Raamatun jakeita tutkittavaksi

Raamatun tutkiminen

Raamatun jakeita tutkittavaksi

ViestiKirjoittaja Juhani » 29. Kesä 2020 21:54

Miten tämä jae puhuttelee sinua ja miten ymmärrät sen?

Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Room. 13:9
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Raamatun jakeita tutkittavaksi

ViestiKirjoittaja mot » 29. Kesä 2020 22:13

Jeesus opetti näistä käskyistä syvällisemminkin. Jeesus liittää käskyjen noudattamisen iankaikkisen elämän voittamiseen. Tämä on tietenkin vanhurskasta evankeliumia, koska armon saamisen ehtona on parannuksen teko. Vaikka armo on lahja, niin parannus on tehtävä, jotta saisi armon.

Matt 19:
16 Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?"
17 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."
18 "Mitä käskyjä?" mies kysyi. "Näitä", vastasi Jeesus, "älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti,
19 kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."
20 "Kaikkia niitä olen noudattanut", sanoi nuorukainen, "mitä vielä puuttuu?"
21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille. Silloin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua."
22 Mutta kun nuorukainen kuuli nämä sanat, hän lähti surullisena pois, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
23 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Totisesti: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.
24 Minä sanon teille: helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
25 Kun opetuslapset kuulivat tämän, he olivat ihmeissään ja kysyivät: "Kuka sitten voi pelastua?"
26 Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmiselle se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista."

3 Moos 18:
5 Pitäkää minun lakini ja käskyni. Jokaiselle, joka niitä noudattaa, ne antavat elämän. Minä olen Herra.

Joh 12:
49 En minä ole puhunut omissa nimissäni. Isä, joka on minut lähettänyt, on määrännyt, mitä minun tulee puhua ja julistaa,
50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua."
mot
 

Re: Raamatun jakeita tutkittavaksi

ViestiKirjoittaja Juhani » 29. Kesä 2020 23:28

Uskosta osaton vaimoni sanoi minulle: "anna minulle ensin rakkautta ja rakasta minua, niin sen jälkeen voin uskoa sinuun ja Jeesukseesi".
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Raamatun jakeita tutkittavaksi

ViestiKirjoittaja mot » 30. Kesä 2020 11:10

Juhani kirjoitti:Uskosta osaton vaimoni sanoi minulle: "anna minulle ensin rakkautta ja rakasta minua, niin sen jälkeen voin uskoa sinuun ja Jeesukseesi".


Niinpä!

Joh 15:
13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta.
14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.

Ef 5:
25 Miehet, rakastakaa vaimoanne niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi henkensä sen puolesta
26 pyhittääkseen sen. Hän pesi sen puhtaaksi vedellä ja sanalla
27 voidakseen asettaa sen eteensä kirkkaana, pyhänä ja moitteettomana, vailla tahraa, ryppyä tai virhettä.
mot
 


Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron