Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

Raamatun tutkiminen

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 13. Loka 2017 22:48

kurja kirjoitti:40 Mutta Elia sanoi heille: "Ottakaa Baalin profeetat kiinni; älköön yksikään heistä pääskö pakoon". Ja he ottivat heidät kiinni. Ja Elia vei heidät Kiisonin purolle ja tappoi heidät siellä.

Onko arviosi siis ihan Raamatun mukainen ?

Kuten jo kirjoitin, niin Jumala toimii profeettojen kautta, ne ovat siis Jumalan tekoja, eivät ihmisen omia.


Onkohan oma arviosi ihan Raamatun mukainen? Minä en selittele mitään varmaksi. Pohdin ja tutkin ja kyselen Jumalalta.
Uuden liiton ja vanhan liiton profeettojen toimet kyllä hieman eroavat toisistaan.

Ei tänä päivänä kenelläkään ole oikeutta tappaa toista, vaikka kuinka vetoaisi siihen, että
Jumala käskee ja että sanoo olevansa profeetta ja kun vanhassa liitossakin Elia tappoi. :shock:
Ei Jumala tappanut noita Baalin profeettoja vaan Elia.

Ihmiset voivat kyllä kaatua maahan kuolleina, niinkuin Ananias ja Safira.
Silti selitys, että nuo kaksi todistajaa olisivat ihmisiä, epäilytyttää, koska ei ole loogista selitystä
joka kohdalle tuohon Ilmestyskirjan lukuun, niin että se tukisi tuota ihmis-teoriaa.
Tirlittan
 

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 13. Loka 2017 23:04

kurja kirjoitti:Niin ja se lampunjalka asia, vertaa sitä tähän:

Ilm. 2:2 Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi;
3 ja sinulla on kärsivällisyyttä, ja paljon sinä olet saanut kantaa minun nimeni tähden, etkä ole uupunut.
4 Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi.
5 Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.

Nähdäkseni tuossa lampunjalka tarkoittaa uskovaa ja hänen palvelutehtäväänsä, eli jos ei parannusta tule, niin Jumala siirtää uskovan sivuun ja tämän palvelutehtävä loppuu siihen.

Mutta en minä väitä tietäväni tätä asiaa oikein, mutta selvät viitteet on olemassa ja Raamattu vahvistaa asiaa osaltaan, kun sitä laajemmin tutkimme.


Unohdit laittaa tuosta Ilm. 2 luvusta sen ekan jakeen, jossa vilahtaa enkeli sana.

1 "Efeson seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, joka pitää niitä seitsemää tähteä oikeassa kädessään, hän, joka käyskelee niiden seitsemän kultaisen lampunjalan keskellä:

Ja onko tuossa Ilm. 2 luvussa kyse yksittäisistä uskovista vai seurakunnista?

En minäkään väitä tietäväni näitä asioita. Jumala avaa sitten kun ja jos avaa tämänkin kohdan.
Edelleen, näitä teorioita on monta ja ei nyt minuunkaan uppoa tämäkään selitys. Aukkoja on.

Joten nähtäväksi jää. En jaksa vängätä tästä. Uskoo ken tahtoo ja mihin tahtoo. Monet on selitelmät ja selittäjät.
Tirlittan
 

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja systeri » 13. Loka 2017 23:54

Koska mä en nyt tiedä mihin tämän jakeen laittaisin,niin ajattelin laittaa tänne kun täällä enkeleistä puhutaan. Eli...ilmestyykö tässä Herra enkelin muodossa vai ei?

1 moos 22

11 Silloin Herran enkeli huusi hänelle taivaasta sanoen: "Aabraham, Aabraham!" Hän vastasi: "Tässä olen".
12 Niin hän sanoi: "Älä satuta kättäsi poikaan äläkä tee hänelle mitään, sillä nyt minä tiedän, että sinä pelkäät Jumalaa, kun et kieltänyt minulta ainokaista poikaasi".

Ja onko muita tämän kaltaisia paikkoja?
systeri
 

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja systeri » 14. Loka 2017 09:01

Nousi tästä mieleen pohtia, että mitäs se säkkeihin pukeutuminen tarkoittaakaan? Ja miten kaikki kansat saavat nähdä heidät?? Ja sellaista vielä tuli mieleen että sekä uudesta,että vanhasta testamentista löytyy paikat, jossa enkelit löi ihmisiä??? Ihan vaan heittona...mulle vaikea aihe :)
systeri
 

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 14. Loka 2017 09:05

Säkkeihin pukeutuminen oli vanhassa testamentissa ainakin sellainen valtavan katumuksen merkki.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja pekka » 14. Loka 2017 09:52

Aamu-Usva kirjoitti:Säkkeihin pukeutuminen oli vanhassa testamentissa ainakin sellainen valtavan katumuksen merkki.


Niin, kyllähän tuossa ilmestyskirjan kohdassa on vertauskuvallisuutta siitä että kun tuo viimeinen petovaltakunta tulee aikanaan maailmaan kolmen ja puolen vuoden ajaksi ja pedonmerkkikin tulee ikään kuin "pakolliseksi", niin Herran Jeesuksen seuraajat ovat "pakotettuja" irtaantumaan tuosta viimeisen petovaltakunnan "otteesta" eli he joutuvat (kun eivät halua eivätkä voi petoa kumartaa eivätkä siis saa ottaa pedonmerkkiä itseensä) yhteiskunnan ulkopuolelle ja turvautumaan ihan kaikessa vain ja ainoastaan Jumalan johdatukseen ja huolenpitoon. Ja tuo yhteiskunnan ulkopuolelle joutuminen tarkoittaa vertauskuvallisesti sanottuna ymmärtääkseni juuri tuota säkkiin pukeutumista joka siis tulee koskemaan tuona pahana aikana (maailmanlaajuiset ankarat vainot pakanauskovia ja juutalaisia kohtaan) ihan jokaista pakanauskovaa ja juutalaista (seurakunta ja Israel) jos siis ei halua petoa kumartaa vaan olla uskollinen Jumalan tahdolle kuolemaansa saakka.

Johanneksen ilmestys 11:

1. Ja minulle annettiin sauvan kaltainen ruoko ja sanottiin: "Nouse ja mittaa Jumalan temppeli ja alttari ja ne, jotka siinä kumartaen rukoilevat.

2. Mutta temppelin ulkopuolella oleva esikartano erota pois, äläkä sitä mittaa, sillä se on annettu pakanakansoille; ja he tallaavat pyhää kaupunkia neljäkymmentäkaksi kuukautta.

3. Ja minä annan kahdelle todistajalleni toimeksi säkkipukuihin puettuina profetoida tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan."

4. Nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja ne kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä.



Tämäkin kannattaa lukea:

SAKARJA 4:

1. Ja Herran enkeli, joka puhutteli minua, palasi ja herätti minut,
niinkuin joku herätetään unestansa.

2. Ja hän sanoi minulle: "Mitä sinä näet?" Minä vastasin: "Minä näen, katso: lampunjalka, kokonansa kultaa, ja sen yläpuolella sen öljyastia, ja lampunjalassa sen seitsemän lamppua, ja seitsemän öljyputkea lamppuihin, jotka ovat siinä ylimpänä.

3. Ja kaksi öljypuuta sen ääressä, toinen öljyastian oikealla, toinen vasemmalla puolella."

4. Minä lausuin ja sanoin näin enkelille, joka puhutteli minua: "Mitä nämä ovat, Herra?"

5. Niin enkeli, joka puhutteli minua, vastasi ja sanoi minulle: "Etkö tiedä, mitä ne ovat?" Minä sanoin: "En, Herra".

6. Ja hän lausui ja sanoi minulle näin: "Tämä on Herran sana Serubbaabelille, näin kuuluva: Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot.

7. Mikä olet sinä, suuri vuori, Serubbaabelin edessä? Lakeudeksi sinä! Hän on paneva paikoillensa huippukiven huutojen kaikuessa: "Suosio, suosio sille!"

8. Ja minulle tuli tämä Herran sana:

9. "Serubbaabelin kädet ovat tämän temppelin perustaneet, ja hänen kätensä sen valmiiksi saattavat. Ja sinä tulet tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut teidän luoksenne.

10. Sillä kuka pitää halpana pienten alkujen päivän, kun nuo seitsemän Herran silmää, jotka tarkastavat koko maata, iloitsevat nähdessään luotilangan Serubbaabelin kädessä?"

11. Ja minä lausuin ja sanoin hänelle: "Mitä ovat nämä kaksi öljypuuta lampunjalan oikealla ja vasemmalla puolella?"

12. Sitten minä toistamiseen lausuin ja sanoin hänelle: "Mitä ovat nuo kaksi öljypuun terttua kahden kultaisen putken kohdalla, jotka vuodattavat sisästänsä öljynkultaa?"

13. Niin hän sanoi minulle näin: "Etkö tiedä, mitä ne ovat?" Minä vastasin: "En, Herra".

14. Hän sanoi: "Nämä ovat ne molemmat öljyllä voidellut, jotka seisovat kaiken maan Herran edessä".
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 14. Loka 2017 10:53

Minä myöhällä vielä luin tuota Ilmestyskirjan kohtaa ja luin tuon Sakarjankin.

Jotenkin vaikuttaa siltä, ettei siinä kuitenkaan puhuta jostain yksittäisistä ihmisistä eikä edes enkeleistäkään.
Voisi vaikuttaa ennemminkin siltä, että siinä puhutaan Israelista ja pakanaseurakunnasta.

Joskus kun lukee Ilm.kirjaa niin tuntuu, että siinä on kerrottu monia asioita moneen kertaan,
mutta jotenkin hassusti päällekkäin. Voisikohan siitä johtua, että moni on löytänyt tuon seurakunnan
ylösotonkin monesta kohtaa ja siksi ovat eri mielisiä siitä, milloin Jeesus tulee?
Jospa ne kaikki kertovat samasta asiasta, mutta eri näkökulmista tai jotain sellaista?

Kun luin tuota Ilm. 11 lukua, niin siinäkin ikäänkuin viitattiin siihen. Ne kaksi todistajaa Jumala
otti pois ja vei pilvellä taivaaseen. Tuosta pilvestä tuli Jeesus mieleen, kun Jeesus tulee omiaan vastaan
pilven päällä.
Sitten tuossa luvun lopussa viimeinen pasuuna soi ja kuninkuus on tullut Jeesukselle. Ja on tullut aika maksaa
palkka uskoville.
Jotenkin kaikki viittaa loppuun.

Tuokin on jännä kohta tuosta ajasta, minkä kaksi todistajaa todistavat. 1260 päivää. Luku toistuu seuraavassa
luvussa, jossa vaimo, jota lohikäärme ajaa takaa, on erämaassa 1260 päivää. Tuo vaimo on kaiketi Israel ja poikalapsi oli Jeesus,
joka otettiin taivaaseen.
Hassua, että seuraavassa luvussa hypätään jo tapahtuneisiin asioihin. Vähän kuin kaikki asiat olisivat lomittain
olevia palapelin paloja.

Kuitenkin, kaikesta tästä tulee enempi mieleen seurakunta, kuin jotkut yksittäiset ihmiset tai enkelit tms.
En taida uskoa tuohon enkeli versioonkaan.

Mutta tämä oli vaan mutuilua. :think2:
Tirlittan
 

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja systeri » 14. Loka 2017 12:04

No tuota ajatusta että se olis jotain isompaa, tukis se kohta ,kun sanotaan että kaikki maailman kansat voivat nähdä sen??
systeri
 

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja kurja » 14. Loka 2017 15:33

Mietitkö systäri tätä aikaa tarkemmin.

Siis kaikki vähänkin ihmeellinen on netin kautta ihan hetkessä kaikkien nähtävänä, ja leviää kuin kulovalkea, eli se ei ole todiste jostain isommasta asiasta.

Kyllä se on jo iso asia, jos kaksi profeettaa julistaa ja heitä ei saada hengiltä vaikka haluttaisiin vaan yrittäjät kuolevat.

Toisaalta mieti sitä vaikutusta, kun se silloin sen tapahtuessa, löydetään Raamatusta ennalta profetoituna !
kurja
 

Re: Kaksi säkkeihin pukeutunutta todistajaa

ViestiKirjoittaja kurja » 14. Loka 2017 15:40

Otetaan nuo Pekan boldaamat jakeet ja tutkitaan niitä.

12. Sitten minä toistamiseen lausuin ja sanoin hänelle: "Mitä ovat nuo kaksi öljypuun terttua kahden kultaisen putken kohdalla, jotka vuodattavat sisästänsä öljynkultaa?"

14. Hän sanoi: "Nämä ovat ne molemmat öljyllä voidellut, jotka seisovat kaiken maan Herran edessä".

Öljypuun terttu kertoo nähdäkseni uskovasta, jonka Hengen hedelmät ovat näkyvissä selvästi.

Öljy kulta taas on Jumalan voitelu ja Voima, sillä kulta kuvana on ja puhuu Jumalan teoista ja voimasta, hopea taas kertoo ihmisen omista hyvistä teoista.

Jumala ei voitele enkeleitään öljyllä eli Pyhällä Hengellä, vaan vain ihmisiä, eli sekin taas vahvistaa mielestäni sen, mitä jo suoraan sanottiin, eli kaksi profeettaa on asialla.

Minä en jatka enää tästä asiasta ja aiheesta, minulle asia näyttää selvältä, jos joku haluaa yhä asiaa pähkäillä, olkoon hyvä minun puolestani, minä en jää jankkaamaan, enkä väitä olevani oikeassa, Herra on oikeassa ja se riittää minulle.
kurja
 

EdellinenSeuraava

Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron