetti.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Tammi 2019 01:34

*
Vaikka Cal Pierce kieltäisi sen, että hän ei opeta The Latter Rain (kevätsade) liikkeen opetuksia, niin siitä huolimatta Piercen opetus sisältää The Latter Rain liikkeen opetuksia (ei välttämättä kaikkea, mutta selkeästi monia niistä). The Latter Rain movement opettaa muun muassa seuraavia vääriä opetuksia:

- Maailmanlaajuinen herätys ja Hengen vuodatus lopunaikana
- Jumala varustaa uskovat lopunaikana, niin että heistä tulee jumalia maan päälle
- Kristuksen ruumiin tulee hallita ja valloittaa maa ennen kuin Jeesus tulee
- Uskovat saavat taivaalliset voimat käyttöönsä hallitakseen maata (taivas maan päälle harhaoppi)
- Jeesuksen opetuslapsi voi olla riivatussa tilassa (demoni asuu uskovassa) ja hänestä tulee ajaa ulos riivaajahenget
- Naisilla on kaikki samat palvelutehtävät (apostoli, vanhimmat) kuin miehilläkin
- Kirkot ja herätysliikkeet lakkautetaan lopunaikana ja seurakunta yhdistyy (valheenhenki eksyttää ekumeniaan, ei todelliseen ykseyteen)
- Voittajat tulevat näkemään ja ymmärtämään uusia ilmestyksiä
- Ylistys ja palvonta edeltää Jumalan läsnäolon ilmestymistä (tästä syystä sana syrjäytetään ja keskitytään ylistykseen, näkyihin ja profetioihin)
- Kevätsade (Latter Rain) saattaa Herran työn päätökseen, seurakunta on voittoisa hallitessaan maailmaa, joka edeltää Kristuksen valtakuntaa

Cal Pierce opettaa että Jooelin profetian mukaan Jumala tulee saattamaan maan yltäkylläisyyteen, jos ihmiset tottelevat Jumalaa. Piercen mukaan syyssade ja kevätsade tullaan vuodattamaan, sillä Jumala vuodattaa Henkensä kaiken lihan päälle.

Jooelin kirjan 2 luvun kevätsade (Latter Rain) kohta opetetaan yleisesti väärin ja myös The Latter Rain Movement opettaa sen väärin. Jooelin kirjan 2 luvunjakeessa 23 Jumala sanoo vuodattavansa syyssateen ja kevätsateen Siionin lapsille, eli israelilaisille. Syyssade tapahtui helluntaipäivänä, kun Pyhä Henki täytti opetuslapset ja he alkoivat puhumaan kielillä Jumalaa ylistäen. Pietari sanoi Apt 2:16-21, että helluntaipäivän tapahtumat olivat sitä mitä on sanottu profeetta Jooelin kautta, kun Jumala vuodattaa Henkensä kaiken lihan päälle. Helluntaipäivän Hengen vuodatus tapahtui vain juutalaisille Herran Jeesuksen opetuslapsille, niin kuin lupaus syyssateesta ja kevätsateesta koski aluksi vain israelilaisia ja pakanat saivat uskon kautta Herraan Jeesukseen osallisuuden Pyhään Henkeen myöhemmin, mutta eivät helluntaipäivänä.

Kevätsade tulee tapahtumaan aikojen lopussa, viimeisinä päivinä ennen Herran Jeesuksen tulemusta ja kevätsadekin tullaan vuodattamaan vain israelilaisten sydämiin, kun lopunaikana kolmasosa jäljelle jääneistä israelilaisista vastaanottaa Herran Jeesuksen Pelastajaksi ja Messiaaksi. Kevätsadetta ei ole luvattu pakanoille, vaan ainoastaan sille kolmasosalle israelilaisista, jotka tulevat pelastumaan uskon kautta Herraan Jeesukseen lopunaikana. Jos luet Jooelin kirjan luvun, niin huomaat sen, että syyssade ja kevätsade luvattiin israelilaisille, eli juutalaisille. Pietarin todistus todistaa tämän, sillä helluntaipäivän Hengen vuodatus tapahtui vain juutalaisille Jeesukseen uskoville ihmisille Apt 2 luvussa ja pakanat pääsivät osallisiksi Pyhästä Hengestä uskon kautta Jeesukseen, vasta Apt 10 luvussa.

Apt 2 luvussa Jooelin profetian Hengen vuodattaminen kaiken lihan päälle tarkoitti ainoastaan, niitä uskovia juutalaisia, jotka olivat koolla ja täytettiin Pyhällä Hengellä helluntaipäivänä. Kevätsateen kaiken lihan päälle Hengen vuodattaminen tarkoittaa ainoastaan jäljellejäänyttä kolmasosaa juutalaisista, jotka tulevat pelastumaan päivien lopulla. Kaiken lihan päälle Hengen vuodattaminen ei tarkoita hengen vuodattamista kaikkien ihmisten päälle, jonka syyssade, eli helluntaipäivä selkeästi todistaa, sillä helluntaipäivänä ainoastaan pieni joukko juutalaisia koki Hengen vuodatuksen. Hengen vuodatus kaiken lihan päälle tulee ymmärtää, että kaikkien niiden päälle, joiden sydämeen Jumala juuri siinä tilanteessa lupauksensa mukaan tulee vuodattamaan Henkensä.

Raamatun sanan totuus syyssateesta ja kevätsateesta kumoaa The Latter Rain opin maailmanlaajuisesta heräyksestä ja Pyhän Hengen vuodatuksesta lopunaikana kaiken lihan päälle. Koska The Latter Rain, "Toronto siunaus" ja eksyksissä oleva äärikarismaattisuus on väärän hengen vuodatus opin vallassa koskien lopunaikoja sekä he toimivat valhehenkien voimalla, niin he saavat nähdä maailmanlaajuisen "herätyksen", jossa ihmiset kääntyvät uskomaan antikristukseen, joka saa koko maailman (paitsi ei Herran Jeesuksen opetuslapsia) uskomaan häneen. Raamattu ei lupaa maailmanlaajuista herätystä, jossa kaikki liha (ihmiset) tulee kokemaan Hengen vuodatuksen, vaan se on kavala harhaoppi, joka huipentuu antikristuksen valheherätykseen hänen ilmestyessä maan päälle. Toki uskon, että ihmisiä pelastuu myös lopunaikana ja voi pelastua jossakin hetkessä useampia ja monia yhdellä kertaa, mutta maailmanlaajuinen lopunajan herätys on valhetta ja vastoin Jumalan sanan totuuden ilmoitusta.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa