Jeesuksen ihmisyys

Raamatun tutkiminen

Jeesuksen ihmisyys

ViestiKirjoittaja Maaret » 28. Elo 2020 22:13

Kuuntelin äsken osan Petrin puheesta "Jeesuksen jumaluuden alentava oppi".

Kaikki oli hyvin kunnes hän sanoi ettei Jeesus enää ole ihminen. Mä olen kaivannut päästä taivaaseen saadakseni halata Jeesusta mutta jos ei hän enää ole "ihminen" niin ei häntä sitten myöskään voi enää halata. Miksi jotkut on ikuisesti tuomittu olemaan ilman kenenkään rakkaan halausta???

Mitä mun rakkaus merkitsee jos en saa edes halata ikinä sitä jota rakastan? Miksi mä enää odottaisin taivaaseen pääsyä kun en tiedä onko siellä ketään mun tuttua tai sukulaista tai ystävää? Mulla ei ole ikinä maanpäällä ketään rakasta eikä tule ikinä taivaassakaan siis olemaan ketään rakasta.

Jätin puheen kuuntelun kesken. Ehkä joskus kykenen itkultani kuuntelemaan sen loppuun.
Minä olen luullut että kun Jeesus nousi ruumiissaan taivaaseen niin se ruumis myös olisi hänellä siellä ja häntä voisi halata. Mutta jos hän on siellä vain Jumala niin ei häntä voi koskaan halata.

Kun on tarpeeksi halveksittu niin mulle on ihan sama jos pidätte mua vinksahtaneena. Eihän kukaan aina hyljättyä voi ymmärtää jos ei itse koskaan tarvii olla hyljätty mutta tulinpahan nyt vaan sanomaan palautteeni puheeseen.
Katso, minä pakenisin kauas ja yöpyisin erämaassa.
Ps. 55:7
Maaret
 
Viestit: 111
Liittynyt: 14. Elo 2020 15:58
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Jeesuksen ihmisyys

ViestiKirjoittaja Aivina » 28. Elo 2020 22:34

Jesaja 53
1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
:bible:

Kyllä Jeesus tietää tarkalleen miltä meistä ihmisistä elämä tuntuu.
Aivina
 
Viestit: 63
Liittynyt: 12. Helmi 2011 23:14

Re: Jeesuksen ihmisyys

ViestiKirjoittaja Kaisla » 28. Elo 2020 23:47

Ilm 21:
1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

Luulen ja uskon että taivaassa on kaikki niin täydellistä ja ihanaa, että halaus ei oo siihen verrattuna paljoakaan :thumb: :hearts:
Kaisla
 

Re: Jeesuksen ihmisyys

ViestiKirjoittaja Maaret » 29. Elo 2020 08:23

Kiitos teille rohkaisuista.

Itsekin sain muutaman oivalluksen. Jos Jeesus on Jumala niin ei hänkään koskaan saa halausta eikä sitä kaipaa. Jos me muutumme sellaisiksi kuin hän niin emme
mekään koskaan taivaassa kaipaa halausta.

Toiseksi koska Jeesus on Jumalan Sana ja Rakkaus niin rakkaus on sanoja. Se ei ole halausta tai muutakaan konkreettista. Siksi varmaan uskovatkin (muut kuin minä) ovat tajunneet että rakkaus on vain puhetta. Jos joku tekee jotain toisen hyväksi (rakkaudesta) niin se on vain ihmisen teko.

Jumalan Rakkaus luo asioita. Joten esim kissat on luotu, jotta yksinäinen voisi halata joskus jotakuta. Mutta se on maallinen asia ja taivaassa ei sellaista kaipaa.
Ainoa ongelma on ettei köyhällä ole rahaa hankkia kissa, joten täyty toivoa että tämä elämä päättyy pian.

En taida enää kuunnella Paavolaa. Kyllä se eilinen oli sen verran suuri järkytys. Oivaltaa ettei aikuinen koskaan enää saa halausta sen lisäksi ettei häntä ole koskaan kukaan rakastanut. Mutta se varmaan on sitä aikuisuutta , kylmä totuus iskee joskus vasten kasvoja ja se on vain nieltävä. ps olen jo yli 50v joten toisilla se aikuisuuden tajuaminen kestää hieman.

Toisaalta vanhuksetkin kituu hoitolaitoksissa kun heitä ei kukaan koskaan halaa. Täytyy heidänkin puolestaan rukoilla ja toivoa, että maailman loppuu pian.

Maailman pahuus on jo suurempi kuin sata Sodomaa, joten Jumalan olisi oikeuden takia jo aika tehdä jotain konkreettista.
Katso, minä pakenisin kauas ja yöpyisin erämaassa.
Ps. 55:7
Maaret
 
Viestit: 111
Liittynyt: 14. Elo 2020 15:58
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Jeesuksen ihmisyys

ViestiKirjoittaja Kaisla » 29. Elo 2020 09:22

Niin, siis mikä siinä Petrin kirjoitukses oli niin järkyttävää?
Kaisla
 

Re: Jeesuksen ihmisyys

ViestiKirjoittaja Iustus » 24. Syys 2020 14:02

Ymmärrän hyvin järkytyksen, mutta ei syytä huoleen. Jeesus on tälläkin hetkellä tosi Jumala ja tosi ihminen.
Iustus
 
Viestit: 283
Liittynyt: 29. Huhti 2015 13:10

Re: Jeesuksen ihmisyys

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 26. Syys 2020 12:08

Hmmmmm... :think2: :think2: :think2:

Joh.,, 20:25. Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko".
26. Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
27. Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

Oiskos tässä pelastus Raamatusta maaretin tilanteeseen? Tuomas laittoi kädet naulansijoihin käsissä ja kyljisä
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Jeesuksen ihmisyys

ViestiKirjoittaja BroJohannes » 03. Loka 2020 09:24

Komppaan Simsonia. Saamme ylösnousemuksessa uudenlaisen ruumiin kuten Jeesus ensimmäisenä sai. Tuo ruumishan Jeesuksella oli Tuomaksen koskettaessa Häntä. Korinttilaiskirje on asiassa aika selvä:
"Näin on myös kuolleiden ylösnousemus: Kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa. Kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa. Kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa. Kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen. Onhan kirjoitettu: ”Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu.” Viimeisestä Aadamista tuli eläväksi tekevä henki. Ensimmäisenä ei siis ollut hengellinen vaan sielullinen, vasta sitten tulee hengellinen. Ensimmäinen ihminen oli maasta ja maallinen. Toinen ihminen on taivaasta . Millainen maallinen oli, sellaisia ovat maalliset. Millainen taivaallinen on, sellaisia ovat myös taivaalliset. Ja niin kuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä tulee olemaan myös taivaallisen kuva."
1. Korinttilaisille 15:42‭-‬49 FINRK
https://bible.com/bible/1745/1co.15.42-49.FINRK

Mutta miksi meidän pitäisi olettaa, etteivät henkiolennot voi koskea tosiaan? En ainakaan löydä Raamatusta sellaista kohtaa.
BroJohannes
 
Viestit: 10
Liittynyt: 10. Elo 2020 18:40

Re: Jeesuksen ihmisyys

ViestiKirjoittaja Juhani » 06. Loka 2020 16:17

BroJohannes kirjoitti:Mutta miksi meidän pitäisi olettaa, etteivät henkiolennot voi koskea tosiaan? En ainakaan löydä Raamatusta sellaista kohtaa.


Minä ainakin ihmettelen, jos he eivät voisi niin tehdä. Jeesus ainakin oli ylösnousemuksen jälkeen kosketeltavissa, sekä hän söi heidän nähtensä.

Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."
Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.
Mutta kun he eivät vielä uskoneet, ilon tähden, vaan ihmettelivät, sanoi hän heille: "Onko teillä täällä jotakin syötävää?"
Niin he antoivat hänelle palasen paistettua kalaa.
Ja hän otti ja söi heidän nähtensä.
Luuk. 24:39 - 43

Mutta miksi he eivät heti tunteneet häntä, sekä millainen on ihmisen ylösnousemusruumis?
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Jeesuksen ihmisyys

ViestiKirjoittaja roosa » 18. Loka 2020 15:18

Maaret kirjoitti: "Minä olen luullut että kun Jeesus nousi ruumiissaan taivaaseen niin se ruumis myös olisi hänellä siellä ja häntä voisi halata. Mutta jos hän on siellä vain Jumala niin ei häntä voi koskaan halata."

Pidä Maaret kiinni siitä mitä olet oppinut ja uskot. Näin minäkin uskon, että Jeesus nousi Taivaaseen ylösnousemusruumiissaan, ja aina olen ajatellut, että kun kuolen, Jeesus on kädet ojossa ottamassa halauksin vastaan. :) Jeesus on Jumalan poika ja 100% Jumala.
roosa
 
Viestit: 272
Liittynyt: 22. Maalis 2016 09:47

Seuraava

Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron