Profetiat suomelle

Raamatun tutkiminen

Profetiat suomelle

ViestiKirjoittaja Ulppa » 02. Syys 2018 13:35

Profetiat suomelle monessa tapauksessa puhuvat venäjän hyökkäyksestä maahamme. Ja onhan niitä muitakin profetioita joissa ei puhuta mitään suomen miehityksestä. Olisi mielenkiintoista kuulla jos joku on saanut vahvistusta jollekin profetialle tai muuten vain kokee sen olevan tapahtumassa.
Ulppa
 
Viestit: 20
Liittynyt: 14. Elo 2018 17:14

Re: Profetiat suomelle

ViestiKirjoittaja Ulppa » 02. Syys 2018 18:06

Laitialaisen Kirsberg nimisen miehen kautta v 1800 luvulla tullut profetia

Loppu tulee, loppu tulee ! Se tulee silloin, kun Moromäki punottaa, kun Valkojärvi kasvaa kauraa, kun suota myydään kilokaupalla, kun lankoja myöten puhutaan, kun puupappi saarnaa pöydällä, kun teitä tervataan ja päättömät hevoset kulkevat teillä.



Moromäki oli pieni asuntoalue Laitilan keskustassa, jonka talot aikanaan maalattiin punaiseksi ja ainakin sillä tavalla Moromäki alkoi punottaa.

Valkojärvi kuivattiin viljelykselle 1950 luvulla.

Myös suoturvetta on myyty jo pitkään kilokaupalla poltettavaksi lämmityskattiloissa.

Ihmiset ovat puhuneet lankoja pitkin puhelimella ja kuunneelleet usein osittain puukuorisiksi tehdyistä vastaanottimista radioähetyksiä jo n. 90 vuotta ja

TV:nkin puupapit ovat puhuneet pöydillä jo noin 50 vuotta.

Asfalttipiellä on teitä tervattu myöskin jo kymmeniä vuosia ja

päättömillä moottoriajoneuvoilla ihmiset niillä ajelevat.



Viljami Vuolteen profetia vuodelta 1924 = Vuonna 1950 tapahtui, että Kalajoki nimisen sanomalehden toimittaja löysi tämän vanhan ennustuksen vanhoja Kaleva- lehden numeroita tutkiessaan ja totesi Viljamin ennustuksen pitäneen paikkansa tähän asti ja julkaisi sitten ennustuksen omassa lehdessään.



Profetian sisältö : Lehtiartikkelissa toimittaja kertoi, että tämä körttiukko ennusti merkkillisiä asioita, että 15 vuoden kuluttua Suomi joutuisi Venäläisten hyökkäyksen kohteeksi ja tätä sotaa nimitettäisiin historiassa talvisodaksi ja se kestäisi n. 100 päivää. Hän kertoi talvisodan jälkeisestä välirauhasta ja uudesta pitemmästä sodasta, joka alkaisi kesäkuussa 1941 ja myöskin Lapin hävityksestä.

Sotien jälkeen 1945 alkaa kukoistava jälleenrakennuskausi, joka kestää kymmeniä vuosia. Venäjä elää silloin mahtinsa toista kautta, eikä sitä kukaan pysty voittamaan.

Sitten kuitenkin tapahtuu räjähdys Venäjän sisällä ja kommunismi luhistuu.



Sitten puhkeaa uusi sota saman sukupolven eläessä, joka oli kokenut edelliset sodat ja se sota alkaa Israelista ja Egyptistä ja se vetää syövereihinsä koko maapallon. Se on tuhoisampi kuin mitkään edelliset sodat. Tuossa sodassa käytetään hirmuista uutta sota-asetta, joka aiheuttaa kärsimyksiä kaikille kansoille. Kukaan ei selviä voittajana tuossa sodassa. Se sota on kauhea, mutta lyhyt ja se kun se sota on lopuillaan, niin vieraan valtion joukot nousevat maihin Porin kaupungin seutuvilta ja Suomi miehitetään.

Tässä sodassa Britteinsaaret lähes vajoavat mereen.

Toisessa suurvallassa Yhdysvalloissa, tapahtuu myöskin yllättäviä asioita.


(http://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/ ... ofetia.htm)
Ulppa
 
Viestit: 20
Liittynyt: 14. Elo 2018 17:14

Re: Profetiat suomelle

ViestiKirjoittaja Jukka » 02. Syys 2018 20:55

1970-luvun alkupuolella kuulin profetiasta, jonka eräät Lohjan vapaaseurakuntalaisiin kuuluvat kertoivat olevan peräisin 1600-luvulla eläneeltä naiselta. Siinä nainen kertoi nähneensä näyn lopunajasta. Näyssä ihmiset lentävät taivaalla kuin linnut ja uivat merissä kuin kalat, naiset pukeutuivat kuin miehet, koiria ja kissoja talutetaan naruissa, teitä tervataan ja ihmiset tulevat tupien nurkkiin laatikoihin ja puhuvat.

Ongelma näissä profetioissa ja ilmestyksissä on se, että niistä ei löydy luotettavia kirjoituksia ajalta ennen lentokoneita, sukellusveneitä, televisiotekniikkaa jne. Vaikuttaa joskus -itseasiassa useinkin- siltä, että ne on kirjoitettu jälkijättöisesti. Minä luulen, että ajassamme liikkuvista profetioista vain prosentti sadasta on vakavasti otettavia -jos sekään määrä. Profeetat puhuvat oman päänsä näkyjä ja unia.

"Minä en ole lähettänyt noita profeettoja, mutta silti he juoksevat. Minä en ole puhunut heille, mutta kuitenkin he ennustavat. Jos he olisivat seisoneet minun neuvottelussani, niin he julistaisivat minun sanani kansalleni ja kääntäisivät heidät pois heidän pahalta tieltään ja pahoista teoistansa...Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra" (Jer. 23:21-22,28).

On kuitenkin myös tervettä ennustamista ja opetusta, eli profetiaa. Emme siis saa hylätä kaikkea koettelematta.
Jukka
 

Re: Profetiat suomelle

ViestiKirjoittaja Ulppa » 02. Syys 2018 22:25

[quote="Jukka"]

Ongelma näissä profetioissa ja ilmestyksissä on se, että niistä ei löydy luotettavia kirjoituksia ajalta ennen lentokoneita, sukellusveneitä, televisiotekniikkaa jne. Vaikuttaa joskus -itseasiassa useinkin- siltä, että ne on kirjoitettu jälkijättöisesti. Minä luulen, että ajassamme liikkuvista profetioista vain prosentti sadasta on vakavasti otettavia -jos sekään määrä. Profeetat puhuvat oman päänsä näkyjä ja unia.

"Minä en ole lähettänyt noita profeettoja, mutta silti he juoksevat. Minä en ole puhunut heille, mutta kuitenkin he ennustavat. Jos he olisivat seisoneet minun neuvottelussani, niin he julistaisivat minun sanani kansalleni ja kääntäisivät heidät pois heidän pahalta tieltään ja pahoista teoistansa...Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra" (Jer. 23:21-22,28).

On kuitenkin myös tervettä ennustamista ja opetusta, eli profetiaa. Emme siis saa hylätä kaikkea


Täytyy sanoa että asia on aikalailla juuri noin kuin kirjoitit. Nettiinkin voi laittaa vähän mitä tahansa kovinkin helposti.

Tämä profetia on sikäli hiukan mielenkiintoa herättävä että se mainitaan löytyvän myös vanhasta Kaleva lehdestä. Hienoa olisi saada tietää kyseisen Kaleva lehden numero ja vuosi. Mutta täytyy myöntää että en oikein jaksa uskoa siihen lehden löytymiseen, mutta toki voin olla liian skeptinen ja väärässä. (Tai sitten vaikka tuon Kalajoki lehden artikkeli joka mainitaan). Kuva lehtiartikkelista olisi tosiaan mahtava juttu.

Viljami Vuolteen profetia vuodelta 1924 = Vuonna 1950 tapahtui, että Kalajoki nimisen sanomalehden toimittaja löysi tämän vanhan ennustuksen vanhoja Kaleva- lehden numeroita tutkiessaan ja totesi Viljamin ennustuksen pitäneen paikkansa tähän asti ja julkaisi sitten ennustuksen omassa lehdessään

Onko kellään parempaa tietoa tästä väitetystä kahdessa lehdessä julkaistusta Profetiasta ?
Ulppa
 
Viestit: 20
Liittynyt: 14. Elo 2018 17:14

Re: Profetiat suomelle

ViestiKirjoittaja Ulppa » 04. Syys 2018 11:45

DIGI - Kansalliskirjaston digitoidut aineistot
https://digi.kansalliskirjasto.fi

Koitin hakea tuolta sivustolta Kalevan 1924 lehdistä tästä Profetiasta, mutta en onnistunut löytämään yhtään mitään.
Ulppa
 
Viestit: 20
Liittynyt: 14. Elo 2018 17:14


Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa