Kirjoittaja vaisuliini » 10. Maalis 2024 11:53
*
Monet uskovat kysyvät ja jotkut ihan vilpittömästi ilman riidan haastamista, mutta jotkut riitaa haastaen, että opettaako Raamattu seurakunnan ennallistamisesta? Jotkut sanovat ettei Raamatussa ole mitään opetusta siitä, että Jumala ennallistaisi seurakunnan alkuseurakunnan kaltaiseen tilaan. Minä olen löytänyt Raamatusta selkeän opetuksen lopunaikana tapahtuvasta seurakunnan ennallistamisesta sekä ajassamme tapahtuvat ilmiöt todistavat Jumalan ennallistavan seurakuntansa.
Room 11:
11 Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen.
12 Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!
.......................
25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku (pleroma) on sisälle tullut,
26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
27 Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."
Room 11:25 Sillä en minä tahdo salata teiltä, rakkaat veljet, tätä salaisuutta, (ettette itsellänne ylpeilisi,)että paatumus on puolittain Israelille tullut, siihenasti kuin pakanain täydellisyys (pleroma) tulis. Biblia 1776
Romans 11:25 For I would not, brethren, that ye should be ignorant of this mystery, lest ye should be wise in your own conceits; that blindness in part is happened to Israel, until the fulness (pleroma) of the Gentiles be come in. KJV 1769
Roomalaiskirjeen 11 luvusta ja jakeista opetetaan hyvin yleisesti (kaikki eivät opeta) väärin seuraavalla tavalla: Room 11:12 opettaa Israelin täysilukuisuudesta ja samassa luvussa jakeessa 25 opetetaan pakanoiden täydestä luvusta tai määrästä, joka tarkoittaa pakanoiden seassa olevien pelastuneiden täyden luvun ja määrän saavuttamisesta ennen kuin Israel tulee pelastumaan.
Pleroma sana tarkoittaa täyteys, täyttyä, olla täynnä, tulla täyteen. Roomalaiskirjeen 11 luvun jae 25 ei opeta pakanoiden lukumääräisestä luvusta ja sen täyttymisestä, vaan pakanoiden saavuttamasta uskon täydestä lopunaikana, ennen kuin koko Israelin (juutalaisten) jäännös (kolmasosa) tulee pelastumaan uskon kautta Herraan Jeesukseen. Täysi luku on väärin käännetty. King James Version 1769 kääntää jakeen oikein alkutekstin mukaisesti.
Roomalaiskirjeen 11 luvussa puhutaan juutalaisten lankeemuksesta, jonka kautta pelastus tuli pakanoille ja kun juutalaisten lankeemus on tullut pakanoille rikkaudeksi ja pelastukseksi, niin kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä (pleroma) tulee olemaan. Juutalaisten täyteydellä viitataan tässä tulevaan pelastukseen uskon kautta Herraan Jeesukseen, ei juutalaisten lukumäärään tai täysilukuisuuteen. Room 11:12,25 puhuvat uskon täyteydestä, ei täysilukuisuudesta tai täydestä luvusta.
Roomalaiskirjeen 11 luvussa apostoli Paavali opettaa profetiallisen sanoman, jonka mukaan pakanauskovat tulevat saavuttamaan uskossa täyteyden ennen juutalaisen jäännöksen (kolmasosa) pelastumista lopunajassa. Tässä on selkeä opetus lopunajassa tapahtuvasta seurakunnan ennallistamisesta, jonka Herra itse tekee ja toteuttaa. En haluaisi olla sellaisen ihmisen housuissa, joka pyrkii kaikin tavoin vastustamaan seurakunnan ennallistamista sekä yhden paikkakunnan seurakunnan ykseyttä. Tällainen ihminen taistelee Jumalaa vastaan ja on selvää, että tällainen ihminen tulee enemmin tai myöhemmin häviämään tämän taistelun. Hänellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tehdä parannus ja alkaa uskomaan Herraan Jeesukseen, niin kuin Raamattu opettaa. Jos hän ei toimi näin, niin Jumala tuomitsee hänet. En uhkaile ketään, sillä on aivan varmaa, että jos uskova ihminen, joka on kutsuttu olemaan Jumalan ja Hänen sanansa totuuden puolella alkaakin taistelemaan Jumalaa vastaan, vääristellen Jumalan sanan opetusta tekemättä parannusta, niin Jumala tuomitsee hänet. Herra armahtakoon meitä ja olkaamme kapinoimatta Jumalaa vastaan.
Miksi Raamattu käyttää sanoja: "kunnes pakanain täyteys on sisälle tullut"?
Me olemme nyt pakanauskovina hajaannuksen tilassa ja pois uskon täyteydestä, yhden paikkakunnan seurakunnan ykseyden tilasta sekä meidän keskuudessamme vaikuttaa ja opetetaan monia perinteitä ja oppeja, jotka ovat vastoin Jumalan sanan opetusta. Väärät opetukset ja perinteet eivät edusta uskon täyteyttä Herrassa Jeesuksessa. Uskon täyteys tulee sisälle sillä tavalla, kun hylkäämme hajaannuksen ja tulemme hajaannuksesta pois seurakunnan ykseyden sisäpuolelle paikkakunnittain, jolloin myös Herra poistaa seurakunnan keskuudesta selkeät väärät opetukset sekä uskonnolliset perinnäissäännöt. Uskon täyteys ei tee meistä täydellisiä ja synnittömiä, mutta asettaa meidät siihen tilaan uskon kasvussa, jossa meidän tulisi olla paikkakunnittain yhtenä seurakuntana, ykseyden perustalla.
Joh 1:
15 ¶ Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
16 Ja hänen täyteydestään (pleroma) me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
17 (Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
Jokainen uskova ihminen on kutsuttu saamaan Herran Jeesuksen täyteydestä armoa armon päälle, että paikkakunnan seurakunnan ykseydestä käsin rakentuisimme ja kasvaisimme rakkauden totuudessa uskossa eteenpäin. On aivan varmaa, että koska Kristuksella on vain ja ainoastaan yksi ruumis (seurakunta), niin Herran Jeesuksen antama Hänen oma täyteytensä ei ole sellaista, missä uskovat rikkovat ja särkevät seurakunnan ykseyden hajaantumalla eriseuroihin ja erilaisiin seurakuntiin. Herran Jeesuksen antama, Hänen oma täyteytensä on sellaista, joka pitää kiinni seurakunnan ykseydestä, koska on olemassa ainoastaan yksi Herran seurakunta.
Ef 1:
22 Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,
23 joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä (pleroma), joka kaikki kaikissa täyttää.
Raamattu opettaa, että seurakunta on Herran Jeesuksen täyteys. On aivan varmaa, että Herran Jeesuksen seurakunnan täyteyden tulee olla ykseyden perustalla paikkakunnittain, eikä puoluehengessä eripuran tähden hajaannuksen tilassa erilaisissa uskonsuunnissa ja niiden ulkopuolilla.
Tiedän tämän asian olevan vaikea, eikä sitä voi korjata hetkessä, sillä Kristuksen ruumis on pahasti eriseurainen ja hajaannuksen tilassa. Sen kuitenkin tiedän, että vaikka seurakunta onkin nyt hajaannuksen tilassa, niin voisimme myöntää olevamme hajaannuksen tilassa sekä tunnustaa, että seurakunnan tulisi elää ykseydestä käsin paikkakunnittain. Tämän jälkeen asiaa voi alkaa rukoilemaan ja antaa Pyhän Hengen tehdä työtään itse kunkin uskovan sydämessä ja asia alkaisi pikku hiljaa korjaantumaan ja voi saada vauhtiakin mitä enemmän me uskomme sen olevan mahdollista. Mikä on ihmiselle mahdotonta on Jumalalle mahdollista. On tärkeätä, että näemme kaikki Jumalan armosta pelastamat uskovat ihmiset erilaisten uskonsuuntien sisällä ja niiden ulkopuolella rakkaina sisarina ja veljinä Herrassa Jeesuksessa, ja että olemme yksi seurakunta koko ajan hajaannuksessakin, mutta Jumalan tahto on saattaa hajaannuksessa oleva yksi seurakunta kokoontumaan paikkakunnittain ykseyden perustalle.
Ef 4:
2 ¶ kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
3 ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:
4 yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
7 Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.
8 Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille".
9 Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?
10 Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.
11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen (henotes - ykseys, yhteys) uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden (pleroma) täyden iän määrään,
14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
Efesolaiskirjeen 4 luku opettaa seurakunnan ykseyttä ja tietenkin niin maailmanlaajuisesti kuin paikkakunnittain. Henotes sana tarkoittaa ykseyttä ja sen pää merkitys on ykseys, joka tuo tietenkin yhteyden. Tämä Raamatun kohta todistaa, että uskon täyteys, Kristuksen täyteys on annettu seurakuntaan ykseydeksi ja ykseydestä käsin rakentumiseen paikkakunnittain. Tämäkin kohta todistaa sen, että Room 11:25 uskon täyteys tarkoittaa Kristuksen ruumiin ykseydestä käsin rakentuvaa seurakuntaa ja uskossa kasvamista.
Jos emme rakennu uskossa seurakunnan ykseyden perustella, niin jäämme helposti alaikäisyyteen sekä kaikenlaisten opintuulten viskeltäviksi, joka tarkoittaa juuri eriseuroja ja lahkoja Kristuksen ruumiissa, jossa opit erottavat uskovia toinen toisistaan erilaisiin puolueisiin. Seurakunnan ykseydestä käsin uskossa rakentuminen paikkakunnalla tulisi tapahtua totuutta noudattaen rakkaudessa.
Ekumenia on sielunvihollisen työ, joka sanoo päämääränsä olevan kristittyjen yhdistäminen yhdeksi Johanneksen evankeliumin 17 luvun opetuksen mukaisesti. Tämän lisäksi ekumenia (ekumenian päämies paavi) pyrkii yhdistämään uskonnot yhdeksi opettamalla kaikkien uskontojen olevan erilaisia teitä yhden ja saman Jumalan luokse sekä pyrkii saattamaan koko maailman ykseyteen keskenään. On selvää, että ekumenia on saatanallinen ja antikristillinen eksytys.
Miksi ekumenia on varsin nuori ilmiö? Miksi ekumeniaa ei ole pyritty toteuttamaan aikaisemmin, esimerkiksi 400-500 luvuilla, 1000-1500 luvuilla? Miksi ekumenia on nuori ilmiö, joka syntyi vasta 1900-luvun alussa ja miksi ekumenia on kiihtynyt ja puhunut voimakkaasti "ykseydestä" viime vuosikymmeninä paavin johdolla?
Raamatusta voimme lukea kuinka saatana aina pyrkii matkimaan ja jäljittelemään sitä mitä Jumala tekee. Matkiessaan ja jäljitellessään Jumalaa saatana eksyttää ihmisiä valheen ja vääryyden kautta. Paha saatana tietää Jumalan ennallistavan seurakuntansa tässä lopunajassa ja siksi saatana pyrkii eksyttämään uskovia pois todellisesta seurakunnan ennallistamisesta, vastaanottamaan valheellisen kopion ennallistamisesta, jota ekumenia edustaa. Valhe sanoo ekumenian perustuvan Jeesuksen sanoihin Joh 17:11, että he yhtä olisivat. Valheellinen ekumenia ja sen pyrkimys on myös todistus siitä, että Jumala ennallistaa seurakuntansa tässä lopunajassa.
Joh 17:
17 ¶ Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
20 ¶ Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
Johanneksen evankeliumin 17 luvun sana yhtä jakeessa 21 on alkutekstissä yksi. Johanneksen evankeliumin 17 luku opettaa todellisesta seurakunnan ykseydestä ja Ilmestyskirjan 17 luku opettaa ekumenian valheellisesta "ykseydestä". Raamattu opettaa Johanneksen evankeliumin 17 luvussa seurakunnan ykseyden perustuvan totuuden pyhitykseen, joka pitää uskovat ykseyden perustalla. Ekumenia ei perustu totuuteen, vaan valheeseen. Silloin kun uskovat antautuvat todelliseen totuuden pyhitykseen, niin vasta silloin seurakunnan ykseys voi toteutua. Jumalan Hengen vaikuttama todellinen totuuden pyhitys, ei koskaan johda uskovia eriseuraisuuteen ja eripuraan ja hajaannuksen tilaan, eroon toinen toisistaan, vaan pitää heidät ykseyden perustalla. Tässä kohden me jokainen joudumme tutkimaan omaa sydämemme tilaa, pohtien kuinka paljon tai vähän olemme antaneet Jumalan Hengen pyhittää meitä totuudessa. Omassa sydämessäni koen ainakin parannuksen tekemistä tässä asiassa. Hajaannus ja eriseuraisuus sekä lahkohenki meidän uskovien keskuudessa todistaa sen ettemme ole antaneet Jumalan Hengen pyhittää meitä kovinkaan paljoa.
Raamattu sanoo, että jos olemme yksi niin kuin Isä ja Poika on yksi, niin maailman jumalattomat ihmiset tulisivat uskomaan Herraan Jeesukseen. Hajaannuksessa oleminen estää monien sielujen pelastumista. On selvää ettei sielunvihollinen haluaisi uskovien olevan paikkakunnalla kokoontuva yksi seurakunta, ykseyden perustalla oleva seurakunta, koska silloin monia ihmisiä pelastuisi. Nyt on todella aiheellista kysyä, että kenen asialla on sellainen uskova, joka pyrkii vääristelemään Raamatun totuutta sanomalla tai opettamalla ettei seurakunnan tarvitse olla yksi paikkakunnalla, vaan paikkakunnalla voi olla useita erilaisia seurakuntia? On sanomatta selvää, ettei tällaista opettava uskova tässä kohdin palvele Herraa Jeesusta, vaan on enemmänkin ellei vihollisen asialla, niin ainakin toimii omissa nimissään, ei Herran nimessä ja Herran valtuuttamana.
Seurakunnan ykseydestä opettavaa vastaan nostetaan kaikenlaisia valheita ja kaikin tavoin pyritään torpedoimaan sellainen ajatus ja opetus, että seurakunnan tulee olla yksi paikkakunnittain. Jos et aikaisemmin tiennyt, että miksi heitä vastustetaan, niin nyt tiedät sen, että valheen kaikki joukot ja voimat vastustavat seurakunnan paikkakunnan ykseyttä, koska silloin monet tulisivat pelastumaan ja Herran työ tulisi menestymään sillä tavalla kuin sen tulisi menestyä. Valitettavasti monet uskovat, joilla on paljon hyviä ja Raamatullisia ajatuksia ja opetuksia ovat eksyneet vastustamaan Raamatullista seurakunnan ykseyttä kannattamalla hajaannusta "Jumalan tahtona".
-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.