Vanha kirjoitukseni tuli esille erään uskonsisaren kautta

Raamatun tutkiminen

Vanha kirjoitukseni tuli esille erään uskonsisaren kautta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Marras 2017 11:52

*
Minä luin uudelleen minun vanhaa kirjoitustani joka on 4v sitten. Laitan tämän kirjoitukseni tänne luettavaksi. Minua nauratti kun luin tämän. :shock: :D
-------------------

Koetteleminen Raamatun kans:

Omaks turvaksemme se koetteleminen on. Kyse on siitä miten osataan erottaa koettelemalla Raamatun kans ja viimeisinä päivinä on tosi vaikee aika.
Eksyttäjät ossaa tehä ihmeellisiä jutskia, jopa ihmeparannuksia.
Mut miten ne voi koeteltavana Sanalla?

Matt. 24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja
he tekevät >>>suuria tunnustekoja ja ihmeitä,<<< niin että he eksyttävät,
jos mahdollista, valitutkin.

Huomasitko? Suuria tunnustekoja ja ihmeitä. Ne väärät ossaa tehä niitäkki myös.
Tiärätkö mitä tapahtuu jos niihen uskoo? Nii jos/kun niihen uskoo nii samalla Jumala lähettää VOIMAKKAAN EKSYTYKSEN heille. Miksi Jumala sallii?
Koska Jumala sallii katsoakseen, koettellaanko me Raamatun kans turvautuen eniten Jumalan Sanaan kuin niihen suuriin tunnustekoihin ja ihmeisiin.

2 Tess. 2:11 Siksi Jumala lähettää heille >>>voimakkaan eksytyksen,<<< niin että he uskovat valheeseen,
12 jota kaikki ne tuomittaisiin, jotka >>>eivät ole uskoneet totuuteen, vaan ovat mieltyneet vääryyteen.<<<

Huomasitko?
.... Voimakkaan eksytyksen koska he uskovat valheeseen.
....he ovat mieltyneet vääryyteen.

En muista missä kohdassa lukee että Jumalan Sana on enemmän painavampi.
En oo varma onko se Raamatusta. En muista missä oon nähy mut se tarkottaa että Sana on painavampi kuin ne suuret tunnusteot ja ihmeet.

Sana on itteasiassa Jumala. (ks. Joh. 1:1-2, 14). Jumalaan mie haluaisin mieltyä ja toivottavasti etiäspäin taivaaseen asti jos mul on oikeenlanen sydämen asenne mieltyäkseni Jumalaan.

2 Tess. 2:3 Älkää antako kenenkään millään tavoin eksyttää itseänne.
>>>Ensin näet tapahtuu luopumus<<< ja ilmestyy laittomuuden ihminen, kadotuksen lapsi,

1 Tim. 4:1 Henki sanoo selvästi, että >>>viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja seuraavat eksyttäviä henkiä ja riivaajien oppeja<<<

Tuossa jakeessa sanoo että ensin luopumus tapahtuu nii sit Jeesus tulee noutamaan omia.

Mitä ne riivaajien opit on? Ne opit on alunperin alhaasta pimeyden henkivalloista.
Ne ossaa naamioitua ja tekeytyä jopa valkeuden enkeliks (ks. 2 Kor. 11:14)
Ne ossaa matkia Pyhää Henkeä esittämällä Häntä nii palvelijat luulee Pyhän Hengen toiminnaks ja luulee palvelevansa vain Jumalaa.

Miten ne voi koetella Raamatun kans? Jos ne on nähtävissä eli Raamatussa, silloin ne on oikeilla linjoilla Raamatun kans mut on asioita mikä ei oo nähtävis eli Raamatussa. Raamattu on kyl huolellisesti kaikenkattavana. Itte mie oon huomannu että kyl tosiaan kaikenkattava Raamattu. Eli tarkalleen harkittu se on eikä oo vajavanen eikä puuttuvanen Raamattu kutes yhessä kohdassa sanoo:

Psa 18:31 Jumalan tie on täydellinen, Herran sana tulessa koeteltu.
Hän on ilpenä kaikille, jotka häneen turvaavat.

Eli Raamattu on kaikenkattava ja koeteltu tulessa pesunkestävä Totuuden Sana.

Sananl. 30:5 Jokainen Jumalan Sana on puhdasta kultaa; hän on niiden kilpi,
jotka häneen turvaavat.

Älkää juosto ihmeitten perään vaan Sana on meidän turvakilpemme tutkiaksemme ja koetellaaksemme Raamatun kans. Jumala ja Sana toimii AINA yhessä, käsi kädessä.
Sana on Jumala. Älkäämme ylenkatso Sanaa tutkimalla ja lukemalla.

Joh. 12:47 Jos joku kuulee minun sanani eikä noudata niitä, en minä häntä tuomitse, sillä minä en ole tullut tuommitsemaan maailmaa vaan pelastamaan maailman.

48 Joka halveksii minua eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa:
se sana, jonka minä olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä.

Mut voin kertoa omasta kokemuksestani.
Olin tääl kotosalla nii yllättäen miut täytettii Pyhällä Hengellä ja olin kaatua pää etiäspäin mut enemmän alas... Olkkarin pöytä oli mun vastapäätä. Mie ois voinu loukkaantua jos mun pää ois voinu osua tuohon pöytään. Mie olin tajuttomana mut tulin heti takas tajuihin ja sain itteni kans jaloilleni enkä kaatunu enkä loukkaantunu mittää.

Nii sit tajusin että Jumala ei oo tapana kaataa ihmistä Hengellä voimakkaasti eikä Hän saata Hengellä loukkaantumaan. Tajusin myös että Jumala ei oo sellanen joka tarvii ihmisten apua eli pitämään huolen ettei toinen ihminen loukkaantuis kaatumisen jälkeen. Olin itte yksin kotosalla kun se tapahtui. Jumala piti miusta huolen etten loukkaantunu. Jumala on hyvin tarkkaavanen ja pitää huolen ettei hiuksista yks hius pääse loukkaantumaan.

1 Joh. 1:5 Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella tullut täydelliseksi. Tästä me tiedämme olevamme hänessä.

Siunattua alkavaa viikkoo <3

11. marraskuuta 2013

:lol:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Vanha kirjoitukseni tuli esille erään uskonsisaren kautt

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Marras 2017 12:55

*
Nostan vielä toisen kirjoitukseni, jonka eräs uskonsisko nosti esille minun nenän eteen. :wtf: Yllätyin että 4v sitten tiesin jo että vuosikalenteri on maailman alkeisvoimista. :shock: :wtf:

-------
Löytäneekö Hän uskoa maan päältä?

Minä sanon teille: hän hankkii heille oikeuden viipymättä. Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

Vissiin tääl tiärää että uudestisynnyttyään sai uskoa itteen vain Sanaa kuullessaan, se pelastui Jumalan armosta. Se on uskonlahja.
Sanan kautta Jumala vaikuttaa uskoa Sanaa kuullessaan.

Vaikuttava usko Sanan kautta:
1 Tess. 2:13 Siksi me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että kun kuulitte meiltä Jumalan sanan, te otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana vaan, niin kuin se todella on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte.

Juuri se on sellanen raamatullinen usko jota Jumala etsii.
Sana on itte Jumala johon meidän usko perustuu. Mut Raamattu ei tarkota sillä uskolla sitä jutskaa että nöyryyteen mieltymällä tulisi noudattaa seuraten tarkoin päiviä, kuukausia, juhla-aikoja ja vuosia. (ks. Kol. 2:16-23, Gal. 4:9-11, 19-20)

Room. 12:2 Älkää mukautuko tämän maailmanajan menoon, vaan muuttukaa mielenne uudistuken kautta, jotta voisitte tutkia, mikä on Jumalan tahto, mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä.

Raamattu tarkottaa sillä uskolla että meidän usko tulisi perustua vain Sanaan,
ei ihmisten käskyihin eikä oppeihin (ks. Kol. 2:22-23)

Kun me asetamme Jumalan voimavaikutuksesta aikaansaaman uskon jonka saimme itteemme silloin uudestisynnyttyämme Jumalan armosta, Jumalan Sanaan. Juuri sitä uskoa Jumala etsii 'löytäneekö Hän uskoa maan päältä - sellaista uskoa.

Nii edellisena päivänä se aihe liittyy tähän jutskaan. Raamatun mukaan ensin luopumus tapahtuu nii sit Jeesus tulee noutamaan omia. Ne luopuu uskosta joka on alunperin tullu Sanan kautta ja on takas Sanaa kohtaan vaan mieltyy suuriin tunnustekoihin ja ihmeisiin juosten niiden perään koettelematta Raamatulla turvautuen Jumalan Sanaan. Pitäkää kiinni lujasti Sanasta jonka kautta me saimme uskoa eli uskonlahjan itteemme. Rukoilkaamme ymmärrystä nii Jumala antaa ymmärrystä kaikkeen (ts. 2 Tim. 2:7)

Yksinkertainen uskoo joka sanan,
mutta järkevä tarkkaa askeleitaan.
Snl. 14:15 RK

Siunattua tiistaita! <3
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron