Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

Raamatun tutkiminen

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja systeri » 14. Loka 2017 17:20

kurja kirjoitti:Mietitkö systäri tätä aikaa tarkemmin.

Siis kaikki vähänkin ihmeellinen on netin kautta ihan hetkessä kaikkien nähtävänä, ja leviää kuin kulovalkea, eli se ei ole todiste jostain isommasta asiasta.

Kyllä se on jo iso asia, jos kaksi profeettaa julistaa ja heitä ei saada hengiltä vaikka haluttaisiin vaan yrittäjät kuolevat.

Toisaalta mieti sitä vaikutusta, kun se silloin sen tapahtuessa, löydetään Raamatusta ennalta profetoituna !


No en miettiny...mutta sanoinhan että tämä on mulle vaikea aihe.Netistä kyllä löytyy ihan kaikenlaisia näkökulmia laidasta laitaan että eiköhän nämä pähkäilyt oo siellä kuin pisara meressä.Sut on kyllä helppo tunnistaa heti ekasta viestistä :thumbup:
systeri
 

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja systeri » 14. Loka 2017 17:21

Vai mitä tarkoitit ??
systeri
 

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja kurja » 14. Loka 2017 19:22

Ei systeri, vaan tarkoitin sitä, että ihan kaikki erikoinen asia maailmassa leviää nyt minuuteissa ympäri maailmaa.

Niin ja terve sinullekin, pitkästä aikaa. ;)
kurja
 

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 14. Loka 2017 19:39

Telkkarin ja netin kautta ihmiset varmaan näkis että jotkut profeetat tapettais.

En tykkää väittelystä, mutta pähkäilyä voin kyllä jatkaa. Eipä tämä ole mullekaan ihan selvä juttu.
Ihmettelempä tuotakin kohtaa, että jos on kaksi ihmistä profeettana. Sitten ne tapettais ja kolmen ja puolen päivän
päästä ne heräis henkiin ja sit nousisivat yläilmoihin ja ne vietäis pilven päällä pois.

Sitten tuossa kohdassa sanotaan, että Jeesuksen kuninkuus on koittanut ja on tullut aika tuomita kuolleet ja maksaa
palkka Jeesuksen pyhille.
No, sehän tarkottais sitä, että ensin ne kaksi todistajaa viedään pilven päällä pois. Sitten Jeesus tulis takaisin pilven päällä
hakemaan kaikki muut. Kuulostaa ristiriitaiselta. Enkä löydä Raamatusta mitään muuta kohtaa, jossa kerrottais, että
ensin haetaan kaksi jotain "nykyajan eliasta" ja sitten vasta muut. Eikä löydy oikein mitään muutakaan kohtaa, joka kertois, että
on tuleva kaksi jotakin eliaksen tapaista profeettaa, jotka sulkevat taivaat ja lyövät vitsauksia veteen jne.

Vois myös pitää jonakin lopunajan merkkinä, että ootellaan joitakin profeettoja tuleviksi, ennenkuin odotellaan Jeesusta.

Koko maailma kattelis telkusta, kun kaksi nykyajan eliasta profetoi ja tekee ihmeitä? Voisin veikata, ettei niitä edes näytettäis.
Näyttäisivät ennemmin jotakuta väärää profeettaa tekemässä ihmeitä. Montakohan tuonne on jo tapettu, jotka julistavat Jeesusta,
eikä niistä puhuta mitään?

Kuulostaa eriskummalliselta ja jopa eksyttävältä. :think2:
Tirlittan
 

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 14. Loka 2017 21:15

Toisaalta kahdesta todistajasta puhuminen voi viitata myös vertauskuvallisesti asian vahvistukseen, kuten vanhassa testamentissa sanotaan, että joka asialle tarvitaan kaksi todistaja ennen kuin se on selvä.

Luin tämän kohdan Ilmestyskirjasta vielä oikein ajatuksella kokonaan, mutta mitään selvää ei sydämelleni siitä noussut.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja kurja » 14. Loka 2017 23:18

Pitää myöntää se, että minua ei kiinnosta nämä tulevat ja profetoidut asiat.

Siis ne tapahtuvat kun tapahtuvat ja sitten saamme ne nähdä, sillä selvä.

Tärkeää on nähdäkseni elää vain tänä päivänä Jumalan tahdossa ja Hengen johdatuksessa, silloin kaikki selviää aikanaan ja kaikki on osaltani kunnossa.

Mutta voin minä kuitenkin jakaa sen, minkä itse oikeaksi koen, eli nytkin tutkistelin tuota Raamatunkohtaa muiden Raamatunkohtien kautta ja aiemmin oppimani kautta ja avulla.

Monella on hinku löytää jotain aivan "erityistä tietoa" näistä profetioista ja siten sitten päteä muiden edessä "salatiedollaan" ja se ei ole hyvä asia, ja siten pitää pyrkiä pudottamaan kesksutelu siihen, mitä Raamattu oikeasti siinä kohtaa kirjoittaa ja sanoo, ja mitä niistä asioista muualla Raamatussa sanotaan ja opetetaan, eikä lähteä mielikuvituksen perässä leijumaan.

Moni tiedon perässä juokseva uskova eksyy ikävä kyllä "salatiedon" perään, kun muiden "opettajien" edessä pitää jotenkin päteä hieman parempana kuin muut.

Ei turhaan Raamattu varoita:

1. Tim. 6:20 Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevan valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä,
kurja
 

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 15. Loka 2017 15:18

kurja kirjoitti:Pitää myöntää se, että minua ei kiinnosta nämä tulevat ja profetoidut asiat.

Siis ne tapahtuvat kun tapahtuvat ja sitten saamme ne nähdä, sillä selvä.

Tärkeää on nähdäkseni elää vain tänä päivänä Jumalan tahdossa ja Hengen johdatuksessa, silloin kaikki selviää aikanaan ja kaikki on osaltani kunnossa.

Mutta voin minä kuitenkin jakaa sen, minkä itse oikeaksi koen, eli nytkin tutkistelin tuota Raamatunkohtaa muiden Raamatunkohtien kautta ja aiemmin oppimani kautta ja avulla.

Monella on hinku löytää jotain aivan "erityistä tietoa" näistä profetioista ja siten sitten päteä muiden edessä "salatiedollaan" ja se ei ole hyvä asia, ja siten pitää pyrkiä pudottamaan kesksutelu siihen, mitä Raamattu oikeasti siinä kohtaa kirjoittaa ja sanoo, ja mitä niistä asioista muualla Raamatussa sanotaan ja opetetaan, eikä lähteä mielikuvituksen perässä leijumaan.

Moni tiedon perässä juokseva uskova eksyy ikävä kyllä "salatiedon" perään, kun muiden "opettajien" edessä pitää jotenkin päteä hieman parempana kuin muut.

Ei turhaan Raamattu varoita:

1. Tim. 6:20 Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevan valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä,


Eipä tässä kukaan etsi mitään "salatietoa" enkä huomannut kenenkään pätevän tiedoillaan kenenkään edessä.
En huomannut myöskään kenenkään leijuvan mielikuvituksen perässä.
Tässä vaan pohdiskeltiin, keitä nuo todistajat ovatja eri kohtia ja asioita Raamatusta. Minäkin heitin oman arveluni romukoppaan, kun pohdin tarkemmin.

Hienosti mitätöity keskustelu pelkästään tyhjinä puheina ja valhetietoina.
Kukapas mitään Raamatun profetioilla tekisi, turhaa jaarittelua vaan. Voisi varmaan repäistä pois Raamatusta ja heittää
menemään.
Tirlittan
 

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja kurja » 15. Loka 2017 15:49

Anteeksi Tirlittan ! :oops:

Sanani eivät olleet sinulle, enkä kohdistanut niitä todellakaan sinuun !

Se oli sinulta aivan väärä tulkinta, minä kirjoitin vain itsestäni ja siitä mitä olen nähnyt uskon elämässäni.

Siis usko minua, sanon Totuuden, en todellakaan puhunut sinusta !

Olen todella pahoillani, että kirjoittamani noin väärin käsitit.

En ole tässä keskustelussa siis törmännyt kenenkään kohdalla tuohon toimintaan, josta kirjoitin !

Ja minusta on vain hyvää ja hienoa se, että kukin kertoo oman näkemyksensä, vain sitä kautta me yhdessä löydämme Totuuden, eli oman käsityksen ja mielipiteen kertomisessa ei ole mitään väärää eikä pahaa, vaan se avartaa kaikkien näkemystä.

Olen itse saanut paljon monien ns. riviuskovien näkemysten ja mielipiteiden kautta, ja arvostan siis niitä, ei tarvitse olla opettaja, saadakseen Herralta tietoa ja viisautta, jota jopa opettajat eivät ole saaneet/saavuttaneet.

Mutta pahoillani olen siis siitä, että pahoitit mielesi minun sanoistani, jotka eivät siis todellakaan kertoneet sinusta, joten anteeksi vielä. :oops:
kurja
 

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 15. Loka 2017 17:08

Ok, anteeksi annettu ja unohdettu.

Tiedän kyllä sellaisia ihmisiä, jotka keskittävät kaiken tarmonsa profetioiden tutkimiseen
ja pitävät omaa "palvelutehtäväänsä" muita parempina. Oon itsekin saanut "syljet" päälleni
tällaiselta. Sitten ovat vielä itse ihan hukassa tietojensa kanssa.

Tarkoitit sitten varmaankin tämmöisiä ihmisiä.

Jos jossakin olen etevä, niin olen mahdottoman etevä väärinkäsityksissä, puolin ja toisin.

Noh, mutta se siitä. Siunauksin. :hearts:
Tirlittan
 

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja kurja » 15. Loka 2017 17:23

Hei Tirlittan !

Kiitos sanoistasi !

Kyllä me kaikki erehdymme ja tulkitsemme väärin, siltä ei voi välttyä millään, varsinkin kun ei nähdä kasvotusten ja siten voida nähdä toisen reaktioita.

Sen asian kanssa vain pitää oppia elämään, eli pitää pyrkiä heti korjaamaan väärinkäsitykset, jotta ei tule ihan turhan takia kränää ja pahaa mieltä.

Siunausta sinullekin Tirlittan, jatketaan vain avointa kommunikointia, niin asiat ja väärinkäsityksetkin kyllä siten selviävät.

Niin ja siksi juuri arvostan avoimuutta ja suoraan sanomista, kuten sinun kohdallasi, sillä vain siten asiat voidaan selvittää. :thumbup:
kurja
 

EdellinenSeuraava

Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa