Päivän sana

Raamatun tutkiminen

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Helmi 2023 20:49

*
Jeesus on Herra taivaasta

1 Kor 7:47 Ensimäinen ihminen on maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta. (Vanha Biblia)

1 Kor 7:47 ο πρωτος ανθρωπος εκ γης χοικος ο δευτερος ανθρωπος ο κυριος εξ ουρανου (Bysantin teksti)

Biblian teksti 1 Kor 15:47:ssa on yhtäpitävä alkutekstin kanssa (Bysantin teksti, Textus Receptus). 1 Kor 15:47 on alkutekstissä sana Kyrios (Herra) sekä taivaasta (eks ouranou). Tässä kohdassa Kyrios sana tarkoittaa JHVH:tä, joka on itse Herra taivaasta, eli Herra Jumala. Jeesus on todella selkeästi Herra Jumala, mutta ei Isä.

Mielenkiintoinen seikka on se, että Westcott ja Hortin UT:n tekstissä ei ole 1 Kor 15:47:ssa sanaa Kyrios (Herra). Westcott ja Hort olivat okkultikkoja, jotka eivät uskoneet Jeesuksen Jumaluuteen. Jeesuksen Jumaluuden ja Herruuden kieltävä ei voi olla pelastavassa uskossa, koska Jeesus pelastaa ihmisen iankaikkisen sovituksen kautta nimenomaan siksi, koska Hän on Herra ja Jumala, mutta ei Isä. Westcott ja Hortin tekstilaitos ei ole yhtäpitävä alkutekstin kanssa.

Jeesuksen Jumaluuden kieltäjät sanovat ettei Kyrios tarkoita aina Herraa ja tällä he koittavat kumota sen että kohdissa, joissa Jeesus on kytketty sanaan Herra (Kyrios), niin se ei kuitenkaan tarkoita Herraa (Kyrios), vaan herraa, eli ei Raamatun Herraa (Jhvh). Raamattu kuitenkin todistaa todella selkeästi, että 1 Kor 15:7 oleva Herra (Jhvh) taivaasta tarkoittaa Herra Jhvh:ta, eli Raamatun Herra Jumalaa.

Ge 24:3 και εξορκιω σε κυριον τον θεον του ουρανου και τον θεον της γης ινα μη λαβης γυναικα τω υιω μου ισαακ απο των θυγατερων των χαναναιων μεθ ων εγω οικω εν αυτοις

1 Moos 24:3 Minä vannotan sinua Herran (Jhvh), taivaan ja maan Jumalan, kautta, ettet ota pojalleni vaimoa kanaanilaisten tyttäristä, joiden keskuudessa minä asun,

Ne 1:5 και ειπα μη δη κυριε ο θεος του ουρανου ο ισχυρος ο μεγας και ο φοβερος φυλασσων την διαθηκην και το ελεος τοις αγαπωσιν αυτον και τοις φυλασσουσιν τας εντολας αυτου

Neh 1:5 Minä sanoin: "Oi Herra (Jhvh), taivaan Jumala, sinä suuri ja peljättävä Jumala, joka pidät liiton ja säilytät laupeuden niille, jotka sinua rakastavat ja noudattavat sinun käskyjäsi,

Septuaginta tuo todistuksen, että Kyrios sana tarkoittaa myös taivaan Herraa (Jhvh), sillä juutalaiset rabbit ovat Septuagintassa kääntäneet taivaan Herra (Jhvh) hepreankielen sanan Jhvh, kreikankielen sanalla Kyrios.

1 Kor 15:47 oleva Herra taivaasta tarkoittaa Herra Jhvh:ta. Raamatun todistus on täysin selvä ja vain sellainen, joka ei usko Jeesuksen oleva Herra (Jhvh) ja Jumala (Elohim) ei halua tätä selvää ilmoitusta uskoa, vaan kiertelee ja kaartelee ja kieroilee, koska ei halua uskoa mitä Raamattu opettaa. Jeesus on Herra (Jhvh) taivaasta.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Helmi 2023 19:47

*
Jeesuksen nähneitten ihmisten käsitys Jeesuksesta

Pietarin näkemys Jeesuksesta;

Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika". Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa, Matt 16: 16,17

Pietarille tämän asian ilmoitti Jeesuksen Isä. Onko Jeesus Jumala vai vain Jumalan Poika. Otan erään esimerkin, olen isä ja nimeni on Petri ja sukunimeni on Paavola, ja minulla on poika nimeltä Miika. Miika on Petrin poika ja Petri on Miikan isä. Onko Miika Paavola vai Paavolan poika. Miika on Paavola ja samalla myös Paavolan poika. On vain yksi Paavola, jossa on Petri ja Miika, toista samanlaista Paavolaa ei ole. Petri ei ole Miika, eikä Miika ole Petri. Petri on suurempi Miikaa, onhan isä aina pojallensa auktoriteetti, mutta Miika jää silti Paavolaksi. Näin on myös Jeesuksen ja Isän laita. Jeesuksen sanoessa, Isä on minua suurempi, se ei kuitenkaan tee tyhjäksi sitä tosiasiaa, että Jumala (Isä ja Poika) loi taivaan ja maan.

Tuomaksen todistus;

Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!" Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen". Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!" Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!" Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden; mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä, Joh 20.26-31.

Opetuslapsetkin sanoivat Jeesuksen olevan Herra ja Jumala. Jeesus vahvistaa Tuomaksen todistuksen sanomalla; "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!" Tuomas olisi tehnyt Jumalanpilkan sanomalla Jeesusta Jumalaksi jos Jeesus ei olisi Jumala, niin Jeesuksen olisi pitänyt nuhdella Tuomasta Jumalanpilkasta. Mutta koska Jeesus on Jumala, niin Hänen ei tarvinnut nuhdella Tuomasta, Jeesus vain vahvisti Tuomaksen sanat; ” Minun Herrani ja minun Jumalani”, sanomalla; sinä uskot, että olen sinun Herrasi ja Jumalasi ja sen tähden, että näit Minut, sinä uskot. Autuaat ovat ne, jotka eivät näe minua ja kuitenkin uskovat. Me jotka emme nähneet Jeesusta Hänen lihansa päivinä, mutta uskomme, että Jeesus on Herra ja Jumala, me olemme autuaita.

Jos Jeesus ei olisi Herra ja Jumala, niin Tuomas olisi rikkonut Kymmenessä Käskyssä olevaa Ensimmäistä Käskyä vastaan, joka sanoo: Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Tästäkin Jeesuksen olisi pitänyt nuhdella Tuomasta jos Jeesus ei olisi Herra ja Jumala, mutta Hän ei nuhdellut, koska Jeesus on Herra ja Jumala. Jeesus on Jumala Raamatun selvän ja selkeän ilmoituksen mukaan.

Juutalaisten näkemys Jeesuksesta;

Jeesus sanoi hänelle: "Nouse, ota vuoteesi ja käy". Ja mies tuli kohta terveeksi ja otti vuoteensa ja kävi. Mutta se päivä oli sapatti. Sentähden juutalaiset sanoivat parannetulle: "Nyt on sapatti, eikä sinun ole lupa kantaa vuodetta". Hän vastasi heille: "Se, joka teki minut terveeksi, sanoi minulle: 'Ota vuoteesi ja käy'." He kysyivät häneltä: "Kuka on se mies, joka sanoi sinulle: 'Ota vuoteesi ja käy'?" Mutta parannettu ei tiennyt, kuka se oli; sillä Jeesus oli poistunut, kun siinä paikassa oli paljon kansaa. Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi". Niin mies meni ja ilmoitti juutalaisille, että Jeesus oli hänet terveeksi tehnyt. Ja sentähden juutalaiset vainosivat Jeesusta, koska hän semmoista teki sapattina. Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä". Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi. Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee. Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki, mitä hän itse tekee; ja hän on näyttävä hänelle suurempia tekoja kuin nämä, niin että te ihmettelette. Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo. Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään, Joh 5:8-24

Juutalaiset jotka hyvin tunsivat kirjoitukset, niin he näkivät Jeesuksen toiminnan ja puheet ja he sanoivat Jeesukselle, sinä olet tehnyt itsesi Jumalan vertaiseksi. Mielenkiintoinen seikka on se, ettei ketään vanhan liiton profeettoja tai Moosesta, eikä ketään Jumalan palvelijaa koskaan syytetty siitä, että he olisivat tehneet itsestänsä Jumalan vertaisia. Se tässä onkin mielenkiintoista, koska Elian toiminnankin aikana heräsi kuolleita ja sairaat tulivat terveiksi. Ja Mooseksenkin kautta Jumala toimi väkevästi ja monien muiden kautta myös, muttei koskaan heitä vastaan esitetty tällaista syytöstä. Se syy miksi Jeesukseen kohdistui nämä syytökset onkin se, että Jeesus ei ollutkaan tavallinen ihminen niin kuin kaikki muut, Elia, Mooses, ym. Jeesus on Jumala ja Jumalan Poika ja siksi Hän toimi ja käyttäytyi sillä tavoin, että juutalaiset syyttivät häntä Jumalanpilkasta.

Ylimmäisen papin kysymys

Silloin ylimmäinen pappi nousi ja astui esille ja kysyi Jeesukselta sanoen: "Etkö vastaa mitään? Mitä nämä todistavat sinua vastaan?" Mutta hän oli vaiti eikä vastannut mitään. Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle: "Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?" Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä". Niin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Mitä me enää todistajia tarvitsemme? Te kuulitte hänen pilkkaamisensa. Mitä arvelette?" Niin he kaikki tuomitsivat hänet vikapääksi kuolemaan, Mark 14:60-64

Jeesus vastaa ja sanoo; ”Olen Kristus (Messias) sen Ylistetyn (Jumala) Poika. Ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä”. Jeesus todistaa olevansa Jumalan, Isänsä Poika. Tämän takia juutalaiset tuomitsivat Jeesuksen kuolemaan, Jumalanpilkan tähden.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Helmi 2023 19:23

*
Isä ja Jeesus on yhtä

Minä ja Isä olemme yhtä." Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet. Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?" Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi". Joh 10:30-33

Jeesus sanoi olevan yhtä Isänsä kanssa. Kreik. tekstissä on jakeessa 30 sana yksi, esim. King James version kääntää kohdan tarkasti alkukielen mukaan: KJV, I and my Father are one, John 10:30.

Juutalaiset sanoivat Jeesuksen olevan ihminen, joka tekee itsensä Jumalaksi. Jeesus sanoi siis olevansa yksi Isän kanssa ja sen tähden juutalaiset halusivat kivittää Jeesuksen Jumalanpilkan tähden. Juutalaiset kokivat Jeesuksen käyttäytyvän kuten Jumala ja että Hän teki itsensä Jumalaksi, siksi he halusivat kivittää Hänet Jumalanpilkan tähden. Jeesus ei tekeytynyt Jumalaksi, sillä Hän on Jumala ja siksi Hän käyttäytyi kuten Jumala käyttäytyy.

Itse asiassa Jeesus sanoi Hänen olevan yksi Isän kanssa, joka tarkoittaa sitä, että Jeesus sanoi olevansa samanlainen kuin Isä, eli Jumala ja siksi juutalaiset tahtoivat kivittää hänet koska Jeesus teki itsensä Jumalaksi sanomalla Minä ja Isäni olemme yksi. Juutalaiset ymmärsivät Jeesuksen sanonnan merkityksen joka pohjautuu hepreankielen echad sanan käyttöön, jolla vanha testamentti kuvaa Raamatun Jumalaa joka on yksi.

Jeesus ja Isä on todella yksi. Raamattu opettaa, jotta Jumala on yksi. tuo yksi sana on hebr. echad, joka tarkoittaa yksi, ensimmäinen, joku, ainut, yhdistetty. Jeesus sanoi olevansa Isän kanssa yksi, joka tarkoittaa todella, jotta Jeesus Kristus on Jumala. Tämä ei tarkoita, että Jeesus on Isä, niin kuin joissakin piireissä opetetaan. Raamattu ilmoittaa Jumalan olevan yksi Isässä ja Pojassa sekä Pyhässä Hengessä.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Helmi 2023 18:36

*
Kun Messias Jeesus vaelsi maan päällä noin 2000 vuotta sitten, niin kirjanoppineet ja fariseukset vainosivat Häntä haluten tappaa Jeesuksen, koska Herra Jeesus sanoi heidän pyrkivän kumoamaan Jumalan sanaa uskonnollisten perinteiden kautta. Kun Herra Jeesus tuli ensimmäisen kerran maan päälle (Jumala syntyi ihmiseksi) suorittamaan Messiaan palvelutehtävänsä, niin siihen kuului monta osa-aluetta, joista tärkein oli Jumalan Karitsana, syntiuhrina, verensä vuodatuksen kautta kuolla syntien anteeksisaamiseksi. Messias Jeesus myös paljasti kirjanoppineiden ja fariseuksien uskonnolliset perinteet, joiden kautta he eksyttivät Israelin kansaa. Messias Jeesus osoitti Israelin kansalle tietä takaisin totiseen Jumalanpalvelukseen Jumalan sanan totuuden kautta. Messias Jeesus osoitti elämällään kuinka tulisi elää armon ja totuuden vaikutuksen kautta, joka teki tyhjäksi uskonnolliset perinteet.

Nyt myös vuonna 2023 Herran Jeesuksen opetuslapset, jotka Jumalan armosta rakkaudesta totuuteen uskovat Herraan Jeesukseen tulevat kohtamaan samanlaista vainoa niiden ihmisten ja ikävä kyllä myös joidenkin uskovien kautta. Osa (ei kaikki) näistä ihmisistä (kirkolliset jumalattomat johtajat) ja ne uskovat ihmiset, jotka kunnioittavat uskonnollisia perinteitä ja luulevat niiden olevan Jumalan sanan opetusta tulevat samalla tavalla vainoamaan Messias Jeesuksen todellisia opetuslapsia kuin kirjanoppineet ja fariseukset vainosivat Herraa Jeesusta ja alkuseurakunnan uskovia.

Messias Jeesus paljasti ensimmäisessä tulemuksessaan rakkauden sävyisyydessä kirjanoppineiden ja fariseusten opetusten olevan eksytystä ja uskonnollisia perinteitä. Meidän nykyajan Herran Jeesuksen opetuslasten, jotka elämme Messias Jeesuksen toisen tulemuksen läheisyydessä tulee rakkauden sävyisyydessä paljastaa nykyajan uskonnolliset perinteet, jotka ovat vastoin Jumalan sanan opetusta ja siten ohjaavat ihmisiä pois Jumalan sanan totuudesta. Messias Jeesuksen ajan kirjanoppineet ja fariseukset vihastuivat Jeesukseen, joka johti vainoon ja siihen, että he halusivat tappaa Hänet. Lopulta tämän vainon seurauksena Herra Jeesus tapettiin ristinpuulla. Messias Jeesuksen kuolema ei ollut kuitenkaan häviö, vaan ihmiskunnassa tapahtunut suurin voitto, koska sen kautta Jumala antaa synnit anteeksi niille, jotka katuen tunnustavat syntinsä ja uskovat Jeesuksen Herraksi, Messiaaksi ja Pelastajaksi.

Nyt tässä ajassa mitä elämme, niin tulee tapahtumaan yhä enemmän sellaista, että nykypäivän uskonnollisista perinteistä kiinni pitävät tulevat toimimaan samalla tavalla kuin Messias Jeesuksen aikaiset kirjanoppineet ja fariseukset. Tämä tarkoittaa sitä, että kun tässä ajassa rakkauden sävyisyyden kautta paljastetaan uskonnollisia perinteitä, niin uskonnollisten perinteiden vallassa olevat ihmiset alkavat vainoamaan ja hyökkäämään niitä vastaan, jotka paljastavat uskonnollisia perinteitä, ja jotka eivät noudata uskonnollisia perinteitä. Tämä nykyajan vaino tähtää samaan päämäärään kuin Messias Jeesuksen aikana, eli lähimmäisen "tappamiseen". Nykyajan uskonnollinen vaino "tappaa" toteutuu kahdella eri tavalla.

Ensimmäinen on mainemurhaaminen, joka tarkoittaa sitä, että uskonnollisen hengen vallassa oleva julistaa Jumalan sanan totuudesta kiinni pitävän harhaoppiseksi, ja sitten julistaa ja tuomitsee hänet "pelastuksen ulkopuolelle", koska hän ei noudata eikä usko uskonnollisiin perinteisiin. Toinen on konkreettinen tappaminen, joka tulee huipentumaan ja konkretisoitumaan silloin kun antikristus ilmestyy, koska hän nostattaa vainon Messia Jeesuksen opetuslapsia kohtaan. Paha antikristus nostattaa vainon todellisia Herran Jeesuksen opetuslapsia kohtaan, johon uskonnollinen maailma menee mukaan, mukaan lukien myös monia (ei kaikki) nykypäivän ihmisiä, jotka pitävät kiinni uskonnollisista perinteistä.

Kiitos Herralle siitä, että koen ja olen kokenut pitkän aikaa, että osa Jeesukseen uskovista ihmisistä, jotka ovat Jumalan armosta pelastettuja, mutta he kiivailevat uskonnollisten perinteiden kautta tulevat huomaamaan ja ymmärtämään, että he ovat uskoneet vääriä opetuksia kiivaillessaan ja uskoessaan uskonnollisia perinteitä. Tämän seurauksena he katuen tunnustavat erehdyksensä ja hylkäävät ihmisten uskonnolliset perinteet ja Jumalan armosta haluavat uskoa koko sydämellään Jumalan sanan totuutta.

Uskonnollisista perinteistä kiinni pitävät ihmiset tässä ajassa ovat aktiivisia oppiensa puolustajia ja niiden levittäjiä. Jotkut näistä uskonnollisista ihmisistä rikkovat ihmissuhteita ja saavat aikaan sen, että aikaisemmin toistensa kanssa yhteydessä olevat alkavat hylkimään ja hylkäävät niitä, jotka pitävät kiinni Jumalan sanan totuudesta.

Ne Herran Jeesuksen opetuslapset, jotka Jumalan armosta uskovat Jumalan sanan totuuteen tekevät sen siksi, koska he ovat heikkoja, pieniä ja vajavaisia uskovia, jotka eivät luota omaan voimaan, eikä uskonnollisiin perinteisiin. He ovat itsessään heikkoja ja mitättömiä, ja sen tähden heille kelpaa Jumalan vaikuttama rakkaus totuuteen, ja siksi Jumala myös avaa heille armosta totuuden tietä. Siksi he eivät lyö takaisin, eivätkä nouse lihassa vastustamaan uskonnollisten perinteiden vallassa olevia ihmisiä. Sen sijaan he Messias Jeesuksen antaman esimerkin mukaisesti sävyisyyden rakkaudessa paljastavat uskonnollisia perinteitä ja tuovat esille Jumalan sanan totuutta.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Helmi 2023 21:12

*
Messias Jeesuksen ensimmäisen tulemuksen (Jumala tuli ihmiseksi) aikana oli olemassa uskonnollisia perinteitä, joita oli rakennettu kauan aikaa useita vuosisatoja. Nyt kun elämme Messias Jeesuksen toisen tulemuksen läheisyydessä (päivää ja hetkeä emme voi tietää), niin on käynyt samalla tavalla kuin Messias Jeesuksen ensimmäisen tulemuksen yhteydessä, nytkin on olemassa monisatavuotinen pitkä uskonnollinen perinne, jonka kautta pyritään kumoamaan Jumalan sanan totuus.

Niin kuin Messias Jeesus ensimmäisen tulemuksensa aikana kumosi pitkäikäiset uskonnolliset perinteet, niin tässä Messias Jeesuksen toisen tulemuksen läheisyydessä meidän nykyajan Herran Jeesuksen opetuslasten tulee paljastaa nykypäivän pitkäikäiset uskonnolliset perinteet ja pitää esillä Jumalan sanan totuutta. Senkin takia kun nyt tässä ajassa mitä elämme on olemassa monisatavuotiset (ovat alkaneet jo n.100-luvulla jKr.) pitkät perinteet sekä paljon vääriä opetuksia ja eksytyksiä, niin Herra Jeesus sanoi, että kun Hän tulee, niin löytäneekö Hän uskoa maan päältä.

Messias Jeesuksen aikana enemmistö Israelin kansasta jäi pitämään kiinni uskonnollisista perinteistä ja vain vähemmistö hylkäsi uskonnolliset perinteet ja halusi uskoa Jeesukseen Jumalan sanan totuuden mukaisesti. Messias Jeesuksen aikana oli niitä ihmisiä, jotka olisivat halunneet uskoa Jeesukseen totuudessa ja hylätä uskonnolliset perinteet, mutta ihmispelon paulan (ansa) tähden he eivät uskaltaneet seurata Jeesusta totuudessa, vaan valitsivat uskonnollisten perinteiden noudattamisen. He eivät halunneet kantaa Kristuksen pilkkaa ulkopuolella leirin, eivätkä halunneet olla osa pientä vähemmistöä, jota kirjanoppineet ja fariseukset pilkkasivat ja vainosivat.

Nyt tässä ajassa olemme samassa tilanteessa kuin Messias Jeesuksen aikana. Enemmistö Jumalan kansasta, armosta pelastetuista ovat omaksuneet uskonnollisia perinteitä, joista he eivät halua luopua, koska he joutuisivat pilkan ja vainon kohteeksi. Suurin osa nykypäivän uskovista, Jumalan armosta pelastetuista ovat sellaisia, jotka ovat omaksuneet sekä totuutta että uskonnollisia perinteitä. Nämä uskovat ovat sitoutuneet tiukasti uskonnollisiin perinteisiin ja osa heistä (ei kaikki) ihmettelee sitä miksi on olemassa pieni vähemmistö, joka ei halua noudattaa heidän uskomuksiaan (uskonnollisia perinteitä). Pieni vähemmistö uskovien keskuudessa ei halua noudattaa uskonnollisia perinteitä siksi, koska Messias Jeesuksen sanojen mukaan ne ovat turhaa Jumalanpalvelemista ja niiden kautta yritetään kumota Jumalan sanan totuutta.

Kun ja jos tutkit Raamatun sanan opetusta VT:sta UT:iin, niin huomaat, että Jumalan kansan pelastushistoriassa on aina ollut niin, että enemmistö on joko alkanut palvelemaan epäjumalia tai on hylännyt Jumalan sanan opetuksen tekemällä itselleen uskonnollisia perinteitä. Mikään ei ole muuttunut myöskään tässä nykyisessä ajassa mitä elämme juuri nyt. Myös tänä päivänä on olemassa sama ikävä ja valitettava asetelma, jossa enemmistö Jumalan kansasta on sekaantunut epäjumalanpalvelukseen sekä uskonnollisiin periteisiin, ja on olemassa pieni vähemmistö, jäännös, joka pyrkii uskomaan Jumalaan rakkauden totuudessa, jota Jumalan kansan enemmistö pilkkaa sen takia.

On todella tärkeätä, että jos Jumalan armosta rakastat Herraa Jeesusta totuudessa, niin elät anteeksiantamuksessa niitä uskovia kohtaan, jotka uskonnollisten perinteiden ja muiden syiden takia lyövät sinua, ja jotka ovat sinut hylänneet valheiden tai muiden syiden takia. Jumalan vaikuttama anteeksiantamus ja sitä kautta Jumalan vaikuttama rakkaus sinun sydämessäsi auttaa totuudesta pois poikenneita ja sinua vastaan olevia uskovia tekemään parannusta (katuen tunnustavat syntinsä ja muuttavat mielensä) ja palaamaan takaisin uskon yhteyteen sinun kanssasi.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Helmi 2023 19:40

*
Herra Jeesus sanoi ensimmäisen tulemuksensa yhteydessä (Jumala tuli ihmiseksi) puhuessaan toisesta tulemuksestaan, että löytäneekö Hän uskoa maan päältä, kun Hän tulee. Messias Jeesuksen sanat todistavat sen mitä Jumalan pelastushistoriassa on aina tapahtunut: suurin osa kansasta päättää palvella Jumalaa itse tehdyn Jumalanpalveluksen kautta ja pieni vähemmistö, eli jäännös pyrkii uskomaan Jumalaan, niin kuin Raamattu opettaa.

Raamatun profetian sana puhuu suuresta uskovien luopumuksesta vähän ennen Messias Jeesuksen toista tulemusta. Nyt vuonna 2023 tulemme näkemään kuinka tämä luopumus menee pitemmälle ja syvemmälle monien niiden elämässä, jotka sanovat olevansa kristittyjä, Jeesukseen uskovia ihmisiä. Kiitos Herralle siitä, että vuosi 2023 on myös vuosi, joka avaa joidenkin uskovien sydämiä ja he Jumalan armosta hylkäävät luopumusta sekä uskonnollisia perinteitä ja alkavat uskomaan Herraan Jeesukseen, niin kuin Raamattu opettaa.

Nyt tänä armon vuonna 2023 Messias Jeesus kutsuu sinua, joka olet osittain rakentanut uskoasi uskonnollisten perinteiden varaan hylkäämään nämä perinteet ja uskomaan Häneen niin kuin Raamattu opettaa. Nyt tänä armon vuonna 2023 Messias Jeesus kutsuu sinua, joka kuulut pieneen vähemmistöön yhä syvällisemmin rakastamaan totuuden sävyisyydessä niitä, jotka ovat vielä kiinni monissa uskonnollisissa perinteissä. Nyt tänä armon vuonna 2023 Messias Jeesus kutsuu pientä vähemmistöä (jäännöstä) hylkäämään kaiken sellaisen mikä ei kuulu Jumalan lapsen elämään.

Vuosi 2022 oli murheellinen vuosi siinä mielessä, että silloin taas tapahtui paljon avioeroja uskovien keskuudessa; huoruuden tähden, ja monien muiden väärien syiden tähden.

Vuonna 2022 monin paikoin Jumalan lapsia johdettiin vääränlaisen paimenuuden alaisuudessa, joka on perustunut itsekkääseen vallankäyttöön, muita alas painavaan vallankäyttöön, vilpilliseen ja rahanahneuden vallassa olevaan vallankäyttöön.

Nyt vuonna 2023 on aika korjata ja tehdä parannusta (tunnusta syntisi, muuta mielesi) menneen vuoden synneistä, joista ei ole vielä tehty parannusta. Jos on mahdollista palaa hylkäämäsi puolison luokse, tunnusta syntisi ja pyydä Jumalalta syntiäsi anteeksi ja hylkää syntisi, niin Jumala antaa sinulle syntisi anteeksi. Nyt vuonna 2023 on aika tehdä parannusta (tunnusta syntisi, muuta mielesi) kaikista vääristä teoista Jumalaa ja lähimmäistäsi kohtaan.

Jos tunnustat syntisi ja hylkäät syntisi, Herran Jeesuksen veri puhdistaa syntisi, vaikka syntisi olisi veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi, vaikka syntisi olisi purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi, koska Herran Jeesuksen veren kautta Jumala ei enää muista syntejäsi, kun Hän antaa ne anteeksi.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Helmi 2023 21:38

*
Matteuksen evankeliumin luvussa 24 Messias Jeesus sanoi, että Hänen tulemuksensa (toinen tulemus) tulee tapahtumaan suuren ahdistuksen jälkeen, jonka jälkeen kuuluu suuren pasuunan ääni ja Herra Jeesus tulee ja silloin tulee tapahtumaan ensin kuolleiden ylösnousemus ja sitten seurakunnan ylöstempaus. Tänä vuonna 2023 yhä useampi uskova tulee ymmärtämään, että heille opetettu opetus siitä, että ensin tulee Jeesus, jonka jälkeen tulee antikristus ei ollutkaan Jumalan sanan opetus, vaan väärä ja valheeseen perustuva opetus. Pieni vähemmistö, Jumalan kansan jäännös ymmärtää Jumalan armosta sen mikä on antikristuksen ilmestymisen ja Messias Jeesuksen toisen tulemuksen järjestys. Emme odota antikristusta, vaan Herraa Jeesusta, mutta emme voi mitään sille, että antikristus ilmestyy ensin ja sitten kun Messias Jeesus tulee, niin Hän suunsa henkäyksellä tuhoaa antikristuksen.

Huolimatta siitä ymmärtääkö oikealla tai väärällä tavalla antikristuksen ilmestymisen ja Messias Jeesuksen toisen tulemuksen järjestyksen, niin jos pelastuksen perusta on kunnossa Jumalan armosta, niin Jumalan armosta pääset mukaan ylöstempaukseen, vaikka olisit ymmärtänyt väärin sen mitä Raamattu opettaa ylöstempauksesta.

Messias Jeesus sanoi, että myös paha palvelija tulee ilmestymään ennen Hänen toista tulemustaan. Tämä tarkoittaa sitä, että jotkut uskovat alkavat lyömään kanssapalvelijoitaan, koska he syövät ja juovat juopuneiden kanssa. Juopuneiden kanssa syöminen ja juominen tarkoittaa ennen kaikkea osallisuutta siihen valheeseen mikä maailmassa vallitsee ennen Messias Jeesuksen toista tulemusta. Tämä juopuneiden kanssa syöminen ja juominen tarkoittaa osallisuutta lopunajan Babylonian valheenhengestä, joka juovuttaa valheillaan koko maan asukkaat, paitsi ei niitä Messias Jeesuksen opetuslapsia, jotka rakastavat Herraa Jeesusta totuudessa.

Paha palvelija on ikävä kyllä Jeesuksen opetuslapsi, joka lopunajassa lyö kanssapalvelijoitaan uskonnollisten perinteiden kautta monenlaisten väärien oppien kautta sekä myös nyt tässä ajassa muun muassa valheellisen pandemiaan uskomisen kautta. Valheellisella pandemialla tarkoitan sitä, että Covid-19 virus sekä koronarokotteet ovat olleet antikristillisen tahon etukäteen toteuttama suunnitelma, jolla petetään kansakuntia ja pyritään ajamaan maailmaa siihen suuntaan, että se on valmiimpi astumaan uuteen maailmanjärjestykseen.

Jotkut lopunajan pahat palvelijat menevät niin pitkälle etteivät he tee parannusta lyömisestään ja sen takia he joutuvatkin iankaikkiseen kadotukseen eivätkä pääsekään iankaikkiseen elämään. Toki, jos paha palvelija tekee parannuksen, niin hän saa armon ja pelastuu. Messias Jeesus itse sanoi, että paha palvelija tulee saamaan sen osan, missä on itku ja hammasten kiristys (iankaikkinen kadotus). Raamatussa Messias Jeesus sanoo, että sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan, ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan. Näyttää siltä, että paha palvelija tuomitsee myös lyömisellään Jumalan armosta pelastamia uskovia kadotukseen ja siksi paha palvelija saa itse sen tuomion, minkä hän väärin perustein on antanut Messias Jeesuksen opetuslapselle, jonka Jumala on armossaan pelastanut.

Nyt tänä vuonna 2023 Jumala kutsuu armossaan pahaa palvelijaa parannukseen (katuen tunnustamaan syntinsä ja muuttamaan mielensä), sillä voi olla niin, että tämä vuosi voi olla jonkun pahan palvelijan viimeinen vuosi minkä hän saa elää maan päällä. Tämä on todella vakava asia. Jumala on armossaan pitkämielinen ja antaa aikaa parannukseen pahantekijälle sekä myös pahalle palvelijalle, mutta Jumalan armollakin on rajansa, eikä se jatku loputtomiin, joka tulee esille myös Messias Jeesuksen omissa sanoissa koskien pahaa palvelijaa.

Raamattu sanoo, että Jumalan tuomion on aika alkaa ensin Jumalan huoneesta (seurakunnasta). Tämä on todella vakava Raamatun sanan kohta myös vuonna 2023, joka voi olla se vuosi jollekin sellaiselle uskovalle, joka lyö ja panettelee sisariansa ja veljiänsä pahan palvelijan tavoin, että Jumalan tuomio kohtaa häntä.

Jumala on armollinen Jumala ja jos rakastat Häntä totuudessa, niin olet Jumalan armosta pelastuneessa tilassa ja tulet pääsemään perille iankaikkiseen elämään Jumalan luokse Messias Jeesuksen veren ja sovitustyön kautta. Pelastuminen on Jumalan armoa ja pelastuksen perustus on Messias Jeesuksen veressä ja sovitustyössä ja pelastuksen seuraamuksena Jumala vaikuttaa sinussa tahtomista ja tekemistä Jumalan sanan totuuden ja Pyhän Hengen voimavaikutuksen kautta. Jumala ei pelasta sinua niin, että jäisit elämään vääryydessä, pahoissa teoissa ja kaikenlaisissa synneissä, siksi Jumala vaikuttaa sinussa Jumalan sanan totuuden ja Pyhän Hengen voimavaikutuksen kautta pyhityselämää, uskon kasvua kohti yhä syvempää Jumalan tuntemista, joka johdattaa sinut myös koko ajan yhä syvällisemmin elämään käytännössä uskon elämää Jumalan tahdon mukaan.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Helmi 2023 14:22

*
Elämme ajassa, jossa Raamatun lopunajan profetiat alkavat täyttymään nopeassa tahdissa silmiemme edessä. Herran Jeesuksen opetuslapsen keskipiste tulee olla Jumalan rakkaudessa, totuudessa ja armossa, joka on Herrassa Jeesuksessa. Herra Jeesus opetti kuinka ennen Hänen toista tulemustaan uskovien on valvottava tilaansa sekä katsottava ettei kukaan eksytä heitä. Herran Jeesus vastasi mm. Matteuksen evankeliumin luvussa 24 siihen mitkä merkit edeltävät Hänen toista tulemustaan. Herran Jeesuksen opetuksen mukaisesti meidän tulisi ymmärtää aikain merkkejä ja seurata niiden kehittymistä sekä pitää uskomme keskipiste Herrassa Jeesuksessa totuuden rakkaudessa.

Olen saanut sydämelleni kehotuksen kirjoittaa siitä kuinka moni uskova voi nyt pahojen aikojen saapuessa ajatella sitä, että nyt keskityn yksin Jeesukseen, enkä halua nähdä ja kuulla sitä mitä maailmassa tapahtuu. Jos haluat todella olla sellainen uskova, jonka keskipiste on Herra Jeesus, niin silloin sinun tulisi noudattaa Herran Jeesuksen opetusta aikain merkkien seuraamisesta, jotka edeltävät Hänen tulemustaan. Jos pistät pääsi pensaaseen etkä halua nähdä sitä mitä nyt on tapahtumassa, niin voit joutua todella suuriin vaikeuksiin, koska sielustasi käydään kovaa taistelua, vaikka oletkin uskossa Herraan Jeesukseen. Herra Jeesus nimenomaan varoitti ettemme eksyisi odottaessamme Hänen tulemustaan ja kehotti meitä seuraamaan aikain merkkejä, koska silloin meidän uskomme keskipiste Jeesukseen toimii oikealla tavalla. Herra Jeesus rakastaa sinua ja Hän rakkaudessaan haluaa ohjata ja auttaa sinua kulkemaan läpi vaikean ajan, joka odottaa ihmiskuntaa, mutta Hänen rakkautensa avulla sinä selviät lopulta perille päämäärään, joka on Herramme Jeesuksen kohtaaminen ja iankaikkisen elämän viettäminen ikuisesti Hänen kanssaan.

Ekumenia on osa uuden maailmanjärjestyksen rakennetta, jonka kautta antikristillinen henki pyrkii ohjaamaan ihmisiä sillä tavalla, että ne ihmiset, jotka haluavat uskoa Jumalaan, niin he saavat uskoa valheelliseen jumalaan ekumenian kautta. Illuminaattien uusi maailmanjärjestys vihaa Raamatun totuutta ja totuuteen perustuvaa uskoa Herraan Jeesukseen. Uusi maailmanjärjestys johdattaa koko maailman takaisin muinaisen Baabelin tornin järjestykseen, jossa koko maailma palvoi saatanaa taivaan kuningatar kultin kautta.

Tulevina päivinä ihmisten kokoontumista ja käyttäytymistä tullaan rajoittamaan ja esimerkiksi voimaan tullaan asettamaan uskonnolliset direktiivit, jonka mukaan ainoastaan ekumeniaan sitoutuvat uskonnot, kirkot ja uskonsuunnat saavat toimia julkisesti. Jos yhdistykset ja uskonsuunnat eivät sitoudu ekumeenisiin uskontodirektiiveihin, niin niillä ei ole lupaa toimia julkisesti yhteiskunnassa. Jokainen Jumalan sanan totuutta rakastava uskova ihminen ymmärtää, että emme saa sitoutua ekumeenisiin uskontodirektiiveihin, koska niihin sitoutumalla joutuu luopumaan totuudesta, jonka seurauksena ihminen hyväksyy valhe-evankeliumin ja saa sieluunsa iankaikkisen vahingon ellei hän tee parannusta asiassa.

Koska tällaiset uskontodirektiivit ovat tulossa, niin se tarkoittaa sitä, että seurakunta palaa juurilleen sinne mistä se on saanut alkunsa, eli alkuseurakunnan ykseyden tilaan kokoontumaan koteihin. Jos sinä olet nyt viisas neitsyt odottaessasi Herran Jeesuksen tulemusta, niin sinä alat purkamaan sydämestäsi uskonsuuntien kirkkorakennejärjestystä, koska tulevina päivinä et voi enää toimia niiden kautta, sillä ne joutuvat osallisiksi ekumeenisista uskonnollisista direktiiveistä, joka on sama asia kuin antikristillinen petos. Jos sinä olet mukana jonkun uskonsuunnan johtajuudessa ja olet viisas neitsyt, niin sinun tulee mennä rukouksessa Herran eteen ja alkaa purkamaan uskonsuuntasi rakenteita ja johdattaa yhteisössäsi olevat uskovat alkuseurakunnan järjestyksen tilaan, koska se tulee olemaan ainoa mahdollinen tapa toimia seurakuntana, joka noudattaa totuutta Herraa Jeesusta rakastaen.

Jos uskovat jäävät uskonsuuntiinsa eivätkä halua järjestäytyä alkuseurakunnan tilaan, niin he ajautuvat ekumeniaan, alkaen noudattamaan ekumeenisia uskontodirektiivejä, jotka tulevat voimaan jossakin vaiheessa, ehkä piankin. Ekumeeninen uskontodirektiivi on illuminaattien tekosia. Illuminaatit haluavat raivata tieltään Jeesusta totuudessa rakastavat uskovat, joita illuminaatti kutsuu uskonnollisiksi fanaatikoiksi, "salaliitto hörhöiksi", jotka ovat ihmiskunnalle vaarallisia ja siksi tulevina päivinä Herran Jeesuksen profetian mukaisesti koko maailma alkaa vainoamaan totuutta rakastavia Herran Jeesuksen opetuslapsia. Jumalan rakkaus Herrassa Jeesuksessa on suurempi kuin antikristuksen ja antikristillisen maailman viha ja vaino meitä kohtaan.

Emme saisi kilpailla Jumalaa vastaan ja sitä teemme, jos emme ojentaudu tässä seurakunta asiassa, niin kuin Raamattu opettaa. Uskonsuunnilla on ollut oma aikansa ja Jumala on johdattanut siellä olevia vilpittömiä uskovia, mutta nyt olemme uuden tilanteen edessä, emmekä enää tulevina päivinä kykene kokoontumaan uskonsuuntien rakenteiden sisäpuolella syistä, jotka olen tuonut esille.

Jos et ymmärrä sitä mitä nyt on tapahtumassa maailmassa ja mihin suuntaan Jumala on ohjaamassa seurakuntaansa, niin silloin sinä tulet vastustamaan kirjoitustani. Minä en ole hajottamassa ja rikkomassa seurakuntia, vaan olen kutsumassa hajaannuksessa olevaa seurakuntaa siihen ykseyden tilaan, jonka itse Herra Jeesus on perustanut ja asettanut. Uskon myös etten ole omalla asiallani, vaan Herran asialla, sillä Herralla on yksi ruumis (yksi seurakunta), jonka Hän tulee ennallistamaan yhdeksi ja palauttaa alkuseurakunnan tilaan, koska vain sillä tavalla seurakunta kykenee toimimaan tulevassa ja muuttuneessa maailmassa, joka on antikristillisyyden alaisuudessa.

Tulevina päivinä tulee sekin myös selviämään, että uskonnolliset perinnäissäännöt, joihin me uskovatkin voimme uskoa ovat ekumeenisen liikkeen hyväksymiä ja niiden tukipylväitä. Herra Jeesus kutsuu seurakuntaansa hylkäämään kaikki ihmistekoiset perinnäissäännöt ja uskomaan Herraan Jeesukseen Raamatun sanan totuuden mukaisesti. Uskonnollisten perinnäissääntöjen puolustajat tulevat hyökkäämään voimakkaasti niitä vastaan, jotka pitävät kiinni Jumalan sanan totuudesta. Jumalan sanan totuus voittaa ihmisten uskonnolliset perinnäissäännöt. Jotkut perinnäissäännöissä olevat vilpittömätkin uskovat eksyvät turvaamaan pahuuden vallassa olevaan yhteiskuntaan ja he pyrkivät muitakin uskovia ohjaamaan luottamaan esivaltaan, joka on pahuuden vallassa. Vielä nyt tällä hetkellä kun tätä kirjoitan, niin meidän tulee olla esivallalle alamaisia siinä kohden kun se on Jumalan tahto. Mutta esivalta ajautuu koko ajan kovaa vauhtia enemmän antikristillisten arvojen syövereihin. Tulevina päivinä emme enää voi olla esivallalle alamaisia, vaan yksin Jumalalle, koska esivalta toteuttaa antikristillisen järjestelmän agendaa.

Jos sinä haluat olla todella uskova, jonka keskipiste on Herra Jeesus, niin sinä seuraat aikain merkkejä ja rakennat sydäntäsi totuuden rakkaudessa uskomaan Herraan Jeesukseen, niin kuin Raamattu opettaa. Herra Jeesus vuodatti verensä syntien anteeksisaamiseksi ja sielujen pelastumiseksi. Ylistä ja kiitä sydämessäsi Herraa Jeesusta, sillä Hän on luvannut antaa elämän kruunun niille, jotka rakastavat Häntä.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Helmi 2023 19:14

*
Äärikarismaattisuus edustaa monenlaista eksytystä ja vääriä oppeja, joista eräs on juopuminen Pyhästä Hengestä. Pyhän Hengen juopumuksen väärän opetuksen "tukipilari" on apostolien tekojen toisessa luvussa. Väärä opetus sanoo Jeesuksen opetuslasten käyttäytyneen juopuneiden tavoin kun heidät täytettiin Pyhällä Hengellä helluntaipäivänä. Kun tutkimme Jumalan sanan avulla sen mitä helluntaipäivänä tapahtui, niin näemme ja ymmärrämme ettei Pyhä Henki vaikuta uskovissa ihmisissä "Hengen juopumusta" eivätkä opetuslapset käyttäytyneet juopuneiden tavoin. Tutki ja koettele kirjoitukseni Jumalan sanan kautta rukouksen kera.

Apt 2:
1 ¶ Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
5 ¶ Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
12 Ja he olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja sanoivat toinen toisellensa: "Mitä tämä mahtaakaan olla?"
13 Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä".
14 ¶ Niin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Miehet, juutalaiset ja kaikki Jerusalemissa asuvaiset, olkoon tämä teille tiettävä, ja ottakaa minun sanani korviinne.
15 Eivät nämä ole juovuksissa, niinkuin te luulette; sillä nyt on vasta kolmas hetki päivästä.
16 Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta:
17 ‘Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
18 Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.

Aapeli Saarisalo ja Bibilia 1776 ovat kääntäneet Apt 2:1 jakeen alkutekstin mukaisesti: Kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yksimielisesti koolla. Jumalan lasten keskuudessa yksimielisyydellä (keskinäinen rakkaus sekä rakkaus totuuteen) on suuri ja tärkeä merkitys Jumalan voimalliselle Pyhän Hengen toiminnalle. Kun ja jos uskovilta puuttuu todellinen yksimielisyys, niin silloin puuttuu myös todellinen Pyhän Hengen voimallinen vaikutus, koska Jumalan Henki ei toimi voimallisesti siellä missä uskovat eivät ole yksimielisiä keskenään. Raamatun opettama yksimielisyys perustuu paikkakunnalla olevan yhden Jumalan seurakunnan ykseyteen. Hajaantuminen moniin erilaisiin uskonsuuntiin ei ole osoitus yksimielisyydestä, vaan Jumalan sanan totuudesta pois poikkeamista koskien seurakunnan järjestäytymistä.

Kun opetuslapset täyttyivät Pyhällä Hengellä helluntaipäivänä ja puhuivat muilla kielillä sen mukaan mitä Jumalan Henki antoi heille puhuttavaksi, niin Jerusalemissa asuneet juutalaiset kaikkinaisista kansoista hämmästyivät ja ihmettelivät kuullessaan kukin sen maan kieltä, jossa he olivat syntyneet. He hämmästyivät sitä, koska muilla kielillä puhuneet olivat galilealaisia. Jeesuksen kahdestatoista opetuslapsesta suurin osa oli kotoisin Galileasta ja heillä oli varmasti merkittävä asema opetuslasten keskuudessa helluntaipäivän tapahtumissa. Raamatun opetuksen mukaan Galilea ei ollut juutalaisten suosiossa kun oli kyse Jumalaan ja uskoon liittyvistä asioista. Natanael sanoi, että voiko Nasaretista (Nasaret oli Galilean maakunnan kaupunki) tulla mitään hyvää (Joh 1:46), ja fariseukset sanoivat ettei Galileasta nouse profeettaa (Joh 7:52).

Paikalla olleet jumalattomat juutalaiset kaikkinaisista kansoista hämmästyivät, koska galilealaiset kykenivät puhumaan kaikkinaisten kansojen kielillä Jumalan suurista teoista. Hämmästys oli suuri koska nimenomaan oli kyse galilealaisista, jotka eivät olleet arvostettuja juutalaisten keskuudessa mitä tulee Jumalaan ja uskon asioihin, mutta silti he kykenivät puhumaan täysin ymmärrettävästi Jumalasta monilla erilaisilla kielillä. Toki se on aina hämmästys ja ihmetys jumalattomalle ihmisille, kun ja jos hän kuulee vieraskielisen uskovan ihmisen puhuvan hänelle Jumalasta ymmärrettävästi kielellä, jota uskova ihminen ei osaa luonnollisesti, vaan se on Jumalan hänelle antama armolahja.

Raamattu sanoo jumalattomien juutalaisten olleen hämmästyneitä ja ihmetelleen kun he kuulivat opetuslasten puhuvan Jumalan suurista teoista monilla eri kielillä. Koska he eivät kyenneet ymmärtämään mistä oli kyse, niin jotkut (eivät kaikki) jumalattomat juutalaiset pilkkasivat ja sanoivat opetuslasten olevan täynnä makeata viiniä, joka on sama asia kuin olla juovuksissa. Raamattu mainitsee juovuksissa olemisen pilkan syyn olleen puhe Jumalasta, jonka kaikki jumalattomat juutalaiset ymmärsivät helluntaipäivänä. Raamattu ei sano opetuslasten kaatuilleen, makailleen maassa, hoiperrelleen tai puhuneen sammaltaen, niin kuin juopuneet tekevät. Kun opetuslapsia pilkattiin, että he olisivat olleet juovuksissa, niin oli kyse pilkasta ja pilkkaamisesta, ei siitä, että he olisivat ihan oikeasti käyttäytyneet juopuneiden tavoin.

Pilkkaaminen johtui siitä kun jumalattomat ihmiset kuulivat ja ymmärsivät monilla eri kielillä puheen Jumalan suurista teoista. Raamatun sanan ilmoituksessa Jumalan Henki ei sano opetuslasten käyttäytyneen juopuneiden tavoin, vaan opetuslapsia pilkattiin ja sanottiin heidän olevan juovuksissa, koska pilkkaajat eivät pystyneet ymmärtämään, että Jumalan Henki voi vaikuttaa oppimattomassa ihmisessä kielilläpuhumista, jolloin uskova ihminen puhuu täydellisesti vierasta kieltä, jota hän ei osaa luonnollisesti. Koska jumalattomat juutalaiset eivät ymmärtäneet sitä, että miten on mahdollista, että oppimattomat ihmiset voivat puhua vierailla kielillä, niin he alkoivat pilkkaamaan ja sanoivat heidän olevan juovuksissa, koska he eivät keksineet mitään syytä tapahtumalle, eivätkä ymmärtäneet Jumalan Pyhän Hengen vaikutusta. Sekin on tärkeä huomioida, että vain osa jumalattomista juutalaisista pilkkasi heidän olevan juovuksissa, mutta toiset vain ihmettelivät, mutta eivät sanoneet opetuslasten olleen juovuksissa. Jos he olisivat oikeasti käyttäytyneet niin kuin juopuneet, niin kaikki jumalattomat juutalaiset olisivat todenneet sen, mutta koska kaikki eivät sanoneet opetuslasten olleen juovuksissa, niin sekin todistaa etteivät he käyttäytyneet juopuneiden tavoin. Koko asiayhteys todistaa sen etteivät opetuslapset käyttäytyneet juopuneiden tavoin, mutta että jotkut pilkkasivat heidän olevan juovuksissa, koska he eivät ymmärtäneet sitä miten on mahdollista, että oppimattomat galilealaiset voisivat puhua Jumalan suurista teoista monilla erilaisilla kielillä ja vielä niin, että heidän puheensa tuli täysin ymmärretyksi.

Pyhän Hengen juopumusta opettavat itse käyttäytyvät "juopuessaan Hengestä" kuin juopuneet, eli nämä "Hengestä juopuneet" makailevat maassa, kaatuilevat, hoipertelevat sekä puhuvat sammaltaen. "Hengestä juopumusta" opettavat ja puolustavat ihmiset käyttäytyvät kuin juopuneet, jonka seurauksena he makailevat maassa, kaatuilevat, hoipertelevat sekä heidän puheensa sammaltaa ja tämän kaiken he sanovat olevan sitä samaa mitä tapahtui helluntaipäivänä kun opetuslapset "juopuivat Pyhästä Hengestä". Raamattu ei sano eikä opeta, että helluntaipäivänä opetuslapset olisivat makailleet maassa, kaatuilleet, hoiperrelleet sekä puhuneet juopuneiden tavoin puhe sammaltaen, vaan että opetuslapset puhuivat (selkeästi ja ymmärrettävästi) Jumalan suurista teoista, kun he täyttyivät Pyhällä Hengellä.

Apostoli Pietari sanoi etteivät opetuslapset olleet juovuksissa, joka tarkoittaa sitä etteivät he olleet juovuksissa viinistä eivätkä "Pyhästä Hengestä". Jos opetuslapset olisivat ihan oikeasti olleet "juovuksissa Pyhästä Hengestä" niin kuin moni eksyttäjä sanoo perustaen opetuksensa apostolien tekojen toiseen lukuun, niin silloin Pietarin olisi pitänyt sanoa opetuslasten olleen "juovuksissa Pyhästä Hengestä", mutta hän ei sanonut sitä, koska Pyhä Henki ei juovuta ihmisiä, vaan päinvastoin vaikuttaa uskovissa ihmisissä Jumalan tahdon mukaista elämää.

Ilm 14:
8 Ja seurasi vielä toinen enkeli, joka sanoi: "Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon, joka haureutensa vihan viinillä on juottanut (potidzo) kaikki kansat".
9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
10 niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Ilm 17:
1 ¶ Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä,
2 hänen, jonka kanssa maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet (methuo)".

Potidzo tarkoittaa juottaa ja antaa juoda sekä kielikuvana merkitsee imeytyä mieleen. Methuo tarkoittaa juovuksissa ja olla päihtynyt. Raamatun sanan mukaan viimeisinä päivinä suuri Babylon, eli portto juovuttaa maan asukkaita haureuden viinillä, eli saatanallisen valhevoiman kautta, joka eksyttää heitä uskomaan valheita sekä vaikuttaa heissä juopumuksen kaltaista olotilaa, josta toiset käyttävät nimitystä Pyhästä Hengestä juopuminen ja toiset jumalallinen juopumus, mutta on kyse samasta saatanallisesta riivaajien valhevoimasta (kundaliinivoima).

Lopunaikana saatana pyrkii eksyttämään uskovia monin tavoin muun muassa Hengestä juopumusta, Hengessä likoamista ja soukkaamista. Raamattu sanoo haureellisen saatanan hengen eksyttävän ihmisiä juopumaan haureuden viinistä (hengestä) sekä imemään sitä itseensä. Hautavoitelut, kuolleiden ruumiiden kautta tulleet voitelut sekä Hengestä juopumus on saatanallisen haureuden hengen vaikutusta, jota tapahtuu erityisesti viimeisinä päivinä, josta Ilmestyskirjakin kertoo ja opettaa siitä varoittaen.

Raamatun opetuksen mukaan haureuden viinin (kundaliinivoima - Pyhän Hengen juopumus - jumalallinen juopumus) vallassa olevat ihmiset haureuden viinin johdattamana kumartavat petoa ja ottavat itseensä pedon merkin. Jokainen uskova, joka on eksynyt uskomaan ja luulemaan Pyhän Hengen vaikuttavan juopumista sekä antavat hengen juovuttaa heitä ovat ajautumassa antikristuksen syliin sekä iankaikkiseen kadotukseen elleivät he tee parannusta ja hylkää tätä saatanallista valhetta ja palaa uskomaan Herraan Jeesuksen, niin kuin Raamattu opettaa.

Pyhän Hengen juopumusta opettavat uskovat (jotkut ovat vilpittömiä, mutta ovat joutuneet eksytyksen uhreiksi) ovat totuudesta pois eksyneitä uskovia, joista on tullut eksytyksen tähden eksyttäjiä. Jos olet eksynyt uskomaan valhetta Pyhän Hengen juopumuksesta, niin tee parannus ettet saa sielullesi iankaikkista vahinkoa. Usko Herraan Jeesukseen, niin kuin Raamattu opettaa:

Joh 7:38 Joka uskoo minuun, niinkuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on, juokseva elävän veden virrat."

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Maalis 2023 19:12

*
Jumalan Pyhä Henki ei vaikuta juopumuksen kaltaista olotilaa, vaan Pyhän Hengen hedelmän vaikutusta, joka on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus (myös totuudelle uskollinen), sävyisyys, itsensähillitseminen.

Tiit 2:
11 ¶ Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi (sofronos) ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,

Kreikankielen sana sofronos tarkoittaa raitis, selvä, maltillinen, järkevä ja humaltumaton. Pyhän Hengen vaikuttama usko vaikuttaa uskovan sydämessä järkevyyttä, maltillisuutta, selkeyttä, raittiutta ja humaltumattomuutta, ei juopumuksen kaltaista olotilaa. Raamatun sanan todistus todistaa ja opettaa ettei Jumalan vaikuttama usko ja Pyhä Henki vaikuta juopumuksen kaltaista olotilaa. Jos joku uskoo Pyhän Hengen vaikuttavan juopumuksen kaltaista olotilaa, niin silloin hän on sydämessään luopunut totuudesta ja uskonut valheita ja siksi hänen ymmärryksensä on sokeutunut vastustamaan totuutta ja hyväksynyt uskomaan saatanallisia valheita.

Jes 29:
9 ¶ Hämmästykää ja ihmetelkää, tuijottakaa sokeiksi itsenne ja sokeiksi jääkää! He ovat juovuksissa, vaikkeivät viinistä, hoipertelevat, vaikkeivät väkijuomasta.
10 Sillä Herra on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen ja sulkenut teidän silmänne-profeettanne, ja peittänyt teidän päänne-näkijänne.
11 Niin on kaikki ilmoitus teille niinkuin lukitun kirjan sanat; jos se annetaan kirjantaitavalle ja sanotaan: "Lue tämä," niin hän vastaa: "Ei voi, sillä se on lukittu,"
12 ja jos kirja annetaan kirjantaitamattomalle ja sanotaan: "Lue tämä," niin hän vastaa: "En osaa lukea".
13 Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,
14 sentähden, katso, minä vielä teen tälle kansalle kummia tekoja-kummia ja ihmeitä, ja sen viisaitten viisaus häviää, ja sen ymmärtäväisten ymmärrys katoaa.

Silloin kun uskovakin on eksynyt sydämessään kauas Jumalasta ja uskoo valheisiin, niin hän sokeutuu ja voi juopua saatanan riivaajahenkien vaikutuksesta ja käyttäytyä kuin humalainen ihminen. Kun ja jos uskova ihminen uskoo valheisiin, niin silloin hengellinen näkökyky ja ymmärrys katoaa ja hänestä tulee hengellisesti sokea valheeseen uskomisen tähden. Hengellisesti sokea ihminen valheeseen uskomisen tähden ei kykene ymmärtämään Jumalan sanan totuutta, koska valheen sokeuden tähden hän ei ymmärrä eikä näe totuutta, vaan vääristää totuuden valheen kautta. Ainoastaan nöyrtyminen parannukseen tuo takaisin hengellisen näkökyvyn sekä kyvyn ymmärtää ja nähdä Jumalan sanan totuus.

Miksi näistä asioista tulee puhua ja kirjoittaa? Herra Jeesus käski varomaan lopunajassa esille nousevia eksyttäjiä ja vääriä profeettoja. Siksi meidänkin on näistä puhuttava ja kirjoitettava, mutta rakkauden ja sävyisyyden Hengessä esille tuoden Jumalan sanan totuutta Herraa Jeesusta kirkastaen. Raamattu opettaa myös siitä kuinka lopunaikana viimeisinä päivinä uskovien keskuudessa tulee tapahtumaan suuri luopumus Jumalan sanan totuudesta, jonka seurauksena uskosta luopuneet ihmiset lähtevät seuraamaan riivaajahenkiä ja riivaajien oppeja, mutta luulevat silti yhä uskovansa Jeesukseen, vaikka ovatkin luopuneet totuudesta ja vaihtaneet totuuden valheeseen. Tästäkin syystä meidän tulee näistä kirjoittaa, ettemme eksyisi ja eksynyt voisi tehdä parannuksen ja palata takaisin uskomaan Jeesukseen, niin kuin Raamattu opettaa.

-PP-
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron