Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

Raamatun tutkiminen

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja pekka » 31. Maalis 2018 08:59

Aamu-Usva kirjoitti:Looginen selitys :thumb:


Tässä on nyt vain se ongelma, että ainakaan minun tietääkseni Raamattu ei opeta missään kohdin, että taivaasta tulisi päivien lopulla joku muu alas kuin Ihmisen Poika:

Matteus 24:

26. Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

27. Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

28. Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.

29. Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.

30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.

31. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja kalamos » 31. Maalis 2018 09:10

pekka kirjoitti:Tässä on nyt vain se ongelma, että ainakaan minun tietääkseni Raamattu ei opeta missään kohdin, että taivaasta tulisi päivien lopulla joku muu alas kuin Ihmisen Poika

Tuleehan sieltä vaikka mitä.
Jopa itse paholainen enkeleineen heitetään taivaasta maan päälle.

Mutta miten Sinä ajattelet Elian ja Enokin osalta.
Onko heidänkin kerran koettava ruumiillinen kuolema?
καλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa
Avatar
kalamos
 
Viestit: 211
Liittynyt: 20. Elo 2014 18:03

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja pekka » 31. Maalis 2018 09:17

kalamos kirjoitti:Tuleehan sieltä vaikka mitä.
Jopa itse paholainen enkeleineen heitetään taivaasta maan päälle.

Mutta miten Sinä ajattelet Elian ja Enokin osalta.
Onko heidänkin kerran koettava ruumiillinen kuolema?


Vain Jumala voi tuon tietää, en minä.

Mutta Sanasta siis tiedän kuitenkin aivan varmaksi sen että Ihmisen Poika tulee päivien lopulla taivaasta alas noutamaan omiaan jotka eivät ole ottaneet itseensä pedon merkkiä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja kalamos » 31. Maalis 2018 09:24

Niin, Jumala tietää, ja Hän on antanut meille Sanansa.

:bible:
Hebrealainen (Heb 9:27) kirjoitti:ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen


Tuo tarkoittanee ruumillista kuolemaa,
jota Elia ja Enok eivät vielä ole kokeneet.

Joten kyllä he ovat hyviä kandidaatteja säkkipukuisiksi todistajiksi.
Mutta Sinulla lienee eriävä näkemys siitä,
ketkä nuo kaksi säkkipukuista todistajaa ovat?
καλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa
Avatar
kalamos
 
Viestit: 211
Liittynyt: 20. Elo 2014 18:03

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja pekka » 31. Maalis 2018 09:29

kalamos kirjoitti:Niin, Jumala tietää, ja Hän on antanut meille Sanansa.

:bible:
Hebrealainen (Heb 9:27) kirjoitti:ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen


Tuo tarkoittanee ruumillista kuolemaa,
jota Elia ja Enok eivät vielä ole kokeneet.

Joten kyllä he ovat hyviä kandidaatteja säkkipukuisiksi todistajiksi.
Mutta Sinulla lienee eriävä näkemys siitä,
ketkä nuo kaksi säkkipukuista todistajaa ovat?


Tähän tapaan kirjoitin 14. Lokakuuta 2017 tämän ketjun kakkossivulle:

pekka kirjoitti:Niin, kyllähän tuossa ilmestyskirjan kohdassa on vertauskuvallisuutta siitä että kun tuo viimeinen petovaltakunta tulee aikanaan maailmaan kolmen ja puolen vuoden ajaksi ja pedonmerkkikin tulee ikään kuin "pakolliseksi", niin Herran Jeesuksen seuraajat ovat "pakotettuja" irtaantumaan tuosta viimeisen petovaltakunnan "otteesta" eli he joutuvat (kun eivät halua eivätkä voi petoa kumartaa eivätkä siis saa ottaa pedonmerkkiä itseensä) yhteiskunnan ulkopuolelle ja turvautumaan ihan kaikessa vain ja ainoastaan Jumalan johdatukseen ja huolenpitoon. Ja tuo yhteiskunnan ulkopuolelle joutuminen tarkoittaa vertauskuvallisesti sanottuna ymmärtääkseni juuri tuota säkkiin pukeutumista joka siis tulee koskemaan tuona pahana aikana (maailmanlaajuiset ankarat vainot pakanauskovia ja juutalaisia kohtaan) ihan jokaista pakanauskovaa ja juutalaista (seurakunta ja Israel) jos siis ei halua petoa kumartaa vaan olla uskollinen Jumalan tahdolle kuolemaansa saakka.

Johanneksen ilmestys 11:

1. Ja minulle annettiin sauvan kaltainen ruoko ja sanottiin: "Nouse ja mittaa Jumalan temppeli ja alttari ja ne, jotka siinä kumartaen rukoilevat.

2. Mutta temppelin ulkopuolella oleva esikartano erota pois, äläkä sitä mittaa, sillä se on annettu pakanakansoille; ja he tallaavat pyhää kaupunkia neljäkymmentäkaksi kuukautta.

3. Ja minä annan kahdelle todistajalleni toimeksi säkkipukuihin puettuina profetoida tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan."

4. Nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja ne kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä.



Tämäkin kannattaa lukea:

SAKARJA 4:

1. Ja Herran enkeli, joka puhutteli minua, palasi ja herätti minut,
niinkuin joku herätetään unestansa.

2. Ja hän sanoi minulle: "Mitä sinä näet?" Minä vastasin: "Minä näen, katso: lampunjalka, kokonansa kultaa, ja sen yläpuolella sen öljyastia, ja lampunjalassa sen seitsemän lamppua, ja seitsemän öljyputkea lamppuihin, jotka ovat siinä ylimpänä.

3. Ja kaksi öljypuuta sen ääressä, toinen öljyastian oikealla, toinen vasemmalla puolella."

4. Minä lausuin ja sanoin näin enkelille, joka puhutteli minua: "Mitä nämä ovat, Herra?"

5. Niin enkeli, joka puhutteli minua, vastasi ja sanoi minulle: "Etkö tiedä, mitä ne ovat?" Minä sanoin: "En, Herra".

6. Ja hän lausui ja sanoi minulle näin: "Tämä on Herran sana Serubbaabelille, näin kuuluva: Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot.

7. Mikä olet sinä, suuri vuori, Serubbaabelin edessä? Lakeudeksi sinä! Hän on paneva paikoillensa huippukiven huutojen kaikuessa: "Suosio, suosio sille!"

8. Ja minulle tuli tämä Herran sana:

9. "Serubbaabelin kädet ovat tämän temppelin perustaneet, ja hänen kätensä sen valmiiksi saattavat. Ja sinä tulet tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut teidän luoksenne.

10. Sillä kuka pitää halpana pienten alkujen päivän, kun nuo seitsemän Herran silmää, jotka tarkastavat koko maata, iloitsevat nähdessään luotilangan Serubbaabelin kädessä?"

11. Ja minä lausuin ja sanoin hänelle: "Mitä ovat nämä kaksi öljypuuta lampunjalan oikealla ja vasemmalla puolella?"

12. Sitten minä toistamiseen lausuin ja sanoin hänelle: "Mitä ovat nuo kaksi öljypuun terttua kahden kultaisen putken kohdalla, jotka vuodattavat sisästänsä öljynkultaa?"

13. Niin hän sanoi minulle näin: "Etkö tiedä, mitä ne ovat?" Minä vastasin: "En, Herra".

14. Hän sanoi: "Nämä ovat ne molemmat öljyllä voidellut, jotka seisovat kaiken maan Herran edessä".
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja kalamos » 31. Maalis 2018 09:32

Öh ... ymmärsinköhän oikein,
että mielestäsi nuo kaksi säkkipukuista todistajaa ovat
Israel ja Seurakunta?
καλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa
Avatar
kalamos
 
Viestit: 211
Liittynyt: 20. Elo 2014 18:03

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja pekka » 31. Maalis 2018 09:42

Kalamos, minulla ei ole juuri nyt mitään uutta lisättävää tuohon mitä olen nyt tuossa edellä kirjoitellut. Mutta ilmestyskirjan 11. luvussa ei sanota sanallakaan mitään siitä että nuo "kaksi todistajaa" tulisivat taivaasta alas maan päälle todistamaan. Siis ainoastaan Raamattu kertoo, että Herra Jeesus saapuu taivaasta alas päivien lopulla hakemaan uskollisia seuraajiaan. Onko tämä sinusta vaikeata ymmärtää?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja kalamos » 31. Maalis 2018 09:45

Kerro nyt kuitenkin, ymmärsinkö edellisen viestisi oikein.
Siis oliko niin, että mielestäsi kaksi säkkipukuista todistajaa ovat
Israel ja Seurakunta?
καλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa
Avatar
kalamos
 
Viestit: 211
Liittynyt: 20. Elo 2014 18:03

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja pekka » 31. Maalis 2018 10:08

kalamos kirjoitti:Kerro nyt kuitenkin, ymmärsinkö edellisen viestisi oikein.
Siis oliko niin, että mielestäsi kaksi säkkipukuista todistajaa ovat
Israel ja Seurakunta?


Jesaja 10:

22. Sillä vaikka sinun kansasi, Israel, olisi kuin meren hiekka, on siitä palajava ainoastaan jäännös. Päätetty on hävitys, joka tulee, vanhurskautta tulvillaan.

23. Sillä hävityksen ja tuomiopäätöksen panee Herra, Herra Sebaot, toimeen kaikessa maassa.


Roomalaiskirje 11:

25. Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,

26. ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.

27. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."

28. Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.

29. Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.

30. Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta,

31. samoin nämäkin nyt ovat olleet tottelemattomia, että myös he teille tulleen armahtamisen kautta nyt saisivat laupeuden.

32. Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.

33. Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!

34. Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?

35. Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?

36. Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.


Niin, Kalamos, muuta en osaa tuohon nyt sanoa. Ketkä todistavat uskostaan Herraan Jeesukseen tässä maailmassa tänäkin päivänä? Eikö juuri pakanakristityt ja niin sanotut messiaaniset juutalaiset mutta Israelilla on se "tietty" erityisasema tässä maailmassa vaikka lopulta kaikki pelastuneet ovat vain yksi suuri joukko Jeesuksessa Kristuksessa.


Lopuksi:

Roomalaiskirje 11:

17. Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,

18. niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.

19. Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin".

20. Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.

21. Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.

22. Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.

23. Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.

24. Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja kalamos » 31. Maalis 2018 11:53

Noh ... kiitos vastauksesta.
En tosin vieläkään saanut varmistusta siitä,
ketkä Sinun mielestäsi ovat nuo kaksi säkkipukuista todistajaa.
Mutta jos nyt kuitenkin jotenkin aavistin oikein,
niin Sinun mielestäsi kysymyksessä on

    1. Israel tai Israelin jäännös
    2. Pakanaseurakunta


Minä taas kaikessa yksinkertaisuudessani
vain luen ja uskon sen, mitä luen.
Eli ihan kirjaimellisesti on kysymyksessä kaksi profeettaa,
jotka sitten saavat surmansa.

:bible:
Johannes (Ilm 11:10) kirjoitti:Ja ne, jotka maan päällä asuvat,
iloitsevat heidän kohtalostaan ja riemuitsevat ja lähettävät lahjoja toisilleen;
sillä nämä kaksi profeettaa olivat vaivanneet niitä,
jotka maan päällä asuvat.


Ja kun kaksi profeettaa on,
jotka eivät vielä ole kokeneet ruumiillista kuolemaa,
joka jokaisen ihmisen on koettava,
niin miksi ei voisi olla niin, että tuossa vaiheessa
heidän elämäntehtävänsä saa lopputäyttymyksen.

Sinä olet esittänyt syyksi sen,
että lopputapahtumissa ei kukaan muu tule taivaasta alas kuin Jeesus.
No, sehän nyt ei ollenkaan pidä paikkaansa.

Esimerkiksi sen jälkeen, kun nuo kaksi säkkipukuista todistajaa
ovat lopettaneet todistamisensa ja temmatut ylös,
niin lohikäärme - joka on itse perkele -
ja hänen enkelinsä heitetään taivaasta alas maan päälle,
ja sitten perkele on oleva kiukkuinen kuin ampiainen
pitäen suurta vihaa, koska tietää, että nyt hänellä on enää vain vähän aikaa.
καλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa
Avatar
kalamos
 
Viestit: 211
Liittynyt: 20. Elo 2014 18:03

EdellinenSeuraava

Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa