Mistä kohtaa Raamattua löydät ITSESI?

Raamatun tutkiminen

Mistä kohtaa Raamattua löydät ITSESI?

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 16. Tammi 2021 18:37

Mä löydän itseni Israelin erämaavaelluksesta.. :think2: :think2: :think2: Mä en oikein osaa uskoa mihinkään ja mä olen sellainen purnari ja napisija :( Muta mä en OSAA olla muuta, vaikka kuinka toivoiskin olevansa muuta, en pysty olemaan muuta
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Mistä kohtaa Raamattua löydät ITSESI?

ViestiKirjoittaja laulajamies » 16. Tammi 2021 22:10

Kyllä se on mulla kanssa tuo erämaavaellus. Ihan viimeisimpiä kohtia, joita olen raamatusta alleviivannut nyt muutaman päivän sisällä:

Sinä seurasit minua autiomaassa, maassa, jossa mikään ei kasva.
Jer. 2:2
laulajamies
 
Viestit: 131
Liittynyt: 09. Marras 2019 15:50

Re: Mistä kohtaa Raamattua löydät ITSESI?

ViestiKirjoittaja Anton » 23. Tammi 2021 15:16

Onhan jokaisen meidän lihassa taipumusta nurinaan ja valittamiseen, kun elämän olosuhteet ovat epämieluisat. Raamattu tekee kuitenkin eron sen välille minkälaiset taipumukset meidän lihassa on, ja mitä tekoja me tehdään. Varmasti Joosualla ja Kaalebilla ja muilla uskonsankareilla oli ihan samat taistelut omasta lihasta nousevaa nurinaa vastaan. Mutta he päättivät kuitenkin tehdä toisin.

Minusta on aika hölmöä rinnastaa itsensä mihinkään Raamatun hahmoon, sillä kaikki he olivat samanlaisia ihmisiä kuin mekin. Sama liha, samat taistelut, sama mahdollisuus vastustaa lihaa ja taipua toimimaan Jumalan tahdon mukaisesti. Me voidaan langeta ja kompuroida samalla tavalla kuin Raamatun surkimukset, mutta me voidaan myös nousta ylös ja taistella voitollisesti samalla tavalla kuin Raamatun sankarit. Valinta on meidän.
Anton
 
Viestit: 56
Liittynyt: 11. Maalis 2020 02:55

Re: Mistä kohtaa Raamattua löydät ITSESI?

ViestiKirjoittaja Juhani » 25. Tammi 2021 20:54

Minä olen viinipuu, te olette oksat.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Mistä kohtaa Raamattua löydät ITSESI?

ViestiKirjoittaja Maaret » 05. Maalis 2021 09:42

Löydän itseni psalmista 27 ja vastaavat psalmit.

Muutan ne osaltaan realistisemmiksi kuten "vaikka minun isäni ja äitini minut hylkäävät niin Herra minut korjaa."

Kun tulee hyljätyksi satoja kertoja kaikissa tilanteissa niin tuo ei enää ole muotoa "hylkäisivät" vaan "hylkäävät". Ja se tuo enemmän lohtua kuin joku jossittelu. :bible:
Katso, minä pakenisin kauas ja yöpyisin erämaassa.
Ps. 55:7
Maaret
 
Viestit: 111
Liittynyt: 14. Elo 2020 15:58
Paikkakunta: Itä-Uusimaa


Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron