Jeesus näki paljon uhria tuodakseen tämän pelastuksen

Raamatun tutkiminen

Jeesus näki paljon uhria tuodakseen tämän pelastuksen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Heinä 2020 14:44

*
Rauhaa. Raamattua lukiessani pysähdyin ja mietin ihmetellen miksi siitä ei ole saarnattu seurakunnan keskellä. Minun Raamatulla lukee; '....niin me olemme paljoa enemmän rangaistuksen alaisia, jos ylenkatsomme Kristuksen julistaman pelastuksen..." :wtf: :? Eli Kristuksen julistamaa pelastusta ylenkatsominen (ja vähentäminen) tietää ankaraa rangaistusta. Koska Jeesus näki paljon uhria tullakseen veljiensä kaltaiseksi niin Hän voisi sovittaa koko kansan synnit, siinä Hän uhrasi koko kansan ja meidän vuoksi rakkaudesta. On ankaraa rangaista jos Hänen julistamansa pelastusta sivutetaan ylenkatsomalla ja vähentämällä. Sillä Hän on tullut täydellisesti koko kansan ja meidän pelastuksemme päämieheksi. Se tarkoittaa että on velvollista välittää Hänen pelastussanomaa koko kansalle.

Hebr. 2:3 kuinka me voisimme päästä pakoon, jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka itse Herra ensiksi julisti? Ne, jotka sen kuulivat, vahvistivat ja välittivät sen meille,
4 kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä, ihmeillä ja monenlaisilla väkevillä teoilla, jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan.

9 Mutta me näemme Jeesuksen kuolemansa ja kärsimyksensä tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöitynä. Hänet oli tosin vähäksi aikaa tehty enkeleitä halvemmaksi, jotta hän Jumalan armosta maistaisi kuolemaa kaikkien ihmisten puolesta.
10 Hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, tehdä kärsimysten kautta heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.

11 Hän, joka pyhittää, ja ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Siksi hän ei häpeä kutsua heitä veljikseen.
12 Hän sanoo: ”Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, laulan ylistystäsi seurakunnan keskellä”,
13 ja vielä: ”Minä panen luottamukseni häneen”, ja edelleen: ”Katso, minä ja lapset, jotka Jumala on antanut minulle.”
14 Koska siis lapsilla on liha ja veri, myös hän tuli niistä samalla tavoin osalliseksi, jotta hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, nimittäin Paholaisen,
15 ja vapauttaisi kaikki, jotka kuoleman pelosta olivat koko elämänsä ajan olleet orjuudessa.
16 Ei hän ota suojelukseensa enkeleitä vaan Abrahamin siemenen.
17 Sen vuoksi hänen piti tulla kaikessa veljiensä kaltaiseksi, jotta hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylipappi tehtävissään Jumalan edessä ja hän voisi sovittaa kansan synnit.
18 Koska hän on itse kärsinyt ja ollut kiusattu, hän kykenee kiusattuja auttamaan. RK

Kun Pyhä Henki auttaa meitä miten välittää tämän Hänen pelastuksen. Raamatussa kerrotaan kahdesta tavasta kertoa rohkeasti. Eräässä kohdassa kerrotaan että rukoiltiin ja pyydettiin rohkeutta puhua niin tultiin Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuttiin rohkeuden puhua Jumalan Sanaa.

Apo 4:29 Ja nyt, Herra! Katso heidän uhkauksiaan ja anna palvelijoittesi puhua täysin rohkeasti sinun sanaasi.
30 Ojenna kätesi, niin että sairaat parantuvat ja tunnustekoja ja ihmeitä tapahtuu sinun pyhän palvelijasi Jeesuksen nimen kautta.”
31 Kun he olivat rukoilleet, vavahteli paikka, jossa he olivat koolla, ja he kaikki täyttyivät Pyhällä Hengellä ja puhuivat rohkeasti Jumalan sanaa. RK

On toinen tapa kertoa rohkeasti. One Way:n opetuksen mukaan kun avataan suunsa ja kerrotaan pelastuksen, niin siitä lähtien saadaan rohkeutta jonka saa kertoa rohkeasti. Ei ennen sitä jotta pitäisi ensin odottaa voidakseen saada rohkeutta vaan jälkeen päin vasta saadaan rohkeutta. One Way:n miehen kertomansa todistuksen mukaan että alussa jännitti kamalasti miten todistaa työkamulle että on tullut uskoon. Kun jännittyneenä avasi suunsa ja kertoi työkamulle tulleensa uskoon, huomasi itse miten sai rohkeutta kertoa uskosta ja huomasi myös että sai valtavasti määrättömän rauhan ja levon omassa sydämessä. Niin mietin että on toinen tapa saada rohkeutta. :eh:

Mitä pelastussanoman julistamiseen tulee; Ristin sanoma on Jumalan voima, siihen ei tartte inhimillistä viisautta, jotta usko ei perustuisi ihmisten viisauteen vaan Jumalan voimaan. Hän yksin saa aikaan ihmisessä Jumalalta tullutta uskoa, uudestisyntymistä ja pelastusta, se on Herran työtä ihmisessä. Se on Jumalalta uskon lahja ihmisessä, - ei ihminen itse voi saada aikaan mitään. Mitä Raamattu sanoo?

1Kor. 1:17 Eihän Kristus lähettänyt minua kastamaan vaan julistamaan evankeliumia, ei kuitenkaan viisain puhein, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18 Sanoma rististä on hullutusta niille, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
19 Onhan kirjoitettu: ”Minä hävitän viisaitten viisauden ja teen tyhjäksi ymmärtäväisten ymmärryksen.”
20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailmanajan älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hulluudeksi?

21 Koska Jumalan viisaudesta maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat.
22 Juutalaiset vaativat ihmetekoja, ja kreikkalaiset etsivät viisautta,

23 mutta me saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta. Hän on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24 mutta kutsutuille, niin juutalaisille kuin kreikkalaisillekin, Kristus on Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
25 Jumalan hullutus on ihmisiä viisaampi ja Jumalan heikkous ihmisiä voimakkaampi.

26 Katsokaa omaa kutsumistanne, veljet. Ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa eikä monta jalosukuista.
27 Mikä maailman mielestä on hullutusta, sen Jumala valitsi saattaakseen viisaat häpeään. Mikä maailman mielestä on heikkoa, sen Jumala valitsi saattaakseen voimakkaat häpeään.
28 Mikä maailmassa on syntyperältään alhaista ja halveksittua, mikä ei ole mitään, sen Jumala valitsi tehdäkseen mitättömäksi sen, mikä on jotakin,

29 ettei mikään liha voisi kerskailla Jumalan edessä.
30 Hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa. Hänet Jumala on antanut meille viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi,
31 jotta tapahtuisi, niin kuin on kirjoitettu: ”Joka kerskaa, kerskatkoon Herrasta.” RK

Hallelujah! Pelastussanoma on Jumalan voima (ja työ) ihmisessä. Meidän tarvii vain välittää kansalle ja eteenpäin se pelastussanoma, siten lopultakin Jumala voi puolesta tehdä töitä itse pelastussanoman kautta ja vaikuttaa pelastusta, se ei ole meidän tehtävä kuin julistaa pelastussanomaa. Kiitos Herralle!

No voin lyhyesti kertoa yhden jutun jos sopii. Että se pitää paikkansa. Tunsin rauhaa sydämessäni. Luulen että ne ihmiset jotka olivat kanssani, huomasivat varmaan sen.

Heittäkäämme tiemme Herran haltuun, sen Hän kyllä tekee ja auttaa meitä siinä että välitämme pelastusta muille.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron