Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

Raamatun tutkiminen

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja pekka » 01. Huhti 2018 09:44

vaisuliini kirjoitti:Ne säkkeihin pukeutuneet todistajat ovat siis taivaan enkeliä?


Kiitos Vaisuliini viestistäsi.

Minun ymmärtääkseni eivät nuo kaksi todistajaa voi olla enkeleitä koska eihän enkeleitä voi tappaa ja kuitenkin tuossa ilmestyskirjan kohdassa sanotaan että nuo kaksi todistajaa tulevat tapetuiksi:

Joh. ilm. 11:

7. Ja kun he ovat lopettaneet todistamisensa, on peto, se, joka nousee syvyydestä, käyvä sotaa heitä vastaan ja voittava heidät ja tappava heidät.


Muuten, ilmestyskirjan 13. luvussa sanotaan myös tuo sama asia kuin tuossa ilmestyskirjan 11. luvussa (jakeessa seitsemän):

Eli tässä tuo ilmestyskirjan 13. luvun kohta ja se on myös ilmoitettu jakeessa seitsemän:

Joh. ilm. 13:

7. Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.


Eli pyhillä tarkoitetaan Herran Jeesuksen uskollisia seuraajia; jotka eivät tietenkään tule ottamaan tuossa viimeisen petovaltakunnan ajassa pedonmerkkiä itseensä.

Johanneksen ilmestys 14:

9. Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,

10. niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.

11. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.

12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

13. Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti - sanoo Henki - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."


Ja laitetaan tähän vielä lopuksi tämäkin Raamatun kohta:

Johanneksen ilmestys 20:

4. Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

5. Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.

6. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja kalamos » 01. Huhti 2018 09:46

vaisuliini kirjoitti:*
Ok. Niin Johannes kastaja sanoi. Mutta Jeesus itsehän sanoi Johannesta kastajaa Eliaksi ja sanoi Johanneksen kastajan olevan Elian hengessä, mutta Johannes vastasi, ettei itse ole Elia. Se alkoi vähän tuntua ristiriitaiselta. Kaipaisin hieman valaistusta, miksi Jeesus sanoi näin, tai mitä Jeesus tarkoitti tällä jutulla.


Raamatussa ei todellakaan ole ristiriitoja. Ei tässäkään kohden.
Jeesus puhui totta ja Johannes Kastaja puhui totta.
Jeesushan sanoi, että Elias tosin tulee ensin.
Siis Johannes Kastaja ei ollut Elia.
Elia oli vielä tuleva Jeesuksenkin sanojen mukaan.

Ainoa kohta Raamatussa, jossa puhutaan siitä,
että joku toimii Elian hengessä on enkelin antama ilmoitus
Sakariaalle Johannes kastajasta.

Vanhan Testamentin puolella sitten toki Elisa pyysi
kaksinkertaista osaa Elian hengestä.

:bible:
Historioitsija (2 Kun 2:9) kirjoitti:Kun he olivat tulleet yli, sanoi Elia Elisalle:
"Pyydä minua tekemään hyväksesi jotakin,
ennenkuin minut otetaan pois sinun tyköäsi".

Elisa sanoi:
"Tulkoon minuun sinun hengestäsi kaksinkertainen osa".


Mutta meillä on myös lupaus,
että itse Elia tulee takaisin.

:bible:
Matteus (17:11) kirjoitti:Jeesus vastasi ja sanoi:
Elias tosin tulee ja asettaa kaikki kohdalleen.


Johannes Kastaja ei ollut Elia.

:bible:
Johannes (1:21) kirjoitti:Ja he kysyivät häneltä:
"Mikä sitten? Oletko sinä Elias?"
Hän sanoi:
"En ole".


Elia siis tulee ja asettaa kaikki kohdalleen.

:bible:
Malakia (4:5-6) kirjoitti:Katso, minä lähetän teille profeetta Elian,
ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.
Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen
ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen,
etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi.


Siis juuri Herran päivän edellä Elia tulee.
Elia tulee ja sitten tapahtuu tapahtuu se, mikä on tallennettu tuohon
noihin Malakian kirjan viimeisimpiin riveihin:

:bible:
Malakia (4:1) kirjoitti:Sillä katso:
se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi.
Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia;
ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot,
niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.


Siis juuri tuohon Herran päivän ilmenemiseen päättyy Elian tehtävä.
Luetaan Malakian kirjan seuraava jae:

:bible:
Malakia (4:2) kirjoitti:Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte,
on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla,
ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat
ja tallaatte jumalattomat;
sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle
sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.


Siis oli kaksi vaihtoehtoa juutalaisille.
Jeesus sanoi:

:bible:
Matteus (11:14-15) kirjoitti:ja jos tahdotte ottaa vastaan:
hän on Elias, joka oli tuleva.
Jolla on korvat, se kuulkoon.


Siis Jumala lähettää Eliaan Israelin kansalle.
Elia itse tulee ja tekee hänelle määrätyn tehtävän,
ja sitten alkaa tuo kauhea Herran päivä, joka palaa kuin pätsi.

Ja sitten Jeesus tulee takaisin Kuningasten Kuninkaana.
Mutta Jeesus on jo kertaalleen tullut. Kärsivänä Messiaana.
Ja silloin Johannes Kastaja toimi Eliaan hengessä.
Ja valmisti tien Jeesuksen ensimmäiselle tulemiselle.
Ja jo silloin Israelilla oli tilaisuus ottaa vastaan Hänet.
Niille, jotka ottivat Hänet vastaan, Elias on jo tullut.
Heidät on jo siirretty Jumalan Rakkaan Pojan Valtakuntaan.

Mutta yleensä ottaen Israel ei ottanut Jeesusta vastaan.
Ja vasta kun Elia tulee ja asettaa kaiken kohdalleen
juuri ennen sitä Herran päivää, joka palaa kuin pätsi,
tapahtuu Israelin uudestisyntymisen ihme.
Vaimo synnyttää Poikalapsen.
Siis Jaakobista tulee tuon uudestisyntymisen myötä Israel,
joka sitten saman tien viedään suojaan vuorille.
Sillä silloin on koittava niin suuri ahdistus,
ettei sellaista koskaan ole ollut, eikä sitten koskaan enää tule.

:bible:
Markus (13:14-20) kirjoitti:Mutta kun näette hävityksen kauhistuksen
seisovan siinä, missä ei tulisi - joka tämän lukee, se tarkatkoon -
silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
joka on katolla, älköön astuko alas älköönkä menkö sisään noutamaan mitään huoneestansa;
ja joka on mennyt pellolle, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.
Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
Mutta rukoilkaa, ettei se tapahtuisi talvella.
Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus,
jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti,
eikä milloinkaan tule.
Ja ellei Herra lyhentäisi niitä päiviä, ei mikään liha pelastuisi;
mutta valittujen tähden, jotka hän on valinnut, hän on lyhentänyt ne päivät.


Nuo valitut, jotka siis selviätä tässä ihmislihassa tuon ahdistuksen läpi,
kun heidän tähtensä noita päiviä lyhennetään, on Israel,
joka on juuri kääntynyt, kun Elia on tullut ja asettanut kaikki kohdalleen.
καλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa
Avatar
kalamos
 
Viestit: 211
Liittynyt: 20. Elo 2014 18:03

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja pekka » 01. Huhti 2018 10:03

Kalamos, miten kommentoisit noita kahta PP:n kirjoitusta jotka tuossa edellä lainasin hänen sivustoltaan tänne tähän ketjuun? Siunausta päivääsi.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja pekka » 01. Huhti 2018 14:12

Kalamos lainasi edellisessä kirjoituksessaan tätä seuraavaa Raamatun kohtaa:

Malakia 4:

5. Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.

6. Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi.


Ja liittyen tuohon yllä olevaan Raamatun kohtaan niin kannattaa lukea läpi tämä seuraava lainattu teksti jonka lainasin PP:n kotisivuilta:

http://www.kotipetripaavola.com/herzogk ... taan3.html

"Elian voitelu

Herzog kirjoittaa kirjassaan Jumalan luvanneen, että Elian henki palaisi seurakuntaan ja meidän tulee kyetä erottamaan aikojen merkkejä kuten Eliakin kykeni tekemään. Herzogin mukaan ei ole mikään ihme, että Jumala käytti profeetallista palvelutehtävää kuten Ruth Hefliniä toimimaan 1990-luvun Hengen liikehdinnässä ja Hän jatkaa sitä yhä tänä päivänä. Herzog siteraa: Mal 4:5 Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.

Kun tutkimme Raamatun sanaa, niin opetuslapset kysyivät Jeesukselta sanoen, että kirjanoppineiden mukaan Elian pitää tulla ensin. He tarkoittivat tällä sitä, että Eliaan täytyy tulla ennen Messiasta (Herraa) ja ennen kuin Jumalan valtakunta voi tulla. Herra Jeesus vastasi heille, että Elia tulee tosin ensin ja asettaa kaikki kohdallensa, mutta Elia on jo tullut ja he tekivät hänelle, mitä tahtoivat. Herra Jeesus tarkoitti Elian tulemisella Johannes Kastajaa, joka tulee Elian hengessä ennen Messiaan tulemista.

Raamattu opettaa Johannes Kastajasta, että hän kääntää monta Israelin lapsista Herran, heidän Jumalansa, tykö, sillä hän käy Herran (Messias) edellä Eliaan hengessä ja voimassa, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan (Luuk 1). Johannes Kastaja oli huutavan äänierämaassa, joka ilmoitti Israelin kansalle, että Jeesus on Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnit, sillä Hän on se joka kastaa Pyhällä Hengellä ja tulella.

Herzogin opetus on ristiriidassa Raamatun opetuksen kanssa, sillä Eliaan henki tuli Johannes Kastajassa ja on jo tullut. Tässäkin yhteydessä täytyy muistaa se, että lupaus Elian hengen tulemisesta koskee Israelin kansaa, sillä lupaus oli annettu, että hän tulisi Eliaan hengessä, että Israelin kansa kääntyisi Herra Jumalan puoleen. Johannes Kastajan ydin sanoma oli Jeesuksessa, joka Jumalan Karitsana ottaa pois maailman synnit. Eliaan henki ei julista ihmeitä kuten Herzog opettaa, vaan Herran Jeesuksen evankeliumia syntien anteeksiantamukseksi.

Johannes Kastaja ei tehnyt ihmetekoja, vaan julisti parannusta ja kehotti uskomaan tulevaan Messiaaseen, eli Herraan Jeesukseen, koska ristiinnaulittu ja ylösnoussut Herra Jeesus on evankeliumin voima sielun pelastukseksi. Tämä tarkoittaa sitä, että uskovien keskipiste tulee olla Herran Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus kuolleista, ei ihmeet ja merkit kuten Herzogilla on. Herzogin Elian henki oppi on erilainen kuin Raamatun ja Herzogin opetus painottaa erilaisia asioita kuin Raamattu.

Eliaan henki vaikuttaa myös pakanauskovien keskuudessa, koska meidät on kutsuttu rukoilemaan ja siunaamaan Israelia sekä rukoilemaan heidän pelastustaan ja tuomaan esille Herran Jeesuksen evankeliumia. Ennen kuin kolmas osa juutalaisia tulee uskoon, niin sitä ennen pieni osa juutalaisia Jeesuksen uskovia toimii myös Eliaan hengessä julistaen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta jumalattomille juutalaisille. Siksi uskon, että lopunaikana, viimeisinä päivinä Eliaan henki saa täyttymyksensä kun Israelin kansan kolmas osa (jäljelle jäänyt jäännös) tekee parannuksen ja kääntyy uskomaan Herraan Jeesukseen. Näin on kaikki melkein ennalleen asetettu kun Messias Herra Jeesus saapuu maan päälle rauhanruhtinaana, sillä vasta Uudessa Jerusalemissa kaikki on täysin ennalleen asetettu."
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja Juhani » 02. Huhti 2018 03:29

Ymmärrykseni mukaan tulee olemaan kaksi ruumiillista todistajaa, jotka kuolevat ja ylösnousevat, jonka kaikki tulevat näkemään myöskin Internetistä ja televisiosta. Kaikki tulevat silloin suuresti hämmästymään sitä tulevaa tapahtumaa.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Huhti 2018 11:06

*
Pekka, PP:n linkin mukaan Elia ja Eenok eivät voi palata maan päälle, eivätkä taivaan enkelit voi tappaa, niin mutta osaisitko sanoa, ketkä ne kaksi todistajaa oikeastaan on? Toinen kysymys vielä. Kun todistajien suusta lähtee tappava tuli, joka tappaa pilkkaavia ihmisiä kuolettavasti. Ne eivät siis voi olla Jumalasta? Anteeksi, taas tuli äsken toinen kysymys. Heille annetaan 3vuoden ja noin 5kk:n aikaa todistaa maan päällä. Mistä asiasta he todistavat?

Minä otin äsken Raamatun käsiin ja tarkistin. Se on se Jumala, joka antoi niille todistajille tehtävää. Miksi Jumala antaa heidän tappaa ne ihmiset, jotka tahtovat vahingoittaa todistajia?

Ilm. 11:3 Minä [Jumala itse] annan kahdelle todistajalleni tehtäväksi profetoida säkkeihin pukeutuneina tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää."

5 Jos joku tahtoo vahingoittaa heitä, heidän suustaan lähtee tuli, joka nielee heidän vihollisensa. Näin on kuoleva jokainen, joka tahtoo vahingoittaa heitä.

6 Heillä on valta sulkea taivas, niin ettei tule sadetta heidän profetoimisensa päivinä. Heillä on myös valta muuttaa vedet vereksi ja lyödä maata kaikenlaisilla vitsauksilla niin usein kuin tahtovat.

7 Kun he ovat lopettaneet todistamisensa, käy syvyydestä nouseva peto [kuka?] taisteluun heitä vastaan, ja se voittaa heidät ja tappaa heidät. RK

Hämmästyttävää! :shock: :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja kalamos » 02. Huhti 2018 13:13

pekka kirjoitti:Kalamos, miten kommentoisit noita kahta PP:n kirjoitusta jotka tuossa edellä lainasin hänen sivustoltaan tänne tähän ketjuun? Siunausta päivääsi.

En halua keskustella muista ihmisistä enkä heidän mielipiteistään.
Jos PP tulee mukaan keskusteluun, niin keskustelen sitten hänen kanssaan.



Juhani kirjoitti:Ymmärrykseni mukaan tulee olemaan kaksi ruumiillista todistajaa, jotka kuolevat ja ylösnousevat, jonka kaikki tulevat näkemään myöskin Internetistä ja televisiosta. Kaikki tulevat silloin suuresti hämmästymään sitä tulevaa tapahtumaa.

Juuri näin minäkin ymmärrän.



vaisuliini kirjoitti:*
Kun todistajien suusta lähtee tappava tuli, joka tappaa pilkkaavia ihmisiä kuolettavasti. Ne eivät siis voi olla Jumalasta?


Nuo todistajat toimivat hyvin samaan tapaan kuin Elia toimi aikanaan.
Taivas sulkeutuu eikä tule sadetta jne.

Mutta tuohon, kun kysyit tappamisesta.
Meillä ei todellakaan ole taistelu lihaa ja verta vastaan.
Ei ainakaan miekan eikä lihan käsivarren avulla.

Eräs hurskas nainen joutui tilanteeseen,
jossa toinen vähemmän hurskas lähestyi häntä pahat mielessä.
Rikos olisi ollut nimeltään raiskaus.
Tuo hurskas nainen nosti käden ylös ja sanoi: "Seis Jeesuksen nimessä".
Hän jatkoi kertoen, että Jeesus on Hänen Herransa ja Valtiaansa.
Mies ei voinut muuta kuin perääntyä.

Vastaavasta tapauksesta kertoo Åke Söderlundin poika Pertti Söderlund
Ylen TV-ohjelmassa Afrikka valitsi minut
Viidakkoveitsin varustautuneet nuoret miehet hyökkäsivät Söderlundien perheen kotiin
ja etsivät heidän tytärtään.
Tilanne oli todella dramaattinen, mutta sitten Åke oli nostanut kätensä ...
Kannattaa katsoa ja kuunnella, mitä Pertti Söderlund tuossa kertoo.

Kun Roomalainen sotajoukko tuli keihäin ja asein pidättämän Jeesusta,
Jeesus suojeli ... opetuslapsensa.
Siksi Hän sanoi: MINÄ OLEN
Ja koko sotajoukko kaatui kuin kuolleena maahan. Ja tämä toistui.
Ja sitten Jeesus sanoi, että jos te Minua etsitte, niin antakaa näiden mennä.
Ja niin jopa Pietari, joka erehtyi tarttumaan miekkaan, pääsi pälkähästä.

Ahdistuksen aikana kaksi säkkipukuista todistajaa toimivat samaan tapaan.
Eivät he harrasta itsepuolustusta eivätkä he tapa.
Heidän suustaan lähtee Jumalan tuli.
Siis Jumalan Sana heidät varjelee siihen hetkeen asti,
että Jumala sallii heidän tulla surmatuiksi.
καλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa
Avatar
kalamos
 
Viestit: 211
Liittynyt: 20. Elo 2014 18:03

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Huhti 2018 13:47

*
Ok, Kalamos. Tuli kans mieleen se juttu, joka tapahtui Eliaan aikoinaan, että taivaasta lähti tuli, joka kulutti väärät profeetat.
Niin kahden todistajan suusta lähtee tuli, joka nielee heidätkin [kuluttavasti].

Ilm. 11:5 Jos joku tahtoo vahingoittaa heitä, heidän suustaan lähtee tuli, joka nielee heidän vihollisensa. Näin on kuoleva jokainen, joka tahtoo vahingoittaa heitä.

Mutta yksi juttu askarruttaa. Eliaan ja Eenokin ruumiillistunut ruumis ei voi palata maan päälle.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja pekka » 02. Huhti 2018 16:04

vaisuliini kirjoitti:Mistä asiasta he todistavat?


Kiitos Vaisuliini kirjoituksestasi. Kyllähän me uskoontulleet jotka haluamme Herraamme ja Vapahtajaamme Jeesusta Kristusta seurata niin todistamme Hänestä, että Hän on sovittanut syntimme Golgatan keskimmäisellä ristillä ja että Hän nousi kuolleista kolmantena päivänä istuen Jumalan oikealle puolelle ja on tuleva taivaan pilvien päällä kun päivien lopulla koittaa Hänen toinen tulemuksensa.

Amen! Kiitos Herra Jeesus!


Tässä pari Raamatun kohtaa:

1. Johanneksen kirje 5:

11. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.

12. Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.

13. Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.



Apostolien teot 10:

42. Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.

43. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."



Lopuksi:

Ilm. 12:17

Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.


Ilm. 19:10

Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on Jeesuksen todistus; kumarra ja rukoile Jumalaa. Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki."
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja kalamos » 02. Huhti 2018 17:05

vaisuliini kirjoitti:Mutta yksi juttu askarruttaa. Eliaan ja Eenokin ruumiillistunut ruumis ei voi palata maan päälle.


Kyllähän heidän kerran on kuoltava ruumiillinen kuolema.
Mielestäni luonnollinen paikka sille on täällä maan päällä.
Täällä tomu voi palata tomuun.
καλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa
Avatar
kalamos
 
Viestit: 211
Liittynyt: 20. Elo 2014 18:03

EdellinenSeuraava

Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron