Ilm. 3:10

Raamatun tutkiminen

Ilm. 3:10

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Syys 2017 23:16

*
Ilm. 3:10 Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat. 33/38

Ilm. 3:10 Koska olet noudattanut minun kestävyyteen kehottavaa sanaani, niin minäkin varjelen sinut koetuksen hetkestä, joka on tulossa koko maailmaan koettelemaan niitä, jotka asuvat maan päällä. RK

Näet kaksi punaista yliviivausta niin juuri ne minua puhuttelee. Onko sinulla ajatuksia niistä? Kertoisitko? Kiitos!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Ilm. 3:10

ViestiKirjoittaja kmble » 09. Syys 2017 01:16

vaisuliini kirjoitti:*
Ilm. 3:10 Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat. 33/38

Ilm. 3:10 Koska olet noudattanut minun kestävyyteen kehottavaa sanaani, niin minäkin varjelen sinut koetuksen hetkestä, joka on tulossa koko maailmaan koettelemaan niitä, jotka asuvat maan päällä. RK

Näet kaksi punaista yliviivausta niin juuri ne minua puhuttelee. Onko sinulla ajatuksia niistä? Kertoisitko? Kiitos!


Miten ne sua puhuttelee? Miten ymmärrät ne?
kmble
 
Viestit: 9
Liittynyt: 08. Elo 2017 21:15

Re: Ilm. 3:10

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Syys 2017 09:09

*
kmble ne saa odottaa myöhemmin. Haluaisin kuulla muiden mielipiteitä ensin.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Ilm. 3:10

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Syys 2017 10:40

*
No ei kukaan kommentoinut tai esittänyt mielipidettä mitään. Kai minua pelätään siksi ei uskaltanut kommentoida? :) En pure ja yleensä toimin ajatellen lähimmäisen parasta että tämä rakentuu Kristuksessa joten ei ole syytä pelätä. Muistakaamme Jumalan sanoja 'Ole rohkea ja luja, älä pelkää!'. Pää pystyyn ja rohkeasti vaan! :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Ilm. 3:10

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 19. Syys 2017 11:58

Bibliasta sama kohta ja vähän edeltäviä jakeita

7 Ja Philadelphian seurakunnan enkelille kirjoita: näitä sanoo se Pyhä, se totinen, jolla on Davidin avain, joka avaa ja ei yksikään sulje, joka sulkee ja ei yksikään avaa;
8 Minä tiedän sinun tekos: katso, minä annoin sinun etees aukian oven, ja ei yksikään voi sitä sulkea; sillä sinulla on vähä voimaa, ja pidät minun sanani, etkä minun nimeäni kieltänyt.
9 Katso, minä annan sinulle saatanan joukosta ne, jotka itsensä Juudalaisiksi sanovat, ja ei olekaan, vaan he valehtelevat. Katso, minä tahdon vaatia heitä siihen, että heidän pitää tuleman
ja kumartaman sinun jalkais edessä, ja heidän pitää tietämän, että minä sinua rakastin.
10 Ettäs pidit minun kärsivällisyyteni sanat, niin minä tahdon sinun varjella kiusauksen hetkestä, joka koko maan piirin päälle tuleva on, niitä kiusaamaan, jotka maan päällä asuvat.
11 Katso, minä tulen pian: pidä mitä sinulla on, ettei kenkään sinun kruunuas ottaisi.

Minä olen tuon ymmärtänyt niin, että philadelphian seurakuntaan on menny juutalaisia, jotka ovat vieneet väärää oppia ja valehdelleet.
Tuo seurakunta on kärsivällisesti pitänyt kiinni Jumalan Sanasta, eivätkä ole antautuneet väärään oppiin eivätkä valheisiin.
Lopuksi heille sanotaan, että pidä edelleen se, mitä sinulla on, niin kukaan ei vie kruunuasi jatkossakaan.

Niinpä se on meille opetukseksi pitämään kiinni Sanasta, eikä lähteä mihinkään valheeseen.
Ehkä Jumalan Sana antaa kestävyyttä tai kärsivällisyyttä.


Tummensin tuosta tuon yhden kohdan. Bibliasta tulee lukiessa ihan eri kuva siitä, mitä seurakunnalle tapahtuu lopun ajassa.
Toisessa käännöksessä lukee, että Jumala pelastaa tuosta hetkestä, josta helposti tulee kuva, että Jumala ottaa pois.
Toisesta käännöksestä tuleekin sellainen ymmärrys, että Jumala ei ota pois vaan varjelee siinä pahassa hetkessä.
Tää ei kuulunu sinun kysymyseen, mutta huomassin vaan.

Ehkä tuo kuitenkin kertoo jotakin. Kun pidetään kiinni Sanan opetuksesta, niin Jumala sen kautta varjelee, niin ettemme eksy lopun ajan koetuksissa.
Jopas se kestävyys ja kärsivällisyys Sanan kautta elää meissä.
Tirlittan
 

Re: Ilm. 3:10

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Syys 2017 22:31

*
Niin just Tirlittan. No minua tässä puhutteli kun he noudattavat Herran kestävyyteen kehottavaa sanaa niin he selviävät kestävyyden avulla koska Herra varjelee heidät koetuksen hetkestä, joka on tulossa koko maailmaan koettelemaan niitä, jotka asuvat maan päällä.

On niitä uskovia jotka eivät elä Sanan varassa vaan kulkevat nojautuen omaan ymmärrykseen ja ovat sen kaltaisia rakentajia jotka kuulevat Sanaa muttei toimi Sanan mukaan ja rakentavat hiekalle huoneensa ja elämättä ollenkaan Sanan varassa. Miten heidän käy kun se koetuksen hetki koittaa? Raamatun mukaan se koetuksen hetki tulee koko maailmaan koettelemaan niitä, jotka asuvat maan päällä.

Kestävyydellämme me voitamme omaksemme elämän noudattamalla Sanaa siitä Herran kehotuksesta joka kehottaa kestämään. Ajattele! Mitä kestävyyteen tulee; Raamatun mukaan me tarvitsemme kestävyyttä täyttääksemme Jumalan tahtoaan ja saisimme sen, mikä on luvattu. Luulin kokoajan että Herra varjelee meitä ja se yksin riittää mutta siihen tarvitaan meidänkin kestävyyttä voidaksemme kestää sitä mikä meitä odottaa. :wtf: :? En tiedä kestänkö? :?

Mitä Jumalan kehotukseen tulee joka koskee meidän kestävyyttä niin kun me kestämme sillä aikaa niin Herra valmistaa meille ulospääsyä varjellaakseen meitä meidän kestävyyden avulla. Ajattele!!! :shock: :?

Luuk. 21:19 Kestäväisyydellänne te voitatte omaksenne elämän.

Hebr. 10:36 Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on.

Minua mietityttää se koetuksen hetki mikä meitä odottaa. :wtf: :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Ilm. 3:10

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Syys 2017 21:07

*
En hoksannut tarkistaa kreikankielistä Raamatun kohtaa. Bysantin tekstin mukaan se koetus on nimittäin antikristuksellinen luopioekumenia. Oikoumene on kreikaksi maailma ja maanpiiri epäraamatullisen uskontoyhteyden kautta ja maanpiirin eksyttäjä joka on saatana. Se on se luopioekumenia.

Nyt minä tajuan mitä Raamattu tarkoittaa kestävyydellä että me pysymme lujasti Jumalan väärentämättömässä Sanassa joka on pelastukseksi ja pidämme kiinni siitä kynsin hampain niin varjellumme eksytykseltä. Tajuan miksi Herra kehottaa meitä siihen.

Mietityttää että Jumala pelastaa meidät koetuksen hetkestä eli antikristukselliselta luopioekumenialta joka tulee koettelemaan meitä, sanoo se Raamatun kohta [Ilm. 3:10]. Eikö tämä tarkoita että se ekumenia tulee vääristämään Raamattua väkisin?

Ilm. 3:10 οτι ετηρησας τον λογον της υπομονης μου καγω σε τηρησω εκ της ωρας του πειρασμου της μελλουσης ερχεσθαι επι της οικουμενης ολης πειρασαι τους κατοικουντας επι της γης
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Ilm. 3:10

ViestiKirjoittaja Juhani » 04. Helmi 2018 01:47

Voisiko se "antikristillinen luopioekumenia" tarkoittaa myös porttoa sekä niitä jotka ovat hänen kanssaan haureutta harjoittaneet, pyrkimyksenä yhdistää ja eksyttää koko maailma suureksi kaikkien uskontojen Babyloniaksi?
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Ilm. 3:10

ViestiKirjoittaja Juhani » 04. Helmi 2018 17:19

Nyt minä tajuan mitä Raamattu tarkoittaa kestävyydellä että me pysymme lujasti Jumalan väärentämättömässä Sanassa joka on pelastukseksi ja pidämme kiinni siitä kynsin hampain niin varjellumme eksytykseltä. Tajuan miksi Herra kehottaa meitä siihen.


Mielestäni juuri niin! Pitää juoda vain sitä sanan väärentämätöntä maitoa..
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34


Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron