Päivän sana

Raamatun tutkiminen

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Maalis 2024 16:43

*
Seurakunta ja seurakunnattomuus? Osa 2

Kun tutkimme Ef 4:11-16 Raamatun kohtia, niin näemme mitä tarkoittaa kun pyhät tulevat täysin valmiiksi palveluksen työhön ja mitä varten Herra antoi seurakunnalle opettajat, paimenet, evankelistat, profeetat. Raamattu antaa tähän vastauksen:

Ef 4:
11 Hän antoi toiset apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi
12 tehdäkseen pyhät valmiiksi palvelutyöhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
13 kunnes me kaikki saavutamme ykseyden uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, kypsän miehuuden, Kristuksen täyteyden täysi-ikäisyyden mitan.
14 Silloin emme enää ole alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja ovat kaikkien opintuulten heiteltävinä ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa,
15 vaan noudatamme totuutta rakkaudessa ja kaikin tavoin kasvamme häneen, joka on pää, Kristus.
16 Hänessä koko ruumis, yhteen liittyneenä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa ja rakentuu rakkaudessa sen voiman mukaan, joka kullakin ruumiinosalla on. Raamattu Kansalle

Efesolaiskirjeen 4:ssä luvussa Raamattu sanoo Herran antaneen apostolit, profeetat, evankelistat, paimenet ja opettajat seurakunnalle, että seurakunta tulisi valmiiksi palvelutyöhön Kristuksen ruumiin (seurakunnan) rakentamiseen, että kaikki uskovat (paikkakunnillaan) saavuttaisivat ykseyden uskossa. Raamattu Kansalle kääntää alkutekstin mukaan oikein käyttäen ykseys sanaa Ef 4:13 kohdassa.

Efesolaiskirje ei opeta, että menkää hajaannukseen ja perustakaa omia uskonsuuntianne, vaan että paikkakunnalla rakentakaa uskossa yhden seurakunnan jakamatonta ykseyttä. Koko Raamattu on täynnä Jumalan seurakunnan ykseyden sanomaa, mutta sitä ei pysty näkemään ja ymmärtämään, jos haluaa enemmän uskoa ihmisten Raamatun totuudesta irti olevia käsityksiä seurakunnasta kuin sitä mitä Raamattu ihan oikeasti opettaa seurakunnasta.

Raamattu sanoo Ef 4:14:ssä opintuulten heiteltävänä olemisesta, joka tarkoittaa seurakunnan hajaannusta pois ykseyden tilasta, sillä erilaiset opintuulet ovat erityisesti hajaannuksessa elävän seurakunnan tuntomerkki. Jos opetat Ef 4 luvusta, niin siitä pitäisi opettaa sen mukaan miten Raamattu siinä opettaa. Efesolaiskirjeen 4:n luvun opetuksen mukaan apostolin, profeetan, evankelistan, paimenen ja opettajan pitäisi rakentaa ainoastaan seurakunnan ykseyttä, eikä tukea millään tavalla seurakunnan opillista hajaannuksen tilaa. Tämä on meille kaikille iso haaste tässä hajaannuksen tilassa, jos rakastamme enemmän Jumalaa kuin ihmisten oppeja ja käsityksiä.

Gal 5:
19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,

Apt 2:47 kiittäen Jumalaa. Ja he nauttivat kaiken kansan suosiota. Ja Herra lisäsi seurakuntaan joka päivä niitä,
jotka pelastuivat. (Alkutekstin mukainen jae) Toivo Koilo Suuri Ilosanoma

Raamattu sanoo eriseurojen ja lahkojen olevan lihan tekoja. Mitä eriseuraisuus ja lahkot tarkoittavat? Eriseuraisuus ja lahkot tarkoittavat puoluehenkeä ja hajaannuksen tilaa, jossa uskovat hylkäävät paikkakunnan seurakunnan ykseyden tilan. Jos katsomme sitä miten esim. Suomessa monet uskonsuunnat ja niiden ulkopuoliset ryhmät ovat syntyneet, niin osa niistä on syntynyt riidan ja erimielisyyden takia.

Raamatun opetuksen mukaan seurakunta syntyy paikkakunnalle siten, että kun ihmisiä pelastuu Jumalan rakkauden ja totuuden evankeliumin kautta, niin Jumala itse lisää heidät omaan seurakuntaansa. Tänä päivänä toimitaan, niin että kuka tahansa voi perusta mistä syystä tahansa "oman seurakunnan" tai uskonsuunnan ja siellä voidaan alkaa opettamaan ihan mitä vaan. Raamatun mukaan Jumala rakkauden totuudessa synnyttää seurakunnan ja perustaa sen ykseyden perustalle, Herran Jeesuksen veren ja sovitustyön ansion tähden.

Sitten näissä ihmisten omissa "seurakunnissa" tai uskonsuunnissa sanotaan, että heidän uskonsuuntansa uskovien tulee olla heidän seurakuntayhteyden paimenuuden alaisena. Raamattu sanoo, että Jumalan asettama paimenuus paimentaa kaikkia paikkakunnan uskovia, eikä ykseydestä irrallaan olevia omia yhteisöjään. On ihan oikein sanoa, että uskovien tulee olla Raamatullisen paimenuuden alaisuudessa. Jos näin toimittaisiin ihan oikeasti ja uskottaisiin se mitä Raamattu opettaa, niin silloin ainoa oikea paimenuus on sellaista, missä uskovat ovat paikkakunnalla ykseyden tilassa ja paimenuus paimentaa kaikkia paikkakunnan uskovia.

Silloin kun vaaditaan alamaisuutta johtajille, jotka johtavat hajaannuksen eriseuroissa ja omissa lahkoissaan, niin se on sama asia kuin hyökkäys Jumalan asettamaa paikkakunnan seurakunnan ykseyttä vastaan. Tällä tavalla pyritään vahvistamaan eriseuraisuuden hajaannusta, joka tarkoittaa samalla Jumalan seurakunnan ykseyden hylkimistä ja hylkäämistä. Raamatun opetuksen mukaan lahkolaisuus ja eriseurat ovat lihan tekoja ja jos vaaditaan alamaisuutta hajaannuksessa olevien erilaisten uskonyhteisöjen johtajille, niin silloin tuetaan hajaannusta ja samaan aikaan toimitaan Raamatun todellista opetusta vastaan.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7940
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Maalis 2024 23:15

*
Seurakunta ja seurakunnattomuus? Osa 3

Raamatun opetuksen mukaan Jumalan armosta pelastamat ihmiset ovat seurakunta, Herran seurakuntaa. Jos olemme Jumalan armosta ymmärtäneet seurakunnan ja seurakunnan ykseyden, niin silloin emme kehota ketään eroamaan seurakunnasta tai lähtemään pois seurakunnasta, koska me uskovat olemme seurakunta.

Raamatun sanan mukaan emme saisi elää uskovina eriseuroissa ja lahkoissa paikkakunnalla, vaan yhden seurakunnan ykseyden tilassa. Koska näin on, niin silloin se on varmaa, että Jumala, joka itse on asettanut seurakunnan jakamattoman ykseyden, kutsuu uskonsuunnissa ja niiden ulkopuolella hajallaan olevaa seurakuntaa tulemaan yhteen ja hylkäämään hajaannuksen. Kyse ei siis ole seurakunnasta eroamisesta tai seurakunnasta pois lähtemisestä, vaan hajaannuksen hylkäämisestä ja palaamisesta seurakunnan ykseyden tilaan.

Nykyään on alkanut tulemaan esille käsite hengellinen pummi ja hengellinen pummaaminen, ja tällä tarkoitetaan uskovaa ihmistä, joka ei kuulu mihinkään uskonsuuntaan. Jos uskonsuuntien ulkopuolella olevia uskovia pidetään hengellisinä pummeina ja jos niillä tarkoitetaan sellaisia, jotka haluavat uskoa seurakunnan ykseyteen, eivätkä halua kannattaa seurakunnan lahkolaista hajaannusta, niin silloin leimaaminen ikään kuin hengellisiksi pummeiksi ei ole enää pelkästään loukkaus ja halveksuntaa näitä uskonsuuntien ulkopuolella olevia uskovia kohtaan, vaan itse Jumalaa kohtaan, joka on asettanut sanaansa opetuksen seurakunnan jakamattomasta ykseydestä paikkakunnilla, sillä Jumala itse lisää pelastuneen seurakuntaansa.

Jos sanot, jotakin Herran Jeesuksen pelastamaa uskovaa seurakunnattomaksi, niin asetat hänet jumalattoman paikalle ja tuomitessasi hänet hyökkäät Jumalan pelastustyötä ja sovitusta vastaan, koska jokainen pelastettu ihminen kuuluu seurakuntaan, siihen yhteen ja ainoaan Jumalan seurakuntaan, josta Raamattu opettaa. Sanomalla jotakin Jumalan pelastamaa ihmistä seurakunnattomaksi nouset Jumalaa ja Hänen pelastustyötänsä vastaan. Sanomalla jotakin Jumalan armosta pelastamaa uskovaa seurakunnattomaksi olet asettanut itsesi vaaralliseen tilanteeseen Jumalan edessä, koska tuomitessasi Jumalan pelastaman uskovan ihmisen seurakunnattomaksi samalla tuomitset itse Jumalan ja Hänen tekonsa.

Me uskovat olemme helposti taipuvaisia etsimään korvasyyhymme opetusta, joka pönkittää uskovan sielullista ja lihallista oikeassa olemisen tarvetta. Raamatun opetuksen mukaan eriseuraisuus ja lahkot, eli hajaannuksen tila uskonsuunnissa ja niiden ulkopuolella on vastoin Jumalan sanan opettamaa seurakunnan ykseyden tilaa paikkakunnalla.

Koska Raamattu opettaa paikkakunnan seurakunnan jakamatonta ykseyden tilaa, niin miksi jotkut uskovat siitä huolimatta kannattavat eriseuraisuutta ja hajaannusta ja hyökkäävät Jumalan sanan seurakunta totuutta vastaan? Osa heistä on vilpittömiä ja he ovat vastaanottaneet väärän opetuksen koskien seurakuntaoppia. Osa jollakin tasolla ymmärtää, että Raamattu opettaa vain yhdestä paikkakunnan seurakunnasta, mutta he kuitenkin jostakin syystä kannattavat hajaannuksen eriseuraisuutta, jotkut heistä tekevät sen saavuttamansa asemansa tähden.

Osa hajaannuksen eriseuraisuutta kannattavia uskovia oman korvasyyhynsä takia eivät halua kuulla Raamatun totuutta seurakunnan jakamattomasta ykseydestä paikkakunnalla. Joillakin on kyse oman lihallisen oikeassa olemisen pönkittämisestä, kun he kannattavat hajaannuksen eriseuraisuutta ja hyökkäävät seurakunnan ykseyttä vastaan.

Minun luonani on käynyt muutamia veljiä keskustelemassa seurakunnasta. He ovat kysyneet mitä mieltä olen Raamatun opettamasta seurakunnasta. Olen sanonut, että Raamatun opetuksen mukaan Herralla on vain yksi seurakunta ja että Herra tässä lopunajassa ennallistaa ja palauttaa seurakunnan ykseyden niiden kohdalla, jotka rakastavat enemmän Jumalan sanan totuutta kuin ihmisten oppeja ja eriseuroja.

Eräs uskon veli, jonka nimeä en mainitse kävi luonani aikoinaan keskustelemassa seurakunnasta, ja hän oli samaa mieltä seurakunnasta kuin minä. Kävi kuitenkin niin, että kun hän on päässyt etenemään johtavaan asemaan eräässä uskonyhteisössä, niin hän nykyään vastustaa seurakunnan ykseyttä, niin kuin Raamattu siitä opettaa, vaikka aikaisemmin hän sanoi ymmärtävänsä sen mitä Raamattu opettaa. Asema hajaannuksen eriseuroissa on monille uskoville tärkeämpää kuin Raamatun sanan totuus seurakunnan ykseydestä. Silloin kun uskova päästää lahkohengen eriseuraisuuden hallitsemaan sydäntään, niin lahkohenki lihan korvasyyhyssä hyökkää Jumalan asettamaa seurakunta totuutta vastaan, ykseyden sanomaa vastaan.

Minä olen puhunut ja opettanut Jumalan seurakunnan ennallistamisesta ja ykseydestä (ja paljon muustakin), miten suhtaudun sellaisiin uskoviin ihmisiin, jotka hyökkäävät seurakunnan ennallistamista ja ykseyttä vastaan? Rukoilen rakkautta ja anteeksiantamusta heitä kohtaan ja rakastan heitä sisarinani ja veljinäni Herrassa Jeesuksessa. Itse asiassa he eivät nouse minua vastaan pelkästään, vaan Herraa vastaan, joka on asettanut paikkakunnan seurakunnan jakamattoman ykseyden.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7940
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Maalis 2024 20:49

*
Seurakunta ja seurakunnattomuus? Osa 4

KOROSTAN TÄMÄN ENSIMMÄISEN LAUSEEN ISOLLA, KOSKA TÄSSÄ OSASSA ON TODELLA TÄRKEÄÄ ASIAA JUMALAN SANAN TOTUUDESTA LIITTYEN OPETUKSEEN SEURAKUNNASTA.

Hajaannuksen eriseuraisuutta tukeva uskova ihminen määrittelee seurakunnan sellaiseksi, että uskovan pitää kuulua johonkin uskonsuuntaan tai herätysliikkeeseen voidakseen olla seurakunnan jäsen. Jumalan sanasta olemme nähneet, että Herra lisää pelastuneen seurakuntaansa ja se on yhtä kuin seurakuntaan liittyminen. Tutkimalla Jumalan sanan ilmoitusta huomaat ettei Paavali, Pietari, Jaakob tai Johannes kuuluneet erilaisiin uskonsuuntiin, eivätkä he perustuneet yhtään uskonsuuntaa eikä herätysliikettä. Miksi he eivät perustaneet omia herätysliikkeitään? Siksi koska heille riitti Jumalan seurakunnan jäsenyys ja lahkoontuminen, eli oman puolueen perustaminen olisi ollut lihan teko sekä Jumalan tahdon vastainen teko.

Jos pidät uskovia seurakunnattomina, jotka eivät kuulu mihinkään kirkkokuntaan tai herätysliikkeeseen, niin samalla tuomitset apostolit, Pietarin, Paavalin, Johanneksen ja Jaakobin seurakunnattomiksi, koska he eivät kuuluneet mihinkään uskonsuuntaan tai herätysliikkeeseen. Huomaatko sitä mihin se johtaa jos tukee hajaannuksen eriseuraisuutta ja vastustaa Jumalan sanan totuutta? Se johtaa siihen, että joudut hylkäämään jossakin määrin Jumalan sanan totuutta ja korvaat sen ihmistekoisen opin kautta.

Jos pidät uskonsuuntiin kuulumattomia uskovia ihmisiä seurakunnattomina sekä epäluotettavina sanan palvelijoina tai uskovina, niin silloin joudut myös hylkäämään Pietarin, Paavalin, Johanneksen ja Jaakobin opetukset, koska he eivät kuuluneet mihinkään herätysliikkeeseen tai uskonsuuntaan. Toisin sanoen joudut hylkäämään Jumalan sanan opetuksen, koska yksikään Jumalan valitsema Uuteen Testamenttiin kirjoittanut uskova ei koko elämänsä aikana kuulunut mihinkään uskonsuuntaan tai herätysliikkeeseen. Huomaatko mihin se johtaa kun taistelet Jumalan sanan totuutta vastaan. Joudut nurkkaan ja umpikujaan, josta pääsee pois vain Jumalan sanan totuuteen uskomisen kautta.

Voit vielä sanoa, että silloin kun Paavali ja Pietari ja muut apostolit elivät alkuseurakunnan aikana, niin silloin ei vielä ollut olemassa uskonsuuntia ja herätysliikkeitä, ne ovat syntyneet myöhemmin. Paavali ja Pietari eivät perustaneet omia uskonsuuntiaan, koska Raamattu opettaa seurakunnan jakamatonta ykseyttä. Meidän tulisi toimia samalla tavalla kuin Pietari ja Paavali toimivat seurakunta asiassa, eli he elivät todeksi seurakunnan ykseyden. He kykenivät elämään seurakunnan ykseydestä käsin, vaikka eivät olleet täydellisiä, vaan vajavaisia. Mekin voimme vajavaisina elää todeksi Jumalan seurakunnan ykseyttä jos uskomme ja ojentaudumme Jumalan sanan totuuden mukaan.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7940
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Maalis 2024 21:07

*
Seurakunta ja seurakunnattomuus? Osa 5

Miksi yhä useampi Herran Jeesuksen opetuslapsi valitsee hajaannuksen eriseuraisuuden sijasta paikkakunnan seurakunnan ykseyden ja miksi tämä liikehdintä lisääntyy koko ajan? Siksi, koska elämme ennallistamisen ajassa, jossa yhä useampi uskova näkee mitä Raamattu ihan oikeasti opettaa seurakunnasta. Tätä ei voi estää, koska se on Jumalasta. Elämme vielä pienten alkujen päivissä, mutta tämä liikehdintä lisääntyy koko ajan.

Sekin on kyllä ikävää todellisuutta, että todellisen seurakunnan ennallistamisen rinnalle nousee väärää seurakunnan ennallistamista, joka ei perustu Raamatun sanan totuuteen, vaan nousee lihasta ja halusta lyödä ja kostaa muille. On olemassa väärää rahaa, mutta se ei estä oikean rahan käyttämistä. Samoin on myös sen laita, että vaikka on olemassa väärää seurakunnan ennallistamista, niin se ei kykene estämään Jumalan vaikuttamaa oikeaa seurakunnan ennallistamista takaisin ykseyden tilaan.

Room 16:
3 Tervehdys Priskalle ja Akylaalle, työkumppaneilleni Kristuksessa Jeesuksessa,
4 jotka minun henkeni puolesta ovat panneet oman kaulansa alttiiksi ja joita en ainoastaan minä kiitä, vaan myös kaikki pakanain seurakunnat,
5 ja seurakunnalle, joka kokoontuu heidän kodissansa. Tervehdys Epainetukselle, rakkaalleni, joka on Aasian ensi hedelmä Kristukselle.
6 Tervehdys Marialle, joka on nähnyt paljon vaivaa teidän tähtenne.
7 Tervehdys Andronikukselle ja Juniaalle, heimolaisilleni ja vankeustovereilleni, joilla on suuri arvo apostolien joukossa ja jotka jo ennen minua ovat olleet Kristuksessa.
8 Tervehdys Ampliatukselle, rakkaalleni Herrassa.
9 Tervehdys Urbanukselle, meidän työtoverillemme Kristuksessa, ja Stakykselle, rakkaalleni.
10 Tervehdys Apelleelle, koetuksenkestäneelle Kristuksessa. Tervehdys Aristobuluksen perhekuntalaisille.
11 Tervehdys Herodionille, heimolaiselleni. Tervehdys Narkissuksen perhekuntalaisille, jotka ovat Herrassa.
12 Tervehdys Tryfainalle ja Tryfosalle, jotka ovat nähneet vaivaa Herrassa. Tervehdys Persikselle, rakkaalle sisarelle, joka on nähnyt paljon vaivaa Herrassa.
13 Tervehdys Rufukselle, valitulle Herrassa, ja hänen äidilleen, joka on kuin äiti minullekin.
14 Tervehdys Asynkritukselle, Flegonille, Hermeelle, Patrobaalle, Hermaalle ja veljille, jotka ovat heidän kanssansa.
15 Tervehdys Filologukselle ja Julialle, Nereukselle ja hänen sisarelleen ja Olympaalle ja kaikille pyhille, jotka ovat heidän kanssansa.

Jos ja kun luet Roomalaiskirjeen 16 lukua, niin huomaat ja näet millä tavalla Jumalan Pyhä Henki vaikutti käytännössä Roomassa Jumalan seurakunnassa. Rooman kaupungissa oli n. 1 miljoonaa ihmistä tai lähes miljoona ihmistä siihen aikaan kun Roomalaiskirje kirjoitettiin. Jumalan Pyhä Henki vaikutti ja järjesti niin, että ykseyden tilassa oleva seurakunta kokoontui pienimmissä ryhmissä eri puolilla Rooman kaupunkia. Roomassa Jumalan seurakunta ei hajaantunut erilaisiin uskoonsuuntiin, vaan pysyi ykseyden tilassa kokoontuessaan eri paikoissa Rooman kaupungissa.

Samalla tavalla Jumala tulee tekemään ja vaikuttamaan kun Hän ennallistaa seurakuntansa takaisin ykseyden tilaan. Otan esimerkiksi Lahden kaupungin, jossa oli lokakuussa 2023 vähän yli 120 000 asukasta. Kun Jumala ennallistaa seurakuntaa ykseyden tilaan esim. Lahdessa, niin Lahdessa oleva Jumalan seurakunta alkaa kokoontumaan eri paikoissa, mutta silti ollen ykseyden tilassa, se ei jakaudu ja hajaannu erilaisiin uskonsuuntiin ja lahkoihin.

Moni hajaannusta tukeva uskova myöntää, että oikeasti Raamattu puhuu yhdestä seurakunnasta, mutta hajaannuksen takia emme voi enää palata takaisin ykseyteen, eli toisin sanoen emme voi uskoa Raamatun totuuteen ihmisten lihallisuuden ja eriseuraisuuden tähden. Jos uskosi kohde on eriseuraisuudesta nouseva lahkohenki, niin silloin et voi käytännössä uskoa todeksi Raamatun opetukseen seurakunnan jakamattomasta ykseydestä. Jos uskosi kohde on Herra Jeesus ja Jumalan sanan totuus, niin silloin kykenet uskomaan seurakunnan ykseyden opetuksen, koska se on ainoa Jumalan sanan opetus seurakunnan yhteydestä.

Jos joku sanoo, että yksi jakamaton seurakunta oppi on totta, mutta emme voi enää palata siihen ja uskoa siihen, niin silloin kannattaa kysyä, että annatko listan niistä Uuden Liiton uskonjärjestyksen mukaisista Jumalan sanan opetuksista, joita ei tarvitse enää noudattaa ja joihin ei tarvitse enää uskoa. Jos olet rehellinen itsellesi, niin ymmärrät ettei sellaista listaa ole olemassa, eikä Jumala anna sellaista käskyä tai opetusta seurakunnalleen, joka olisi mahdotonta toteuttaa käytännössä. Se mikä on annettu opetuksena seurakunnalle, niin se voi toteutua käytännössä vain uskon kautta, epäuskon kautta se ei tietenkään voi toteutua.

Room 5:5 mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.

Joku sanoo, että uskon Raamatun opettavan seurakunnan ykseydestä, mutta se toteutuu vasta lopunaikana kun seurakuntaa aletaan vainoamaan. Raamattu ei sano eikä opeta, vasta lopunaikana kun teitä vainotaan, niin sitten voitte alkaa elämään seurakunnan ykseydessä ja rakastamaan toisianne. Raamattu sanoo, että Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on annettu meille uskoville ja joka asuu meissä. Raamatun opetuksen mukaan vaino ei saa aikaan seurakunnan ykseyttä, vaan Jumalan vaikuttama rakkaus uskovan sydämessä. Todellisuudessa emme rakasta kovinkaan paljon toisiamme, koska elämme suurelta osin hajaannuksen eriseuraisuudessa, emme seurakunnan ykseydessä.

Se on askel oikeaan suuntaan jos näemme, että tuossa naapurin uskonsuunnassakin on uskovia ja voimme kehottaa uskovia käymään siellä, mutta se ei ole vielä ykseyttä, se on edelleen hajaannuksen eriseuraisuutta ja sen tukemista. Ymmärrän sen, että nykyisen hajaannuksen ja eriseuraisuuden kaaoksen tilassa oleva seurakunnan ykseyteen palaaminen on todella haasteellista. Tiedän sen, koska olen kantanut kipua sydämessäni tämän asian takia todella pitkään ja kipu on välillä aikaa kovaa.

Olen nähnyt vuosia sitten sydämessäni tällaisen näyn: Näen sieluni silmin Jumalan armoistuimen siellä istuu Isä ja Hänen oikealla puolella istuu Jeesus. Jeesus katsoo Isäänsä ja sanoo: Lampaat, jotka olet minulle antanut ovat hajallaan eriseuroissa erilaisissa opeissa, Isä minuun koskee, Minun sydämeni on syvästi murheellinen seurakuntani tilasta. Näen kyynelten valuvan Jeesuksen kasvoilta. Isä sanoo: Tiedän Poikani, minun sydämeeni koskee myös, minäkin olen syvästi murheellinen seurakunnan tilasta. Näen kyynelten valuvan Isän kasvoilta. Tämä näky murtaa minut, minä voin pahoin, minulla on paha olo. Minun kasvoilleni ilmaantuu kyyneleitä. Voi Herra Jeesus, auta minua, jotta jaksan eteenpäin.

Tämä näky murtaa ja koskettaa aina kun sitä muistelen. Isä ja Jeesus tuntevat paljon enemmän surua ja tuskaa kuin me voimme tuntea siitä kun Jumalan kansa vaeltaa hajaannuksen eriseuraisuudessa ja monet heistä vastustavat Jumalan asettamaa seurakunnan ykseyttä. Toivon ja rukoilen, että tämä näky ja sen sanoma Isän ja Jeesuksen kyyneltuskasta ja kivusta murtaisi meidän uskovien kovan eriseuraisuuden vallassa olevan sydämen, niin että Jumalan asettama seurakunnan ykseys kelpaisi meille.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7940
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Maalis 2024 22:14

*
Seurakunta ja seurakunnattomuus? Osa 6

Kirjoitan muutaman sanasen itsestäni. En ole farisealaisuuden oikeaoppisuuden vallassa, en ole yksin oikeassa, vaan olen monessa kohdin erehtynyt ja olen saanut Jumalan armosta tehdä monessa kohtaa parannusta. Kun Jumala kutsui minua 1990 -luvun puolivälissä seurakunnan ennallistamisen työhän, niin ymmärsin, että se on Jumalan työ uskovan ihmisen sydämessä, että hänelle kelpaisi Jumalan asettama totuus. Ymmärsin oman pienuuteni ja vajavaisuuteni ja sen ettei ihmisen voima ja viisaus kykene suorittamaan tätä seurakunnan ennallistamisen tehtävää, tämä on yksin ja ainoastaan Jumalan työtä ihmisen sydämessä.

Kun kipuilin ennallistamisen kutsun saaneena omaa pienuuttani silloin ihan kutsun alussa ja tunsin suurta voimattomuutta ja riittämättömyyttä, että tämä kutsu on liian suuri kantaa, niin yhä edelleen aina silloin tällöin kipuilen tämän asian kanssa. En ole yksin, sillä meitä on jo monta sisarta ja veljeä, jolla on sama kutsu Herralta seurakunnan ennallistamiseen ja kun menemme suuren heikkouden vallassa Jumalan eteen tämän kutsun kanssa, niin ihmeellisesti Hän auttaa jaksamaan ja viemään eteenpäin seurakunnan ennallistamisen, eli seurakunnan ykseyden sanomaa.

Fil 2:3 ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne

Kun Jumala kutsui minua seurakunnan ennallistamisen työhön, seurakunnan ykseyteen, niin Jumala puhui minulle voimakkaasti, että en saa, enkä voi tulla mukaan seurakunnan ykseyden ennallistamisen työhön ellen ensin halua sitoutua pitämään kaikkia uskovia erilaisissa uskonsuunnissa, uskonyhteisöissä ja niiden ulkopuolella itseäni parempina. Sitouduin tähän, sillä Herra puhui ettei todellinen seurakunnan ykseys voi tapahtua ellemme uskovina pidä toista uskovaa itseämme parempina. Näin toimien kukaan uskova ei ole toisen ylä- tai alapuolella, vaan kunnioitamme ja rakastamme toisiamme. Jos emme toimi näin käytännössä, niin silloin emme kykene elämään totuuden rakkaudessa ja rakastamaan toinen toisiamme seurakunnan ykseydestä käsin.

Joh 17:
17 Pyhitä heidät totuudessa, sinun sanasi on totuus.

....
20 Mutta en rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että he kaikki olisivat yksi, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt. STLK 2017 (alkutekstin mukaan on sana yksi)

Raamattu sanoo, että jos me olemme totuuden pyhityksessä yksi, niin kuin Isä ja Jeesus ovat yksi, niin maailma tulee uskomaan Jeesukseen, että Isä on lähettänyt Jeesuksen tälle maailmalle Pelastajaksi, Herraksi ja Messiaaksi. Kun alkuseurakunta noudatti tätä, niin näemme Apostolien teoista Jumalan voiman toiminnan, jonka kautta ihmisiä pelastui ja tuli uskoon, mikä on kaikkein tärkeintä ja sen lisäksi sairaita parantui ja jopa ruumiin kuoleman kokeneet heräsivät eloon. Tätä mitä Jeesus lupasi ei voi saavuttaa hajaannuksessa kuin vain aivan pieniä roiskeita, eli vähän pelastumisia, vähän parantumisia ja kuolleista heräämisiä, mutta seurakunta on kutsuttu ykseydestä käsin näkemään Jumalan voiman toimivan niin kuin Apostolien teoissa, jota emme koskaan tule näkemään hajaannuksen tilassa. Siksikin minä puhun ja opetan seurakunnan ykseydestä, koska siihen Jumala on meidät kutsunut ei hajaannukseen.

Jouduin aikoinani itseni kanssa pohtimaan sellaista, että onko asemani ja palvelutehtäväni minulle tärkeämpää kuin Jumalan sanan totuus, kun minulle avautui se mitä Raamattu opettaa seurakunnasta. Jouduin miettimään onko minulle tärkeämpää pysyä ja tukea hajaannusta ja edetä vapaaseurakunnassa tai jossakin muussa uskonliikkeessä ja saada vain pieniä roippeita hajaannuksen kautta siitä kaikesta mitä Jumala tarjoaa ykseyden kautta vai onko tärkeämpää tavoitella sitä mikä on Jumalan tahto ja sitä, että ykseyteen Hän on luvannut sen, että maailma tulee uskomaan. Loppupelissä on kyse sielujen pelastumisesta siinä määrin kuin Jumala haluaisi ja sen Hän on säätänyt ykseyteen ei hajaannukseen. Hajaannuksesta käsin ihmisiä pelastuu paljon vähemmän kuin ykseydestä käsin. Meidän hajaannuksen eriaseuraisuus on suurin syy sille, että näemme nykyään niin vähän pelastumisia ja muita Jumalan tekoja. Jos todella rakastat Herraa totuudessa, niin silloin sinulla ei pitäisi olla osaa hajaannuksen tukemisessa, vaan edistää seurakunnan ykseyttä.

Kun halusin olla rehellinen Jumalan edessä, niin minulle ei jäänyt mitään muuta vaihtoehtoa kuin uskoa se mitä Raamattu opettaa ja pyrkiä tekemään Jumalan tahto ja hylätä oma asema sananjulistuksessa ja opetuksessa hajaannuksesta käsin ja valita palvella Herraa pyrkimyksenä opettaa totuutta (vajavaisena ja heikkona ihmisenä) sen mukaan kuinka Jumalan armosta saan ymmärrystä siihen mikä on Herran tahto. Jos haluamme nähdä uudelleen Apostolien teot ja Jumalan toimivan samalla tavoin kuin Apostolien teoissa, ja nähdä ihmisten pelastumisia laajemmin kuin nyt tapahtuu, niin ainoa vaihtoehto on tehdä se ykseydestä käsin.

Snl 6:
16 Näitä kuutta Herra vihaa, ja seitsemää hänen sielunsa kauhistuu:
17 ylpeitä silmiä, valheellista kieltä, käsiä, jotka vuodattavat viatonta verta,
18 sydäntä, joka häijyjä juonia miettii, jalkoja, jotka kiiruusti juoksevat pahaan,
19 väärää todistajaa, joka valheita puhuu, ja riidan rakentajaa veljesten kesken.
16 Näitä kuutta Herra vihaa, ja seitsemää hänen sielunsa kauhistuu:
17 ylpeitä silmiä, valheellista kieltä, käsiä, jotka vuodattavat viatonta verta,
18 sydäntä, joka häijyjä juonia miettii, jalkoja, jotka kiiruusti juoksevat pahaan,
19 väärää todistajaa, joka valheita puhuu, ja riidan rakentajaa veljesten kesken.

Herra vihaa riidan rakentajaa veljesten kesken. Yleinen syy hajaannuksen eriseuraisuuteen Kristuksen seurakuntaruumissa on riitaisuus, Herra meitä varjelkoon tästä.

Kun joku puhuu hajaannuksen eriseuraisuudesta ja tuo esille seurakunnan ykseyden sanomaa, niin hänen sanotaan edustavan seurakunnattomuutta ja olevan seurakunnan hajottaja. Koska Jumala itse lisää armosta pelastuneen omaan seurakuntaansa, niin silloin seurakunnatonta uskovaa ei ole olemassakaan. On olemassa vain uskovia, jotka haluavat elää seurakunnan ykseydestä käsin tai niitä, jotka eivät ymmärrä seurakunnan todellista ykseyttä tai niitä, jotka vastustavat ykseyttä, koska he kannattavat eriseuraisuuden hajaannusta. Jos sanot jonkun olevan seurakunnaton uskova, niin sanomasi kautta yrität turhentaa Jumalan pelastustyön, kun Hän Herran Jeesuksen veren kautta lisää pelastuneen seurakuntaansa. Jos uskova ymmärtäisi tämän, niin hän ei koskaan uskaltaisi kutsua ketään Jumalan pelastamaa uskovaa seurakunnattomaksi.

Kun joku puhuu hajaannuksen eriseuraisuudesta ja tuo esille seurakunnan ykseyden sanomaa, niin hänen sanotaan olevan seurakunnan hajottaja ja rikkoja. Todellisuudessa eriseuraisuuden hajaannuksessa oleva, joka vastustaa seurakunnan ykseyttä on seurakunnan hajottaja ja sen rikkoja, koska hän haluaa seurakunnan olevan hajaannuksen ja rikkinäisyyden tilassa. Seurakunnan ykseydestä puhuva ei hajota seurakuntaa, vaan kutsuu eriseuraisuuden hajaannuksessa olevaa rikkinäistä seurakuntaa korjaantumaan ykseyden kautta.

Kaikki Jumalan armosta pelastamat uskovat ihmiset kuuluvat Jumalan seurakuntaan, joka on hajaannuksen tilassa erilaisissa uskonsuunnissa ja niiden ulkopuolella. Tämä meidän on hyvä ymmärtää ja varmasti meillä jokaisella on jossakin kohden aihetta parannukseen, että voisimme kulkea kohti seurakunnan ykseyttä.

Ef 2:16 ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.

Efesolaiskirjeen toinen luku puhuu siitä kuinka Herra Jeesus on omassa yhdessä ruumiissa sovittanut Häneen uskovat juutalaiset ja pakanat. Tässä Raamatun kohdassa on myös todella syvällinen sanoma. Herra Jeesus sovitti synnit ristin puulla omassa yhdessä ruumiissaan saadakseen aikaan syntien sovituksen sekä pyhityksen yhdessä seurakunnassa, joka elää ja palvelee Jumalaa seurakunnan ykseydestä käsin. Huomaatko, että Raamattu painottaa sitä kuinka Herra Jeesus sovitti synnit ristillä yhdessä ruumiissa. Miksi Raamattu painottaa tässä yhtä ruumista? Siksi, koska Herran Jeesuksella on yksi seurakunta (ruumis), jotka on sovitettu ja pelastettu myös seurakunnan ykseyden aikaansaamiseksi.

Raamattu sanoo Jumalan olevan yksi, Herra on yksi, usko on yksi, ruumis on yksi (seurakunta). Tästä syystä seurakuntakin on yksi, sillä Herra Jeesus ei sovittanut syntejä monissa erilaisissa ruumiissa, vaan yhdessä omassa ruumiissaan. Jos olet Jumalan armosta pelastettu ja vilpittömyyden tilassa elät eriseuraisuuden hajaannuksessa ja vastustat seurakunnan ykseyttä, koska et ymmärrä seurakunnan todellista ykseyttä, niin uskon sinun silti pelastuvan Jumalan armosta. Mutta, jos vastustat vilpittömyydestäsi huolimatta seurakunnan ykseyttä paikkakunnalla, niin silloin ymmärtämättömyyttäsi et arvosta Herran Jeesuksen veren sovitustyötä siltä osin, että Herra sovitti ristillä synnit yhdessä omassa ruumiissaan, joka tarkoittaa, että Hän myös ristinsä veren kautta on tarkoittanut ja haluaa meidän uskovan Häneen seurakunnan ykseydestä käsin, ei hajaannuksen eriseuraisuudesta käsin.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7940
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Maalis 2024 11:44

*
Seurakunta ja seurakunnattomuus? Viimeinen osa 7

Kun nyt olemme tutkineet Jumalan sanan totuutta, niin sen valossa voin sanoa, että hengellinen irtolainen tai hengellinen irtolaisuus on Jumalan sanan totuudesta irtautumista, irtolaisuutta, jossa kannatetaan ihmisoppeja ja vastustetaan Jumalan sanan totuutta, mutta ei kaikessa, vaan joissakin asioissa kuten esimerkiksi vastustamalla seurakunnan ykseyttä kannatat hajaannuksen eriseuraisuutta. Itse asiassa me kaikki olemme hengellisiä irtolaisia siinä kohdassa missä opetamme vastoin Jumalan sanan totuutta, sillä siinä kohdassa olemme irrottautuneet Jumalan sanan totuudesta.

1 Kor 10:
16 Siunauksen malja, jonka me siunaamme, eikö se ole osallisuus Kristuksen vereen? Se leipä, jonka murramme, eikö se ole osallisuus Kristuksen ruumiiseen?
17 Koska leipä on yksi, niin me monet olemme yksi ruumis; sillä me olemme kaikki tuosta yhdestä leivästä osalliset.

Raamattu opettaa, että osallisuus Kristuksen Jeesukseen vereen on myös Jeesuksen veren kautta osallisuutta yhteen seurakuntaan, seurakunnan ykseyteen. Ilman Herran Jeesuksen sovitusverta ei ole olemassa Uuden Liiton seurakuntaa ja yhtä Jumalan seurakuntaa. Herran Jeesuksen sovitusveri on seurakunnan ykseyden takuu ja sinetti. Mitä sinä ajattelet, että kuinka paljon tosissasi arvostat Herran Jeesuksen sovitusverta, jos tuet ja kannatat eriseuraisuuden hajaannusta sekä kaikella tarmollasi vastustat Jumalan seurakunnan ykseyden toteutumista paikkakunnallasi? Seurakunnan ykseys tarkoittaa Herran seurakuntaa, joka on yksi, jonka tulee kokoontua ja rakentua ykseyden tilassa paikkakunnalla, ei hajaannuksen eriseuraisuudessa.

Kuinka paljon me todellakin arvostamme Herran Jeesuksen verta, joka on vuodatettu ei ainoastaan meidän syntiemme puolesta, vaikka se on tärkein ulottuvuus sen kanssa, että saamme yhteyden Jumalan kanssa, mutta Herran Jeesuksen veri on vuodatettu myös siksi, että olisimme ykseydestä käsin toimiva yksi seurakunta. Armahtakoon Herra meitä, ja tehkäämme parannusta itse kukin siinä missä sitä tulee tehdä. Minä ainakin olen armoa tarvitseva uskova ihminen, jonka tulee tehdä parannusta elämässään. En ole muita parempi, vaan monin tavoin vajavainen Herran edessä. Kiitän sydämestäni Jumalaa, että Hän on aloittanut seurakunnan ennallistamisen työn eikä kukaan voi sitä estää, sillä ihminen ei voi voittaa Jumalaa.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7940
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Maalis 2024 11:53

*
Monet uskovat kysyvät ja jotkut ihan vilpittömästi ilman riidan haastamista, mutta jotkut riitaa haastaen, että opettaako Raamattu seurakunnan ennallistamisesta? Jotkut sanovat ettei Raamatussa ole mitään opetusta siitä, että Jumala ennallistaisi seurakunnan alkuseurakunnan kaltaiseen tilaan. Minä olen löytänyt Raamatusta selkeän opetuksen lopunaikana tapahtuvasta seurakunnan ennallistamisesta sekä ajassamme tapahtuvat ilmiöt todistavat Jumalan ennallistavan seurakuntansa.

Room 11:
11 Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen.
12 Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!

.......................
25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku (pleroma) on sisälle tullut,
26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
27 Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."

Room 11:25 Sillä en minä tahdo salata teiltä, rakkaat veljet, tätä salaisuutta, (ettette itsellänne ylpeilisi,)että paatumus on puolittain Israelille tullut, siihenasti kuin pakanain täydellisyys (pleroma) tulis. Biblia 1776

Romans 11:25 For I would not, brethren, that ye should be ignorant of this mystery, lest ye should be wise in your own conceits; that blindness in part is happened to Israel, until the fulness (pleroma) of the Gentiles be come in. KJV 1769

Roomalaiskirjeen 11 luvusta ja jakeista opetetaan hyvin yleisesti (kaikki eivät opeta) väärin seuraavalla tavalla: Room 11:12 opettaa Israelin täysilukuisuudesta ja samassa luvussa jakeessa 25 opetetaan pakanoiden täydestä luvusta tai määrästä, joka tarkoittaa pakanoiden seassa olevien pelastuneiden täyden luvun ja määrän saavuttamisesta ennen kuin Israel tulee pelastumaan.

Pleroma sana tarkoittaa täyteys, täyttyä, olla täynnä, tulla täyteen. Roomalaiskirjeen 11 luvun jae 25 ei opeta pakanoiden lukumääräisestä luvusta ja sen täyttymisestä, vaan pakanoiden saavuttamasta uskon täydestä lopunaikana, ennen kuin koko Israelin (juutalaisten) jäännös (kolmasosa) tulee pelastumaan uskon kautta Herraan Jeesukseen. Täysi luku on väärin käännetty. King James Version 1769 kääntää jakeen oikein alkutekstin mukaisesti.

Roomalaiskirjeen 11 luvussa puhutaan juutalaisten lankeemuksesta, jonka kautta pelastus tuli pakanoille ja kun juutalaisten lankeemus on tullut pakanoille rikkaudeksi ja pelastukseksi, niin kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä (pleroma) tulee olemaan. Juutalaisten täyteydellä viitataan tässä tulevaan pelastukseen uskon kautta Herraan Jeesukseen, ei juutalaisten lukumäärään tai täysilukuisuuteen. Room 11:12,25 puhuvat uskon täyteydestä, ei täysilukuisuudesta tai täydestä luvusta.

Roomalaiskirjeen 11 luvussa apostoli Paavali opettaa profetiallisen sanoman, jonka mukaan pakanauskovat tulevat saavuttamaan uskossa täyteyden ennen juutalaisen jäännöksen (kolmasosa) pelastumista lopunajassa. Tässä on selkeä opetus lopunajassa tapahtuvasta seurakunnan ennallistamisesta, jonka Herra itse tekee ja toteuttaa. En haluaisi olla sellaisen ihmisen housuissa, joka pyrkii kaikin tavoin vastustamaan seurakunnan ennallistamista sekä yhden paikkakunnan seurakunnan ykseyttä. Tällainen ihminen taistelee Jumalaa vastaan ja on selvää, että tällainen ihminen tulee enemmin tai myöhemmin häviämään tämän taistelun. Hänellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tehdä parannus ja alkaa uskomaan Herraan Jeesukseen, niin kuin Raamattu opettaa. Jos hän ei toimi näin, niin Jumala tuomitsee hänet. En uhkaile ketään, sillä on aivan varmaa, että jos uskova ihminen, joka on kutsuttu olemaan Jumalan ja Hänen sanansa totuuden puolella alkaakin taistelemaan Jumalaa vastaan, vääristellen Jumalan sanan opetusta tekemättä parannusta, niin Jumala tuomitsee hänet. Herra armahtakoon meitä ja olkaamme kapinoimatta Jumalaa vastaan.

Miksi Raamattu käyttää sanoja: "kunnes pakanain täyteys on sisälle tullut"?

Me olemme nyt pakanauskovina hajaannuksen tilassa ja pois uskon täyteydestä, yhden paikkakunnan seurakunnan ykseyden tilasta sekä meidän keskuudessamme vaikuttaa ja opetetaan monia perinteitä ja oppeja, jotka ovat vastoin Jumalan sanan opetusta. Väärät opetukset ja perinteet eivät edusta uskon täyteyttä Herrassa Jeesuksessa. Uskon täyteys tulee sisälle sillä tavalla, kun hylkäämme hajaannuksen ja tulemme hajaannuksesta pois seurakunnan ykseyden sisäpuolelle paikkakunnittain, jolloin myös Herra poistaa seurakunnan keskuudesta selkeät väärät opetukset sekä uskonnolliset perinnäissäännöt. Uskon täyteys ei tee meistä täydellisiä ja synnittömiä, mutta asettaa meidät siihen tilaan uskon kasvussa, jossa meidän tulisi olla paikkakunnittain yhtenä seurakuntana, ykseyden perustalla.

Joh 1:
15 ¶ Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
16 Ja hänen täyteydestään (pleroma) me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
17 (Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.

Jokainen uskova ihminen on kutsuttu saamaan Herran Jeesuksen täyteydestä armoa armon päälle, että paikkakunnan seurakunnan ykseydestä käsin rakentuisimme ja kasvaisimme rakkauden totuudessa uskossa eteenpäin. On aivan varmaa, että koska Kristuksella on vain ja ainoastaan yksi ruumis (seurakunta), niin Herran Jeesuksen antama Hänen oma täyteytensä ei ole sellaista, missä uskovat rikkovat ja särkevät seurakunnan ykseyden hajaantumalla eriseuroihin ja erilaisiin seurakuntiin. Herran Jeesuksen antama, Hänen oma täyteytensä on sellaista, joka pitää kiinni seurakunnan ykseydestä, koska on olemassa ainoastaan yksi Herran seurakunta.

Ef 1:
22 Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,
23 joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä (pleroma), joka kaikki kaikissa täyttää.

Raamattu opettaa, että seurakunta on Herran Jeesuksen täyteys. On aivan varmaa, että Herran Jeesuksen seurakunnan täyteyden tulee olla ykseyden perustalla paikkakunnittain, eikä puoluehengessä eripuran tähden hajaannuksen tilassa erilaisissa uskonsuunnissa ja niiden ulkopuolilla.

Tiedän tämän asian olevan vaikea, eikä sitä voi korjata hetkessä, sillä Kristuksen ruumis on pahasti eriseurainen ja hajaannuksen tilassa. Sen kuitenkin tiedän, että vaikka seurakunta onkin nyt hajaannuksen tilassa, niin voisimme myöntää olevamme hajaannuksen tilassa sekä tunnustaa, että seurakunnan tulisi elää ykseydestä käsin paikkakunnittain. Tämän jälkeen asiaa voi alkaa rukoilemaan ja antaa Pyhän Hengen tehdä työtään itse kunkin uskovan sydämessä ja asia alkaisi pikku hiljaa korjaantumaan ja voi saada vauhtiakin mitä enemmän me uskomme sen olevan mahdollista. Mikä on ihmiselle mahdotonta on Jumalalle mahdollista. On tärkeätä, että näemme kaikki Jumalan armosta pelastamat uskovat ihmiset erilaisten uskonsuuntien sisällä ja niiden ulkopuolella rakkaina sisarina ja veljinä Herrassa Jeesuksessa, ja että olemme yksi seurakunta koko ajan hajaannuksessakin, mutta Jumalan tahto on saattaa hajaannuksessa oleva yksi seurakunta kokoontumaan paikkakunnittain ykseyden perustalle.

Ef 4:
2 ¶ kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
3 ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:
4 yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
7 Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.
8 Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille".
9 Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?
10 Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.
11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen (henotes - ykseys, yhteys) uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden (pleroma) täyden iän määrään,
14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,

Efesolaiskirjeen 4 luku opettaa seurakunnan ykseyttä ja tietenkin niin maailmanlaajuisesti kuin paikkakunnittain. Henotes sana tarkoittaa ykseyttä ja sen pää merkitys on ykseys, joka tuo tietenkin yhteyden. Tämä Raamatun kohta todistaa, että uskon täyteys, Kristuksen täyteys on annettu seurakuntaan ykseydeksi ja ykseydestä käsin rakentumiseen paikkakunnittain. Tämäkin kohta todistaa sen, että Room 11:25 uskon täyteys tarkoittaa Kristuksen ruumiin ykseydestä käsin rakentuvaa seurakuntaa ja uskossa kasvamista.

Jos emme rakennu uskossa seurakunnan ykseyden perustella, niin jäämme helposti alaikäisyyteen sekä kaikenlaisten opintuulten viskeltäviksi, joka tarkoittaa juuri eriseuroja ja lahkoja Kristuksen ruumiissa, jossa opit erottavat uskovia toinen toisistaan erilaisiin puolueisiin. Seurakunnan ykseydestä käsin uskossa rakentuminen paikkakunnalla tulisi tapahtua totuutta noudattaen rakkaudessa.

Ekumenia on sielunvihollisen työ, joka sanoo päämääränsä olevan kristittyjen yhdistäminen yhdeksi Johanneksen evankeliumin 17 luvun opetuksen mukaisesti. Tämän lisäksi ekumenia (ekumenian päämies paavi) pyrkii yhdistämään uskonnot yhdeksi opettamalla kaikkien uskontojen olevan erilaisia teitä yhden ja saman Jumalan luokse sekä pyrkii saattamaan koko maailman ykseyteen keskenään. On selvää, että ekumenia on saatanallinen ja antikristillinen eksytys.

Miksi ekumenia on varsin nuori ilmiö? Miksi ekumeniaa ei ole pyritty toteuttamaan aikaisemmin, esimerkiksi 400-500 luvuilla, 1000-1500 luvuilla? Miksi ekumenia on nuori ilmiö, joka syntyi vasta 1900-luvun alussa ja miksi ekumenia on kiihtynyt ja puhunut voimakkaasti "ykseydestä" viime vuosikymmeninä paavin johdolla?

Raamatusta voimme lukea kuinka saatana aina pyrkii matkimaan ja jäljittelemään sitä mitä Jumala tekee. Matkiessaan ja jäljitellessään Jumalaa saatana eksyttää ihmisiä valheen ja vääryyden kautta. Paha saatana tietää Jumalan ennallistavan seurakuntansa tässä lopunajassa ja siksi saatana pyrkii eksyttämään uskovia pois todellisesta seurakunnan ennallistamisesta, vastaanottamaan valheellisen kopion ennallistamisesta, jota ekumenia edustaa. Valhe sanoo ekumenian perustuvan Jeesuksen sanoihin Joh 17:11, että he yhtä olisivat. Valheellinen ekumenia ja sen pyrkimys on myös todistus siitä, että Jumala ennallistaa seurakuntansa tässä lopunajassa.

Joh 17:
17 ¶ Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
20 ¶ Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-

Johanneksen evankeliumin 17 luvun sana yhtä jakeessa 21 on alkutekstissä yksi. Johanneksen evankeliumin 17 luku opettaa todellisesta seurakunnan ykseydestä ja Ilmestyskirjan 17 luku opettaa ekumenian valheellisesta "ykseydestä". Raamattu opettaa Johanneksen evankeliumin 17 luvussa seurakunnan ykseyden perustuvan totuuden pyhitykseen, joka pitää uskovat ykseyden perustalla. Ekumenia ei perustu totuuteen, vaan valheeseen. Silloin kun uskovat antautuvat todelliseen totuuden pyhitykseen, niin vasta silloin seurakunnan ykseys voi toteutua. Jumalan Hengen vaikuttama todellinen totuuden pyhitys, ei koskaan johda uskovia eriseuraisuuteen ja eripuraan ja hajaannuksen tilaan, eroon toinen toisistaan, vaan pitää heidät ykseyden perustalla. Tässä kohden me jokainen joudumme tutkimaan omaa sydämemme tilaa, pohtien kuinka paljon tai vähän olemme antaneet Jumalan Hengen pyhittää meitä totuudessa. Omassa sydämessäni koen ainakin parannuksen tekemistä tässä asiassa. Hajaannus ja eriseuraisuus sekä lahkohenki meidän uskovien keskuudessa todistaa sen ettemme ole antaneet Jumalan Hengen pyhittää meitä kovinkaan paljoa.

Raamattu sanoo, että jos olemme yksi niin kuin Isä ja Poika on yksi, niin maailman jumalattomat ihmiset tulisivat uskomaan Herraan Jeesukseen. Hajaannuksessa oleminen estää monien sielujen pelastumista. On selvää ettei sielunvihollinen haluaisi uskovien olevan paikkakunnalla kokoontuva yksi seurakunta, ykseyden perustalla oleva seurakunta, koska silloin monia ihmisiä pelastuisi. Nyt on todella aiheellista kysyä, että kenen asialla on sellainen uskova, joka pyrkii vääristelemään Raamatun totuutta sanomalla tai opettamalla ettei seurakunnan tarvitse olla yksi paikkakunnalla, vaan paikkakunnalla voi olla useita erilaisia seurakuntia? On sanomatta selvää, ettei tällaista opettava uskova tässä kohdin palvele Herraa Jeesusta, vaan on enemmänkin ellei vihollisen asialla, niin ainakin toimii omissa nimissään, ei Herran nimessä ja Herran valtuuttamana.

Seurakunnan ykseydestä opettavaa vastaan nostetaan kaikenlaisia valheita ja kaikin tavoin pyritään torpedoimaan sellainen ajatus ja opetus, että seurakunnan tulee olla yksi paikkakunnittain. Jos et aikaisemmin tiennyt, että miksi heitä vastustetaan, niin nyt tiedät sen, että valheen kaikki joukot ja voimat vastustavat seurakunnan paikkakunnan ykseyttä, koska silloin monet tulisivat pelastumaan ja Herran työ tulisi menestymään sillä tavalla kuin sen tulisi menestyä. Valitettavasti monet uskovat, joilla on paljon hyviä ja Raamatullisia ajatuksia ja opetuksia ovat eksyneet vastustamaan Raamatullista seurakunnan ykseyttä kannattamalla hajaannusta "Jumalan tahtona".

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7940
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Maalis 2024 19:19

*
Raamattu opettaa seurakunnan olevan Herran (Jeesuksen) seurakunta, koska Hän on sen itselleen ansainnut oman verensä kautta kuolemalla ristillä meidän syntiemme tähden. Raamatun opetuksen mukaan meillä kenelläkään uskovalla ei ole omaa seurakuntaa, koska seurakunta on Herran. Vain Hänellä voi olla seurakunta, joka on sen ansainnut itselleen ristinkuoleman kautta vuodattaen verensä syntien sovitukseksi. Hän tai he, jotka julistavat, että heillä on oma seurakunta, niin tällä oman seurakunnan julistuksensa kautta he hylkäävät Raamatun opetuksen Herran seurakunnasta, jonka Hän on itselleen ansainnut oman verensä kautta. Minä en uskaltaisi julistaa, että minulla on oma seurakunta tai että meillä joillakin uskovien kanssa on oma seurakunta, koska silloin nousisin Jumalaa vastaan ja Herran Jeesuksen verta ja sovitustyötä vastaan, koska seurakunta on Herran, sillä perusteella, että Hän on sen oman verensä kautta itselleen ansainnut. vain Hän, joka on kuollut ristillä syntien anteeksisaamiseksi voi sanoa, että seurakunta on Hänen, kukaan muu ei voi eikä saisi tällaista sanoa.

Apt 20:
17 ¶ Mutta Miletosta hän lähetti sanan Efesoon ja kutsui tykönsä seurakunnan vanhimmat (presbyteros).

.....
28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi (episkopos), paimentamaan (poimaino) Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.

Apostolien tekojen toisen luvun jakeessa 47 sanotaan alkutekstin mukaan, että Herra lisäsi seurakuntaansa joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen. Tämä tarkoittaa sitä, että Herra Jumala itse lisää uskovan ihmisen seurakuntaansa uudestisyntymisen kautta, kun ihminen on Jumalan armosta vastaanottanut pelastuksen uskon kautta Heraan Jeesukseen. Raamatun opetuksen mukaan ihminen ei valitse itselleen seurakunta yhteyttä, vaan Jumala liittää hänet seurakuntaansa uudestisyntymisen kautta. Tämä tarkoittaa sitä, että kaikkien uskovien tulisi kokoontua keskinäiseen yhteyteen yhtenä seurakuntana omilla paikkakunnillaan ilman toinen toisistaan erillään olevia uskonyhteisöjä.

Apt 2:47 kiittäen Jumalaa. Ja he nauttivat kaiken kansan suosiota. Ja Herra lisäsi seurakuntaan joka päivä niitä,
jotka pelastuivat. (Alkutekstin mukainen jae) Toivo Koilo Suuri Ilosanoma

Alkuseurakunnan aikana uskovat kokoontuivat eri paikoissa paikkakunnillaan (kodeissa ja julkisissa rakennuksissa), mutta kuitenkin yhtenä ja samana seurakunta ilman heitä erottavia erilaisia uskonyhteisöjä. Raamatussa on voimakas vetoomus ja opetus siitä, että uskovat eivät saa laiminlyödä keskinäistä kokoontumista yhden ja saman seurakunnan periaatteella.

Hebr 10:25 Älkäämme jättäkö yhteistä kokoontumistamme, niin kuin muutamien on tapana, vaan kehottakaamme toisiamme entistäkin enemmän, kun näette tuon päivän lähestyvän. Raamattu Kansalle

Hebr 10:25 älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän. 33/38

Alkutekstissä Hebr 10:25 ei ole sanoja omaa ja seurakunta. Alkutekstin mukaan Hebr 10:25 sanoo ettei tulisi jättää yhteistä kokoontumisesta, tarkoittaen sillä uskovien kokoontumista paikkakunnalla yhteen ykseyden tilassa. Koska Hebr 10:25 kohdassa ei ole alkutekstissä sanoja omaa ja seurakunnan, niin jokainen käännös, joka on kääntänyt tämän kohdan tai jokainen uskova, joka opettaa tästä kohdasta sanoilla älkää jättäkö omaa seurakunnankokoustanne vääristelee Jumalan sanan totuutta.

Raamattu sanoo, että seurakunta on Herran, koska Hän on ansainnut sen itselleen oman verensä kautta. Me Jumalan armosta pelastetut ihmiset kuulumme Herran seurakuntaan olemme sen jäseniä, mutta seurakunta ei ole meidän, vaan Herran.

Aapeli Saarisalo kääntää Hebr 10:25 alkutekstin mukaisesti: jättämättä keskinäistä kokoontumistamme, niin kuin joillakin on tapana, vaan kehoittakaa toisianne sitä enemmän, kun näette päivän lähestyvän.

Hebrealaiskirje 10:25 ei opeta, että uskovat eivät saisi jättää omaa seurakunnan kokousta, vaan että uskovat eivät saisi vetäytyä pois keskinäisestä kokoontumisesta. Alkutekstissä ei ole seurakunta sanaa, vaan sana episunagoge, joka tarkoittaa keskinäistä kokoontumista. Alkutekstissä ei ole myöskään sanaa omaa, koska uskovat eivät omista seurakuntaa, sillä seurakunta on Jumalan seurakunta, johon Hän itse lisää sellaisen ihmisen, joka on Jumalan armosta uudestisyntynyt ylhäältä. Paikkakunnalla olevien uskovien tulisi kokoontua seurakuntana yhteen, eli yhtenä seurakuntana ilman erinimisiä tunnustuskuntia.

Alkuseurakunta noudatti Herran Jeesuksen opetusta siten, että yksi paikkakunnalla oleva seurakunta kokoontui monissa eri paikoissa, mutta kuitenkin yhtenä ja samana seurakuntana, eivätkä he kokoontuneet eri paikkoihin erilaisten uskonsuuntien jäseninä, vaan yhden ja saman Jumalan seurakunnan jäseninä. Alkuseurakunnan aikana jokaisella paikkakunnalla oli myös vanhimmat (paimenet, johtajat), jotka olivat koko paikkakunnan seurakunnan vanhempia.

Itse uskon vahvasti, että Jumala tulee yhdistämään ne uskovat ihmiset Raamatulliseen yhden paikkakunnan seurakunta yhteyteen, jotka uskovat Jumalan sanan opetuksen seurakunnan ykseydestä, jonka tulee perustua samanlaiseen ykseyteen mikä on Isän ja Jeesuksen välinen keskinäinen ykseys. Monet uskovat vastustavat tätä koska he haluavat hallita muita uskovia ihmisten perustamissa uskonsuunnissa tai omatekemissä ryhmissään. Jokainen joka nousee vastustamaan Jumalan tahtoa uskovien todellisesta ykseydestä vastustaa itse Jumalaa, sillä uskovien ykseys, niin kuin Isä ja Jeesus ovat yksi on Jumalan asetus, jonka varaan rakennettu seurakunta pääsee osalliseksi kaikesta niistä siunauksista ja Jumalan Hengen teoista ja vaikutuksista mistä Apostolien teot ja muut UT:n kirjoitukset opettavat.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7940
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Maalis 2024 16:35

*
Nykyään yhä enemmin uskovien keskuudessa esiintyy sellaisia väitteitä ja opetuksia, että uskovat voivat tehdä laadullisesti suurempia tekoja kuin mitä Herra Jeesus teki. Kun tätä asiaa tutkitaan Raamatun kokonaisopetuksen valossa, niin Raamatun opetuksen ja todistuksen perusteella Jeesuksen opetuslapset eivät voi tehdä voimassa (Pyhä Henki) suurempia tekoja kuin Jeesus teki, vaan enemmän ja laajemmin Jumalan Pyhän Hengen vaikuttamia voimallisia tekoja.

Joh 14:12 ¶ Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin (meidzon), kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

Alkutekstissä on sana meidzon, joka tarkoittaa suurempia, laajempia ja enemmän. Jeesus sanoi, että sen jälkeen kun Hän menee Isänsä tykö, niin Häneen uskovat tekevät laajempia tekoja kuin mitä Hän teki. Raamatun kokonaisopetuksen valossa ymmärrämme asian näin, sillä kun Herra Jeesus kuoli ja nousi ylös Isän oikealle puolelle, niin tuhansien ja tuhansien jne. kautta Jumala tulee tekemään enemmän ja laajempia tekoja kuin mitä Jeesus teki.

Suurempia tekoja ei siis tarkoita voimassa suurempia (laadullisesti suurempia), vaan laajempia tekoja, eli niitä tapahtuu enemmän, sillä kun Jumalan Pyhä Henki vaikuttaa kaikkina aikoina Herran Jeesuksen opetuslasten kautta, niin Jumalan tekoja tapahtuu enemmän ja laajemmin kuin Jeesuksen maanpäällisen vaelluksen aikana. Herra Jeesus sanoi Joh 13:16:ssa ettei palvelija ole Herraansa suurempi, eikä lähettiläs ole lähettäjäänsä suurempi. Tämä tarkoittaa sitä, että Herran Jeesuksen opetuslapset eivät voi olla Isä Jumalaa ja Herraa Jeesusta suurempia, eivätkä he voi tehdä suurempia tekoja kuin mitä Jumala tekee, eivät edes Pyhässä Hengessä, koska ihmisellä ei voi olla Jumalaa suurempaa uskoa.

Jotkut sanovat, että ihmisen pelastuminen on suurempi teko kuin mitä Jeesus teki lihansa päivinä. Raamatun sana todistaa, että Jeesus pelasti lihansa päivinä mm. niin ristin ryövärin kuin Sakkeuksenkin jne. Ihmisen pelastuminenkaan ei ole suurempi teko kuin mitä Herra Jeesus teki lihansa päivinä.

Alkutekstissä Joh 14:12 on sana meidzon, joka tarkoittaa suurempia, laajempia ja enemmän. Mikä näistä vaihtoehdoista on oikea ja tarkoittaa sitä mitä Jeesus tarkoitti? Ratkaisu on todella yksinkertainen, sillä Jeesus paransi sairaita, ajoi ulos riivaajia, herätti kuolleita takaisin elämään, teki ruoka-ihmeitä ja luonnonvoimat olivat Hänelle alamaisia. Kun nyt tutkimme esim. UT:n tekstejä Apt:n teoista eteenpäin aina ilmestyskirjaan asti, niin yksikään apostoli tai kukaan muukaan alkuseurakunnan uskova ei tehnyt voimassa suurempia tekoja kuin Jeesus teki, mutta enemmän ja laajemmin niitä tapahtui kuin Jeesuksen tekeminä. Jeesus teki tekojaan kolme vuotta, mutta apostolit ja muut uskovat paljon kauemmin ajallisesti. Alkuseurakunnan uskovien kautta tapahtui parantumisia, riivaajien ulosajamisia sekä kuolleita herätettiin, ihan samoja tekoja, joita tapahtui enemmän ja laajemmin kuin Jeesuksen kautta, mutta yhtään voimassa suurempaa tekoa kuin mitä Jeesus teki ei löydy Raamatusta opetuslasten kautta tehtynä. Täten on ilmiselvää, että enemmän tai laajemmin on oikein, eikä suurempia.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7940
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Maalis 2024 21:30

*
Raamatun opetus ei ole vain sanoja ja lauseita tai alkutekstin mukaisia merkityksiä, vaikka se sitäkin toki on. Raamatun opetus tulee ymmärtää Raamatun kokonaisopetuksen valossa oikein hengellisesti sekä siinä tekstiyhteydessä missä opetus esiintyy. Raamatun selkeän kokonaisopetuksen valossa on päivänselvää, ettei ihminen voi tehdä suurempia tekoja voimassa kuin mitä Kaikkivaltias Jumala tekee.

Joh 14:12 ¶ Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin (meidzon), kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

Jes 14:
12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!
13 Sinä sanoit sydämessäsi: ‘Minä nousen taivaaseen, korkeammalle Jumalan tähtiä minä istuimeni korotan ja istun ilmestysvuorelle, pohjimmaiseen Pohjolaan.
14 Minä nousen pilvien kukkuloille, teen itseni Korkeimman vertaiseksi.’

Raamatun opetuksen mukaan saatanan synnin vaikutus haluaa tehdä itsestään Jumalan vertaisen. Silloin kun joku opettaa voivansa tehdä Jeesusta suurempia tekoja, niin kyseessä on saatanallinen valhe ja Jumalan pilkkaaminen, sillä synti ja saatana haluaisi olla Jumalaa suurempi sekä saada ihmisen uskomaan, että hän kykenee tekemään Jumalaa suurempia tekoja.

Joh 13:
14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
16 Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.
17 Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.

Raamattu opettaa ettei palvelija voi olla Herraansa suurempi. Kun Herra Jeesus pesi opetuslasten jalat, niin se oli esikuvaa palvelemisesta. Jeesus sanoi palvelemisen esikuvan jälkeen, ettei palvelija ole Herraansa suurempi, eikä lähettiläs Lähettäjäänsä suurempi. Tämän jälkeen Jeesus sanoi jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos sen teette. Jeesus tarkoitti, että kaikki minkä teemme Jumalaa palvellen tulee tehdä tietäen ja ymmärtäen ettemme voi olla Herraamme suurempia (Jeesusta). Jos tämän ymmärrämme ja teemme Jumalan palvelijoina kaikki asiat tietäen ettemme voi olla Herraamme suurempia, niin olemme autuaita (siunattuja).

Herra Jeesus tiesi, että seurakunnan keskuuteen nousee väärä opetus, joka sanoo, että voimme tehdä Jeesusta suurempia tekoja, siksi myöskin tämän tähden Jeesus opetti ettemme voi olla Herraamme suurempia. Jos luulemme voivamme tehdä Jeesusta suurempia tekoja, niin olemme asettanet itsemme asemaan, joka on sama kuin luulla voivamme olla Herraa suurempia ja jos näin käy, niin silloin Jeesuksen sanojen mukaan emme ole autuaita (siunattuja).

Joh 14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.

Hebr 5:
7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,

Moni sanoo, että kun Jumala tekee suurempia tekoja meidän kauttamme kuin Jeesus teki, niin se on Jumala joka tekee niitä suurempia tekoja kuin me ja siten me voimme tehdä suurempia tekoja kuin Jeesus, koska Jumala tekee ne teot meidän kauttamme. Tämäkin väite kumoutuu Jumalan sanan totuuden edessä.

Raamattu opettaa ettei Jeesus tehnyt mitään itsestään, vaan Isä teki kaikki teot Hänen kauttansa ja Jeesuksen rukoukset kuultiin Hänen Jumalanpelkonsa (kunnioituksen) tähden ja Jeesus oppi kuuliaisuutta siitä mitä Hän kärsi. Koska Jeesus oli kuuliainen Isälle, niin Isä teki tekonsa Hänen kauttansa. Jos joku uskoo voivansa tehdä Jeesusta suurempia tekoja, niin samalla hän julistaa (usein tietämättään ja ymmärtämättömyydessään) olevansa Jeesusta kuuliaisempi sekä että hänellä on Jeesusta suurempi usko ja luottamus Jumalaan. Jumala tekee tekonsa uskon ja kuuliaisuuden kautta ja jos joku uskoo voivansa tehdä Jeesusta suurempia tekoja, niin hän asettaa itsensä asemaan, jossa hän olisi Jeesusta kuuliaisempi sekä hänellä olisi Jeesusta suurempi usko ja luottamus Jumalaa kohtaan, sillä Jumalan teot tapahtuvat Jumalan synnyttämän uskon ja kuuliaisuuden kautta.

Kenelläkään uskovalla ei voi olla suurempaa uskoa kuin Jeesuksella oli, eikä kenelläkään uskovalla voi olla suurempaa luottamusta Jumalaan kuin Jeesuksella oli, eikä kukaan uskova voi olla Jeesusta kuuliaisempi, eikä kenellekään uskovalla voi olla Jumalaa (Jeesus) suurempaa uskoa. Uskon teot nimensä mukaisesti tarkoittavat, että teot tapahtuvat uskon kautta ja on kristallin kirkas totuus ettei kenelläkään uskovalla voi olla Herraa Jeesusta suurempaa uskoa.

Kaiken edellä sanotun valossa ja Raamatun sanan totuudessa edessä on selvää, ettei suuremmat teot voi tarkoittaa laadullisesti suurempia (voimassa suurempia), vaan määrällisesti suurempia, koska kenelläkään uskovalla ei voi olla Jeesusta suurempaa uskoa eikä enemmän kuuliaisuutta kuin Jeesuksella. Jotkut uskovat ovat voineet vilpittömästi uskoa väärän opetuksen Jeesusta suurimmista teoista, koska he ovat tässä kohden lukeneet Raamattua järjellisesti yhden jakeen kautta eivätkä ole lukeneet Raamattua hengellisesti Raamatun kokonaisilmoituksen valossa.

Opetus, joka sanoo meidän pystyvän tekemään suurempia tekoja kuin Jeesus avaa kanavia valheenhengen toiminnalle, koska tällaisen väärän opetuksensa kautta pyritään tavoittelemaan laadullisesti suurempia (voimassa suurempia) tekoja kuin mitä Jeesus teki ja koska se ei ole mahdollista ja silloin kun sitä yritetään, niin ollaan sellaisella alueella, jossa valheenhenget vaikuttavat valheenvoiman kautta tunnustekoja ja ihmeitä. Vilpitön uskova nuori tai jo pitemmän aikaakin uskossa ollut voi eksyä tähän harhaan, mutta jos hän ei tee parannusta, niin silloin voima joka vaikuttaa vaihtuu Jumalan voimasta valheenhengen voimaksi ja tätä olen näkemässä sellaisessa toiminnassa, jossa jääräpäisesti uskotaan tätä karmeaa harhaoppia.

Matt 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

Joh 7:38 Joka uskoo minuun, niinkuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on, juokseva elävän veden virrat." (Alkutekstin mukainen sanajärjestys)

On todella röyhkeätä, sanoa, väittää ja uskoa, että ihminen voisi tehdä suurempia tekoja kuin mitä Jumala tekee. Ainoastaan sellainen ihminen, jonka mielen valhe on sokaissut voi uskotella itselleen ja luulla, että hän kykenee tekemään Jumalaa suurempia tekoja. Opetus suurempien tekojen tekemisestä kuin mitä Jeesus teki on saatanallinen valhe, joka avaa ovet riivaajahenkien valhevoiman manifestaatioille.

Tosin sekin on totta, että uskova voi vilpittömästi eksyä uskomaan väärää opetusta ja luulla, että uskovat voivat tehdä Jeesusta suurempia tekoja. Silloin kun uskova Jumalan sanan totuuden kautta Pyhässä Hengessä huomaa erehtyneensä esim. vaikka luulemaan, että uskova voi tehdä Jeesusta suurempia tekoja, niin hänen tulisi hylätä väärä opetus ja vastaanottaa Raamatun sanan opetus ja todistus, joka sanoo Jeesuksen opetuslasten tekevän enemmän ja laajemmin Jumalan tekoja kuin mitä Jeesus teki kolmen vuoden aikana vaeltaessaan maan päällä.

Väärä opetus on riivaajahenkien polttoainetta, joka aktivoi heitä tekemään kaikenlaisia ihmeitä ja tunnustekoja valheenvoiman kautta. Tämän tähden on erittäin tärkeätä uskoa Herraan Jeesukseen, niin kuin Raamattu sanoo, koska silloin emme eksy, vaan pysymme ja kasvamme Raamatun totuudessa ja Pyhän Hengen vaikuttamassa rakkaudessa.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7940
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa