Päivän sana

Raamatun tutkiminen

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 20. Helmi 2011 16:45

pekka kirjoitti:Kiitoksia sinulle Jukka-Pekka kirjoituksistasi ja Jumala sinua auttakoon ja armahtakoon elämässäsi. Toit noissa tämän päivän kirjoituksissasi esiin myös monia huolia jotka painavat mieltäsi. Minunkin mieltäni ne painavat ja aiheuttavat huolta, ehkä liiaksikin koska enhän niihin voi oikeastaan kuitenkaan paljon mitään vaikuttaa sillä tämän kaiken on tapahduttava ennen kuin tulee tapahtumaan Jeesuksen toinen tulemus kaikessa kirkkaudessaan. Ja olenhan itsekin syntisistä suurin. Olen toki armahdettu syntinen ja uskon sydämessäni Herraamme Jeesukseen Kristukseen mutta edelleen elän täällä pahassa maailmassa unohdettuna. Eli tämä maailma on minut hyljännyt mutta kelpaan, vaikka en mitään olekaan, Jeesukselle joka on syntini sovittanut Golgatalla. Kilvoittelen myös edelleen joka päivä itseni kanssa kohti lopullista päämäärää eli synnittömyyttä Jeesuksessa Kristuksessa. Olen synnin vanki täällä maailmassa ja odotan, että joku päivä Jeesus armahtaisi minut lopullisesti ja olisin täysin vapaa tämän maailman synnin orjuudesta. Kuolema olisi todellakin suuri voitto. Mutta vielä elän ja synnin kuolettamista riittää joka päivälle enemmän tai vähemmän. Rakastan lähimmäisiäni ja hyviä tekoja mutta tässä vaikeassa ajassa missä elämme niiden toteen näyttäminen teoissa ei olekaan niin helppoa. Roikun Jumalan sanassa ja armossa, luottaen, että Jumala näkee sydämeeni joka ei halua pahaa lähimmäiselle. Rukous on sydämessäni joka hetki tässä pimeässä maailmanajassa. Poikani pisti jokin aika sitten välit minuun poikki kun en ollut hänen kanssaan samaa mieltä. Väitin hänelle kiven kovaa, että Jumala on kaiken luonut ja hän oli eri mieltä kanssani ja pani välit poikki kanssani. Kyllä on vaikea paikka. Toivottavasti Jumala avaa poikani silmät näkemään totuus Jeesuksessa Kristuksessa. Ystävänpäivänä kuten joulunakin kyllä vastaan samalla tavalla kuten minullekin toivotetaan mutta itse en yleensä ensin kenellekään toivota pakanauskonnon mukaisia tervehdyksiä. Pakanalliset tavat ovat juurtuneet niin voimallisesti ihmisiin, että ei enää nähdä niissä mitään väärää. Tuokoon Vapahtajamme Jeesus Kristus valoa ja toivoa elämäämme.


Rauhaa!

Olet kyllä kirjoituksestasi päätellen Tiellä, mikä on pääasia. Olemme enemmän tai vähemmän vajavaisia hengellisessä kasvussamme. Se on taas suoraan yhteydessä siihen, miten paljon kannamme hedelmää, Hengen hedelmää. Olemme täysin Herramme Jeesuksen varassa ja elämme Armosta. Hän ota pois meiltä Armoa ja saamme turvallisesti kasvaa sen vaikuttamana Jumalan antamaan kasvua. Olisimme kaikki hukassa, jos emme perustautuisi Armon varaan. Mutta kun meidät on armahdettu, niin se on 100%:sen täydellinen teko Herralta. Meidät on kutsuttu kasvamaan kohti Kristuksen kaltaisuutta. Ei meidän tarvitse pelätä sitä, että olemme vielä niin kovin keskeneräisiä. Jumala lukee Jeesuksen vanhurskauden meidän hyväksemme. Täydellisen Rakkauden alla ei ole pelkoa enää. Me luotamme Jumalan lupauksiin ja Hän ei petä, ole uskoton ja hylkää. Hän tietää, mitä tekoa olemme. Seuraavat jakeet ovat lohduttaneet minua paljonkin vaelluksessani täällä ja tietysti moni muukin:

Hebr.4:15 "Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
4:16 Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan."

Pyhä Henki selittää nuokin jakeet. Jos sinua yhtään lohduttaa, niin minulle on kaksi lapsistani kääntänyt selkänsä. En oikein tiedä miksi. Mutta he ovat rukouksen kohteita, kuten kolmaskin ja uskon heidän tulevan uskoon aikanaan. Muistetaan lapsiamme esirukouksin. Herralle ei ole mieleen kenenkään joutuminen kadotukseen. Hän kuulee rukoukset ja rukoilkaamme lakkaamatta.
Tämä täällä ajassa vietettävä aika on kunkin kohdalla päivä kerrallaan. Voimme päästä uskossa pois vaikka huomenna. Mutta voi olla, että olemme täällä vielä pitkäänkin. On tärkeää tehdä valmisteluja koko ajan ja juurtua Herraan ja kasvaa uskossa. Vaikeammat ajat ovat tulossa. Mutta Herra varjelee jokaisen kokosydämisen seuraajansa. Jumalan Valtakunta on vanhurskautta, Rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä. Pidetään Herraan tilivälit lyhyinä ja kaaduttuamme tunnustetaan syntimme ja Hän on armahtava meidät, kun teemme parannuksen.

Rukoillen muistaen sinua ja perhekuntaasi, ole siunattu Jeesuksen nimessä ja veressä. :thumb: :hearts:

JP
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Helmi 2011 17:30

Kiitän sinua rohkaisevista sanoistasi. Herramme tietää minunkin olevan keskeneräinen uskonvaelluksellani ja lopulta jäävänkin keskeneräiseksi. Siksi luja on luottamuskin Jeesuksen puolestamme tekemään syntiemme sovitustyöhön ristinkuolemassaan. Armossa vaeltaminen on toivoa joka hetkelle ja joka hetkessä. Jokaisen on kuljettava oma kärsimystie loppuun saakka. Turvatkaamme rukoukseen nöyrinä ja pyrkikäämme olemaan kuuliaisia ja parantakaamme tapojamme ja tehkäämme parannusta synneistämme.

Toivon sinulle ja perhekunnallesi kaikkea hyvää Jeesuksen Kristuksen nimessä ja varjeluksessa.

Rakas taivaallinen Isämme, Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä, kiitos, että voimme turvata sinuun tänäkin päivänä. Ohjaa meitä pysymään oikealla polulla ettemme eksyisi. Huolehdi myös kaikista läheisistämme. Tapahtukoon sinun tahtosi. Sinun on kaikki valta, voima ja kunnia. Amen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 22. Helmi 2011 15:20

Ps.139:23-24 "Tutki minua, Jumala ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni. Ja katso, jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle. "Nöyrät saavat syödä ja tulevat ravituiksi; ne, jotka etsivät Herraa, ylistävät häntä. Teidän sydämenne on elävä iankaikkisesti". Ps.22:27 Amen
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja Maria » 05. Maalis 2011 17:48

Ap. t. 16:
25 Mutta keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksissa ja veisasivat ylistystä Jumalalle; ja vangit kuuntelivat heitä.

26 Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät, ja samassa kaikki ovet aukenivat, ja kaikkien kahleet irtautuivat.

27 Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.

28 Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä".

29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.

30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"

31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".

32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.

33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.

34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.
Maria
 

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja Maria » 06. Maalis 2011 10:31

Psalmi 91

1 Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,

2 se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".

3 Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.

4 Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.

5 Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,

6 et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.

7 Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.

8 Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -

9 Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". -Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.

10 Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.

11 Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.

12 He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.

13 Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -

14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.

15 Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.

16 Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."
:GBU:
Maria
 

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja Maria » 07. Maalis 2011 19:35

Psalmi 118:

1 Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä; sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.

2 Näin sanokoon Israel; sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.

3 Näin sanokoon Aaronin suku; sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.

4 Näin sanokoot ne, jotka Herraa pelkäävät; sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.

5 Ahdistuksessani minä huusin Herraa, Herra vastasi minulle ja asetti minut avaraan paikkaan.

6 Herra on minun puolellani, en minä pelkää; mitä voivat ihmiset minulle tehdä?

7 Herra on minun puolellani ja auttaa minua, ja minä saan ilolla katsella vihamiehiäni.

8 Parempi on luottaa Herraan, kuin turvata ihmisiin.

9 Parempi on luottaa Herraan, kuin turvata ruhtinaihin.
Maria
 

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Maalis 2011 20:09

Kyllä oli kaunis päivän sana. Kiitos Herralle.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja Maria » 08. Maalis 2011 19:16

:lol: Kiitos pekka veli sanoistasi. Olen ilo saada tuoda Jumalan Sanaa esille. Siunausta sinulle elämääsi!! :hearts:

Johannes 3:

1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.

2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."

3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".

4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"

5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"

10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!

11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.

12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,

15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
Maria
 

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja Maria » 09. Maalis 2011 10:56

Tämä Raamatun paikka alkoi minulle aamulla sitä lukiessani oikein puhumaan ja elämään ja piti lukea useamamnkin kerran ja ajatuksella.

Hesekiel 2:

1 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, nouse jaloillesi, niin minä puhuttelen sinua".

2 Niin minuun tuli henki, kun hän puhui minulle, ja se nosti minut jaloilleni, ja minä kuulin hänen puhuvan minulle.

3 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, minä lähetän sinut israelilaisten tykö, kapinallisten pakanain tykö, jotka ovat kapinoineet minua vastaan; he ja heidän isänsä ovat luopuneet minusta, hamaan tähän päivään asti.

4 Nuo lapset, joilla on kovat kasvot ja paatuneet sydämet-niitten luokse minä sinut lähetän, ja sinun on sanottava heille: Näin sanoo Herra, Herra.

5 Kuulkoot tai olkoot kuulematta-sillä uppiniskainen suku he ovat-he tulevat kuitenkin tietämään, että profeetta on ollut heidän keskellänsä.

6 Mutta sinä, ihmislapsi, älä pelkää heitä, äläkä pelkää heidän sanojansa, vaikka edessäsi on ohdakkeita ja orjantappuroita ja sinä asut skorpionien seassa; älä pelkää heidän sanojansa äläkä arkaile heidän kasvojansa, sillä he ovat uppiniskainen suku.

7 Vaan puhu heille minun sanani, kuulkoot tai olkoot kuulematta; sillä uppiniskaisia he ovat.

8 Mutta sinä, ihmislapsi, kuule, mitä minä sinulle sanon. Älä ole uppiniskainen, niinkuin uppiniskainen suku on. Avaa suusi ja syö, mitä minä sinulle annan."

9 Niin minä näin, ja katso: käsi ojennettiin minua kohti, ja katso: siinä oli kirjakäärö.

10 Ja hän levitti sen minun eteeni, ja katso: se oli kirjoitettu täyteen sisältä ja päältä. Ja siihen oli kirjoitettu itkuvirret ja huokaukset ja voi-huudot.
Maria
 

Re: Päivän sana

ViestiKirjoittaja pekka » 10. Maalis 2011 12:32

Maria kirjoitti::lol: Kiitos pekka veli sanoistasi. Olen ilo saada tuoda Jumalan Sanaa esille. Siunausta sinulle elämääsi!! :hearts:

Johannes 3:

1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.

2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."

3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".

4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"

5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"

10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!

11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.

12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,

15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.



Jumalan siunausta ja kaikkea mahdollista hyvää sinullekin Maria elämääsi.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

EdellinenSeuraava

Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron