Jeesuksen ihmisyys

Raamatun tutkiminen

Re: Jeesuksen ihmisyys

ViestiKirjoittaja Maaret » 12. Joulu 2020 05:19

Kyllä olen päättänyt uskoa että Jeesus on edelleen "ihminen". Jos ihminen (me) olemme ikuinen olento niin ei Jeesuksenkaan ihmisyys voi kadota olemattomiin.
Mitä muuten merkitystä on esim jakeilla "niin sopi pelastuksemme välimiehen tulla täydelliseksi sen mukaan mitä hän kärsi" tai "oppi kuuliaisuuden kärsimyksissä". Jos tämä kaikki katosi ihmisyyden mukana niin jakeet ovat tyhjää täynnä.
Jeesuksen Jumaluuteen kuuluu edelleen kaikki Jumaluus mutta ihmisyys ei kadonnut. Jos tätä ei joku rajallinen ihminen kykene selittämään niin sillä ei ole mitään merkitystä. Ei kukaan kykene Jumaluuttakaan selittämään eikä edes tarvitse.
Katso, minä pakenisin kauas ja yöpyisin erämaassa.
Ps. 55:7
Maaret
 
Viestit: 111
Liittynyt: 14. Elo 2020 15:58
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Jeesuksen ihmisyys

ViestiKirjoittaja laulajamies » 08. Huhti 2021 16:47

Johanneksen 3:13
"Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

Rukoilen itse Jumalaa ja sitä, että saisin oppia tuntemaan Jeesuksen, jos on todella totta, että Jeesus on Jumalan poika.

Epäilemättä täällä on teillä suurta uskoa, itsellä on vielä vähän ristiriitaiset ajatukset.
Johanneksen kolmatta kuunnellessa tuli aivan kumma, mutta hyvin tuttu olotila, jossa Henki ja ruumis ovat aivan eri asioita. Jeesus puhuu ikäänkuin valkeudesta käsin ja Nikodeemuskin ihmettelee, että miten nämmöinen ihmiskeho voi sitten olla. Tätä on vähän vaikea selittää.

Toivon, että mulla olis niin paljon uskoa, että Jeesuksen kirkkaus olisi minullekin aivan ilmiselvää, mutta rukoilen aina Isää, koska mietin, että onko Jeesus todellakin Jumalan Poika, vai pelkkää kapinaa ja häneen uskovat hukkuvia.
laulajamies
 
Viestit: 131
Liittynyt: 09. Marras 2019 15:50

Re: Jeesuksen ihmisyys

ViestiKirjoittaja Juhani » 08. Huhti 2021 23:08

laulajamies kirjoitti:Johanneksen 3:13
"Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

Rukoilen itse Jumalaa ja sitä, että saisin oppia tuntemaan Jeesuksen, jos on todella totta, että Jeesus on Jumalan poika.

Epäilemättä täällä on teillä suurta uskoa, itsellä on vielä vähän ristiriitaiset ajatukset.
Johanneksen kolmatta kuunnellessa tuli aivan kumma, mutta hyvin tuttu olotila, jossa Henki ja ruumis ovat aivan eri asioita. Jeesus puhuu ikäänkuin valkeudesta käsin ja Nikodeemuskin ihmettelee, että miten nämmöinen ihmiskeho voi sitten olla. Tätä on vähän vaikea selittää.

Toivon, että mulla olis niin paljon uskoa, että Jeesuksen kirkkaus olisi minullekin aivan ilmiselvää, mutta rukoilen aina Isää, koska mietin, että onko Jeesus todellakin Jumalan Poika, vai pelkkää kapinaa ja häneen uskovat hukkuvia.


On vain yksi välimies ihmisen ja Jumalan välillä, Jeesus Kristus. Vain usko Jumalan Poikaan Jeesukseen ja hänen ristin sovitustyöhöönsä pelastaa. Ei ole olemassa muuta pelastava tietä.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Jeesuksen ihmisyys

ViestiKirjoittaja laulajamies » 10. Huhti 2021 20:00

Juhani kirjoitti:
laulajamies kirjoitti:Johanneksen 3:13
"Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

Rukoilen itse Jumalaa ja sitä, että saisin oppia tuntemaan Jeesuksen, jos on todella totta, että Jeesus on Jumalan poika.

Epäilemättä täällä on teillä suurta uskoa, itsellä on vielä vähän ristiriitaiset ajatukset.
Johanneksen kolmatta kuunnellessa tuli aivan kumma, mutta hyvin tuttu olotila, jossa Henki ja ruumis ovat aivan eri asioita. Jeesus puhuu ikäänkuin valkeudesta käsin ja Nikodeemuskin ihmettelee, että miten nämmöinen ihmiskeho voi sitten olla. Tätä on vähän vaikea selittää.

Toivon, että mulla olis niin paljon uskoa, että Jeesuksen kirkkaus olisi minullekin aivan ilmiselvää, mutta rukoilen aina Isää, koska mietin, että onko Jeesus todellakin Jumalan Poika, vai pelkkää kapinaa ja häneen uskovat hukkuvia.


On vain yksi välimies ihmisen ja Jumalan välillä, Jeesus Kristus. Vain usko Jumalan Poikaan Jeesukseen ja hänen ristin sovitustyöhöönsä pelastaa. Ei ole olemassa muuta pelastava tietä.


1 Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta-
2 ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille-
3 minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
4 Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

---

Enhän minä voi siitä ilosta alkaa Jeesukseen uskomaan, kun muut niin sanoo. Minä tarvin unen, näyn, jonkun kokemuksen, että saan olla 100% varma, että se asia todellakin on niin, että Jeesus on Jumalan poika. Minulla ei muutenkaan ole mitään tarvetta kulkea tuolla esittämässä, että uskon Jeesukseen. Jumalaan uskon aivan täysin ja Häneltä niin rukoilen, että saisin tuntea Jeesuksen semmoisena, kuin hän on.

Tämä on semmoinen asia, missä en halua tulla huijatuksi.
laulajamies
 
Viestit: 131
Liittynyt: 09. Marras 2019 15:50

Re: Jeesuksen ihmisyys

ViestiKirjoittaja roosa » 11. Huhti 2021 18:44

Laulajamiehelle: Eihän sitä uskoa voi tosiaan väkisin vääntää. (Raamattu 33/38) Room.10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. Tässä on hyvä video joka kannattaa katsastaa, aiheena tuo TIE, Totuus ja Elämä. Armon kalliolla ohjelma TV7 kanavalta.
https://www.tv7.fi/arkki/armon-kallioll ... ma_p58080/
roosa
 
Viestit: 272
Liittynyt: 22. Maalis 2016 09:47

Re: Jeesuksen ihmisyys

ViestiKirjoittaja laulajamies » 13. Huhti 2021 17:20

Jos Jeesuksen opetuslapset osoittaa tähän

Heprealaisille 10:28
Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

Jeesus itse sanoo

Luukkaan 16:16
"Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin."

Luukkaan 16:17
"Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää."

Jos se on niin helppoa pelastua, että ei tarvitse kuin uskoa Jeesukseen, niin miksi Jeesus itse sitten sanoo näin

Matteuksen 7:13
"Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;"

Matteuksen 7:14
" mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."


Olen itse alkanut ajatella, että jokainen menee tasolleen. Ne, jotka ajattelevat että Jeesus oli ihmisenä täys Jumala ja evankeliumit on ilman ihmisten lisämausteita lähtevät heille varattuun iänkaikkisuuteen ja ne, jotka ajattelevat sen raamatun Jumalan olevan tosi Jumala, joka raamatun lehdyköiltä ihmisten kirjoittamina välittyy lähtevät omaan iänkaikkisuuteensa.

Roomalaisille 2:14
"Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki"

Roomalaisille 2:15
" ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä , kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-"

Roosalle: katselen tuon videon läpi. Tietysti tutkin myös sanaa lähes päivittäin
laulajamies
 
Viestit: 131
Liittynyt: 09. Marras 2019 15:50

Re: Jeesuksen ihmisyys

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 14. Huhti 2021 20:13

No se portti on ahdas koska siitä menee sisään vaan se Uusi Luomus joka meihin syntyy.. vanha aatumme ei maharu taivaaseen lainkaan..eikä tää jatkuvasti vaatimuksia esittävä KROPPA:mme..
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Jeesuksen ihmisyys

ViestiKirjoittaja BroJohannes » 15. Touko 2021 23:21

Rauhaa,
Oletko huomannut tämän?

Silloin Jeesus sanoi heille: ”Voi teitä ymmärtämättömiä! Kuinka hitaita te olettekaan sydämessänne uskomaan kaikkea sitä, mitä profeetat ovat puhuneet. Eikö Kristuksen pitänyt juuri näin kärsiä ja sitten mennä kirkkauteensa?” Ja alkaen Mooseksesta ja kaikista profeetoista hän selitti heille, mitä kaikissa kirjoituksissa oli hänestä sanottu.
Luukas 24:25‭-‬27 FINRK
https://bible.com/bible/1745/luk.24.25-27.FINRK

Kaikki Raamatun kirjoitukset ovat alusta saakka puhuneet Jeesuksesta. Jumala puhui Jeesuksesta jo edeltä käsin, alusta saakka. Eikö tämä todista Jeesuksen aidoksi Jumalan Pojaksi ja ainoaksi todelliseksi Pelastajaksi?

Joku sanoi, että Jeesusta koskevia ennustuksia on VT:n puolella 400. En tiedä mikä on oikea luku mutta paljon niitä on. Tässä ensimmäinen:

Herra Jumala sanoi käärmeelle: ”Koska tämän teit, sinä olet kirottu kaikkien karjaeläinten ja villieläinten joukossa. Vatsallasi sinun on kuljettava ja tomua syötävä koko elinaikasi. Minä panen vihollisuuden sinun ja naisen välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille. Hän on murskaava sinun pääsi, ja sinä haavoitat häntä kantapäähän.”
1. Mooseksen kirja 3:14‭-‬15 FINRK
https://bible.com/bible/1745/gen.3.14-15.FINRK

(Tässä kohtaa puhutaan naisen siemenestä kun muualla puhutaan miehen siemenestä. Jeesus on ainoa joka syntyi naisesta ilman miehen siementä. Käärmeen pään murskaava "hän" on tässä mies, Jeesus.)
BroJohannes
 
Viestit: 10
Liittynyt: 10. Elo 2020 18:40

Re: Jeesuksen ihmisyys

ViestiKirjoittaja laulajamies » 18. Touko 2021 18:42

Jeesus itse sanoo "Jumalan valtakunta on lasten kaltainen" (muistista lainattuna)

Ihmislapsen käsitys Jumalasta on aivan absoluuttinen ja puhdas, luottamuksen määrä pienessä siihen, että elämä kantaa ja niin on hyvä, koska hyvä on yksinkertaisesti hyvä. Tämä on minun käsitykseni mukaan koko olemassaolon perusta. Sitten sinulle tullaankin väittämään, että "oi-ei, Jumala toki on, mutta hän on sadisti ja narsisti, ja kaiken lisäksi hänen poikansakin on syntynyt ladossa! "

Tämmöisellä iskostuksella lyödään niin kova trauma ihmismielen perustuksiin, että yksilö on yksinkertaisesti hukassa.

Tämä ei kuitenkaan sulje pois Jumalan olemassaoloa, Pyhän Hengen olemasaoloa, omien Hengen läsnäolon kokemuksiani. Itse tutkin vieläkin raamattua ja tahdon löytää vastauksia.
laulajamies
 
Viestit: 131
Liittynyt: 09. Marras 2019 15:50

Re: Jeesuksen ihmisyys

ViestiKirjoittaja nmn » 18. Touko 2021 19:20

laulajamies kirjoitti:hän on sadisti ja narsisti


Millä perusteella Jumala on sadisti tai narsisti? Siksikö että on hukuttanut syntisiä kansoja kun synnin mitta on tullut täyteen?
nmn
 
Viestit: 125
Liittynyt: 20. Syys 2020 21:37

EdellinenSeuraava

Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron