Näyt, unet ja niiden selitykset Pyhästä Hengestä.

Raamatun tutkiminen

Näyt, unet ja niiden selitykset Pyhästä Hengestä.

ViestiKirjoittaja Mikko Ainasoja » 17. Marras 2011 09:30

Mikko Ainasoja tervehtii kaikkia veljiään ja kristin uskosta kiinnostuneita ihmisiä. Pysykää aina Totuudessa ja tukekaa toisianne uskossanne.

Aloitan aiheen Raamtun näyista, unista ja ilmestyksistä ja minulla on veljet ja muut näistä totuudellista kerrottavaa, sillä Herra on suuressa armossaan alkanut antamaan minulle Pyhän Hengen kautta tietoa ja ymmärrystä kaikkea Totuuteen liittyvää kohtaan. Tuon esille kaksi hyvin tärkeää aihetta kahdesta näystä. Näissä sanoissa on totuus ja autuas se joka ne todeksi uskoo .

Sakarjan näky naisesta eefa-mitassa luku 5. Tuo näyn viljaruukku, eefa-mitta, se kuvaa Rooman kirkkoa ja myös muita sille uskollisia ja sen kanssa yhdessä toimivia kirkkoja. Se nainen viljaruukun sisällä kuvaa Babylonia henkeä, kaikkien iljetysten ja porttojen äitiä. Babylon on toki suurempi kuin tuo Rooman kirkko, mutta sen sydän toimii noissa kirkoissa ja kansat ja kielet, jotka pitävät tuota kirkkoa maansa hengellisenä paremmistona sekä esimerkkinä, ovat juopuneet sen viinistä, verestä, eli elinvoimasta, joka on välipitämätön suhtautuminen Jumalaan sekä maallisuus. Babylon on siis suuri ja vaikuttaa vahvasti maissa, josissa nuo kirkot ovat ylpeyden aiheita. Näyn Sinerian maa on siis myös tässä kohden Babylon, eli Rooma. Nämä sanat ovat todet.

rakkaan veljemme Johanneksen ylös kirjaama toinen Peto, sekä väärä profeetta ja Jumalalle rakkaan profeetta Danielin ylös kirjaaman neljännen eläimen sarvi, joka nousi jäljestä päin. Tuo veli Johanneksen kirjaama toinen Peto ja Danielin kuvaama sarvi jolla on ihmisen silmät ja suuria puhuva suu kuvaavat väärää profeettaa ja sen henkeä. Maailman uutisointi ja ohjelma lähetykset tapahtuvat tuon väärän profeetan hengen kautta. Nämä vastaanottimet näyttävät, kuten ihmisten silmät ja puhuvat suuria, mutta ovat väärän profeetan aikaansaannoksia, ei ihmisen. Väärä profeetta sai vallan antaa Pedon kuvalle hengen niin, että se kykenee jopa puhumaan ja sen se on tehnyt. sillä se mikä on syntynyt Pedeon eli rahan vaikutuksesta on Pedon kuva ja nuo ohjelmien vastaanottimet ovat juuri niitä, juuri niitä joissa väärän profeetan henki tekee työtään ja eksyttää maailmaa. Autuas joka uskoo ja sen mukaan toimii.

Jumalalle kunnia aina ja ikuisesti! amen.
Mikko Ainasoja
 

Re: Näyt, unet ja niiden selitykset Pyhästä Hengestä.

ViestiKirjoittaja eerika » 15. Tammi 2012 14:24

Näin unen viime yönä... ei siinä välttämättä ole mitään erikoisempaa.
Mutta olin mukamas kirjoittanut runon ja sen nimenä oli: Ovi 101

Aamulla herätessäni ajattelin, että Herra voi avata oven hedelm'lliseen työhön ja vaikka vastustajia olisi paljon, niin jos ovi (Itse Herra) on sen oven työhön avannut, kukaan ei voi sitä sulkea.
Ja jos hän taas näkee hyväksi sulkea jonkun oven elämässämme, kukaan ei kykene sitä enää avaamaan.
Jeesus on Voittaja !
Avatar
eerika
 
Viestit: 153
Liittynyt: 19. Maalis 2011 16:49

Re: Näyt, unet ja niiden selitykset Pyhästä Hengestä.

ViestiKirjoittaja Maria » 16. Tammi 2012 21:23

eerika kirjoitti:Näin unen viime yönä... ei siinä välttämättä ole mitään erikoisempaa.
Mutta olin mukamas kirjoittanut runon ja sen nimenä oli: Ovi 101

Aamulla herätessäni ajattelin, että Herra voi avata oven hedelm'lliseen työhön ja vaikka vastustajia olisi paljon, niin jos ovi (Itse Herra) on sen oven työhön avannut, kukaan ei voi sitä sulkea.
Ja jos hän taas näkee hyväksi sulkea jonkun oven elämässämme, kukaan ei kykene sitä enää avaamaan.


:roll: Niin uniahan näkee jokainen, vaikka olen kuullut jonkun väittävän, ettei näe ollenkaan unia.Mutta en usko ja se on Jumalamme tarkoittamaakin, että me näemme unia, joilla usein peilaamme elämäämme ja päivien tilanteita. Moni uskoo näkevänsä unissaan enteitä, tai että ne on ois PH tuotosta. Toki ihan profetaalisiakin unia on olemassa, tottahan toki, mutta ei kaikki unet ole Herran puhetta, vaikka ne ois kuinka koskettaviakin, tai saattaa olla jopa hengellisyyteenkin viittaavia unia, mutta siltikään ne eivät ole Jumalasta, vaan omasta sielullisuudesta, tms.. :think2:

Joillakin on kuin tarve ja halu nähdä kaikessa hengellisyyttä, siis unissaankin, mutta se on lopulta harhaan johtavaa ja alkaa helposti miettiä:"Mitähän tämä ja se uni tahtoo sanoa/tarkoittaa!" Ja siten kääntääkin kaiken hengelliseksi sanomaksi, tms..En suosittele, koska näen sen ylihengellistämisenä ja yliluonnollisia asioita kaikesta etsien, kaivatenkin. Jos nyt vaikka minä alkaisin hengellistää näkemiäni uniani, niin oishan niitä, mutta oisko ne Jumalasta siltikään tulleita unia, vaiko jostain muualta? Epäilen, että enempikin jostain muualta, koska silloinhan etsisin ja kaipaisin kaikesta etsien jotakin heng ja puhuttelevaa, ja se ois aika huono homma. Mutta mieluimmin pitäisin niitä vain unina, joita ihminen voi vain nähdä sen kummemin sen olematta jotain hengellistä. En voi sille mitään kun mua alkaa ärsyttään, jos joku hakee kaikesta jotain itsellee tarkoitettua ja hengellistä, vaikka se ei välttämättä sitä olisikaan, vaan uni unien joukossa. En nyt tarkoita sinua eerika, vaan ihan noin niinku yleisesti ajatellen.. :think2:

Laitan eerikan sanojenkin mukaan tämän Raamatunpaikan meille, joka on niin ja amen!

Ilm. 3:
7 Ja Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Pyhä, Totinen, jolla on Daavidin avain, hän, joka avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa:

8 Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.

9 Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.

10 Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.

11 Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
Maria
 

Re: Näyt, unet ja niiden selitykset Pyhästä Hengestä.

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 27. Maalis 2012 14:28

Kaikki näkevät unia. Ihmisten aivoja on tutkittu heidän nukkuessa, ja kaikkien aivoissa tapahtuu "liikettä" REM-unen aikana.
http://fi.wikipedia.org/wiki/REM_%28uni%29

Monet eivät muista unia aamulla herätessään. Itse olen nähnyt lapsesta asti paljon unia. Lapsuudessa ja nuoruudessa jotkut unet olivat ahdistavia, täynnä pelkoa. Nyt, myöhemmin, se lahja on ollut siunaukseksi ja rakennukseksi.

Paholainen tahtoo vääristää kaikki. Älkää sekoittako kirjoitustani "unien ihannointiin", koska en tarkoita tätä sellaiseksi. Saatanan vaikutuksesta monet tulkitsevat uniaan totaalisen väärin. Lisäksi monet ei-uskovat hakevat merkkejä ja ennustuksia vääristä asioista, koska eivät tunne Jumalan sanaa ja eivät kuule (tai halua kuunnella) Pyhää henkeä. Jotkut uskovat haluavat selittää Jumalan varoitukset "hyväksi asiaksi". Jumalan sanaa vääristellään ja unissa tulevia varoituksia/ kehoituksia ei oteta vakavasti.

Kaikki unet eivät ole Jumalalta. Kaikki unet eivät ole profeetallisia.


Olen "lajitellut" unet kolmeen kategoriaan.

1. Jumalalta saatuja profeetallisia unia, jotka koskevat varoituksen jotain ihmistä tai tilannetta kohtaan. Voi olla, että Jumala kehottaa puhumaan jollekin tietylle ihmiselle jostain hänen tilanteestaan. Jotkut unet ovat varoituksia, osa rohkaisua. Nämä eivät ole aina mitään "maagista leijumista", mutta niissä on sanoma (varoitus, rohkaisu, kehoitus) joko omaa itseä tai jotain toista ihmistä kohtaan. Joskus unet voivat olla yliluonnollisen ihania, mutta (minun kohdallani) usein ne ovat sävyltään arkisia. Näiden unien kautta Jumala puhuu ja puhuttelee ihmisiä.

2. Toiset unet ovat sellaisia, joissa Saatana yrittää hyökätä. Olen rukoillut näissä tilanteissa herätessäni. Joskus olen rukoillut/ huutanut Jeesusta myös unessa. Ne ovat yksi Saatanan yritys murtaa ihminen/ vaikuttaa ajatteluun. Unissa voi olla käärmeitä, hämähäkkejä tai muita "ikäviä" asioita, joita käytetään pahuuden/ Saatanan symboleina. Niissä tunnelma voi olla pelottava tai ahdistava, mutta niissä(kään) tilanteissa kristityllä ei ole mitään hätää.

3. Kolmas asia ovat unet, jossa ihminen käy läpi päivän tapahtumia. Uni on tärkeää ihmisen terveydelle fyysisen palautumisen, kehon lepäämisen ja aivojen lepuuttamisen (ajatusten, päivän tapahtumien selvittämisessä). Unet saattavat olla sekavia tai hauskoja, välillä jopa outoja, mutta niissä toistuu päivän aikana koettuja asioita. Niitä ei pidä ylihengellistää, mutta niistä voi saada tietoa itsestään. Tarkoitan "tiedolla" sitä, miten reagoin tai toimin eri tilanteissa. Uskon Jumalan opastavan meitä yhä syvempään yhteyteen Jeesuksen kanssa mutta myös terveempään itsetuntemukseen. Meidän jokaisen on hyvä tietää omat heikkoutemme ja rajamme, vahvuudet ja lahjat. Joskus unien kautta olen joutunut nöyrtymään Jumalan kasvojen eteen, koska "sisin on ollut täynnä saastaa". Se ei ole tullut eteeni päivän askareiden keskellä mutta kun keho ja mieli pysähtyvät lepäämään, niin törky nousee pintaan.

Unia ei saa alkaa palvoa, vaikka usein ei-uskovat ihmiset haluavat nähdä unien näkijän "meediona". Jumala toimii ihmisen valveillaoloaikana ja unen aikana. Itse en näe tässä mitään sellaista "hohtoa", koska kaikki 1. luokan unet eivät ole helppoja kohdata. Saatana haluaa maailman ihmisten ajattelevan (joko Jumalan tai Saatanana lähettämien) unien olevan valtaa, kunniaa ja mainetta. Itse ajattelen sen olevan palvelukeino. Käymättä läpi sen enempää yhdenkään profeetallisen unen sisältöä, voin sanoa, että kun olen yrittänyt puhua ja jutella jollekin uskovalle, mitä olen Jumalalta unessa saanut, olen saanut osakseni ihmetystä, närkästystä ja muuta. Kukaan ei ole tullut kiittelemään jälkikäteen. Suuttuminenkaan ei ole aina ollut tilanteista kaukana. Eli turha unien ihannointi, unien näkijän nostaminen jalustalle, on turhaa. Lahjoissa on aina vastuu.

Voi miettiä seuraavia kysymystä:
Olenko minä valmis menemään jollekin "arvostetulle papille" puhumaan hänen avioliiton ulkopuolisesta suhteestaan?
Olenko minä valmis tekemään parannusta, jos Jumala nostaa uniin minun syntini?
Olenko valmis varoittamaan ja nuhtelemaan rakkaita uskonveljiä- ja siskoja, jos se tilanne tulee?
Näiden (ja muiden rankempien) kysymysten kanssa jokainen uniennäkijä joutuu painimaan.
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta


Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa