Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

Raamatun tutkiminen

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Loka 2017 22:35

*
Tirlittan, sinä sanoit että kaikenmoisia Owuoreita nousee. Kun Raamatun mukaan saatana saa tulen lankeamaan taivaasta alas. Owuor sai tulen lankeamaan taivaasta [Ilm. 13:13]. Niin käsittääkseni mukaan ne kaksi säkkeihin pukeutuneet profeettaa eivät tee samoin eli he eivät saa [eivät tee] tulen lankeamaan taivaasta kuin vain saatana.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 15. Loka 2017 23:00

Niin, ei Raamatussa sanota, että ne todistajat saisivat tulen lankeamaan taivaasta.
Siinä sanotaan, että heidän suustaan lähtee tuli. Se voisi ehkä tarkoittaa Sanaa.

5 Ja jos joku heitä tahtoo vahingoittaa, niin tuli käy ulos heidän suustansa, ja syö heidän vihollisensa; ja jos joku tahtoo heitä vahingoittaa, niin se tapetaan.
6 Näillä on valta taivasta sulkea, ettei niinä päivinä, joina he propheteeraavat, sataman pidä; ja heillä on valta vesiä vereksi muuttaa, ja löydä maata kaikkinaisella vitsauksella, niin usein kuin he tahtovat.


Noilla kahdella todistajalla on valta tehdä ihmeitä ja lyödä maata vitsauksilla. Voiko sitten vitsaus olla myös tuli taivaasta, jotain salamoita?
Tuosta saa kuvan, ettei tuossa ehkä kerrota kaikkia vitsauksia, mitä he tekevät?

Kun minä ihmettelin sitä, että jos tulisi joku profeetta, joka tekisi jotakin tuollaista, niin kyllä minä ainakin ihmettelisin tuommoisia
tekoja, ovatko ne Jumalasta. Sen verran epäluuloinen olen, että ihmettelisin, jos profeetan kaikki vastustajat kärventyisivät
mustiksi ruumiiksi ja kaatuisivat kuolleina maahan. :shock: Mietin, että onko uskovalla lupa tehdä tuommoista? Vai tappaako
Jumala ne? Vai kaatuuko ne vaan kuolleena maahan, niinkuin Ananias ja safira?

Tuo kohta siis kuulostaa omituiselta tuon takia. Joku vois erehtyä luulemaan tuon takia väärää profeettaa oikeaksi.
Mutta minä en yritä selittää enempää, kunhan ihmettelin. Ehkä joku viisaampi osaa kertoa.
Tirlittan
 

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 16. Loka 2017 00:32

Nii ja vaisuliini, minä olen voinu erehtyä jossakin tai on
voinu tulla ajatuskatko tai jotain sellasta.
Heitä romukoppaan minun kirjottamat asiat, jos ne on
menny väärin.

Siunausta sulle. :hearts:
Tirlittan
 

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Loka 2017 10:43

*
Ok Tirlittan, oli mielenkiintoista tietää mitä sinä sanoit. En tiennyt että heidän suusta lähtee tuli ja se on Sana. Ilmestyksen lukemiseni on jäänyt puolitiehen enkä kaikkea läpi lukenut vielä. Kiitos paljon kun kerroit siitä jutusta ja se on tosi mielenkiintoista tietää. Toivoisin saavani lisää enemmän tietoa heistä. Varmaan lukisin ahmien uutta tietoa heistä. :D ;)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 16. Loka 2017 11:42

Nämä on sellaisia asioita, jotka vaan Jumala voi avata. Se tuli voi olla jotain muutakin, enkä
minä tiedä, mitä nuo todistajat lopulta ovat.
Minä vaan vähäisillä
ällitällin lahjoillani ihmettelen kaikkea.
Tulipas mieleen vanha lastenlaulu. :lol:

Tirlittan
 

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja Juhani » 17. Helmi 2018 12:07

On olemassa monia ei spekulaatioita kahdesta säkkipukuisesta todistajista, mutta voisiko hän olla niistä toinen?
Elia tulee takaisin ennen Herran (vihan) päivää. (Mal.4:6-6).
Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.
Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi.


Minulle on muodostunut sellainen käsitys, että heidän suustaan lähtee "sanan väkevä" tuli, vaikka en voisikaan "sitä" Raamatusta perustella. Kyse on ilmeisesti kahdesta ruumiillisesta ihmisestä, taistelusta petoa vastaan sekä sekä samaan aikaan myös suuresta herätyksestä.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja roosa » 17. Helmi 2018 16:04

Monenlaista teoriaa tästä on saanut lukea. Yleisimpiä joihin törmää netissä eri keskusteluissa, on Elia ja Eenokki tai Elia ja Mooses. Juontaakohan nämä spekulaatiot juutalaisuudesta? :think2:

Minä enemmän kallistun siihen, että ovat kaikki Jeesukseen Raamatun mukaisesti uskovat juutalaiset ja pakanat, ei vain kaksi ihmistä. Mutta kun paholainen kaikessa matkii Jumalaa, niin voihan sieltä tulla jotkut 'huijaritkin' ensin. :wtf:

Mutta tähän aiheeseen liittyen, niin joskus törmää youtuupissa henkilöihin jotka väittävät olevansa Esim. Elia. :? Taitaa olla ns. Jerusalemin syndrooma kyseessä, elleivät sitten vain 'kujeile'...
roosa
 
Viestit: 272
Liittynyt: 22. Maalis 2016 09:47

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja Juhani » 17. Helmi 2018 18:40

roosa kirjoitti:Minä enemmän kallistun siihen, että ovat kaikki Jeesukseen Raamatun mukaisesti uskovat juutalaiset ja pakanat, ei vain kaksi ihmistä. Mutta kun paholainen kaikessa matkii Jumalaa, niin voihan sieltä tulla jotkut 'huijaritkin' ensin.


Niin se on mahdollista. Olen ymmärtänyt silti niin, että Raamattu puhuu vain kahden todistajan ruumiista.
3. Ja minä annan kahdelle todistajalleni toimeksi säkkipukuihin puettuina profetoida tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan."
7 Ja kun he ovat lopettaneet todistamisensa, on peto, se, joka nousee syvyydestä, käyvä sotaa heitä vastaan ja voittava heidät ja tappava heidät.
8. Ja heidän ruumiinsa viruvat sen suuren kaupungin kadulla, jota hengellisesti puhuen kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi ja jossa myös heidän Herransa ristiinnaulittiin.
9. Ja ihmiset eri kansoista ja sukukunnista ja kielistä ja kansanheimoista näkevät heidän ruumiinsa kolme ja puoli päivää, eivätkä salli, että heidän ruumiinsa pannaan hautaan.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja kalamos » 31. Maalis 2018 08:38

Nuo säkkipukuiset todistajat tuskin voivat olla enkeleitä.
Hehän saavat lopuksi surmansa.
Tuo asia kumoaa monet muutkin ehdotelmat.

He siis saavat surmansa, joten heidän täytyy olla ihmisiä tai eläimiä,
joista jälkimmäinen ei varmaankaan tule kysymykseen,
Ihminen ei voi kokea ruumiillista kuolemaa kuin kerran,
joten heidän täytyy olla ihmisiä, jotka eivät vielä ole kuolleet.

Ja silloin mieleen tulee kaksi ihmistä,
jotka eivät ole kokeneet ruumillista kuolemaa,
eli Enok ja Elia.
Joskus heidänkin on kuoltava.
Näin on ihmisille määrätty.

Minä uskon, että he todellakin tulevat
taivaasta takaisin maan päälle tuossa vaiheessa
ja suorittavat tuon todistamistehtävänsä
ja sitten saavat surmansa.
Ja sitten on heidän ylösnousemuksensa vuoro.
καλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa
Avatar
kalamos
 
Viestit: 211
Liittynyt: 20. Elo 2014 18:03

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 31. Maalis 2018 08:43

Looginen selitys :thumb:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

EdellinenSeuraava

Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron