Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

Raamatun tutkiminen

Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Loka 2017 11:15

*
Pari kohtaa ilm. 11:5 ja 6. Niin minulle tuli kysymysmerkkejä pääni ympärille niin haluaisin kysyä vielä. Että joku tahtoo vahingoittaa heitä [kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa] ja heidän suustaan lähtee tuli ja se tuli nielee hänet joka tahtoo vahingoittaa heidät. :shock: :wtf:

Toinen kysymys vielä. Niillä kahdella säkkeihin pukeutuneella todistajalla on valta sulkea taivas niin ei tule sadetta heidän profetoimisensa päivinä. Myös heillä on valta muuttaa vedet vereksi ja lyödä maata kaikenlaisilla vitsauksilla niin usein kuin tahtovat. Se kuulostaa ihan siltä Egyptin ajalta jolloin Mooses löi vitsauksilla.

Kysyn tulevatko ne todistajat taivaasta alas maan päälle ja mikä heidän tehtävä on?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 06. Loka 2017 20:49

Noista kahdesta todistajasta on monta uskomusta. Jotkut uskovat, että
niillä tarkoitetaan pakanoista koostuvaa seurakuntaa ja juutalaisista koostuvaa
seurakuntaa, jotkut uskovat että ne ovat jotain ihmis profeettoja.

Sitten jotkut uskovat, että ne olisivat kaksi enkeliä. Samat kaksi, joiden patsaat
oli liiton arkin päällä. Voisin uskoa, että ne ovat enkeleitä, jotka tulevat taivaasta.
Kai niiden tehtävä on profetoida, ehkä tulevia tuomioita tai jotain sellaista.
Ehkä ne profetoivat viimeisen ajan ihmisille, ennenkuin loppu tulee.

Uskoisin, että ne ovat enkeleitä, koska niillä on valta tehdä sellaisia asioita, mitä ihmisillä ei ole.
Tirlittan
 

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 06. Loka 2017 21:16

Lisään vielä vähän.

Ihmiset eivät voi tappaa noita todistajia. He inhoavat sitä, mitä he todistavat.
Varmaan profetoivat totuutta heidän tilastaan ja synneistään ja tulevista tuomioista.

Sitten peto nousee ja tappaa heidät, mutta Jumala herättää heidät eloon ja nostaa
pilvessä taivaaseen. Luvun lopussa taivaassa näkyy se liiton arkku.
Minusta sekin viittaa niihin kahteen kerubiin, joiden patsaat liiton oli arkun päällä.

Nuo kaksi todistaja enkeliä ovat olleet läsnä Jumalan vierellä koko ajan ja sitten
tulevat todistamaan maan päälle. Näin uskoisin.
Tirlittan
 

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Loka 2017 22:29

Olen myös kuullut tulkinnan, että nuo kaksi todistajaa olisivat Vanha ja Uusi Testamentti.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 06. Loka 2017 22:46

Joo, minäkin olen. Monet on selitykset.
Tirlittan
 

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Loka 2017 22:52

Yksikään selitys ei ole kuitenkaan vielä osunut ja uponnut... :think2:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja kurja » 13. Loka 2017 20:24

Hei !

Nähdäkseni tuo säkkeihin pukeutunutta kertoo asian.

Siis profeetat pukeutuivat säkkeihin.

Ja enkelit eivät kuole, koska ovat palvelejia henkiä, jotka toki voivat ottaa ihmismuodon.

Eli siis sen mukaan he ovat Jumalan profeettoja eli ihmisiä, joille Jumala on toki antanut vallan, mutta eihän kukaan uskova, eikä Jumalan palvelija itse päätä mitään, eikä kykene itse itsestään synnyttämään, saati tekemään Jumalan tekoja !

Siis vaikka noilla on valta, niin eivät he siis omassa tahdossaan voi toimia, eivätkä toimi, vaan ovat täysin Jumalan ohjauksessa.

Siis vaikka uskovalla olisi parantamisen armolahja, niin ei se uskova sitä itse päätä, että kuka paranee ja kuka ei !

Sama lainalaisuus pätee siis tässä kohtaa.

Siis kaksi ihmistä, eli Jumalan profeettaa, joilla on tuo tietty ennalta profetoitu tehtävänsä lopunajassa.
kurja
 

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 13. Loka 2017 21:13

Nähtäväksi jää, keitä todistajilla tarkoitetaan.

Ilm. 11
4 Nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja ne kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä.

Tämä kohta on sen verran outo ja symbolinen, ettei se minusta viittaa ehkä ihmisiin. Aikamoiset ihmis profeetat,
jos oikein ovat jonkunlaisia lampunjalkoja ja öljypuita. Jeesushan se öljypuu on, me vain oksastettuja siihen.


5 Ja jos joku tahtoo heitä vahingoittaa, lähtee tuli heidän suustaan ja kuluttaa heidän vihollisensa; ja jos joku tahtoo heitä vahingoittaa, on hän saava surmansa sillä tavalla.

Uskovilla ei ole lupa tappaa ketään, mutta näiden suusta lähtee tuli, joka tappaa, jos joku on heitä vastaan.
Tuli voi toki olla symbolinen ja vastustajat voivat kuolla vain kuullessaan Sanaa, mutta outo kohta silti.
Uskovalla ihmisellä ei kuitenkaan ole lupa tappaa, vaan on käännettävä toinenkin poski, olipa profeetta tai ei.

En usko mitään, ennenkuin olen tosi varma. Vääriä profeettoja nousee, kuin kärpässieniä sateella ja voipa sieltä nousta kaksin kappalein vääriäkin
profeettoja, jotka saavat tulenkin lankeamaan taivaasta ja uskottelevat olevansa oikeita tai peräti nämä kaksi todistajaa.

Koko kohta on aika hämäävä.
Niin paljon nousee vääriä profeettoja, nouseeko niiden sekaan kaksi oikeata? Vai ovatko todistajat sittenkin jotakin muuta, kuin
ihmisiä tai ihmishahmoisia enkeleitä?
Osaavatko ihmiset erottaa oikean profeetan väärästä ja nostaako Jumala enää tänä päivänä sellaisia profeettoja, kuin vanhan
liiton aikana tai jopa suurempia? Kaikenmoisia Owuoreita nousee..
Ja miksei enkeli lihassa voisi kuolla? Kuolihan Jeesuskin.

Kysymyksiä on paljon ja sitäkin enemmän vastauksia ja ihmisten selitelmiä. Mutta mutta.. Vaikea kohta.
Tirlittan
 

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja kurja » 13. Loka 2017 22:27

Luetko tämän Raamatunkohdan, mitä se kertoo Jumalan profeettojen toiminnasta sinulle?

21 Ja Elia astui kaiken kansan eteen ja sanoi: "Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille? Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä; mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä." Eikä kansa vastannut hänelle mitään.
22 Niin Elia sanoi kansalle: "Minä olen ainoa jäljelle jäänyt Herran profeetta, mutta Baalin profeettoja on neljäsataa viisikymmentä.
23 Antakaa meille kaksi mullikkaa, ja valitkoot he itselleen toisen mullikan, paloitelkoot sen ja pankoot kappaleet puiden päälle, mutta älkööt panko tulta; ja minä valmistan toisen mullikan ja asetan sen puiden päälle, mutta en pane tulta.
24 Sitten huutakaa te jumalanne nimeä, ja minä huudan Herran nimeä. Se jumala, joka vastaa tulella, on Jumala." Kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Niin on hyvä".
25 Ja Elia sanoi Baalin profeetoille: "Valitkaa itsellenne toinen mullikka ja valmistakaa se ensin, sillä teitä on enemmän. Huutakaa sitten jumalanne nimeä, mutta älkää panko tulta".
26 Niin he ottivat sen mullikan, jonka hän antoi heille, ja valmistivat sen. Sitten he huusivat Baalin nimeä aamusta puolipäivään asti, sanoen: "Baal, vastaa meille!" Mutta ei ääntä, ei vastausta! Ja he hyppelivät alttarin ääressä, joka oli tehty.
27 Puolipäivän aikana Elia pilkkasi heitä ja sanoi: "Huutakaa kovemmin; hän on tosin jumala, mutta hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla; kenties hän nukkuu, mutta kyllä hän herää".
28 Niin he huusivat vielä kovemmin ja viileksivät itseään tapansa mukaan miekoilla ja keihäillä, niin että heistä vuoti verta.
29 Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!
30 Niin Elia sanoi kaikelle kansalle: "Astukaa minun luokseni". Ja kaikki kansa astui hänen luoksensa. Niin hän korjasi Herran alttarin, joka oli hajotettu.
31 Ja Elia otti kaksitoista kiveä, yhtä monta kuin oli Jaakobin poikien sukukuntia, hänen, jolle oli tullut tämä Herran sana: "Israel on oleva sinun nimesi".
32 Ja hän rakensi kivistä alttarin Herran nimeen ja teki alttarin ympärille ojan, johon olisi mahtunut kaksi sea-mittaa jyviä.
33 Sitten hän latoi puut, paloitteli mullikan ja pani kappaleet puiden päälle.
34 Ja hän sanoi: "Täyttäkää neljä ruukkua vedellä ja vuodattakaa se polttouhrin ja puiden päälle". Ja hän sanoi: "Tehkää se toinen kerta". Ja he tekivät niin toisen kerran. Vielä hän sanoi: "Tehkää se kolmas kerta". Ja he tekivät niin kolmannen kerran.
35 Niin vesi juoksi ympäri alttarin; ojankin hän täytti vedellä.
36 Ja kun oli tullut hetki, jolloin ruokauhri uhrataan, astui profeetta Elia esille ja sanoi: "Herra, Aabrahamin, Iisakin ja Israelin Jumala, tulkoon tänä päivänä tiettäväksi, että sinä olet Jumala Israelissa ja että minä olen sinun palvelijasi ja että minä olen sinun käskystäsi tehnyt kaiken tämän.
37 Vastaa minulle, Herra, vastaa minulle, että tämä kansa tulisi näkemään, että sinä, Herra, olet Jumala ja että sinä käännät heidän sydämensä takaisin."
38 Silloin Herran tuli iski alas ja kulutti polttouhrin, puut, kivet ja mullan sekä nuoli veden, joka oli ojassa.
39 Kun kaikki kansa näki tämän, lankesivat he kasvoillensa ja sanoivat: "Herra on Jumala! Herra on Jumala!"

40 Mutta Elia sanoi heille: "Ottakaa Baalin profeetat kiinni; älköön yksikään heistä pääskö pakoon". Ja he ottivat heidät kiinni. Ja Elia vei heidät Kiisonin purolle ja tappoi heidät siellä.

Onko arviosi siis ihan Raamatun mukainen ?

Kuten jo kirjoitin, niin Jumala toimii profeettojen kautta, ne ovat siis Jumalan tekoja, eivät ihmisen omia.
kurja
 

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja kurja » 13. Loka 2017 22:47

Niin ja Tirlittan, jos luet tuota Raamatunkohtaa eteenpäin, niin on se melko selvää.

7 Ja kun he ovat lopettaneet todistamisensa, on peto, se, joka nousee syvyydestä, käyvä sotaa heitä vastaan ja voittava heidät ja tappava heidät.
8 Ja heidän ruumiinsa viruvat sen suuren kaupungin kadulla, jota hengellisesti puhuen kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi ja jossa myös heidän Herransa ristiinnaulittiin.
9 Ja ihmiset eri kansoista ja sukukunnista ja kielistä ja kansanheimoista näkevät heidän ruumiinsa kolme ja puoli päivää, eivätkä salli, että heidän ruumiinsa pannaan hautaan.
10 Ja ne, jotka maan päällä asuvat, iloitsevat heidän kohtalostaan ja riemuitsevat ja lähettävät lahjoja toisilleen; sillä nämä kaksi profeettaa olivat vaivanneet niitä, jotka maan päällä asuvat.
11 Ja niiden kolmen ja puolen päivän kuluttua meni heihin Jumalasta elämän henki, ja he nousivat jaloilleen, ja suuri pelko valtasi ne, jotka näkivät heidät.
12 Ja he kuulivat suuren äänen taivaasta sanovan heille: "Nouskaa tänne!" Niin he nousivat taivaaseen pilvessä, ja heidän vihollisensa näkivät heidät.

Kuten sanottua enkeleiden ruumiit eivät viru missään, sillä he ovat palvelevia henkiä ja siten eivät kuolevia, kuten me ihmiset.

Ja tuossa selvästi sanotaan 2 profeettaa.

Sitä kuvakieltä on varsinkin Ilmestyskirja täynnä, ja se ei aina aukea meille.

Mutta ihmisistä kaltaisistamme, puhutaan Raamatussa temppelin pylväinä ja jalokiviä, joten tuon kuvan perusteella ei voi suoraan tulkita mitään, vaan siihen tulisi saada oikea selitys Herralta.

Ilm. 3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin

Niin ja se lampunjalka asia, vertaa sitä tähän:

Ilm. 2:2 Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi;
3 ja sinulla on kärsivällisyyttä, ja paljon sinä olet saanut kantaa minun nimeni tähden, etkä ole uupunut.
4 Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi.
5 Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.

Nähdäkseni tuossa lampunjalka tarkoittaa uskovaa ja hänen palvelutehtäväänsä, eli jos ei parannusta tule, niin Jumala siirtää uskovan sivuun ja tämän palvelutehtävä loppuu siihen.

Mutta en minä väitä tietäväni tätä asiaa oikein, mutta selvät viitteet on olemassa ja Raamattu vahvistaa asiaa osaltaan, kun sitä laajemmin tutkimme.
kurja
 

Seuraava

Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron