Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

Raamatun tutkiminen

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja Juhani » 01. Joulu 2018 22:04

Terve aikkuuusi ja siunausta sulle!

Mielenkiintoista pohdintaa. Näihin asioihin ei varmaan kukaan voi lyhyesti vastata, mutta jotakin mulla tuli näin äkkiseltään mieleeni....

Johannes Kastajan todistuksen mukaan:
Ja he kysyivät häneltä: "Mikä sitten? Oletko sinä Elias?" Hän sanoi: "En ole". "Se profeettako olet?" Hän vastasi: "En". Joh.1:21.
Johannes ei ollut omien sanojensa mukaan Elia, vaan toimi ainoastaan ” Eliaan hengessä”.
Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.
Ja hän kääntää monta Israelin lapsista Herran, heidän Jumalansa, tykö.
Ja hän käy hänen edellään Eliaan hengessä ja voimassa, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan." Luuk.1:15-17.
. Muistaakseni jossakin VT: n puolellakin puhutaan myöskin Eliaan hengestä.

Jeesus puhui myös Johannes kastajasta:
Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;
ja jos tahdotte ottaa vastaan: hän on Elias, joka oli tuleva.
Matt.11:13-14. KR 33/38.
...(jonka) PITÄÄ TULLA (Novumin kreikankielinen käännös).
…ON tuleva (Biblia, M.Luther käännös 1545 ja 2017 saksaksi).
...
Herran päivää odotellessa…
Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.
Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi. Mal.3:5-6.

Vähän vielä lisää mutusteltavaa illan ratoksi… :)
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja roosa » 02. Joulu 2018 15:26

Minä oon taas aina vaan vakuuttuneempi että tosiaan on kyseessä kaksi eri ihmisryhmää, siis tuhansia ihmisiä. Juutalaiset jotka uskovat Jeesukseen Messiaanaan ja sitten pakanakansat jotka uskovat Jeesukseen Messiaanaan ja ovat uudestisyntyneet Raamatun mukaan. Aina varauksella ja koetellen kaikkeen mitä juutuupissa näkee, mutta katsopa Juhani joskus sellainen video kuin 'God’s Power is Coming! (The Two Witnesses Movie)', AoC Networkin laittama video kyseessä. En laita suoraa linkkiä ettei tule mitään tekijänoikeusjuttuja. Itse katsoin alusta vähän sieltä täältä, lopusta sitten tarkemmin. Mutta noin itsekin ajattelen. Tosin perkele on aina matkija, että kai siellä jotkut väärätkin todistajat ilmaantuu lopun aikoina.
roosa
 
Viestit: 272
Liittynyt: 22. Maalis 2016 09:47

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja aikkuuusi » 18. Joulu 2018 22:42

Katsoinpa minäkin Juhanille suositeltua videota ” God`s power is coming”. Videon filminpätkät olivat keskittyneet dramaattisiin näkyihin ja tapahtumiin ja niitä olikin runsaasti napsittu elokuvista niin että se näytti tyypilliseltä amerikkalaiselta ”tähtien sodalta”.
Videon tekijät on lumonnut kahdelle profeetalle annettu voima lyödä maata vitsauksilla kuten Mooses ja Elia aikanaan. Superuskovat saavat taivaasta Jumalan voimaa tehdä vaikuttavia ihmeitä evankeliumia julistaessaan.
Ilmestyskirjan luvuissa 11. ja 13. on eri ihmisillä hyvin samantapaisia voimia. Taivaasta tulee voimaa ja valtaa lyödä maata vitsauksilla ja taivaasta saa tulenkin lankeamaan ihmisten nähden. Voimat tulevat eri lähteistä erilaisille ihmisille! Eksytys tulee siis olemaan hyvin kavala ja vaarallinen juuri voimaa ja ihmeitä odottaville ja niitä näkeville .

Jos tuhansia ihmisiä tekisi samaa kuin Ilm.11.luvun kaksi profeettaa, siitä tulisi aikamoista teurastusta, olkoot he kuinka uudestisyntyneitä uskovia pyhiä tahansa kun he ovat vielä lihaa ja verta! Edelleen olen sitä mieltä että kyseessä on vain kaksi miestä, erikoisella voimalla ja viisaudella varustettuja, siksi että he voisivat toimia petohallitsijan eksytystä vastaan ja saada ihmisiä uskomaan Jeesukseen = eli juutalaiset kääntyvät viimeinkin kansana Messiaan puoleen? Säkkipuku on vertauskuvallista ja se kertoo Raamatun mukaan murheesta ja katumuksesta. ”Ei väellä eikä voimalla vaan minun Hengelläni sanoo Herra Sebaot”. Sak.4:6
Profeettojen sanoma saa toiset katumaan syntejään ja itkemään sekä pedon kannattajineen raivoihinsa.
Videon tekijät odottavat enemmän ihmeellistä voimaa kuin meidän Herraamme.
aikkuuusi
 
Viestit: 9
Liittynyt: 05. Loka 2018 20:33

Edellinen

Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa