Kallion ja hiekan vertauskuvat

Raamatun tutkiminen

Kallion ja hiekan vertauskuvat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Elo 2017 23:25

*
Kun ymmärtäväinen mies rakentaa kalliolle huoneensa niin kallio kuvaa Kristusta [Matt. 7:25]. Peruste [perustus] on itse Jeesus [1Kor. 3:11].

1Kor. 3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.

Mutta mitä hiekka kuvaa [Matt. 7:26-27]? Eikö hiekka tarkoita sitä "järkiperäistä jeesusta" jolle rakennetaan huoneensa?

Ymmärtäväinen mies rakentaa huoneensa kalliolle - kuultuaan Sanaa ja tekee sen mukaan eläen Sanan varassa. Mutta tyhmä mies rakentaa hiekalle huoneensa - kuultuaan Sanaa tekemättä sen mukaan ja elämättä Sanan varassa.

Herätti miettimään että se tyhmä mies kuulee Sanaa mutta tahtoo rakentaa oman ymmärryksen mukaan hiekalle mikäli tarkoittaa että laskee elämänsä oman ymmärryksen varaan, - ei Sanan varaan.

Niin sain sellaisen käsityksen että hiekka kuvaa "järkiperäistä jeesusta" jota tyhmä mies luo itse nojautuen omaan ymmärrykseen eli se toimii oman ymmärryksen mukaan laskemalla elämänsä oman ymmärryksen varaan. Saatan itse olla väärässä tässä asiassa. Mitä sinun mielestäsi hiekka kuvaa?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Paluu Raamattupalsta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron